Beleggen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
karel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: donderdag 19 april 2007, 19:15

Beleggen

#1 Bericht door karel » maandag 14 juni 2021, 14:47

Beste forumleden,

Januari 2022 ga ik definitief naar Thailand. Ik heb hier in Holland als hobby het handelen/beleggen op de financiele
beurzen in Europa en de USA. Ik wil deze hobby voortzetten in Thailand. Ik zit nu bij "de Giro" als broker.
Ik zal met de Giro nog even moeten overleggen wat te doen als ik mij daar gevestigd heb. Ik wil mijn huidige account eigenlijk
in Thailand gewoon voortzetten.

Ik ben nieuwsgierig of er meer onder jullie expats zich hier mee bezig houden en zo ja, gebruiken jullie een Hollandse broker
of een in Thailand of elders? Ik vind het een leuk tijdverdrijf.

Als er inderdaad onder jullie meer zij die zich hiermee bezig houden is het misschien leuk om eens wat te vertellen over een en ander.
B.v. Waar beleg je in, tips, conversatie en discussie etc. Lijkt mij leuk.

Ik beleg/handel gespreid maar mijn meeste posities liggen toch bij de Pharma en Biotech.

Als er interesse is voor deze topic hoor ik het wel.

Karel

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 15 juni 2021, 03:50

Hey Karel

Ik beleg/investeer ook een beetje
Momenteel verschuift eea voor mij van aandelen/opties/futures naar Crypto...

Voor reguliere beleggingen werk ik sinds recent met primefin, een relatieve nieuweling, maar je kan en mag veel zelf doen en
dat vind ik interessant.. Ik hou graag zaken zelf in de hand en kort zo op de trade commissies
IK heb een USD account in de US en heb derhalve een US broker.

Voor de crypto heb ik een Thai exchange, BTC only, voor Thai account, en een US exchange, voor EU account en meerder crypto.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Beleggen

#3 Bericht door De Beweerder » dinsdag 15 juni 2021, 04:29

Karel, ik zit ook bij de Giro daar kun je gewoon blijven als je je nederlandse bank rek voortzet, tevens zit ik bij Blox voor de crypte afdeling .Ook daar wel nederlandse bank rek nodig.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Beleggen

#4 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 juni 2021, 07:40

Lees net dat Thailand een aantal crypto's in de ban heeft gedaan. Maar niet alle. Ik neem aan dat jullie in NL beleggen?

https://coinquora.com/thailand-bans-dog ... ge-tokens/

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#5 Bericht door jumbo » dinsdag 15 juni 2021, 10:48

Ik heb mijn crypto op een hardware wallet en kan dus op elke exchange verkopen (of meer inkopen)
Veiligheid heerst met nieuwe producten zoals Crypto
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beleggen

#6 Bericht door robin33 » vrijdag 18 juni 2021, 14:37

Beleg via de giro hoofdzakelijk ik div aristocratch . En een paar etc f

Wie een leuke podcast wil volgen ..(laat je niet van de wijs brengen door de naam)
Jongbeleggendepodcast.nl



Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#7 Bericht door jumbo » zaterdag 14 augustus 2021, 05:51

BTC door een kritische barriere heen, Dogecoin ook
September is een ijkdatum, we gaan het zien...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Beleggen

#8 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 14 augustus 2021, 06:41

Zijn die coins te vertrouwen? Ik lees er dingen over die mij afschrikken zoals over grootbezitters die manipuleren. Of beleg je met een klein deel van je vermogen, met geld dat je wel kunt missen?

Kijk, mijn inkomen groeit niet meer dus wat weg is blijft weg. Mensen die nog verdienen kunnen meer sparen dan ik.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#9 Bericht door jumbo » zaterdag 14 augustus 2021, 10:09

Coins hebben geen intrisieke en dus geen minimale waarde.
Het is gedreven door sentiment en dat is atlijd een slechte raadgever
Ik heb bij de start afscheid genomen van het geld dat ik investeeerde, dat is altijd de beste methode naar mijn mening bij alle vormen van beleggingen

Sommigen noemen het investeren, maar met investeren heb je vaak een invloed, zoals met aandelen en de betreffende vergaderingen en besluitvormingen
Beleggen is een mooier woord voor gokken, het is passief en je hoopt op een bepaald minimaal rendement
Een aandeel heeft dus wel een intrinsieke of minimale waarde, maar er zijn uiteraard voorbeelden waar mis-mangement je investering op zijn kont gooit (Exxon)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

karel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: donderdag 19 april 2007, 19:15

Re: Beleggen

#10 Bericht door karel » zondag 15 augustus 2021, 19:26

Ik beleg/speculeer ook niet in crypto. Ben het eens met Jumbo. Geen onderliggende waarden en puur sentiment gedreven.
Ik hou het bij de aankopen van aandelen en als een betreffend aandeel te duur is koop ik een hefboomproduct al dan niet long of short.

Ik hanteer voor een bepaalde tijd een vaste "watch-list" aan met diverse aandelen waarvan ik potentie zie. Dit zijn er doorgaans gemiddeld ongeveer 25 stuks.
Niet alleen biotech maar ook aandelen uit andere diciplines. Zeer divers. Alleen nagenoeg geen Hollandse aandelen.
Als een bepaald aandeel teveel is weggezakt (oversold) start ik met een bescheiden opnening en koop eventueel iets bij tot een voor mij aanvaardbaar niveau.
(Ik blijf dus niet constant bijkopen. Stel een grens)
Als een aandeel of sprinter op een aanvaardbare winst staat (25% of hoger) ga ik werken met een stoploss die ik elke keer ophoog mocht de koers blijven stijgen.
Zakt de koers opeens dan hou ik mijn opgebouwde winst vast. Dat is zo'n beetje mijn manier van handelen. Wisselt wel iets met het type aandeel. Biotech/pharma zijn veel volatieler en
koersstijgingen van 5 a10% op een dag omhoog of omlaag zijn geen uizonderingen.

Ik lees erg veel over alle aandelen op deze watchlist voordat ik een positie neem en natuurlijk ook over de beurzen en trends in het algemeen. Ik vind het een zeer leuk tijdverdrijf.
Podcast van IEX, beurstalk, de aandeelhouder luister ik ook wekelijks en brengt je soms wel op een idee.

Mijn laatste aankopen waren;
1. Ubisoft Entertainment. Op de Franse beurs genoteerd. Is een grote game-ontwikkelaar en de koers is nagenoeg year-low. (Ticker:UBI)
Ik heb een sprinter long gekocht net onder de aandeelkoers van 50.- euro. Dus op het allerlaagste punt (Een beetje geluk)
Ze hebben een volle lijst met gevestigde games en nog geweldige games op komst.
Aankoop sprinter aan 0.74 per stuk. Nu 0,91 (Hefboom 5,6)

2. Archer-Daniels Midlands (agrarische gronstoffen, zaden/mais/tarwe haver/gerst) Amerikaanse beurs (ticker: ADM)
Aankoop 2 sprinters aan 57,54 Koers nu 62,40

Deze week Mastercard en Paypall nog even volgen. Zijn al behoorlijk gezakt. Kijken voor entree-punt.
Ook de AEX hou ik in de gaten. Mocht deze richting de 780 komen koop ik een shortpositie.

Verder uiteraard mijn biotech/pharma aandelen blijven bestuderen. Hier heb ik er meerdere van.

Het beste iedereen en blijf gezond.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#11 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 03:21

karel schreef: zondag 15 augustus 2021, 19:26 Ik beleg/speculeer ook niet in crypto. Ben het eens met Jumbo. Geen onderliggende waarden en puur sentiment gedreven.
Ondanks de volatiliteit van crypto heb ik toch BTC en Dogecoin
Het rendement van sentiment ligt wat hoog momenteel... :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

karel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: donderdag 19 april 2007, 19:15

Re: Beleggen

#12 Bericht door karel » maandag 16 augustus 2021, 03:53

BTC, Doge en ETH gaan inderdaad wat omhoog. Ik weet niet wanneer je bent ingestapt.
Ik heb een kennis die ze alle 3 gekocht heeft in april en die staat nog steeds onder water.
Let wel, zolang je niet verkoopt heb je alleen papieren verlies en wie zal het zeggen dat BTC weer
de richting 60.000 gaat. In ieder geval succes.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beleggen

#13 Bericht door robin33 » maandag 16 augustus 2021, 05:10

BTC en eth oke ..maar Dodge coin ?

Een coin die alleen op de hype omhoog gaat of om laag...en waar er constant bijgemaakt van kunnen worden...nee dank .
Stake wat stable coin s tegen 10%plus en wat xrp Ada en vet. Voor de gok
Niet al te veel inzitten

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



Eric Donkaew
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20

Re: Beleggen

#14 Bericht door Eric Donkaew » maandag 16 augustus 2021, 05:14

Karel: Ik zit nu bij "de Giro" als broker.
Ik zal met de Giro nog even moeten overleggen wat te doen als ik mij daar gevestigd heb. Ik wil mijn huidige account eigenlijk
in Thailand gewoon voortzetten.
--------------------------------------------------------------------------
Karel, ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen met De Giro.
Mij wilden ze niet als klant hebben omdat ik ben uitgeschreven uit Nederland. Kennelijk vinden ze het te veel 'gedoe'.
Flatex idem dito.
Lynx bood wel de mogelijkheid.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Binck Bank, die inmiddels is opgegaan in Saxo. Ik moest wat extra papierwerk invullen, maar het lukte.

Het loopt als een tierelier. Ik verdien als daytrader gemiddeld per maand meer dan ik ooit in Nederland met een baan verdiende en dat al 18 maanden aaneengesloten. Het was voor mij ook begonnen als hobby, maar dat is het inmiddels al lang niet meer, ofschoon ik het nog steeds erg leuk vind om te doen. Ik ben altijd blij als het weekend weer voorbij is.

Ik handel uitsluitend in aandelen op de Nederlandse en sommige buitenlandse effectenbeurzen (geheime tip: Helsinki!).
Ik doe niet aan hefboomproducten en al helemaal niet aan cryptocurrency. In de eerste plaats ben ik principieel tegen deze producten (maar dat moet ieder voor zich weten) en bovendien vind ik het te riskant. Ik kan me niet goed permitteren zonder geld in Thailand te zitten en waarom zou ik? Dit gaat goed genoeg zo en ik wil wel rustig slapen.

De eerste twee maanden van vorig jaar heb ik de kat uit de boom gekeken en maar weinig ingezet, gewoon om te kijken hoe het werkt en waar voor mij de kansen en bedreigingen liggen. Ik heb een eigen systeem ontwikkeld op basis van statistiek bij (nagenoeg) volledige uitbanning van zowel positieve als negatieve emotie.

Ik heb spijt dat ik niet veel eerder, in Nederland al, met daytrading ben begonnen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beleggen

#15 Bericht door jumbo » maandag 16 augustus 2021, 06:24

robin33 schreef: maandag 16 augustus 2021, 05:10 BTC en eth oke ..maar Dodge coin ?

Een coin die alleen op de hype omhoog gaat of om laag...en waar er constant bijgemaakt van kunnen worden...nee dank .
Stake wat stable coin s tegen 10%plus en wat xrp Ada en vet. Voor de gok
Niet al te veel inzitten

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Je omschrijft alle coins hiermee, het is allemaal hype dus wie zal het zeggen welke 'beter' is als de ander
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”