Geld overmaken via azimo

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#31 Bericht door jumbo » donderdag 03 december 2020, 01:34

godzilla schreef: woensdag 02 december 2020, 05:28
@jumbo
Wat is een gelimiteerde bankvergunning, en wat kan dat betekenen?
https://www.afr.com/companies/financial ... 130-p56j14

Uiteindelijk zullen de kosten verminderen als ze worden toegelaten tot betalingssystemen zoals IDEAL
Dus wordt een transfer nog 'zekerder' en goedkoper.... dat moet je wel aanspreken GZ :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#32 Bericht door pjotter » donderdag 03 december 2020, 02:33

Nog nooit van dit soort services gebruikt.
Had Azimo geactiveerd maar na de toch soms wat negatieve ervaringen hier, het er toch maar weer afgeknikkerd. En Transferwise geactiveerd. Ik was positief verbaasd hoe dit werkt. Sjonge, geweldig. En ook nog eens de mogelijkheid met IDEAL van mijn NL rekening naar mijn Eurorekening binnen TW over te boeken. Dat gaat idd binnen enkele seconden.

Als test wat overgemaakt naar mijn Bangkokbank rekening en dat stond er 4 uur later (midden in de nacht) op zag ik de volgende morgen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zij de Kasikornbank als Thaise rekening gebruiken.

Nou, toen ook maar als test wat overgemaakt naar mijn Kasikornbank rekening. Ik had mijn vinger nog amper van de verzendtoets binnen TW, of ik kreeg een sms van de Kasikorn dat er een storting was gedaan. Ongelofelijk. Ik begrijp het TW systeem maar het was toch een vreemde gewaarwording hoor.

Heb meteen een aanvraag ingediend bij mijn pensioenfonds dat ze mijn hele pensioen voortaan maar op mijn NL rekening storten. Tot nu toe liet ik altijd een deel rechtstreeks naar mijn Bangkokbank overboeken.

Echt, ben zeer zeer positief. :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#33 Bericht door jumbo » donderdag 03 december 2020, 03:40

pjotter schreef: donderdag 03 december 2020, 02:33
Heb meteen een aanvraag ingediend bij mijn pensioenfonds dat ze mijn hele pensioen voortaan maar op mijn NL rekening storten. Tot nu toe liet ik altijd een deel rechtstreeks naar mijn Bangkokbank overboeken.

Echt, ben zeer zeer positief. :clap: :clap: :clap:
Als je een retirement op inkomen hebt geeft dat problemen, hangende de omschrijving van de transfer van TW naar BKK Bank
Als dat niet als een externe transfer wordt aangemerkt neemt de immigratie er geen genoegen mee
check it...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via azimo

#34 Bericht door godzilla » donderdag 03 december 2020, 06:30

Jumbo
Het zal ervan af hangen naar welk immi kantoor je gaat.
Zelf heb ik het eens aan twee mensen van het kantoor gevraagd in thayang, en die gaven verschillende antwoorden.
Volgens de ene via pensioenfonds, de andere zei, het speelt geen rol.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Geld overmaken via azimo

#35 Bericht door Gardensafari » donderdag 03 december 2020, 09:11

Andrie schreef: woensdag 02 december 2020, 18:00 Heb Azimo ook geprobeerd, maar moest een foto van mijn paspoort opsturen. Die werd elke keer geweigerd omdat, zo bleek uiteindelijk, ik mijn BSN had afgeplakt. Nou jammer dan.
Sturen ze wel nog tig keren een email dat ik nog gratis geld over kan maken. Nou, nee dus. Dat mag ik niet want jullie accepteren mijn paspoort niet. En daar hoor je dan niets meer over.
Hoe dom kunnen ze zijn?
Ze zijn niet dom!
Ze staan als bank onder toezicht van een Europese bank. In hun geval nota bene de Nederlandsche Bank.
En als bank moeten ze jouw BSN vastleggen.
Jouw huisbankier heeft ook jouw BSN vastgelegd. Dat heb je toch ook niet geweigerd?
Dus weigeren ze terecht een id zonder BSN. DNB eist dat ze jouw BSN vastleggen.
Hotels, autoverhuurders e.d. kun je een id zonder BSN geven, maar een bank of andere erkende financiële instelling, zoals een verzekeraar, niet.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#36 Bericht door pjotter » donderdag 03 december 2020, 12:12

Klopt voor de 4 landen waarvan de inkomensverklaring niet meer wordt geaccepteerd (USA, UK, Denemarken en Australië). Als die op inkomen gaan, moeten ze 12 maanden x 65k฿_plus ( of 40k_plus indien gehuwd) aantonen als 'international transfer' naar de Thai bank. Voor ons als NL'er is er niets gewijzigd. Visumondersteuningsbrief OF Bankverklaring 800k฿ (of 400k indien gehuwd) OF combinatie samen 800k฿ (of 400k indien gehuwd).
jumbo schreef: donderdag 03 december 2020, 03:40
pjotter schreef: donderdag 03 december 2020, 02:33
Heb meteen een aanvraag ingediend bij mijn pensioenfonds dat ze mijn hele pensioen voortaan maar op mijn NL rekening storten. Tot nu toe liet ik altijd een deel rechtstreeks naar mijn Bangkokbank overboeken.

Echt, ben zeer zeer positief. :clap: :clap: :clap:
Als je een retirement op inkomen hebt geeft dat problemen, hangende de omschrijving van de transfer van TW naar BKK Bank
Als dat niet als een externe transfer wordt aangemerkt neemt de immigratie er geen genoegen mee
check it...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#37 Bericht door jumbo » vrijdag 04 december 2020, 00:19

pjotter schreef: donderdag 03 december 2020, 12:12 Klopt voor de 4 landen waarvan de inkomensverklaring niet meer wordt geaccepteerd (USA, UK, Denemarken en Australië). Als die op inkomen gaan, moeten ze 12 maanden x 65k฿_plus ( of 40k_plus indien gehuwd) aantonen als 'international transfer' naar de Thai bank. Voor ons als NL'er is er niets gewijzigd. Visumondersteuningsbrief OF Bankverklaring 800k฿ (of 400k indien gehuwd) OF combinatie samen 800k฿ (of 400k indien gehuwd).
Check Pjotter, ik lees teveel engelstalige berichten die betrekking hebben op die gasten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#38 Bericht door jumbo » vrijdag 04 december 2020, 00:21

godzilla schreef: donderdag 03 december 2020, 06:30 Jumbo
Het zal ervan af hangen naar welk immi kantoor je gaat.
Zelf heb ik het eens aan twee mensen van het kantoor gevraagd in thayang, en die gaven verschillende antwoorden.
Volgens de ene via pensioenfonds, de andere zei, het speelt geen rol.
Het gaat niet om wie, maar om de routing van de fondsen...via TW wordt het vaak als interne boeking gezien in TH, nl. via Kbank naar target bank en
daar neemt immi geen genoegen mee.

Maar zoals Pjotter al eerder opmerkte kunnen wij gewoon een brief halen bij de embassade niettegenstaande hoe het geld
waar terecht komt...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#39 Bericht door pjotter » vrijdag 04 december 2020, 01:12

Ha ha, ja dat gebeurt mij ook wel. Maar, soms goede informatie toch op die 'visa advice' pagina's op Facebook.
Het 'international transfer probleem' schijnt wat opgelost te zijn alleen als je een transfer naar de Bangkokbank doet met TW en kiest voor de optie "Funds for long stay in Thailand".
(Bij kasikorn kun je dat dan pas zien als je daar info opvraagt bij een kantoor)

Bij mijn volgende transfer zal ik die eens kiezen. Je weet niet wat in deze de toekomst nog brengt met eventuele wijzingen. Altijd handig zoiets te weten.
jumbo schreef: vrijdag 04 december 2020, 00:19
pjotter schreef: donderdag 03 december 2020, 12:12 Klopt voor de 4 landen waarvan de inkomensverklaring niet meer wordt geaccepteerd (USA, UK, Denemarken en Australië). Als die op inkomen gaan, moeten ze 12 maanden x 65k฿_plus ( of 40k_plus indien gehuwd) aantonen als 'international transfer' naar de Thai bank. Voor ons als NL'er is er niets gewijzigd. Visumondersteuningsbrief OF Bankverklaring 800k฿ (of 400k indien gehuwd) OF combinatie samen 800k฿ (of 400k indien gehuwd).
Check Pjotter, ik lees teveel engelstalige berichten die betrekking hebben op die gasten

Andrie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 18 september 2013, 02:38

Re: Geld overmaken via azimo

#40 Bericht door Andrie » vrijdag 04 december 2020, 13:48

Gardensafari schreef: donderdag 03 december 2020, 09:11
Andrie schreef: woensdag 02 december 2020, 18:00 Heb Azimo ook geprobeerd, maar moest een foto van mijn paspoort opsturen. Die werd elke keer geweigerd omdat, zo bleek uiteindelijk, ik mijn BSN had afgeplakt. Nou jammer dan.
Sturen ze wel nog tig keren een email dat ik nog gratis geld over kan maken. Nou, nee dus. Dat mag ik niet want jullie accepteren mijn paspoort niet. En daar hoor je dan niets meer over.
Hoe dom kunnen ze zijn?
Ze zijn niet dom!
Ze staan als bank onder toezicht van een Europese bank. In hun geval nota bene de Nederlandsche Bank.
En als bank moeten ze jouw BSN vastleggen.
Jouw huisbankier heeft ook jouw BSN vastgelegd. Dat heb je toch ook niet geweigerd?
Dus weigeren ze terecht een id zonder BSN. DNB eist dat ze jouw BSN vastleggen.
Hotels, autoverhuurders e.d. kun je een id zonder BSN geven, maar een bank of andere erkende financiële instelling, zoals een verzekeraar, niet.
Het domme betrof niet het weigeren van mijn id. Het betreft het blijven mailen om me te vragen een transactie uit te voeren terwijl ze mijn transactie cancelen omdat ze mijn id niet accepteren. Stuur dan ook die mails niet. :-)

Overigens heb ik op internet gelezen dat Transferwise en Azimo etc. geen officiële bankinstelling zijn. Nou mag je niet alles geloven op het internet, maar het geeft wel te denken.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via azimo

#41 Bericht door godzilla » vrijdag 04 december 2020, 15:35

Je kan natuurlijk alles negatieve geloven.
En dat maakt mensen bang.
Ik heb persoonlijk nog nooit geld kwijtgespeeld met transferwise, azimo of bitcoin.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#42 Bericht door jumbo » zaterdag 05 december 2020, 00:51

Andrie schreef: vrijdag 04 december 2020, 13:48 Overigens heb ik op internet gelezen dat Transferwise en Azimo etc. geen officiële bankinstelling zijn. Nou mag je niet alles geloven op het internet, maar het geeft wel te denken.
Het zijn ook geen banken maar money transfer service providers
De geld wissel kantoren zijn hetzelfde maar TW/Amizo etc zijn online providers
De geringere overhead geeft dus een voordeel

Overigens, zoals eerder gemeld, heet TW een eerste beperkte bankvergunning

TW/Azimo e.d. moeten gewoon aan dezelfde verplichtingen voldoen, lokaal en internationaal, als een bank
Vergunningen als een simpel voorbeeld
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#43 Bericht door pjotter » dinsdag 05 januari 2021, 14:02

Vandaag met Transferwise een groter bedrag proberen over te maken. Met Ideal naar mijn Euro rekening bij Transferwise. Ik denk omdat het een groter bedrag is, willen ze nu dus wel een kopie van mijn ID. Heb ik geupload en sommige dingen afgeplakt. Tot nu toe staat het geld 'op pauze' voor verificatie bij TW. Al 6 uur. We wachten af.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#44 Bericht door jumbo » dinsdag 05 januari 2021, 14:33

pjotter schreef: dinsdag 05 januari 2021, 14:02 Vandaag met Transferwise een groter bedrag proberen over te maken. Met Ideal naar mijn Euro rekening bij Transferwise. Ik denk omdat het een groter bedrag is, willen ze nu dus wel een kopie van mijn ID. Heb ik geupload en sommige dingen afgeplakt. Tot nu toe staat het geld 'op pauze' voor verificatie bij TW. Al 6 uur. We wachten af.
Mijn betaling vanaf mijn USD rekening naar Euro in NL duurt 10 seconden, naar TH, normaliter een 8 uur, dus dezelfde dag als je in de ochtend overmaakt....weekend en feestdagen kan het langer duren
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geld overmaken via azimo

#45 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 05 januari 2021, 14:53

Vandaag met Transferwise een groter bedrag proberen over te maken. Met Ideal naar mijn Euro rekening bij Transferwise. Ik denk omdat het een groter bedrag is, willen ze nu dus wel een kopie van mijn ID. Heb ik geupload en sommige dingen afgeplakt. Tot nu toe staat het geld 'op pauze' voor verificatie bij TW. Al 6 uur. We wachten af.

TW vroeg mij bij mijn eerste transactie al om een ID. Nu vragen ze niks meer. Kreeg gisteren 36,6 bruto en 36,4 netto voor de euro. Overmaaktijd was twee dagen wegens de feestdagen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”