excursie leuker op papier

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

excursie leuker op papier

#1 Bericht door thaitaaipop » donderdag 07 juni 2012, 21:30

sorry als dit verkeerd staat.

mijn vraag aan jullie, zijn er tours/excursies waar je aan deel hebt genoten, die je achteraf vond tegenvallen? (en bedoel ik niet het weer)

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: excursie leuker op papier

#2 Bericht door Harm » vrijdag 08 juni 2012, 11:57

thaitaaipop schreef:sorry als dit verkeerd staat.

mijn vraag aan jullie, zijn er tours/excursies waar je aan deel hebt genoten, die je achteraf vond tegenvallen? (en bedoel ik niet het weer)


hoezo?
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: excursie leuker op papier

#3 Bericht door chelobechek » vrijdag 08 juni 2012, 16:40

Ik had ooit eens een paar uurtjes niet omhanden, wachtend op mijn vlucht en verblijvende in Kao San en dacht leuk een tochtje met een minibusje naar Ayutaya. Daar was niet veel aan maar kostte ook niet veel gelukkig.

Ook heb ik eens een boottochtje of wat gemaakt op Phuket. Het eten was goed maar aan land kun je hetzelfde krijgen tegen een fractie van de prijs. De bezochte plekken waren saai, niet interessant en/of nogal vervuild.

Excursies in Thailand: een gegarandeerde afrader. Doe het zelf is veel leuker

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: excursie leuker op papier

#4 Bericht door prajak » vrijdag 08 juni 2012, 16:44

Sprak met een Vlaamse reisleider.

" Ze trappen overal in maar het is mijn boterhamske, niet waar ? De afscheidsavond is een vette pot geld hoor. Awel, we gaan ergens vis eten en maken er een feestje van met wat dansende omgebouwde mannen en we noemen dat 'origineel vertier' en van de 300 baht die het kost maken de kok en ik er 700 van en de poet verdelen we. En de toeristen hebben de avond van hun leven..."

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: excursie leuker op papier

#5 Bericht door weten » zaterdag 09 juni 2012, 06:31

Regelmatig eindigen toeristen in Cha am om 3 dagen bij te komen de verhalen die ik hoor laten mij besluiten om zoiets never te doen.

Slopend s,morgens erg vroeg je bed uit en veel kilometers vreten klopt wel want thailand is een groot land dus als je in 2 of 3 weken van noord naar zuid crost zit je veel heel veel in de bus.

Sprak laatst iemand die vertelde in veel winkels en diamant en parelhandelaren was geweest maar tot mijn verbazing geen rijstveld had gezien? ik heb m de volgende dag ze wel laten zien 5 min.rijden van z,n verblijfplaats plus nog wat bez.waardigheden zelf heb ik geen ervaring maar zal dat nimmer doen.

Misschien zijn er wel forumleden die het leuk vinden om je de omgeving te laten zien zie je denk ik meeer en goedkoper.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: excursie leuker op papier

#6 Bericht door dutch » zaterdag 09 juni 2012, 07:16

Met uit Nederland overgekomen familie zijn we enkele jaren geleden vanuit Hua Hin op een dagtochtje gegaan naar the Royal Palace (Bkk) met een boottochtje plus wat eten op de rivier.
We hebben allereerst gekozen om met ons prive gezelschap te gaan,dus geen opvulling tot 9 personen zoals soms kan gebeuren.
Verder hebben we een video mannetje meegenomen(werd door de touroperator verzorgd) die de hele dag opnames maakte en daags na de excursie konden we de DVD's ophalen.(Een verrekt leuke herinnering overigens).
We namen een beschaafde,vloeiend engels sprekende gids bij het Royal Palace en we hebben een zeer leuke dag gehad.
Waarom alles prettig was?
Eigen gezelschap
Niet te vol programma
Goede kwaliteit van busje-chauffeur-gids
We genoten van elkaars gezelschap (totaal 5 personen) en van de mooie dingen die we zagen.
Geen gezeur met foto's (die nog even met die en die met die etc.) daar was dat mannetje voor :P

Verder ben ik niet zo'n tochtjes man!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: excursie leuker op papier

#7 Bericht door weten » zaterdag 09 juni 2012, 07:51

Ja zelf regelen is echt het beste wat je kan doen wij crossen Thailand door met de scooter en nu voor het eerst een auto gehuurd wat ons ook prima beviel, alles op je eigen tempo, vindt je het er leuk dan blijf je een dagje langer voor ons de ultime manier.
Als je met 4 man ben en je deelt de kosten dan is het nog redelijk goedkoop ook.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: excursie leuker op papier

#8 Bericht door dutch » zaterdag 09 juni 2012, 10:24

weten schreef:Ja zelf regelen is echt het beste wat je kan doen wij crossen Thailand door met de scooter en nu voor het eerst een auto gehuurd wat ons ook prima beviel, alles op je eigen tempo, vindt je het er leuk dan blijf je een dagje langer voor ons de ultime manier.
Als je met 4 man ben en je deelt de kosten dan is het nog redelijk goedkoop ook.
Voor de duidelijkheid,dit was een bestaande excursie en geboekt bij een toeroperator(tje).
We gingen echter niet 3 hotels langs om de auto vol te krijgen en bleven dus met ons eigen kringetje bij elkaar!
We wilden helemaal niets zelf regelen,maar de invulling van het programma ,kon zeer flexibel bekeken worden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: excursie leuker op papier

#9 Bericht door weten » zaterdag 09 juni 2012, 11:20

Oke maar het is fijn dat je eigen inbreng hebt weet je de naam nog van dat buro/
Lijkt me leuk om ook met een paar mensen te doen maar hier in cha am behoorlijk duur.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: excursie leuker op papier

#10 Bericht door dutch » zaterdag 09 juni 2012, 11:33

weten schreef:Oke maar het is fijn dat je eigen inbreng hebt weet je de naam nog van dat buro/
Lijkt me leuk om ook met een paar mensen te doen maar hier in cha am behoorlijk duur.
Heb er geen idee meer van,was ergens in het centrum van Hua Hin.
Over de prijs weet ik ook niet veel meer te zeggen.Ik ga bijna nooit uit ,maar als ik ga dan........ ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”