Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 21 mei 2008, 09:39

Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#1 Bericht door Jel » woensdag 21 mei 2008, 09:46

Is er iemand die deze rondreis gedaan heeft? Wij gaan in juni (nog maar heel even wachten) deze rondreis volgen. Ervaringen of tips zijn welkom!

Busreis door Thailand met hoogtepunten als Bangkok, Khao Sok NP, Phang Nga baai, Krabi, Ko Phi Phi en Koh Samui.

Dagprogramma is als volgt:

1e dag - vliegreis Amsterdam-Bangkok
We vliegen vandaag van Amsterdam naar de Thaise hoofdstad Bangkok.

2e dag - Bangkok
Na aankomst op de luchthaven van Bangkok volgt de transfer naar uw hotel. De rest van de dag bent u vrij om alvast op eigen gelegenheid kennis te maken met bruisend Bangkok.

3e dag - Bangkok
Een dag ter vrije besteding. Of neemt u deel aan een schitterende facultatieve fietstocht door het echte Bangkok?! In de bijna autovrije omgeving passeren we op onze tour vriendelijke Thai, kleine tempeltjes, uitbundige bloemen, wuivende palmen en bananenbomen. Een tocht om nooit meer te vergeten! Vanavond stappen we aan boord van de slaaptrein die ons naar Surat Thani, gelegen in het zuiden van Thailand, brengt (gedurende speciale periodes, bijv Thaise feestdagen, kan het voorkomen dat dit traject per bus wordt afgelegd met een extra hotelovernachting).

4e dag - Surat Thani-Khao Sok National Park
Vanochtend rijden we het station van het bedrijvige Surat Thani binnen. We gaan direct door naar het prachtige, mooi bewaard gebleven, Khao Sok National Park. In dit overweldigende regenwoud vinden we heldere riviertjes, zo’n 100 spectaculaire eilanden, mooie binnenmeren en een bijzonder rijke flora en fauna. Onder meer olifanten, tijgers, apen, everzwijnen, beren en talloze vogelsoorten voelen zich in deze prachtige omgeving uitstekend thuis. De komende 3 nachten overnacht u in een jungle hut. Reisafstand ca. 150 km.

5e dag - Khao Sok
Een avontuurlijke en sportieve dag voor de boeg! Na het ontbijt maken we ons allereerst op voor een trekking (ca. 2 uur) op de rug van een olifant. Het is zeker een onvergetelijke ervaring om, vanaf de hoge rug van uw logge en vriendelijke dikhuid, de prachtige omgeving te kunnen aanschouwen! Na de lunch staat er nog een 2 uur durende kanotocht over één van de rivieren op het programma. Weer een héél andere manier om van het regenwoud te genieten!

6e dag - Khao Sok
Vandaag bent u vrij. Facultatief bieden we u vandaag de mogelijkheid om te gaan raften! Bent u klaar voor deze spectaculaire ervaring?

7e dag - Khao Sok-Phang Nga-Krabi
We nemen afscheid van het Khao Sok National Park en reizen naar het schitterende natuurgebied Phang Nga, gelegen in zee. De onmiskenbare blikvangers zijn de hoog oprijzende kalksteenformaties. We maken hier een fijne boottocht, waarbij mangroven, kristalheldere lagunes, spannende grotten en kleine vissersdorpen onze aandacht krijgen. We pauzeren onder meer bij het befaamde James Bond eiland, waar opnamen plaatsvonden voor de film ‘The man with the golden gun’ uit 1974. Vervolgens reizen we verder naar de vissersplaats Krabi, waar we in de loop van de middag aankomen. Reisafstand ca. 205 km.

8e dag - Krabi
Een vrije dag in de heerlijke en prachtig gelegen badplaats Krabi. Gaat u lekker languit luieren op het strand? U kunt desgewenst deelnemen aan een bijzonder fraaie facultatieve eilandhopping-tour, waarbij u per speedboot naar de mooie eilanden Krabi, Koh Tab, Koh Poda en Koh Khai vaart. De lunch is inbegrepen. Echt een heerlijke, tropische kennismaking met 4 Thaise paradijsjes! Of kiest u voor de sportieve tocht per zee-kayak? Een bijzondere ervaring!

9e dag - Krabi-Phi Phi eiland
We varen vanochtend naar het bijzonder fraaie `bounty-eiland` Ko Phi Phi, een parel van een eilandje met hagelwitte zandstranden en prachtige palmen. Een meer dan ideale plek om te snorkelen, want de koraalrijke zee is werkelijk glashelder en rijk aan kleurige vissen!

10e dag - Phi Phi eiland
Een fijne vrije dag. Of kiest u voor een dagtocht per boot waarbij u Koh Phi Phi van alle zijden leert kennen? Een fijne dag op het water, met uiteraard gelegenheid tot zwemmen of snorkelen!

11e dag - Phi Phi eiland-Koh Samui
In de loop van de ochtend nemen we afscheid van Koh Phi Phi en varen we naar het heerlijke vakantie-eiland Koh Samui. Hagelwitte stranden, schilderachtige landtongen, kokospalmen, het aangename klimaat, de gastvrije bevolking, de vele winkels, restaurants, terrasjes en uitgaansgelegenheden... een heerlijke plek! We verbllijven in één van de badplaatsen.

12e en 13e dag - Koh Samui
Twee heerlijke vrije dagen op Koh Samui.

14e dag - Koh Samui-Bangkok
Transfer naar de luchthaven voor de terugvlucht naar Amsterdam, via Bangkok.

15e dag - Amsterdam
Aankomst Schiphol.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#2 Bericht door Borat » woensdag 21 mei 2008, 17:06

Heb de reis niet met Kras gedaan maar wel op alle plaatsen geweest die je ook gaat aandoen. Khao Sok is heel mooi net zoals phang nga en phi phi. Ik hoop dat het redelijk droog is zodat je ook een mooie tocht kunt maken in het national park. Samui is in mijn ogen het meest toeristisch maar dan ook van alle gemakken voorzien.

Gelukkig mag ik in augustus ook weer naar Thailand

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#3 Bericht door Pieter » donderdag 22 mei 2008, 10:42

Hallo,
Hoe kom je bij Kras terecht :?:

Mijn enige ervaring met Kras was tijdens een rondreis door egypte:

Onze groep was met Fox - reizen.
Onderweg zijn we drie keer (dezelfde) Kras groep tegen gekomen.
Die deden dezelfde reis (maar dan een iets andere volgorde en 1 dag korter)

Wat bleek: (je raakt wel eens in gesprek)

de mensen van Kras hadden gemiddeld honderd euro pp meer betaald (zelfde hotels , zelfde vliegtuigmaatschappij; KLM)

en tijdens een dagje snorkelen op een boot met eten,
hadden we een "Krasgezin" helemaal over de rooie.

Want. we komen bij de boot aan en onze gids mompelt wat en we kunnen als eerste aan boord. en hadden de beste plaatsen . Onze gids ging ook mee. Ons kras groepje mocht als laatste aan boord en hadden slechtere plaatsen.
hun gids ging niet mee.
zij betaalden 75 Euro en wij 55 Euro.
Voor een gezin met 2 kinderen dus 80 euri teveul :D

Als je al geboekt hebt dan veel plezier. Thailand is een prachtig land (vind ik)

(en als je nog niet geboekt hebt kijk nog even rond)

Pieter

Jel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 21 mei 2008, 09:39

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#4 Bericht door Jel » donderdag 22 mei 2008, 10:53

Bedankt voor de reacties.

Kras had precies de eilanden die wij graag wilden zien tegen een redelijke prijs. Dat ik daardoor achter in een bootje kom, vind ik persoonlijk niet erg. Van Fox hoor ik ook zowel negatieve als positieve verhalen. Zij hadden wel de reis Juwelen van de Andaman die er een beetje op lijkt, maar die is gelijk 300 euro duurder en je hebt de laatste dagen een verblijf in Phuket, wat wij niet wilden.

We hebben wel nog getwijfeld aan Greenwoodtravel. Maar je hoort daar toch ook wel wisselende ervaringen over en de reis van Kras bood ons eigenlijk al alles aan wat we wilden binnen budget.

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 16:20
Contacteer:

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#5 Bericht door SyBerk » donderdag 22 mei 2008, 15:41

Hallo allemaal,

Ken kras van 2 eerdere reizen in 2000 en 2002. Zie me website. Heb beide keren goede ervaringen gehad bij hun. Ik heb dezelfde reis voor in september geboekt. Omdat dit 1 van de (voor mij betaalbare) reis is met allemaal plaatsen waar ik nog niet geweest ben. Op sommige plaatsen ben ik 3 keer geweest doordat ik in 2006 via Holiday International met me nu ex in die reis in 1 keer op alle plekken was geweest wat ik in 2 keer gedaan heb.

Heb de Fox reis ook bekeken en idd die is zo'n € 350,00 duurder (alleenstaande). Het enige verschil wat er was met Kras is dat Fox een vertrek garantie geeft. Hoe klein de groep is hij vertrekt. Bij Kras is dat afwachten. Maar om daar nu €350,00 extra voor te moeten betalen. En dan ook nog zonder der reis- en annuleringsverzekering. Die kwam er ook nog bovenop.

Veel plezier in juni en zie de ervaringen hier wel terug.

Groeten,

Sytse
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!

Jel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 21 mei 2008, 09:39

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#6 Bericht door Jel » vrijdag 23 mei 2008, 08:27

Ik heb inmiddels de reisbescheiden binnen, dus de reis gaat door. Hotels ook gelijk gecheckt met de reiswijzer en ook allemaal goed. Heb nu echt zin om te vertrekken! Enige nadeel is dat we met KLM vliegen waardoor je de eerste dag 's avonds laat vertrekt maar goed, ik vind KLM ook wel weer een fijn gevoel geven.

Voor de geinteresseerden, de hotels zijn geworden:
- Bangkok; Tong Tara River View
- Khao Sok; Khao Sok Riverside Cottage (jungle)
- Krabi; Krabi National Park
- Koh Phi Phi; Phi Phi Erawan Palms
- Koh Samui; BW Samui Bayview Resort

Ik heb er zin in! Nog ruim een week wachten.

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#7 Bericht door neele » vrijdag 23 mei 2008, 09:22

Ik vertrek ook over een week!
Ga alleen niet met een groepreis maar met man en kind op de bonnefooi.
We hebben alleen het hotel in Bangok geboekt en zien dan wel.
Het regent nu zo erg dat we waarschijnlik ter plekke kijken waar het weer een beetje redelijk is en daar naar toe gaan.
Wij zijn al drie keer in het regenseizoen in Thailand geweest maar zo slecht als nu was het weer nooit...
Jel snachts vliegen heeft toch ook z'n voordelen?
En de KLM is vaak gewoon het goedkooptste dus vandaar dat ze die boeken.
Heel veel plezier!

hammie47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: woensdag 04 juli 2007, 21:48

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#8 Bericht door hammie47 » donderdag 31 juli 2008, 15:15

Inmiddels zal je (de vragensteller) weer terug zijn. Zelf wil ik deze reis doen in januari a.s. Toevallig stond er vanmorgen een advertentie van Kras, met deze reis, in de krant. De prijs is bijna 200,= omlaag gegaan. Ze hebben dat kennelijk bekostigd door a) niet meer op Koh Samui te eindeigen, maar op Phuket te blijven, en 2) een vertrek garantie bij 20 pers. i.p.v. 15)

Ik zou graag, nu jij "ervaring deskundige" bent, van je willen weten, hoe deze reis van Kras bevallen is. Zelf heb ik ervaring met Kras naar Marokko en met Fox naar Thailand in januari j.l.
Ik heb wel een lichte voorkeur voor Fox, omdat deze gewoon flexibeler is en meer info biedt op hun website.
Alvast bedankt.
Hans

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 16:20
Contacteer:

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#9 Bericht door SyBerk » vrijdag 29 augustus 2008, 17:04

Yess de reis gaat door... het minimale aantal deelnemers voor de reis is gehaald en de annulering periode tot 3 weken is overschreden dus als er nu iemand annuleert om wat voor reden dan ook gaat de reis gewoon door...

Het aftellen is nu echt begonnen... :D

Groeten,

Sytse
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!

hammie47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: woensdag 04 juli 2007, 21:48

Re: Kras Stervakanties; Rondreis zuidelijke parels Thailand

#10 Bericht door hammie47 » vrijdag 29 augustus 2008, 17:59

Dat is werkelijk heel mooi voor je.
Maar zelf zijn we plotseling van gedachten veranderd en hebben inmiddels geboekt voor 14 dagen Thailand en Cambodja met Summum Reizen. We gaan weg op 11 januari a.s.
Maar heel veel plezier daar en ik hoor/lees graag tz.t. hoe die reis is bevallen.

Groeten,
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”