Ervaring met Greenwood Travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2007, 22:27
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#31 Bericht door Harryvb » donderdag 03 april 2008, 05:33

Harryvb schreef:Ik ben momenteel aan het proberen een bangkok opstap te regelen en een paar dagen verblijf in het prince palace, momenteel al 4 weken mee bezig, eerst geeen antwoord na nog maar een mail een antwoord van Ernst Otto gekregen met de vraag of ik dit 2 maal wou boeken want ik zou al een bevestigde boeking hebben van Jeroen welke hij mee opgestuurd had maar waar de prijs niet van klopte en welke ik ook nooit ontvangen heb, voor verdere vragen moest ik me richten tot Jeroen , dus reply naar Jeroen met de mededeling dat ik maar eenmaal de boeking wou hebben en met de vraag om de prijs van de bangkok opstap na te zien, nu na 10 dagen weer niks meer gehoord te hebben gisterenmorgen nogmaals een mail gestuurd om verduidelijking naar Ernst Otto en Jeroen weer nog geen antwoord.
Ik kan er niet meer volgen wij hebben in 2004 ook met greenwood samen gewerkt en toen verliep alles snel en juist.
Aan mijn mail kan het niet liggen want hun automatische reply komt wel direct binnen.

mvg
Harry
Vandaag een mail gehad van greenwood in dezelfde stijl zoals ik in 2004 met hun zaken heb gedaan dwz alles duidelijk en kompleet, ik ben allezins gerustgesteld.

mvg
Harry

Smallcat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 11:35

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#32 Bericht door Smallcat » donderdag 03 april 2008, 12:52

Klopt weer niet helemaal! Ik heb al een offerte van Greenwoodtravel gekregen en daar stond die prijs in.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#33 Bericht door jumbo » vrijdag 04 april 2008, 03:41

Smallcat schreef:Klopt weer niet helemaal! Ik heb al een offerte van Greenwoodtravel gekregen en daar stond die prijs in.
quoten is een uitvinding waarmee je kunt refereren aan het bericht waarop je antwoord, zie je scherm....

Snap het, je bent een medewerker of relatie van Greenwood :P
Grappig dat iemand met 3 berichten het zo opneemt voor een voor hem onbekende instantie??

Nogmaals de gouden regel in deze en alle andere situaties
'de uitzondering bevestigt de regel'


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Smallcat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 11:35

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#34 Bericht door Smallcat » vrijdag 04 april 2008, 21:42

jumbo schreef:
Expat schreef:quoten is een uitvinding waarmee je kunt refereren aan het bericht waarop je antwoord, zie je scherm....

Snap het, je bent een medewerker of relatie van Greenwood :P
Grappig dat iemand met 3 berichten het zo opneemt voor een voor hem onbekende instantie??

Nogmaals de gouden regel in deze en alle andere situaties
'de uitzondering bevestigt de regel'
Wat een rare reactie. Ik doe verslag van mijn (positieve) ervaringen en het ergert iemand schijnbaar dusdanig dat hij mij ervan beschuldigt een medewerker of relatie van Greemwoodtravel te zijn. Meerdere bijdragen waren echter positief en zelfs van iemand, die ook maar slechts 4 berichten gepost heeft. Ik wist niet dat je alleen maar positief mocht berichten als je een doorgewinterde rot op dit forum bent.

Wellicht een teleurstelling, maar neen, ik ben geen medewerker of relatie van Greenwoodtravel.
En oh ja, ik heb na een paar dagen nog geen bevestiging van mijn reservering gekregen, dus misschien krijg ik nu ook wel een teleurstelling te verwerken m.b.t. Greenwoodtravel. Als dat zo is, dan zal ik dat zeker hier melden.

P.S. Bedankt voor de tip m.b.t. quoten.

Leontien
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 16 april 2008, 11:49

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#35 Bericht door Leontien » woensdag 16 april 2008, 12:03

Ik ben sinds eind februari bezig met het organiseren van onze Thailandreis. Het meeste regelen we zelf ter plaatse maar een aantal zaken regelen we via GW-travel. Wij pompen dus af en toe iets door aan (hotel of activiteit) GW, en hebben iedere keer binnen 24 uur of minder bericht terug. Geen enkel probleem dus. Onze contactpersoon daar is Jack van Lieshout. Je hoort mij dus niet klagen, en by the way, ik heb, buiten inmiddels een schuld, helaas geen aandelen in GW-travel. Weet iemand hier of je op hun rekening in Th. bath kunt betalen, de berekende wisselkoers bij ons is 45 baht.

Smallcat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 11:35

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#36 Bericht door Smallcat » woensdag 16 april 2008, 13:07

Leontien schreef:Ik ben sinds eind februari bezig met het organiseren van onze Thailandreis. Het meeste regelen we zelf ter plaatse maar een aantal zaken regelen we via GW-travel. Wij pompen dus af en toe iets door aan (hotel of activiteit) GW, en hebben iedere keer binnen 24 uur of minder bericht terug. Geen enkel probleem dus. Onze contactpersoon daar is Jack van Lieshout. Je hoort mij dus niet klagen, en by the way, ik heb, buiten inmiddels een schuld, helaas geen aandelen in GW-travel. Weet iemand hier of je op hun rekening in Th. bath kunt betalen, de berekende wisselkoers bij ons is 45 baht.
Hallo Leontien, Toevallig is onze contactpersoon ook Jack van Lieshout. Gaat allemaal prima! Ik ben ook aan het kijken of we in baht kunnen betalen, want ik vind dat ze een erg riante koers hanteren. Zie hieronder het antwoord van Jack toen ik dit aan hem vroeg.

"De koers van de euro vliegt omhoog omdat het vertrouwen in de US dollar laag is.
De Thaise baht staat ook hoog ten opzichte van de US dollar. Dit levert grote problemen op met de export van Thailand naar Amerika.
Ik weet niet wat er gaat gebeuren op de financiële markten maar het ziet er slecht uit.
Normaal gaan we uit van de wisselkoers die de European Central Bank vaststelt. Op dit moment kunnen wij u voor een euro een koers geven van 46,00 THB. Wij calculeren tijdelijk een risico in, omdat de mogelijkheid bestaat dat wanneer wij de euro’s omwisselen naar Thaise baht, de koers weer gezakt kan zijn. Ook moeten wij bij het omwisselen provisie aan banken betalen.
De Nederlandse Postbankrekening dient om klanten op een eenvoudige wijze te laten betalen.
Natuurlijk heeft Green Wood Travel ook een Thaise bankrekening, bij de Kasikorn Bank. Hierop kunt u eventueel het te betalen bedrag storten.
Voor onze bankgegevens klik HIER !
Green Wood Travel is niet verantwoordelijk voor transferkosten die banken berekenen."

M.n. moet je letten op de bijkomende transferkosten. Ik heb bij mijn bank (ABN AMRO) geïnformeerd en voor het bedrag van 21.300 Baht dat wij moeten betalen, komt er 20,50 euro bij en dan zouden we ongeveer 20 euro goedkoper uit zijn dan GW berekent.
Ik ben er nog niet uit hoe ik het ga doen, of het die 20 euro waard is om moeilijk te gaan doen.

harrieleusden
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 16 juni 2008, 03:22

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#37 Bericht door harrieleusden » dinsdag 17 juni 2008, 02:38

wel lachen deze reaktie wij boeken al 8 jaar via greenwood niks dan lof, het princepalace hotel is prima voor die prijs, maar ja je hebt altijd mensen die moeilijk doen,
russen kom je overal tegen, ook in de dure hotels.,
vrijdag tickets geboekt, gelijk een email naar jack van lieshout, zaterdag email terug alles geregeld, dinsdagsmorgen zaten we al in het princepalace hotel,
ze behandelen boekingen na aankomstdatum als je pas over twee maanden na thailand ga verwacht dan niet dat je binnen twee weken bericht terug hebt, je hebt dan nog alle tijd,
oja we zijn geen relatie en hebben geen aandelen in greenwood
we zijn gewoon tevreden klanten
maar ik vind dat ze dit niet verdienen zo neer gehaald te worden
we komen zeker 4 keer per jaar in thailand voor zaken, we staan op de markt en kopen onze spullen in thailand,
en altijd is alles goed geregeld
Groetjes harrie uit leusden

lauren
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 20:35

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#38 Bericht door lauren » maandag 01 september 2008, 11:51

Volgens mij is Greenwood Travel niet aangesloten bij ANVR en SGR. Vinden jullie dat geen probleem/risico?


Groet, Lauren

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#39 Bericht door Pascal » maandag 01 september 2008, 20:06

Wij hadden in mei een rondreis met groep via BM Air. Deze werken ter plaatse met Greenwood. Deze mensen hebben ter plaatse heel veel aanpassingen gedaan voor ons (treinreizen omgezet in binnenlandse vluchten, een deel van de groep heeft zelfs bijna de hele reis aangepast om met de rest van ons verder te kunnen reizen) en alles steeds prima geregeld. Zeker geen klagen over mijn (beperkte) ervaring met deze organisatie.

Ollobollo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 09 januari 2008, 20:18

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#40 Bericht door Ollobollo » dinsdag 02 september 2008, 22:01

Wij zijn net een paar dagen terug van een reis van drie en half week in Thailand (twee volwassenen en twee kinderen). Allemaal geregeld via Greenwood Travel. Ik had dezelfde ervaringen met tientallen keren bellen en mailen en dan geen reactie krijgen. Of wel beloven te reageren, maar dan nog steeds niets doen. Uiteindelijk kan ik nu wel zeggen dat het allemaal helemaal tot in de perfectie was geregeld. Wij zijn meer dan tevreden over de waarop alles tot in de puntjes is verzorgd. Van transfers van en naar vliegvelden tot de hotels, binnenlandse vluchten en excursies e.d. Ook de plaatselijke reisbegeleiders van Greenwood Travel zijn helemaal toppie. Zeker in Phuket (super hotel daar nl. Club Andaman) de altijd vriendelijke en zeer service verlenende Athorn. Wat een fijn mens is hij. De in het bekende e-book Thailand voor Beginners (van Christine Schrijnemakers) genoemde tour door Phang Nga Bay bij Krabi met Athorn, was meer dan eindeloos. Bijna echt geen enkele andere tourist daar, behalve de twee families die Athorn had meegenomen (waarvan wij er een waren). Door nog ongerepte mangrove bossen en grotten en zeekamers heen kayakken en echt de "stilte" van de natuur kunnen horen. We zijn ook naar Koh Phi Phi geweest, echt ansichtkaart mooi. Wij zijn overigens ook in het Prince Palace Hotel in Bangkok begonnen. Geweldig hotel vonden we dat. Wij hadden zo' n drie kamer appartement, echt erg goed ingericht en voorzien. Ligging was ook okay, ook al wordt daarover nogal over gediscussieerd. Wij konden altijd voor weinig geld met de metertaxi heen en terug (ook 's avonds). Goed ontbijt. Hebben in Bangkok ook de fietstocht bij Ko van Kessel gedaan met het gezin (kids 5 en 9 jaar). Geweldig! Ook Koh Samui was goed geregeld. Prima hotel (Fair House Beach Resort) met een meer dan prachtig en onwaarschijnlijk mooi strand. Eigenlijk was de hele reis (op de tickets van NL-Thailand na, heb ik zelf geregeld) super. Wij hebben echt een droomreis achter de rug. Wij maken al jaren verre reizen met het gezin en vinden dit een van de mooiste reizen tot nog toe. Greenwood Travel (m.n. Ernst Otto Smit waar wij contact mee hadden) heeft het allemaal erg goed geregeld. En nee, wij hebben geen aandelen o.i.d. in Greenwood Travel. En we zijn er ook niet werkzaam. Wij zijn gewoon erg tevreden klanten.
En als laatste wil ik zeggen dat ik de Thaise mensen een hele warme optimistische houding vindt hebben. Het is zo leuk om te zien dat je met een vrolijke glimlach veel bereikt. Aardigheid kost uiteindelijk niets, maar het wordt zo'n stuk leuker op de wereld.

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 135
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 00:52
Locatie: Zaandam

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#41 Bericht door Zaan » maandag 12 januari 2009, 11:43

Zojuist mijn eerste ervaring gehad met Greenwood en ik moet zeggen, die is niet slecht.

Gisteravond een offerte aangevraagd en nu al terugbericht.
Dus gewoon goed wat dat betreft.
De prijs is nog niet je van het, maar das een ander verhaal... ;)

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#42 Bericht door hema » maandag 12 januari 2009, 12:32

wij hebben onze reis nu voor de 5e keer laten regelen door Greenwood, ook de tickets deze keer, en het ging weer perfect, keurig antwoord op vragen, bevestigingen als er iets veranderd moest worden en een betalingsbevestiging.
Zelf heb ik 2 keer iets laten veranderen, zelfs een hotel wat al geboekt was en nooit kwam er een negatieve reactie van Greenwood, wij gaan 14 febr. weg en ik denk dat de Etickets een dezer dagen wel in onze mailbox zullen zitten.
Wij zjn dik tevreden over de behandeling en zeker over de afwerking van Greenwood, de service is perfect.
Maar zoals in ieder bedrijf gebeurd is er natuurlijk een kans dat er wel eens iets fout zal gaan, ik denk niet dat je dat de mensen kwalijk kan nemen.

jantje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 09 april 2009, 12:36

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#43 Bericht door jantje » donderdag 09 april 2009, 13:05

Ervaring Greenwoodtravel: Mijn ervaring met Greenwood Travel is ook niet goed, eerlijk gezegd uiterst slecht. Ze geven aan de goedkoopste teen op aanraden van een vriend heb ik bij hun geboekt. Op hun site zijn de EURO prijzen inderdaad lager dan waar ook.....MAAR:. Ik heb dus hotels gereserveerd voor 1 maand rondreizen in Thailand. Toen ik de factuur gemaild kreeg was dit in Bath. Ik heb gekeken naar de wisselkoers en kwam er toen achter dat ze een zeeer slechte wisselkoers gebruiken. Voor mij kwam dit dus vele honderden euro's hoger uit dan als ik gewoon bij het hotel direct had geboekt en bij het hotel betaal je pas bij aankomst. Ik heb Greenwoodtravel hierover aangesproken. Na lang wachten op antwoord en nog eens aandringen (2 weken later) kreeg ik een kopie-paste mailtje met een hele "uitleg" over wisselkoersen. Eerlijk gezegd sloeg het nergens op en lichten ze de boel gewoon op. Helemaal gezien ze aangeven dat er al gereserveerd is en je moet betalen. Ik heb aangegeven dat ik in Bath wilde betalen. Na lang wachten kreeg ik weer mail met een rekening nummer in Thailand. Wel moest ik alle kosten zelf betalen voor ontvangst en verzenden naar Thailand. Dus weer extra kosten! Eerlijk gezegd had ik het zo gehad met deze ervaring met Greenwoodtravel dat ik niets meer van mij heb laten horen. Het heeft me weken van wachten op mails en stress opgeleverd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van het plannen van een vakantie. Ik zou zeggen: boek gewoon bij het hotel. Dan weet je zeker dat je reservering ok is en het is dus niet duurder! Daarnaast is Greenwoodtravel geen SGR dus als ze in de tijd van crisis failliet gaan ben je al je geld kwijt! Ook reageren ze zeer traag op mails en moet je herhaalde malen vragen om antwoord!

PS: m'n vriend heeft ook zijn rekeningen nagekeken en toen bleek dat ze al de keren dat hij heeft geboekt ook slechte wisselkoersen hebben gebruikt.

searcher
kenner
kenner
Berichten: 105
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2009, 17:00

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#44 Bericht door searcher » vrijdag 05 juni 2009, 20:07

mmm zie mijn andere thread.

Hoe goed een organisatie ook is , als deze niet SGR of ANVR is aangesloten dan mag je ??? plaatsen.
Simpel als de boel op de fles gaat dan zijn de zuurverdiende centen weg.

Dit moet toch 1 van de eerste vereiste zijn zeker SGR.

Gr Searcher

Ellenellen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 26 mei 2009, 21:14

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#45 Bericht door Ellenellen » zaterdag 06 juni 2009, 18:08

Ook wij gaan einde van dit jaar weer via Green Wood. Vooral door de ervaringen van vorig jaar, Toen gingen we op 3 dec. en waren de vliegvelden nog gesloten, maar GW zorgde er toch voor dat we konden gaan . We zaten in het vliegtuig met nog 38!!! andere personen. Wij vonden alles prima geregeld.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”