BM Air reizen

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#16 Bericht door Falcon » donderdag 26 april 2007, 13:52

Ik boek al jaren via BM AIr en dit jaar was absoluut mijn laatste keer.
In 2006 viel het mij ineens tegen maar ik besloot ze toch weer een kans te geven.

Helaas, weer een tegenvaller. Tot 2 keer toe verkeerde nota's gekregen en ook een keer foutieve tickets. Erbij genomen dat elk jaar bij het boeken ik mijn volledige NAW gegevens weer moet doorgeven, terwijl ik na talloze boekingen nu toch bekend moet zijn.

Volgende keer (oktober) boek ik lekker rechtstreeks bij China Airlines.
Sabaai sabaai

wimgreg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 29 april 2007, 10:58

#17 Bericht door wimgreg » zaterdag 19 mei 2007, 16:56

Twee keer geprobeerd om te boeken bij bm air maar ik denk dat ze geen zin hadden! we zijn bij een voorlichting over thailand geweest op een zaterdag; maar ze begonnen meer als drie kwartier over de fillepijnen dat we daar heen moesten gaan!!!
Dat bepaal ik zelf wel.
Na de bij een komst gingen we boeken en we zouden de zelfde week de bevestiging krijgen, Na twee weken nog niets gekregen!!!!
Wij bellen ze konden niets vinden de vraag was of we wel geboekt hadden??
Op nieuw geboekt nu via de telefoon we zouden de zelfde week de bevestiging krijgen 2 weken gewacht op nieuw niets toen heb ik gebeld en verteld dat het nu niet meer hoeft.
we hebben nu de gouden lotus van FOX genomen daar waren we wel welkom. Gaan 30 Juli weg

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#18 Bericht door marceziani » zaterdag 19 mei 2007, 18:06

Binnenkort voor de derde keer naar Thailand en ook voor de derde keer weer geboekt bij BM Air. Alles prima geregeld, helemaal geen problemen! Zelfs nog een alleraardigst gesprek gehad van zo'n 35 minuten met een vriendelijke medewerkster van BM Air, die mij ontzettend veel tips wist te geven over (rondreizen in) Thailand. Ik kan me voorstellen dat hier niet altijd de tijd voor is, maar ik kon het in ieder geval enorm waarderen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

#19 Bericht door Pascal » zondag 23 december 2007, 22:26

Wij plannen om in april 2008 voor de 2de keer naar Thailand te gaan. Vorig jaar hebben we vanuit Bangkok vooral het noorden gedaan, deze keer willen we het zuiden doen. Toevallig ben ik op deze site terecht gekomen, en zo bij BM AIR. Ik moet zeggen, vergeleken bij ons in België heeft deze maatschappij heel aantrekkelijke prijzen. Wij zouden mogelijk de 17-daagse rondreis Zuid-Thailand Safari doen. Heeft iemand deze reeds gedaan ? Hoe zijn de recente ervaringen met deze maatschappij ? IK zie dat de laatste reactie hieromtrent reeds van mei dateert ...
Ik ben van plan om binnen een week ofzo eens naar dat bureau te gaan (het is wel een redelijke afstand, maar voor die prijs heb ik dit wel over), want uit voorgaande reacties blijkt de communicatie via mail niet zo erg te lukken...
Ik veronderstel dat het als Belg ook wel zal lukken om hier te boeken ?

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

#20 Bericht door Thaifreak » maandag 24 december 2007, 14:59

Pascal schreef:Wij plannen om in april 2008 voor de 2de keer naar Thailand te gaan. Vorig jaar hebben we vanuit Bangkok vooral het noorden gedaan, deze keer willen we het zuiden doen. Toevallig ben ik op deze site terecht gekomen, en zo bij BM AIR. Ik moet zeggen, vergeleken bij ons in België heeft deze maatschappij heel aantrekkelijke prijzen. Wij zouden mogelijk de 17-daagse rondreis Zuid-Thailand Safari doen. Heeft iemand deze reeds gedaan ? Hoe zijn de recente ervaringen met deze maatschappij ? IK zie dat de laatste reactie hieromtrent reeds van mei dateert ...
Ik ben van plan om binnen een week ofzo eens naar dat bureau te gaan (het is wel een redelijke afstand, maar voor die prijs heb ik dit wel over), want uit voorgaande reacties blijkt de communicatie via mail niet zo erg te lukken...
Ik veronderstel dat het als Belg ook wel zal lukken om hier te boeken ?
Pascal,

Misschien kan je beter ineens naar de Vakantiebeurs in Utrecht gaan die door gaat van 9 tem 13 januari 2008, dan heb je ineens een zicht op het complete aanbod van Thailand in Nederland en kan je dan een beslissing nemen.

BMAir geeft ook info-avonden.
Bezoek onze website http://www.chookdee.be

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

#21 Bericht door Pascal » woensdag 26 december 2007, 19:26

Ok, bedankt. Ik ben ondertussen via het forum hier ook al eens gaan kijken bij 333Travel. Ook interessant aanbiedingen daar. Mijn keuze gaat er niet makkelijker op worden ...

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: vrijdag 12 augustus 2005, 12:42
Locatie: Amsterdam

#22 Bericht door ed2000 » donderdag 27 december 2007, 11:03

zou zelf voor 333Travel gaan.

Boekte in het verleden altijd bij BM Air, maar ben 5 jaar geleden bij 333travel terecht gekomen omdat BM air mij niet kon helpen aan een ticket die ik binnen 4 dagen nodig had. bij 333 travel ging men serious op zoek en was dit binnen een uurtje geregeld. sinsdien eigelijk alijd bij 33travel geboekt. altijd zeer goede ervaringen mee.

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

#23 Bericht door Pascal » donderdag 03 januari 2008, 22:53

Na lang twijfelen - en eigenlijk nog niet weten wat te kiezen - hebben we geboekt bij BM Air, de 17-daagse rondreis Zuid-Thailand.
Programma lijkt ons heel leuk en verschilt eigenlijk niets van dat van 333 Travel. Dus we zullen wel zien.
Vorige zondag (30/12) boekingsformulier via de website doorgezonden, tot op heden nog wel geen bevestiging (positief of negatief) ontvangen (enkel ontvangstbevestiging mail). Maar het zal vermoedelijk wel druk zijn rond de eindejaarsperiode.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

#24 Bericht door Joep » vrijdag 04 januari 2008, 10:00

Ik boek mijn reizen al jaren lang bij BM air, en nog altijd tevreden.

Ik was eerst lid van vereniging Wereldcontact, toen had je nog bepaalde privileges als lid, tegenwoordig is het gewoon een verkapt reisburo.

Hebben mij prima en snel en ZONDER extra kosten aan een ticket geholpen toen mijn schoonmoeder ernstig ziek was, had toen al geboekt voor de zomer en is geheel kosteloos omgeboekt naar een eerder ticket.

Zijn mi betrouwbaar en bekwaam

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

#25 Bericht door Pascal » vrijdag 11 januari 2008, 20:31

Afhandeling toch maar via de telefoon gedaan. Ik had bevestiging nodig omdat ik mijn vakantie moest aanvragen op het werk, en een mail bleef uit. Ondertussen ook nog een extra 3-daagse tour bijgeboekt, tijdens ons 5-daags strandverblijf in Phuket op het einde van de reis.
Telefonisch alles vlot verlopen, nu nog wachten op de factuur.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

#26 Bericht door willem » zaterdag 12 januari 2008, 17:57

ik boek vaak via bm.altijd goed geregelt.laatste keer ticket 4 wkn voor vertrek op de computer.wat wil je nog meer?
vroeger komt nooit meer terug.

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re:

#27 Bericht door Pascal » zaterdag 02 februari 2008, 00:54

Pascal schreef:Afhandeling toch maar via de telefoon gedaan. Ik had bevestiging nodig omdat ik mijn vakantie moest aanvragen op het werk, en een mail bleef uit. Ondertussen ook nog een extra 3-daagse tour bijgeboekt, tijdens ons 5-daags strandverblijf in Phuket op het einde van de reis.
Telefonisch alles vlot verlopen, nu nog wachten op de factuur.
Had hier ongeveer 10 dagen geleden bericht geplaatst over mijn laatste ervaring (of moet ik zeggen aanvaring) met BM, maar ik was toen zo pissed-off dat ik het enkele dagen later maar heb verwijderd en mezelf wat laten kalmeren om een meer genuanceerder berichtje te plaatsen :
- factuur nooit ontvangen, toch niet binnen de periode dat ik moest betalen
- 5 dagen na uiterste betaaldatum telefonisch bericht dat ik nog niet had betaald. Op mijn opmerking dat ik nog geen factuur had ontvangen is er dan onmiddellijk een doorgestuurd via mail (factuurdatum van die dag zelf :| )(op zich wel snel gegaan dus, een fout kan altijd gebeuren)
- dag nadien : brief met factuur : datum factuur 17/01, uiterste betaaldatum 15/01 !!
- omdat ik onmiddellijk na ontvangst van de factuur per mail de overschrijving van de volledige reissom heb gedaan neem ik 3 dagen later telefonisch contact op, of alles nu in orde is. Ja hoor, betaling ontvangen. Alleen nog een restbedrag van 700 euro staat open ! WELKE 700 euro ?? Bij nazicht (wel onmiddellijk hoor) bleek dit (ook) een foutje en hadden ze het volledige bedrag inderdaad ontvangen :|
- annulatieverzekering niet bijgerekend (heb ik ondertussen zelf afgesloten bij Europ Assistance)

Ik kan begrijpen dat het rond de eindejaarsperiode heel druk is voor die mensen, en een fout is snel gemaakt. Maar de ene na de andere ? Ik hoop dat de tickets en vouchers wel in orde gaan zijn, want anders ga ik persoonlijk 250 km naar Utrecht rijden ...
Hopelijk is de regeling ter plaatse wel in orde. Vakantie is voor mij vakantie, en dan wil ik mij niet bezig houden met alles nog ter plaatse te moeten regelen of verbeteren.

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: BM Air reizen

#28 Bericht door Pascal » zaterdag 29 maart 2008, 12:41

Vraagje voor diegene die al met BM gereisd hebben : hoelang hebben jullie moeten wachten op de reisdocumenten ? Vertrekken binnen 2 weken maar nog niets ontvangen.
Ik probeer al enkele dagen te bellen naar hun bureau maar krijg telkens "machientje" : u bent de 3de in de wachtrij - u bent de 5de in de wachtrij - u ben de 4de in de wachtrij - ... Dure telefoontjes vanuit België. Volgende week nog maar eens proberen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: BM Air reizen

#29 Bericht door Ben » zaterdag 29 maart 2008, 12:55

Pascal schreef:Vraagje voor diegene die al met BM gereisd hebben : hoelang hebben jullie moeten wachten op de reisdocumenten ? Vertrekken binnen 2 weken maar nog niets ontvangen.
Ik probeer al enkele dagen te bellen naar hun bureau maar krijg telkens "machientje" : u bent de 3de in de wachtrij - u bent de 5de in de wachtrij - u ben de 4de in de wachtrij - ... Dure telefoontjes vanuit België. Volgende week nog maar eens proberen.

BMR jullie lezen dit Neem die Haak op
:D

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: BM Air reizen

#30 Bericht door marceziani » zondag 30 maart 2008, 13:02

Ik krijg mijn reisbescheiden meestal zo'n twee weken van te voren. Bellen heeft mij nog nooit problemen opgeleverd, maar wellicht hebben ze 't nu wat drukker. Tip: probeer 't eens op een ander tijdstip of stuur ze een mailtje.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”