Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Elisa875
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 22 juni 2017, 12:38

Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

#1 Bericht door Elisa875 » dinsdag 11 juli 2017, 07:47

Ik ga met drie kinderen waarvan de jongens van 15 en 18 zeker hun padi willen halen. Mijn dochter is 10, superstoer en wil ook mee. Welke duikschool raden jullie aan? De keuze is gevallen op Koh Tao, Wel of niet daar ook een accommodatie bijboeken?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

#2 Bericht door KhunSugar » dinsdag 11 juli 2017, 13:42

Elisa875 schreef:Ik ga met drie kinderen waarvan de jongens van 15 en 18 zeker hun padi willen halen. Mijn dochter is 10, superstoer en wil ook mee. Welke duikschool raden jullie aan? De keuze is gevallen op Koh Tao, Wel of niet daar ook een accommodatie bijboeken?
Je kiest dus voor het meest beruchte eiland van het moment; het steekt er op geen dooie toerist de laatste tijd !
Death Island.

I had an experience on Koh Tao. I was on a dive trip there 3 years ago and one night headed down to the beach late and sat in one of the little bars and had a drink. There weren’t many people in the bar and I noticed two farang girls at another table being somewhat harassed by a young Thai bloke. Normally I mind my own business in Thailand so I let it go but the guy kept coming back and annoying them and I could see they didn’t like it. So after the guy had walked away to the other side of the room for the third time I got up and asked the girls to shift to my table, which they did, and we finished up our drinks and I walked them back to their hotel without incident. The guy was super pissed and stood glaring at us. When we got up and left he yelled some obscenities in Thai at me directly. Anyway, long story short, I got up the next morning to go for a jog and grab some breakfast and when I came back the front desk staff told me that three young dudes had come around and showed them a blurry camera photo of me and asked where I was. My bravery disappeared and I packed quickly and shot off to the ferry. I’ve never returned to the island and most definitely won’t for the reason I’m about to highlight. A friend was there recently and we talked about the murders on the beach. He pulled up a picture of the “son of the influential person” who everyone reckons is involved and guess what? It was the same guy hassling the girls in the bar. Something is definitely rotten on that island.
...dit verhaal is niet uit de lucht gegrepen, kranten staan vol van die gast en zijn invloedrijke familie. Maar soit, je hebt een keuze gemaakt en we moeten die respecteren.
Uitgerekend drie jaar geleden hebben mijn dochter en schoonzoon elk twee duikbrevetten behaald op Koh Tao...en ze waren bijzonder tevreden over 'Easy Divers Training Centre'.

Amusement ginder.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

#3 Bericht door driver » dinsdag 11 juli 2017, 17:06

En wie is die gast dan? Naam?..Als de kranten er over schrijven zal dat hier ook kunnen lijkt me?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

#4 Bericht door ron » dinsdag 11 juli 2017, 17:17

Er gaan wel veel negatieve verhalen rond.......... :Whistle:

http://www.samuitimes.com/tourists-need ... urnalists/
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Elisa875
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 22 juni 2017, 12:38

Re: Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

#5 Bericht door Elisa875 » dinsdag 11 juli 2017, 19:56

Gatver, dat wist ik niet. Qua weer in aug te kiezen tussen Tao, Pan ghan of Samui, maar dit hoor ik voor t eerst over Tao. Maar nu twijfel ik dus weer omdat Samui zo volggebouwd is en Panghan het full moon feest eiland is en dat is al helemaal niks voor mij en de kids. Is dit echt zo? Is Tao echt gevaarlijk?

Elisa875
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 22 juni 2017, 12:38

Re: Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

#6 Bericht door Elisa875 » dinsdag 11 juli 2017, 20:06


stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

#7 Bericht door stevenl » woensdag 12 juli 2017, 03:29

Dat death island' is nmm een hoop geouwehoer.

Qua weer Koh Tao ... is gebaseerd op statistieken die verkeerd worden gelezen. Als het aan de Andaman kant regent regent het ook op de Golf eilanden, alleen wat harder. In de praktijk is er wat effect op activiteiten betreft vrijwel geen verschil, en dat geldt het hele jaar door.
Samui is niet geschikt om te duiken en Phangan is alleen een feesteiland tijdens de full moon parties, buiten die tijd heel aangenaam.

Wat duiken betreft, Phuket natuurlijk :). Maar als je toch voor de Golfkant kiest, maakt de duikschool zelf weinig uit. Je weet bij de scholen toch niet welke insteructeur je krijgt en hoe goed deze is.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Koh Tao, welke duikschool met de kinderen?

#8 Bericht door wanadee » donderdag 13 juli 2017, 17:23

Op diverse nederlandse vakantie en boeking sites kun je beoordelingen lezen van "duikscholen", dus je kunt je van te voren wel orieenteren.
Heel leerzaam daar, je steekt nog eens wat op :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”