Scooter/brommer huren op een eiland

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#31 Bericht door stevenl » donderdag 18 december 2014, 03:38

v@go schreef:kortom gewoon verzekerd motor rijden ondanks niet in het bezit van de juiste papieren.

Mocht er iets gebeuren en je komt zoals laatst een jongen in Vietnam in de cel terecht. (zonder rijbewijs betrokken bij een ongeluk waar een dode viel)

Gewoon stevenl de ex marketing manager van een schadeverzekeringsmaatschappij hier op het forum citeren.

Stevenl ik chargeer natuurlijk maar gezien het verkeer in Thailand en hoe de regels worden toegepast en uitgevoerd, lijkt het me niet verstandig om zonder rijbewijs op een motor aan het verkeer deel te nemen.
Ook als je niet de veroorzaker bent van een ongeval ligt de schuld toch snel bij jou want jij bent niet bevoegd op deze manier aan het verkeer deel te nemen. Afgezien of de verzekering achteraf betaald of niet. De ellende die je ermee hebt tijdens je vakantie, is het niet echt waard.
Je haalt hier veel verschillende dingen door elkaar. Verzekeringstechnisch is er geen beginnen aan om dit te corrigeren, daarnaast is jouw bewering 'de schuld ligt snel bij je want je bent niet bevoegd aan het verkeer deel te nemen' is niet correct.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#32 Bericht door Jos Flachs » donderdag 18 december 2014, 07:15

stevenl schreef:Sorry Jos, je weet niet waar je het over hebt. Ik heb 10+ jaar gewerkt als marketing manager voor een schadeverzekeringsmaatschappij. Waar je WA schade nu vandaan haalt is me een raadsel trouwens, daar heb ik het niet over gehad.

Bij discussies over verzekeringen is het heel belangrijk om duidelijk aan te geven over welke soort verzekering je het hebt, en algemene statements zijn slechts zelden mogelijk.
Dus met andere woorden: volgens jouw is alle (?) schade gedekt die je aanricht aan jezelf (?) en aan anderen (?) als je zonder rijbewijs op een motor rijdt.

Ik heb niet voor een verzekeringsmaatschappij gewerkt, maar wel rond gelopen met een paar witte touwtjes om mijn schouder. Mij is geleerd dat wanneer iemand een motor voertuig bestuurd zonder een geldig rijbewijs hij of zij net zo goed onverzekerd kan rijden, want de verzekering betaald niets uit. Het maakt niks uit of je wa of all risk verzekerd bent.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Scooter/brommer huren op een eiland

#33 Bericht door stevenl » donderdag 18 december 2014, 07:39

Jos Flachs schreef:
stevenl schreef:Sorry Jos, je weet niet waar je het over hebt. Ik heb 10+ jaar gewerkt als marketing manager voor een schadeverzekeringsmaatschappij. Waar je WA schade nu vandaan haalt is me een raadsel trouwens, daar heb ik het niet over gehad.

Bij discussies over verzekeringen is het heel belangrijk om duidelijk aan te geven over welke soort verzekering je het hebt, en algemene statements zijn slechts zelden mogelijk.
Dus met andere woorden: volgens jouw is alle (?) schade gedekt die je aanricht aan jezelf (?) en aan anderen (?) als je zonder rijbewijs op een motor rijdt.

Ik heb niet voor een verzekeringsmaatschappij gewerkt, maar wel rond gelopen met een paar witte touwtjes om mijn schouder. Mij is geleerd dat wanneer iemand een motor voertuig bestuurd zonder een geldig rijbewijs hij of zij net zo goed onverzekerd kan rijden, want de verzekering betaald niets uit. Het maakt niks uit of je wa of all risk verzekerd bent.
Geen idee waar je dat vandaan haalt Jos. Lees wat ik zeg eens terug, je zult zien dat jouw conclusie ver weg is van mijn woorden.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”