Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#31 Bericht door sawadikrap » woensdag 19 maart 2014, 10:54

jvs schreef:Niet helemaal op topic maar ik vraag me af of er forum leden zijn die misschien vogels of andere dieren willen ruilen?
Wij hebben nu oa.sierkippen,legkippen,eenden,kalkoenen,konijnen,postduiven,kroppers,pauwstaarten,
tuimelaars,zebraduifjes,diamantduifjes,tortelduiven,engelse grasparkieten,regenboog grasparkieten,kwartels, forpus parkieten en koeien.
Het is volgens mij beter om dieren bij een particulier te vinden want sommige dieren winkels hier of Chatuchak leveren nog wel eens zieke dieren.
Ik heb er geen plaats voor maar inderdaad ruilen of kopen van iemand die particulier is lijkt mij het beste, dan weet je dat het goed zit.
Hier in Pattaya zijn natuurlijk enkele zaken met vogels maar de dieren zijn vaak zeer slecht ondergebracht, en zieke dieren kopen gebeurt regelmatig.

Robert :)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#32 Bericht door sawadikrap » woensdag 19 maart 2014, 11:01

Sajan schreef:
jvs schreef:Niet helemaal op topic maar ik vraag me af of er forum leden zijn die misschien vogels of andere dieren willen ruilen?
Wij hebben nu oa.sierkippen,legkippen,eenden,kalkoenen,konijnen,postduiven,kroppers,pauwstaarten,
tuimelaars,zebraduifjes,diamantduifjes,tortelduiven,engelse grasparkieten,regenboog grasparkieten,kwartels, forpus parkieten en koeien.
Het is volgens mij beter om dieren bij een particulier te vinden want sommige dieren winkels hier of Chatuchak leveren nog wel eens zieke dieren.


Ja JVS, dat is een goed idee om vogels te ruilen.
En inderdaad het kopen van vogels op de mark geeft vaak teleurstelling.
Ik wilde eens 4 gouldamadine kopen op de mart in Udontani, Ik zij tegen die verkoper dat ik ze dan wel morgen zou komen halen.
Toen ik de volgende morgen terug ging waren ze alle dood. Maar goed dat ik ze nog niet betaald had.

Maar ook in chatuchak eens een koppel gekocht een week later de pop dood.[/quote

Of toen ik 7 gouldamadines kocht er snel bleek dat 1 moeite had met vliegen.
Dus resultaat dat de vogel als een parkiet via de wanden naar boven klom, en soms ook van stok zo naar beneden viel.
Een kliniek gevonden in pattaya en dokter heeft een middel gegeven voor eventueel wormen, had ook een scherp borstbeen.
Uiteindelijk toch overleden, gelukkig gaan andere vogels besmet wat de reden ook mocht zijn maar dat kan sneller gebeuren.
Dus perfect om bijvoorbeeld te kunnen ruilen.

Robert

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#33 Bericht door sawadikrap » woensdag 19 maart 2014, 11:04

Sajan schreef:4 eitjes van de Gouldamadine. Nog 5 dagen wachten en dan komen ze uit als alles goed is.

Afbeelding
Leuk om zo foto's te kunnen maken, en hoe gaat het met de jongen ?

Robert ")

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#34 Bericht door sawadikrap » woensdag 19 maart 2014, 11:05

Sajan schreef:4 jongen van 2013, 2 zijn er nog in de jeugdrui.

Afbeelding

:thumbsup:

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#35 Bericht door sawadikrap » woensdag 19 maart 2014, 11:14

Sajan schreef:
sawadikrap schreef:Voor liefhebbers van vogels houden o.a misschien papegaaien of love birds ik heb door toeval een zaak gevonden in Pattaya.
Nooit opgemerkt maar bij sommige van jullie misschien wel al bekend.
Aan dezelfde kant van de ( weekend ) planten markt op Sukumvit Road, van Sriracha kant ervoor is een vogelzaak met een voor Pattaya behoorlijk aanbod aan vogels. Dus van Pattaya af aan de kant van de grote Mac. Donald maar dan verder richting Sriracha.
Vooral Love birds, duiven, zebravinkjes , rijstvogels ,kleine papegaai soorten, kippen en weet het niet zeker maar volgens mij enkele kanarie's ( gele ).
Zaak ziet er verzorgd uit, goed schoon en vele soorten kooien die in tegenstelling met de zaken die ik ken vele met plastic ingepakt.
Zeer veel soorten voedsel voor vogels en wat je maar kan bedenken.
Dus alleen op vogels ingericht, heb daar geluk weer twee gouldamadine gevonden die er prima gezond uitzagen.

Voor vogel liefhebbers die ze graag thuis houd, echt de moeite waard is elke dag open.

Prettige feestdagen, en een goed 2014.

Robert. :thumbsup:




Pattaya

Ik zag vandaag dat er weer een nieuwe vogelzaak geopend was in soi moslim, net voor de nieuwe bangkok bank , Morgen eens gaan kijken.

En de vogelzaak op de sukumvit road heeft enkel jonge gouldamadine zitten die nog niet op kleur zijn.
En die 2 die wel op kleur waren, die waren al verkocht.

Maar wie is er de laatste tijd nog in de vogelzaak in soi naklua geweest? Hebben ze daar misschien nog gouldamadine of is die er niet meer?
Wilde daar eens 5/6 jaar geleden een lorie van de blauwe bergen kopen.
Hij vroeg daar 5000 bath voor ik zij dat is te duur, toen vroeg hij wat ik er voor wilde geven, ik zij 2000 bath en die man werd me toch kwaad. Ik kon gelijk vertrekken 5555 Ik zij nog, maar jij vroeg mij toch wat ik er voor wil geven!!

Sajan
Sajan wist niet dat er een nieuwe zaak geopend is en woon er dicht bij, en rijd er toch zeer regelmatig langs. ( met motorbike taxi want ik kan en mag niet rijden ).
Dus bedankt ga er ook zeker kijken.
Bij sukumvit Road al een behoorlijke tijd niet meer geweest, reden te meer om weer eens langs te gaan.
Soi Naklua nooit geweest, ze hadden duidelijk geen gevoel voor humor maar dat hebben meer zaken die soms behoorlijk serieus soms geirriteerd kunnen kijken.
Land van de glimlach valt in dat geval meestal tegen, zo vaak zie ik Thai niet vriendelijk kijken als je een zaak binnen loopt.

Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#36 Bericht door sawadikrap » woensdag 19 maart 2014, 11:24



Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#38 Bericht door Hua Thale » woensdag 19 maart 2014, 12:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een beestenboel Robert :thumbsup:


Links to share this photo

Hier kan je de link vinden robert om je beestenboel direct in beeld te zetten.
Tevens de kreet waar je het kan kopieeren.

Heb net zo'n hatari trouwens geweldig ding als aanloop naar de aircon. :thumbsup:

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#39 Bericht door Sajan » woensdag 19 maart 2014, 15:24

sawadikrap schreef:
Sajan schreef:
sawadikrap schreef:Voor liefhebbers van vogels houden o.a misschien papegaaien of love birds ik heb door toeval een zaak gevonden in Pattaya.
Nooit opgemerkt maar bij sommige van jullie misschien wel al bekend.
Aan dezelfde kant van de ( weekend ) planten markt op Sukumvit Road, van Sriracha kant ervoor is een vogelzaak met een voor Pattaya behoorlijk aanbod aan vogels. Dus van Pattaya af aan de kant van de grote Mac. Donald maar dan verder richting Sriracha.
Vooral Love birds, duiven, zebravinkjes , rijstvogels ,kleine papegaai soorten, kippen en weet het niet zeker maar volgens mij enkele kanarie's ( gele ).
Zaak ziet er verzorgd uit, goed schoon en vele soorten kooien die in tegenstelling met de zaken die ik ken vele met plastic ingepakt.
Zeer veel soorten voedsel voor vogels en wat je maar kan bedenken.
Dus alleen op vogels ingericht, heb daar geluk weer twee gouldamadine gevonden die er prima gezond uitzagen.

Voor vogel liefhebbers die ze graag thuis houd, echt de moeite waard is elke dag open.

Prettige feestdagen, en een goed 2014.

Robert. :thumbsup:




Pattaya

Ik zag vandaag dat er weer een nieuwe vogelzaak geopend was in soi moslim, net voor de nieuwe bangkok bank , Morgen eens gaan kijken.

En de vogelzaak op de sukumvit road heeft enkel jonge gouldamadine zitten die nog niet op kleur zijn.
En die 2 die wel op kleur waren, die waren al verkocht.

Maar wie is er de laatste tijd nog in de vogelzaak in soi naklua geweest? Hebben ze daar misschien nog gouldamadine of is die er niet meer?
Wilde daar eens 5/6 jaar geleden een lorie van de blauwe bergen kopen.
Hij vroeg daar 5000 bath voor ik zij dat is te duur, toen vroeg hij wat ik er voor wilde geven, ik zij 2000 bath en die man werd me toch kwaad. Ik kon gelijk vertrekken 5555 Ik zij nog, maar jij vroeg mij toch wat ik er voor wil geven!!

Sajan
Sajan wist niet dat er een nieuwe zaak geopend is en woon er dicht bij, en rijd er toch zeer regelmatig langs. ( met motorbike taxi want ik kan en mag niet rijden ).
Dus bedankt ga er ook zeker kijken.
Bij sukumvit Road al een behoorlijke tijd niet meer geweest, reden te meer om weer eens langs te gaan.
Soi Naklua nooit geweest, ze hadden duidelijk geen gevoel voor humor maar dat hebben meer zaken die soms behoorlijk serieus soms geirriteerd kunnen kijken.
Land van de glimlach valt in dat geval meestal tegen, zo vaak zie ik Thai niet vriendelijk kijken als je een zaak binnen loopt.

Robert.

Ik ben er geweest In de zaak soi moslim maar hadden alleen maar honden en katte voer.
Voor vogels hoef je daar niet te zijn.

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#40 Bericht door Sajan » woensdag 19 maart 2014, 15:48

Robert waar woon je? Stuur me eens een mail, ik wil die beeste boel bij jou wel eens zien! En misschien kunnen we Gould's uitwisselen. Ik heb nu 2 mannen besteld op de suchumvit. En als jij de beesteboel bij mij wilt zien dan bel je maar even, dan kom ik je wel halen als je geen vervoer hebt.
Zo ver woon je dan niet van mij af denk ik zo.

Mijn mailadres is; j.stappers@outlook.com

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#41 Bericht door Sajan » woensdag 19 maart 2014, 15:56

sawadikrap schreef:
Sajan schreef:4 eitjes van de Gouldamadine. Nog 5 dagen wachten en dan komen ze uit als alles goed is.

Afbeelding
Leuk om zo foto's te kunnen maken, en hoe gaat het met de jongen ?

Robert ")
Ja heb weer peg gehad 1 eitje was niet bevrucht 3 eitjes zijn uitgekomen maar na 5 dagen is er een jong dood gegaan. Maar 2 jongen vliegen over enkele dagen uit. die zitten al goed in de veren.

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#42 Bericht door Sajan » woensdag 19 maart 2014, 16:03

Heb nog een vraag wie weet waar ik ringen voor vogels kan kopen?
De roodwang buul buul Mag je hier niet vervoeren als ze niet zelf gefokt en geringt zijn!!!
En misschien zijn er wel meer vogels die niet vervoerd mogen worden???? Wie weet daar meer van ????

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#43 Bericht door sawadikrap » woensdag 19 maart 2014, 21:04

Zal je een bericht sturen Sajan :)
Ik ben niet zo ver om te ruilen gezien alle gould. in de periode aangeschaft zijn om naar ik hoop jongen te krijgen.
En zo ver is het nog niet, en er nog verschillende in de rui zijn dus w.s. niet zullen zorgen op dit moment voor nageslacht.
Maar komen de jongen zou het zeker leuk zijn om te kijken wat mogelijk is.
Hoop bij een ander huis vinden een grotere voliere te bestellen die speciaal voor de gould. zal worden.
Maar gaas is slecht dus hoop dan in de zaak waar mijn andere voliere gemaakt is dat ze dan goed gaas kunnen gebruiken.

Weet niet waar je woont en als dit in Pattaya is dan is motorbike taxi nooit een probleem om ergens te komen.
Trouwens jammer van de jongen uit het nest dat er uiteindelijk 2 zijn overgebleven, maar toch beter dan niets.
Verder heb ik een paartje roodoor buulbuul maar een nest maken is er en ik heb ze al een tijd er niet bij.
Ringen voor de vogels zou ik ook niet weten, weet zelfs niet dat er zonder ringen een verbod is.


Robert. :)

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#44 Bericht door jvs » donderdag 20 maart 2014, 09:04

Er is een winkel op Chatuchak waar je ringen kunt kopen,alle maten voor voliere vogels.
Ik ken niemand die geringde Roodoorbuulbuuls heeft maar ik weet dat er veel in deze vogels gehandeld wordt en ze worden ook bijna overal gevangen.Het aanbod van jonge vogels is ook groot en die zijn een betere gok als de oudere die in het wild zijn gevangen.
Buulbuuls hebben een apart te voliere nodig om tot broeden over te gaan en ze moeten absolute rust hebben,ik denk dat als je de jongen wilt ringen de ouders waarschijnlijk het nest verlaten en je de opfok verder met de hand moet doen.
Ik heb ze ook gehad maar heb ze nu alleen nog in de tuin,veel beter zo denk ik.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#45 Bericht door sawadikrap » donderdag 20 maart 2014, 11:40

jvs schreef:Er is een winkel op Chatuchak waar je ringen kunt kopen,alle maten voor voliere vogels.
Ik ken niemand die geringde Roodoorbuulbuuls heeft maar ik weet dat er veel in deze vogels gehandeld wordt en ze worden ook bijna overal gevangen.Het aanbod van jonge vogels is ook groot en die zijn een betere gok als de oudere die in het wild zijn gevangen.
Buulbuuls hebben een apart te voliere nodig om tot broeden over te gaan en ze moeten absolute rust hebben,ik denk dat als je de jongen wilt ringen de ouders waarschijnlijk het nest verlaten en je de opfok verder met de hand moet doen.
Ik heb ze ook gehad maar heb ze nu alleen nog in de tuin,veel beter zo denk ik.

Ben voor de rest niet bezig met kweken van de Buulbuuls maar valt gewoon op dat ze niets proberen.
Nu is het duidelijk waarom.

Bedankt

Robert. :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”