Voorkom mishandeling olifanten, ga er niet op rijden!

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Voorkom mishandeling olifanten, ga er niet op rijden!

#16 Bericht door wpdl » donderdag 25 juni 2020, 12:43

Oud onderwerp maar even naar voren halen herken nog een paar leden van maar niet allemaal.
Helemaal voorkomen doe je het niet natuurlijk als je er niet op gaat rijden want er zijn er altijd nog die dat niet helemaal begrijpen.
Filmpje dan maar ter ondersteuning.
Of je het even wil onthouden want haar moeder kan wel eens heel pissig zijn.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

Bron thethaiger

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Voorkom mishandeling olifanten, ga er niet op rijden!

#17 Bericht door godzilla » donderdag 25 juni 2020, 13:57

Ik heb er éénmaal op gereden, samen met mijn echtgenote.
Voor ons liep een andere olifant ook met toeristen; zijn rechter achterbeen sleepte over de grond, mijn goesting was over...
Voor mij dus nooit meer.
Maar, vroeger werden de olifanten ingezet als 'werkpaarden', en dat mag nu niet meer.
Voor vele olifant bezitters was dat hun inkomen, en moesten ze terugvallen op het toerisme.
Ik denk dat ze toen beter af waren.
Alles heeft zijn gevolgen...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Voorkom mishandeling olifanten, ga er niet op rijden!

#18 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 25 juni 2020, 21:50

Wpdl, in deze regio zijn olifanten bedrijfsmiddelen en statussymbolen. Het Huis heeft er een stel, witte (roze) jumbo's en die zullen ook niet zachtzinnig afgericht zijn. De werkdieren voor toeristen en bosbouw mogen dan niet meer maar jumbo's worden erg oud en dit afsterven gaat tig jaar duren. Ik vind het belangrijk dat aan de basis geen dieren meer worden ingesloten en afgericht.

Met Thailand alleen ben je er niet en daar hebben we het probleem benoemd: dit moet je internationaal aanpakken maar zolang de Chinezen ivoor gebruiken voor hun potentiepillen en de WHO China de hand boven het hoofd houdt blijft dit probleem bestaan. Je kunt, moet, het probleem blijven benoemen en de reiswereld bewust maken. Maar dat kan zelfs de EU niet alleen.....

Dus dit is er nog wel even.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Voorkom mishandeling olifanten, ga er niet op rijden!

#19 Bericht door wpdl » vrijdag 26 juni 2020, 01:09

Vanwaar mijn stelling, de stelling is verwoord in de bron iets waar ik het mee eens ben. [zie quote]
Het is niks anders als een schot voor de boeg er zijn nog duizenden olifanten die voor commercieel toerisme gebruikt worden.
En die komen echt weer terug.
Oud nieuws is het dus zeker niet wel nieuws wat al jaren negatief aanwezig is.
En ja ook ik ben wel eens de fout in gegaan in mijn tweede of derde jaar Thailand heel lang geleden met die beesten.


Jan Schmidt-Burbach, een dierenarts voor dieren in het wild bij WAP, vertelde AFP:

"We moeten ervoor zorgen dat dit de laatste generatie olifanten is die wordt gebruikt voor commercieel toerisme,"

WAP heeft geen details vrijgegeven over de locatie van het kamp om repercussies te vermijden voor de mensen die de video hebben gemaakt. Maar de plannen van Thailand om de komende weken een aantal reisbeperkingen te versoepelen, als het virus in toom blijft, vrezen natuurbeschermers voor de terugkeer van "de verliefdheid".

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Voorkom mishandeling olifanten, ga er niet op rijden!

#20 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 26 juni 2020, 09:03


Plaats reactie

Terug naar “Natuur”