Khao Phanoen Thung

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Khao Phanoen Thung

#1 Bericht door wpdl » dinsdag 02 november 2021, 01:40

De heer Pichai Watcharawongpaiboon Directeur van het Office of Conservation Area Phetchaburi Branch heeft de opening aangekondigd van de toeristische attractie Khao Phanoen Thung vanaf 1 november, na bijna 3 jaar gesloten te zijn geweest voor toeristen die naar het Kaeng Krachan National Park reizen.

Afbeelding


Bezoekers moeten voldoen aan de maatregelen die zijn uitgevaardigd door het ministerie van Volksgezondheid, waaronder vaccinatie, een vereiste om alle gebieden van Kaeng Krachan National Park te betreden.

Khao Phanoen Thung ligt op ongeveer 50 kilometer van het hoofdkantoor van het Nationaal Park. De hoge berg bestaat uit uitgestrekte graslanden op 1.207 meter boven zeeniveau. De omgeving is tropisch regenwoud waar enorme aantallen dieren leven. Phanoen Thung heeft schilderachtige uitkijkpunten om een verbazingwekkende zee van mist te observeren die het hele jaar door te zien is, zelfs in de zomer.


full story by royalcoastreview

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Khao Phanoen Thung

#2 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 02 november 2021, 07:57

Prima stap! Overigens moet ik wel eens zoeken of men nu Phetchaburi bedoelt of Phetchabun dat tegen Chaiyaphum aan ligt. Daar heb ik met de motor gereisd, de weg naar het zuiden ken ik alleen vanuit trein en vliegtuig....

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Khao Phanoen Thung

#3 Bericht door pjotter » woensdag 03 november 2021, 15:26

Google maps 'zegt' Phetchaburi. Best aardig gebied.
erik-kuijpers schreef: dinsdag 02 november 2021, 07:57 Prima stap! Overigens moet ik wel eens zoeken of men nu Phetchaburi bedoelt of Phetchabun dat tegen Chaiyaphum aan ligt. Daar heb ik met de motor gereisd, de weg naar het zuiden ken ik alleen vanuit trein en vliegtuig....

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”