Gebruik Wise debet kaart in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
johan00johan
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 14 juli 2015, 14:06

Gebruik Wise debet kaart in Thailand

#1 Bericht door johan00johan » woensdag 20 december 2023, 13:31

Beste allemaal,
Ik heb een Wise debet kaart aangevraagd welke ik wil gebruiken tijdens mijn verblijf in Thailand.
Ik wil er een bedrag opzetten, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik er allemaal mee kan doen:
-Waar kan ik de kaart allemaal voor gebruiken?
-Kan ik een betaling uitvoeren door het bij de kassa af te geven en moet ik mijn pin gebruiken?
-Is het voordelig om hiermee geld op te nemen bij een ATM? Hier zal ik mijn pin moeten gebruiken neem ik aan?
-Is het eenvoudig om geld op de kaart te storten?
Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Alvast bedankt voor jullie reactie en prettige feestdagen.
Mvg
Johan

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Gebruik Wise debet kaart in Thailand

#2 Bericht door pjotter » vrijdag 22 december 2023, 15:04

Ik vermoed dat niet veel mensen deze hebben ?

Wat ik begrijp maak je binnen Wise accountjes aan in een bepaalde valuta. Zelf heb ik b.v. zo'n accountje aangemaakt voor Euro's, Thaise Baht en US Dollars.
Als je b.v. het account voor Thaise Baht aanklikt, kun je dit vullen vanuit andere accounts of gewoon via je bank met Ideal. Euro's worden dan omgezet naar Thaise Baht. Als je dan je Wise kaart in Thailand gebruikt, worden Thaise batten van DAT account afgeschreven 'zonder kosten' maar.........ik lees gratis tot een tegenwaarde van 200€ per maand. Dat is niet veel lijkt me. Wat dit daarna kost weet ik niet.

Toen ik me registreerde voor (Transfer)Wise, heb ik zonder alle details te weten mijn Thaise woonadres opgegeven. Deze kaart is niet verkrijgbaar met een Thais adres. Ook krijg je geen rente op je Euro account mocht je hier alvast Euro's op willen zetten.

Verdere details weet ik ook niet maar 200€ gratis voor iemand met een Wise kaart, lijkt me peanuts bij een vakantie.

Als je echt regelmatig naar Thailand gaat, kun je beter proberen een Thaise bankrekening te openen. Kasikorn en Bangkok bank zijn de minst moeilijke heb ik begrepen. Al zul je wel een behoorlijk aantal filialen af moeten lopen. Heb wel eens gelezen dat het via een agent of met een af te sluiten verzekering dikwijls wel lukt, maar normaal is het gratis en moet je b.v. 500฿ of zo direct op die rekening zetten. Met de Wise app, kun je dan Euro's overmaken wanneer het je het beste/goedkoopste uitkomt.
johan00johan schreef: woensdag 20 december 2023, 13:31 Beste allemaal,
Ik heb een Wise debet kaart aangevraagd welke ik wil gebruiken tijdens mijn verblijf in Thailand.
Ik wil er een bedrag opzetten, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik er allemaal mee kan doen:
-Waar kan ik de kaart allemaal voor gebruiken?
-Kan ik een betaling uitvoeren door het bij de kassa af te geven en moet ik mijn pin gebruiken?
-Is het voordelig om hiermee geld op te nemen bij een ATM? Hier zal ik mijn pin moeten gebruiken neem ik aan?
-Is het eenvoudig om geld op de kaart te storten?
Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Alvast bedankt voor jullie reactie en prettige feestdagen.
Mvg
Johan

Maptaput
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 21 juli 2018, 11:14

Re: Gebruik Wise debet kaart in Thailand

#3 Bericht door Maptaput » zondag 24 december 2023, 08:54

De Wise kaart gebruik ik enkel voor aankopen in 7 eleven en andere warenhuizen die ze aanvaarden.
Geen ervaring met hotelkosten, heb ik niet. Betaling contactloos.
Afhalen aan atm : 220฿ kosten bij afhalen van eender welk bedrag. Gebruik het niet meer omdat ik Thaise bank heb.
Naar ik vernomen heb is die 220฿ altijd de kost van de atm en boven de 200€ zouden er kosten voor Wise bijkomen maar dat kan ik niet bevestigen. Grote voordeel is dat je geld op de kaart kan zetten als de koers goed is. Heb geen glazen bol om te zeggen welke koers maar je begrijpt wat ik bedoel. Als je geen Thaise bank hebt kan je via Wise kaart, waar je thb opgezet hebt bij goede koers, ook geld sturen naar bvb vriend(in) en/of familie . Kost 30฿ per overschrijving. Ik verneem wel dat bij betaling in restaurant een kleine fee wordt aangerekend.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”