De Chinees......

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#16 Bericht door wanadee » woensdag 10 mei 2017, 03:18

Geloof je ook wel Willem, maar behoudens wat jalouzie heb ik gelukkig nog geen negatieve ervaringen op dit onderwerp.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#17 Bericht door wpdl » woensdag 10 mei 2017, 03:22

In theorie hebben ze wat het 'chinees' zijn ook bijna gelijk.

Ziedaar:

blanke ras

Moongools ras

Negroide


Mongool ligt een beetje moeilijk om andere reden dus ze zijn nog netjes of ongeschoold. ;)

Neemt niet weg dat je wel eens geirriteerd kan raken van zulk soort puberale opmerkingen gelukkig worden de meeste mensen volwassen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#18 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 06:50

Jim schreef:
ron schreef: Het is trouwens maar één volk wat dit storende gedrag vertoont,maar dat hebben de meeste lezers
waarschijnlijk al uit het bovenstaand stukje begrepen.
Meen je dit nou serieus en is dit het toppunt van cognitieve dissonantie of ben je aan het trollen?

Was jij niet die gene met die "grappige" kuifje en de nikkers uit afrika plaatjes in die eindeloze sinterklaas discussies hier op het forum?

vervelend he? als je racisme eens van de andere kant meemaakt.
Ik bemerk dat Jim nog steeds last heeft van racisme?!.......
Van mijn kant behandel ik een ieder die zich normaal gedraagt in de Nederlandse samenleving
hetzelfde,ongeacht huidskleur,geloof of sexuele aard.

Wat Sinterklaas betreft is het wel de Nederlandse cultuur die te grabbel wordt gegooid......
Wat zou er gebeuren als met het Suikerfeest wordt verboden om zoetigheid te eten,want dat is slecht voor de tanden...
De Kuifje en de nikkers plaatjes kan ik wel begrijpen dat jij daar aanstoot aan neemt,
en het was zeker niet de bedoeling om jou te kwetsen,mijn excuses daarvoor.

Wat het woordje "trollen" betreft,dat zou een uitvinding van jezelf kunnen zijn als ik jou reacties zo lees hier op het forum.
De vraag die ik stelde bij de opening van dit topic is trouwens nog niet beantwoord,waarin ik vraag of het een herkenbaar iets is dat Thai als Chinees worden uitgescholden!? en of dat iets is wat in de grote stad thuis hoort en of dit ook in een dorp gebeurt.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: De Chinees......

#19 Bericht door elst99 » woensdag 10 mei 2017, 07:31

Persoonlijk denk ik, iets van de grote stad! Moet erbij zeggen dat er in Elst weinig Marokkanen wonen, wel Ambonezen, maar al meer dan 40 jaar, die zijn geïntegreerd, heeft ook lang geduurd! Was ook kliekjes, liefst alles bij elkaar in een straat wonen. Dat is nu veranderd wonen nu tussen Nederlanders in.
Traden destijds ook in groepen op, hadden we op school ook veel moeilijkheden mee, nu merk je daar niks meer van. Op de een of andere manier merk je toch dat het minderwaardigheidsgevoel zich uit in een meerderwaardigheidsgevoel, vandaar hun optreden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: De Chinees......

#20 Bericht door hanshu » woensdag 10 mei 2017, 07:32

Ik wil me beperken tot jouw vraag, Ron
Misschien kun je hier een poll voor opzeggen want ik weet het antwoord ook niet.
Ik woon weliswaar in beide werelden maar ik loop in Nederland met een Nederlandse en in Thailand met een Thaise.
Bovendien in Zandvoort wonen niet zoveel N afrikaanse mensen en dat scheelt een slok.
Zelf word ik in Thailand gewoon uitgemaakt voor farang en daarbij maakt het niet uit of je uit zandvoort komt of uit LA. Alles word over 1 kam geschoren. Niks geen discriminatie hier. Alleen Thai of farang, zo simpel....

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#21 Bericht door Joep » woensdag 10 mei 2017, 07:40

ron schreef:"Rot lekker terug naar China"

Het is trouwens maar één volk wat dit storende gedrag vertoont,maar dat hebben de meeste lezers
waarschijnlijk al uit het bovenstaand stukje begrepen.
Mijn vrouw en (stief)dochter zijn nog nooit uitgescholden voor Chinees.
Wij wonen op een dorp onder de rook van Nijmegen.

Had trouwens wel gekund, mijn vrouw is 50% Chinees en mijn dochter 75 %
Laatst gewijzigd door Joep op woensdag 10 mei 2017, 08:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#22 Bericht door Joep » woensdag 10 mei 2017, 07:43

hanshu schreef:Ik wil me beperken tot jouw vraag, Ron
Misschien kun je hier een poll voor opzeggen want ik weet het antwoord ook niet.
Ik woon weliswaar in beide werelden maar ik loop in Nederland met een Nederlandse en in Thailand met een Thaise.
Bovendien in Zandvoort wonen niet zoveel N afrikaanse mensen en dat scheelt een slok.
Zelf word ik in Thailand gewoon uitgemaakt voor farang en daarbij maakt het niet uit of je uit zandvoort komt of uit LA. Alles word over 1 kam geschoren. Niks geen discriminatie hier. Alleen Thai of farang, zo simpel....

Nou volgens mij hebben ze nog wel meer onderscheid in de mensen niet geboren alhier.

Nico
Khek
Khon Chin

en ongetwijfeld nog wel meer

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#23 Bericht door wanadee » woensdag 10 mei 2017, 08:52

ron schreef:"Rot lekker terug naar China"

Ik weet niet hoe het andere Thais/Nederlandse relaties met kinderen in Nederland het ervaren,
maar het uitschelden voor Chinees aan het adres van mijn kinderen of vrouw lijkt de laatste tijd
meer en meer voor te komen dan vroeger.

"Dan rot je toch weer lekker op naar China" was het antwoord tegen Jeab door een groepje gespuis
dat net Kevin hadden afgetuigd.
Jeab wilde alleen weten waarom Kevin weer eens de pispaal was,en vroeg dit gewoon op een nette
manier aan de leider van een ploegje nare jongetjes die de dienst lijken uit te maken op de straat.

Heel irriterend kan het zijn als die gastjes haar dan najouwen met "poepchinees"...........
Als ik verhaal kom halen dan hebben die "schatjes" als weerwoord dat ze echt niets hebben gezegd.....op Allah,s erewoord.....
Schelden doet weliswaar geen pijn,maar toch zit dat laffe gedrag mij niet lekker.
Misschien dat het in de grote stad meer voorkomt dan in dorpen!?

Het is trouwens maar één volk wat dit storende gedrag vertoont,maar dat hebben de meeste lezers
waarschijnlijk al uit het bovenstaand stukje begrepen.
Zelf een boel amok maken als men het heeft over k*t M........,maar zelf alles kunnen doen......,tja,de wereld op z'n kop.

Niet alleen bij Thaise mensen gebeurt dit,een ieder die een Oosters gezicht heeft is een Chinees.
Op school wordt Aardrijkskunde of Topografie niet meer onderwezen zoals wij dat hebben gehad waarschijnlijk....!?
Ik ben al een tijdje aan het kijken om de stad te verlaten en in een dorp onder de rook van Amsterdam te gaan wonen.

Daar heb ik sinds enige tijd ook mijn kantoor/loods gevestigd en de mensen begroeten elkaar
nog op straat,dat is een leuke ervaring als stadsmens zijnde.
Aan de andere kant heb ikzelf dan wel het gevoel (mocht ik slagen voor een huis aldaar) ,
dat ik toch toegegeven heb aan iets waar ik tientallen jaren al tegen in opstand ben:
vluchten uit je eigen stad,zoals zovelen voor mij al jaren geleden hebben gedaan!

We zullen het wel zien wat de toekomst brengt.

Groet Ron.
Ik woon ook dorps Ron en misschien woont hier wel een verdwaalde n afrikaan maar die ben ik nog niet tegen gekomen. De meeste van mijn vrienden en kennissen wonen wel in de stad, amsterdam, en daar hoor ik verhalen waarvan je haren overeind gaan staan.
Je hebt natuurlijk ook alleen last van die lui als ze bij elkaar gaan klitten, een enkele familie die op een dorp woont integreert beter denk ik.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De Chinees......

#24 Bericht door torkom » woensdag 10 mei 2017, 10:10

Mijn dorpje is ook nog geheel moslimvrij en gelukkig zonder de ergernissen die Ron aanhaalt, hopelijk blijft dat zo. Je kunt er wel luchtig overdoen en alles maar wegwuiven maar ik kan me ook goed voorstellen dat het voor sommigen frustrerend is en de goede humeur aardig kan aantasten.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#25 Bericht door Joep » woensdag 10 mei 2017, 10:14

Ik woon op het platteland en zoals Wanadee al schreef woont daar een enkele familie van N Afrikaanse afkomst (die makkelijker integreert in mijn opinie).
Ik persoonlijk heb alleen positieve ervaringen met buitenlanders (ongeacht de afkomst).
Dat jij er meer problemen mee hebt zal een reden hebben en misschien is dat inderdaad het feit dat er in Amsterdam meer wonen.
In Pattaya en Phuket zijn ook meer farang aanwezig dan in Nong Khai bijvoorbeeld.
Daar is dus ook vaker overlast door farang.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#26 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 10:29

Kijk Joep,ik heb een jaar geleden een caravan/challet gekocht in Oldenzaal.
De mensen daar begrijpen helemaal niets wat zich in de grote steden afspeelt,
als men mij vraagt waarom ik 150 kilometer verderop een toevluchtsoord wil hebben
waar doorsnee alleen maar "blonde mensen met blauwe ogen" wonen.....

(NB:Dat ik afgerekend zal worden over de dik gemaakte woorden,neem ik maar op de koop toe)

Hier zie ik eindelijk weer hoe kinderen normaal met elkaar kunnen spelen,
zonder dat hun fiets of bal gejat wordt en zonder bespuugd te worden.
Prachtig is dat,net alsof ik dertig jaar terug ga in de tijd in Amsterdam,
toen het wederzijds respect en de normen en waarden nog gemeengoed waren.

Fijn voor een ieder die mijn ervaringen in Nederland niet kunnen delen op dit vlak,
en hoop voor hen dat dit ook zo zal blijven.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#27 Bericht door Joep » woensdag 10 mei 2017, 10:57

Ron, ik kan me heel goed voorstellen dat je boos wordt als je vrouw of kinderen of misschien jijzelf wordt lastig gevallen door een groep allochtone jongeren. Zou ik ook worden. Ik zou ook boos worden als een groep autochtone jongeren mijn vrouw of dochter lastig valt.
Ik zal ook niet ontkennen dat een kleine groep verkeerd bezig is.
Vind het alleen jammer dat een hele groep mensen wordt afgerekend op het gedrag van een kleine minderheid.

Wens je veel succes met het nemen van je beslissing.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#28 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 11:13

"Kleine groep" kan je hier in de buurt verstaan als 90% Joep,zowel jong als oud.
Zal je niet lastig vallen met voorbeelden wat hier dagelijks speelt,
want dat zal/kan je niet als geloofwaardig tot je nemen helaas.

Wat hier al als "normaal" wordt weggewuifd is bijvoorbeeld het geval van gisteren
waarbij mijn zoontje Simon van 4 jaar spelend op de stoep voor ons huis op een haar na
door een scooter voor z'n flikker werd gereden en ik de bestuurder daar op aan sprak.

"Dan moet ie maar uitkijken",was het antwoord van het lieverdje onderhand vol gas gevend wegrijdend.
Een kwak spuug op de grond achterlatend......
Tja,het is maar hoe tollerant je bent.....

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#29 Bericht door wanadee » woensdag 10 mei 2017, 11:25

ron schreef:Kijk Joep,ik heb een jaar geleden een caravan/challet gekocht in Oldenzaal.
De mensen daar begrijpen helemaal niets wat zich in de grote steden afspeelt,
als men mij vraagt waarom ik 150 kilometer verderop een toevluchtsoord wil hebben
waar doorsnee alleen maar "blonde mensen met blauwe ogen" wonen.....

(NB:Dat ik afgerekend zal worden over de dik gemaakte woorden,neem ik maar op de koop toe)

Hier zie ik eindelijk weer hoe kinderen normaal met elkaar kunnen spelen,
zonder dat hun fiets of bal gejat wordt en zonder bespuugd te worden.
Prachtig is dat,net alsof ik dertig jaar terug ga in de tijd in Amsterdam,
toen het wederzijds respect en de normen en waarden nog gemeengoed waren.

Fijn voor een ieder die mijn ervaringen in Nederland niet kunnen delen op dit vlak,
en hoop voor hen dat dit ook zo zal blijven.

Groet Ron.
Nou Ron,
Ik kan me nog wel herinneren dat er in amsterdam toen heel veel problemen waren, maar waarschijnlijk nog niet in de buurt waar jij toen woonde. De wallen was zo'n beetje mijn territorium waar ik het grootste deel van mijn jeugd heb doorgebracht en das toen in een paar jaar tijd echt verknald, maar toen door groepen Surinamers die massaal naar nederland kwamen. Van een hele gezellige volksbuurt in een jaar of 6/7/8 een crimineel buurtje geworden waar je niet meer veilig lopen kon.
Ook groepen molukkers maakten toen de buurt onveilig, denk maar aan het schoonvegen van het CS in amsterdam door de mariniers. Die molukkers hadden de nare gewoonte om met twee man ruzie te komen zoeken en als ze er uit gezet werden om met 20 man terug te komen.

Die twee groepen zijn volgens mij aardig geintegreerd, daar hadden we volgens mij alleen cultuur verschillen en achtergrond geschillen mee.
Maar de groepen waar we het nu over hebben zijn veel talrijker en die hebben bovendien hele andere normen en waarden dan wij en een groot deel is absoluut niet van plan zich aan te passen. De islam met zijn veroordeling van onze gewoontes is daar een te grote belemmering voor.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#30 Bericht door wpdl » woensdag 10 mei 2017, 11:37

Heb een tijdje terug al eens dit onderwerp geplaatst

viewtopic.php?f=2118&t=826081&hilit=dub ... ionaliteit

Men zal er niet onderuit kunnen komen dat de goede onder de kwade gaan lijden.
Dit soort acties zijn kleine stappen richting het juridisch behandelen van de mentaliteit onder deze mensen.


De voorbeelden die jij aanhaalt waren toen al gemeengoed [verbale beledigingen] tot fysieke bedreiging.
Symptoombestrijding is een gepasseerd station men zal een maatregelen moeten gaan nemen in Noord-Europa.
Jaren terug toen mijn vrouw en ik besloten om naar Thailand te gaan was een klein onderdeel daarvan ook de Noord-Afrikaanse gemeenschap als reden.
Jij [ron] heb dat jaren terug geprobeerd en niet gelukt jammer misschien moet je je nog eens afvragen of de nadelen nou werkelijk te zwaar waren.
Voor de rest draait de wereld door en veranderd die overal Nederland maar ook hier in Thailand en ja dat moet je kunnen aanvaarden denk ook wel eens @#$%^&*()_+ maar ben blij dat ik die keus gemaakt heb wetende dat het in het multiculti over gedemocratiseerde Europa lang gaat duren langer als dat ik er nog ben.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”