De Chinees......

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De Chinees......

#31 Bericht door torkom » woensdag 10 mei 2017, 11:41

Om van de islamitische en westerse cultuur proberen een homogeen geheel te maken is hetzelfde als dat te proberen met olie en water, je kunt met dat potje schudden, rammelen, integreren en inburgeren tot je een ons weegt, het zal never nooit lukken. En dan wordt er jammer genoeg ook nog 's steeds meer olie in dat potje gegooid en het water verdampt langzaam..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: De Chinees......

#32 Bericht door Arietwee » woensdag 10 mei 2017, 11:51

Naast me heb ik een boer met een stuk grasland met wel 200 schapen. Vloog er een helikopter laag over. Alle schapen rende naar een hoek in het land. Alle zwarte bij elkaar, alle bonte en witte bij elkaar. Waren dus drie rassen. Normaal liepen ze allemaal door elkaar. Uiteindelijk zoeken schapen hun eigen soort dus ook op. Apart om te zien.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#33 Bericht door wpdl » woensdag 10 mei 2017, 11:53

Ben ik niet met je eens Torkom Zuid-Europa leeft al eeuwen in gemixte samenlevingen waarbij tot voor kort [enkele decennia terug] er weinig aan de hand was.
Maar dan nog men kan niet alles terug draaien in Europa zonder barbaarse oplossingen dus men zal maatregelen moeten nemen en geen symptoombestrijding.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#34 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 12:19

Hoi Hua

Zoals ik al eerder vertelde, de hoofdreden om uit Thailand destijds te vertrekken waren de kinderen.
Zonder kinderen hadden wij daar zeer waarschijnlijk nog gezeten,
alhoewel het zakelijke stukje van mij in Thailand ook op een catastrofe uit is gelopen.

Kevin was eigenlijk de hoofdzaak,aangezien die jongen speciaal onderwijs nodig heeft.
Die kleine man heeft helaas een laag IQ en heeft meer tijd nodig om dingen in zich op te kunnen nemen.
Dus om dan ook nog eens de Thaise letters te moeten leren schrijven/lezen was een onbegonnen zaak
en ging hij niet graag meer naar school.

Simon van 4 spreekt vloeiend Thais en Nederlands en kan zich ook al verstaanbaar maken
in het Engels,dus over die heb ik geen zorgen.
Kevin heeft gewoon andere gaven van onze schepper gekregen en is een kei in sport.

Zwemmen is voor hem alles en hij haalt ook het ene diploma na het ander.
Ik zet mij ervoor in om hem alle diploma's te laten halen die er zijn,inclusief instructeur diploma A en B,
aangezien ik denk dat hij daar in de toekomst zijn boterham mee kan gaan verdienen.
Misschien dat hij dan later bij de zuster van Jeab als zwemmeester kan fungeren,who knows....

Mochten wij over een paar jaar terugkeren in Thailand,is er zeker de optie om in Udon een zwembad te
openen waar men zwemles kan krijgen.
De kwaliteit van schoolzwemmen op Kevin,s school in Pattaya was gewoonweg
lachwekkend te noemen en was de schoolslag geheel onbekend.

We zien het allemaal wel,de tijd zal het leren.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#35 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 13:00

De jongens zijn natuurlijk wel een stukje groter geworden.... :P

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: De Chinees......

#36 Bericht door Gardensafari » woensdag 10 mei 2017, 22:35

Leuke foto's, Ron.
Ik heb je gemist.
Jij was één van de weinigen die gewoon voor zijn mening uitkwam, zonder politieke belasting.
Dan weer links, dan weer rechts.
En je maakte van je hart geen moordkuil.
Ik hoop dat je dat hier blijft doen.
Welkom terug.

Ik sta voor op jou qua aantal berichten, dus zal ik er net als vroeger soms een "Hoppa" doorheen moeten gooien :Whistle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#37 Bericht door Joep » donderdag 11 mei 2017, 05:38

Ron,

Dat is het leven, je hebt in deze wereld architecten en bouwers.
En het moge duidelijk zijn dat de één niet zonder de ander kan, dus niet iedereen kan architect worden en maar goed ook.
Als zwemleraar is er denk ik zeker een toekomst in TH, als ik hier in de buurt kijk heeft iedere moo baan zijn eigen zwembad en is er zelfs een openbaar zwembad voor babies.
Allee zwemleraren ontbreekt het hier aan, iedereen kan wel spartelen in het water, maar een enkeling kan echt zwemmen.
Zou wel langzaam bij beetje beginnen bij de oudste ook proberen om hem Thais te laten spreken, op deze leeftijd leren kinderen nog makkelijker dan als ze wat ouder zijn.

Nogmaals veel succes met alle overpeinzingen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#38 Bericht door ron » donderdag 11 mei 2017, 06:32

Gardensafari schreef:Leuke foto's, Ron.
Ik heb je gemist.
Jij was één van de weinigen die gewoon voor zijn mening uitkwam, zonder politieke belasting.
Dan weer links, dan weer rechts.
En je maakte van je hart geen moordkuil.
Ik hoop dat je dat hier blijft doen.
Welkom terug.

Ik sta voor op jou qua aantal berichten, dus zal ik er net als vroeger soms een "Hoppa" doorheen moeten gooien :Whistle:
Hoi Hans.

Bedankt voor jou verwelkoming.
Ook het feit dat jij objectief mijn bijdragen van weleer kon waarderen streelt mijn ego,hahaha
Je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken,in het motto van:
"Er is nog nooit een kok gevonden die koken kan voor alle monden".....

Tja,ik sta op plaats 10 zag ik,een paar hoppa,s doen waarschijnlijk wonderen. :P

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#39 Bericht door ron » donderdag 11 mei 2017, 06:52

Joep schreef:Ron,

Dat is het leven, je hebt in deze wereld architecten en bouwers.
En het moge duidelijk zijn dat de één niet zonder de ander kan, dus niet iedereen kan architect worden en maar goed ook.
Als zwemleraar is er denk ik zeker een toekomst in TH, als ik hier in de buurt kijk heeft iedere moo baan zijn eigen zwembad en is er zelfs een openbaar zwembad voor babies.
Allee zwemleraren ontbreekt het hier aan, iedereen kan wel spartelen in het water, maar een enkeling kan echt zwemmen.
Zou wel langzaam bij beetje beginnen bij de oudste ook proberen om hem Thais te laten spreken, op deze leeftijd leren kinderen nog makkelijker dan als ze wat ouder zijn.

Nogmaals veel succes met alle overpeinzingen.
Hoi Joep.

Bedankt voor jou support n.a. van het stukje dat ik schreef omtrent Kevin.
Kevin spreekt ook wel Thai,maar geeft zijn Moeder altijd in het Nederlands antwoord,al zegt zij dingen vaak in het Thai.
De opmerking van jou over "architecten en bouwers" is een waarheid als een koe,alleen jammer dat niet iedereen zo denkt in het leven.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#40 Bericht door driver » donderdag 11 mei 2017, 07:18

Arietwee schreef:Naast me heb ik een boer met een stuk grasland met wel 200 schapen. Vloog er een helikopter laag over. Alle schapen rende naar een hoek in het land. Alle zwarte bij elkaar, alle bonte en witte bij elkaar. Waren dus drie rassen. Normaal liepen ze allemaal door elkaar. Uiteindelijk zoeken schapen hun eigen soort dus ook op. Apart om te zien.
Het zijn dus net mensen lees ik .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#41 Bericht door driver » donderdag 11 mei 2017, 07:27

wpdelange schreef:
Maar hier niet negatief bedoeld alleen als je zelf lange tenen hebt.
Ga er wellus nietus van maken maar geloof mij er zitten echt in toon 'faRang' tussen die heel onaangenaam bedoelt zijn.
Laten wij zeggen op de zelfde toon zoals Nederlanders soms over buitenlanders praten al dan niet terecht.
De keuze tussen een farang of Thai is vaak niet moeilijk ook al staat het op video men is nogal nationalistisch en soms op het enge af maar schouder ophalen en doorlopen niet elke mens is het zelfde.
Farang..Stond bij Sukanya altijd positief bekend en ze dacht altijd dat de Farang uit Amerika kwam.
Wslijk ook omdat ze bij Seagate werkte een Amerikaans bedrijf.
Later zag ze ook Farang uit o.a Nederland en het woord Farang is zowel bij haar familie, vriendinnen en haar oude buren in Sung Noen zeker geen negatief woord.

Ik heb eigenlijk nog nooit iets negatiefs meegemaakt als ik in Thailand ben vlgs mij.
Soms wat jaloerse ? blikken van Thaise mannen die misschien denken wat doe jij daar met onze Thaise ?
En soms wat geschreeuw van gasten of een middelvinger als ze ons zien lopen zoals in BKK toen we naar de auto/motorbeurs waren geweest.
Twee gastjes op een scooter kwamen langs en de duo stak zijn middelvinger op naar me en riep wat over barlady ..
Middelvinger terug en gewoon blijven lachen natuurlijk..

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#42 Bericht door driver » donderdag 11 mei 2017, 07:41

wpdelange schreef:Ben ik niet met je eens Torkom Zuid-Europa leeft al eeuwen in gemixte samenlevingen waarbij tot voor kort [enkele decennia terug] er weinig aan de hand was.
Maar dan nog men kan niet alles terug draaien in Europa zonder barbaarse oplossingen dus men zal maatregelen moeten nemen en geen symptoombestrijding.
Gemengd gaat best vindt ik zolang iedereen die naar Nederland komt zich aanpast aan onze normen en waarden en niet andersom.
Dat andersom willen sommige groeperingen natuurlijk wel en in de grote steden waar Ron woont zal dat zeker een probleem zijn maar hier in Ede valt alles nog relatief mee vlgs mij.
Een bepaalde groepering meest jongere Marokkanen denken hier af en toe wat te zeggen te hebben in de wijk Veldhuizen.
Wel bekend hier denk ik gezien de media berichten toen.
Wat niet in de media stond is dat er op een bepaald moment daar wonende burgers zelf ook ingegrepen hebben als er geen politie en pers meer was.
De laatste tijd is het weer aardig rustig overigens.
Museumplein een uitgaansgebied zorgden ze ook wel wat voor overlast maar kregen ze het meestal aan de stok met jeugd uit de boeren dorpen om Ede heen konden ze heel snel gaan lopen.
Of ze belden Marok vrienden die dan er naartoe kwamen daarbij niet nagedacht dat boeren ook vrienden hebben bijgestaan door de Edese uitgaansscene en duszz.. Afnokken meestal voor Maroks.

Vroeger in mijn jeugd altijd gedoe met Ambonnezen maar in het weekend was dat soms knokken en op maandag weer samen in de klas op de lts :mrgreen:

Kortom : Ede is wat betreft overlast vlgs mij nog aardig schoon.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#43 Bericht door wpdl » donderdag 11 mei 2017, 08:25

Een ieder heeft zo zijn eigen niveau waarop zaken [normen en waarden] een andere naam gaan krijgen Driver.

Middelvinger omhoog en je vrouw voor barlady uitmaken is erger als 'Ga toch terug naar China' voor mij.
Laat maar als gast in dit land is slimmer als er tegenin gaan.
Ede is wat betreft overlast vlgs mij nog aardig schoon.
Klikt leuk maar als ik je beschrijving zie tussen diverse groeperingen in die regio klink het mij voor de doorsnee burger toch ietsje minder schoon.

Farang is in de basis een neutraal woord voor buitenlander [Frans dacht ik van oorsprong] waren een van de eerste Europeanen in deze regio.
Als een vreemde je aanspreekt met farang is het 'normaal' doet een familielid bekende enzovoort het heeft men er toch echt een bijbedoeling mee en die is van spottend tot beledigend.
Ken Thaise mensen die mij nog nooit Farang genoemd hebben maar ook die het in de mond bestorven ligt en het te pas en te onpas gebruiken van kinderen tot bejaarden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#44 Bericht door driver » donderdag 11 mei 2017, 08:36

Als je niks gewend bent is ieder stukje onenigheid al een probleem denk ik ongeacht tussen wie dan ook. Ik heb in Ede nergens last van en zowel dan krijgen ze ook last van mij heel simpel.
In het verleden wel trammelant gehad met zowel Neder/medelanders w.o zigeuners maar altijd zelf opgelost.

Farang.. Geen last van negatieve reacties en zou men over mij negatief praten in Thailand in het Thais versta ik het toch niet.

Middelvinger ect.. Ze doen hun best maar ik lach erom en worden ze echt grof oid krijgen ze wel wat terug van me.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#45 Bericht door ron » donderdag 11 mei 2017, 10:21

Joep schreef:Ron,

Dat is het leven, je hebt in deze wereld architecten en bouwers.
En het moge duidelijk zijn dat de één niet zonder de ander kan, dus niet iedereen kan architect worden en maar goed ook.
Als zwemleraar is er denk ik zeker een toekomst in TH, als ik hier in de buurt kijk heeft iedere moo baan zijn eigen zwembad en is er zelfs een openbaar zwembad voor babies.
Allee zwemleraren ontbreekt het hier aan, iedereen kan wel spartelen in het water, maar een enkeling kan echt zwemmen.
Zou wel langzaam bij beetje beginnen bij de oudste ook proberen om hem Thais te laten spreken, op deze leeftijd leren kinderen nog makkelijker dan als ze wat ouder zijn.

Nogmaals veel succes met alle overpeinzingen.
Woon jij in Nong Kai Joep?
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”