Autoproblemen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#31 Bericht door wanadee » zaterdag 22 april 2017, 09:19

Joep schreef:
wpdelange schreef:Voorlopig zit ik het laatste uur al na te denken of mijn sensor in de wagen wel in orde is.
Wat te doen als die het niet is geen garantie dus dik betalen of op het lampje vertrouwen maar ja als die sensor foute informatie geeft kan je dan zo'n lampje nog wel vertrouwen. :Whistle:
Zal toch eens vanaf het moment dat mijn vrouw dat ding heeft afgetankt een foto sessie gaan doen en dat eens uitzoeken. :?
Zijn er nog meer 'zaken' die erg belangrijk zijn :?:
Autogordels aan de achterbank zijn aanwezig mocht Joep daar wakker van schrikken.

Waarom zou Joep daar van wakker moeten schrikken ??
Omdat joep achterin moet zitten naar het barbeque feestje :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#32 Bericht door wanadee » zaterdag 22 april 2017, 09:25

Weer een paar uur kwijt met de mannen. Getankt, bereik 810 km. Na 20 km onveranderd, na 40 km gezakt naar 790.
Ik denk shit, zal je net zien. Ga je naar de tandarts is je kiespijn over. Maar gelukkig na nog 20 km naar de 830, nog 20 km 860 en weer terug in de garage na ong 110 km stond ie op 850.
Dus de heren waren nu aan het mopperen op het hoofdkantoor in Bangkok dat ze er geen fluit vanaf wisten en grappen aan het maken dat als ze maar door bleven rijdennze benzine konden gaan verkopen :crazy: Bangkok was vandaag dicht dus volgend week afwachten. Ben benieuwd.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Autoproblemen

#33 Bericht door Joep » zaterdag 22 april 2017, 09:41

wanadee schreef:
Joep schreef:
wpdelange schreef:Voorlopig zit ik het laatste uur al na te denken of mijn sensor in de wagen wel in orde is.
Wat te doen als die het niet is geen garantie dus dik betalen of op het lampje vertrouwen maar ja als die sensor foute informatie geeft kan je dan zo'n lampje nog wel vertrouwen. :Whistle:
Zal toch eens vanaf het moment dat mijn vrouw dat ding heeft afgetankt een foto sessie gaan doen en dat eens uitzoeken. :?
Zijn er nog meer 'zaken' die erg belangrijk zijn :?:
Autogordels aan de achterbank zijn aanwezig mocht Joep daar wakker van schrikken.

Waarom zou Joep daar van wakker moeten schrikken ??
Omdat joep achterin moet zitten naar het barbeque feestje :crazy:
Volgens mij heb ik je al meerdere keren proberen te vertellen dat Joep echt niet komt.
Maar als er echt niemand op je bbq=feestje wil komen wil ik wel een advertentie voor je plaatsen of een paar mensen inhuren.

hanshu

Re: Autoproblemen

#34 Bericht door hanshu » zaterdag 22 april 2017, 09:46

Goed...jij rijd dus zuiniger dan de computer van te voren inschat.
Wat is nu het probleem dan?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#35 Bericht door wanadee » zaterdag 22 april 2017, 10:37

Nee, dat zijn kleine fluctuaties das bekend. Maar dit is een te groot verschil. Ik heb twee meters, 1 die de range aangeeft en 1 die de tankinhoud aangeeft. En ook die laatste begint pas te zakken na 200 km.
Na de eerst 200 km na een tankbeurt functioneert hij weer normaal.

Nou is hier wel mee te leven maar hij zit nu nog in de garantie. Als het erger wordt en ik er volgend jaar bv helemaal niks meer van snap omdat het erger wordt moet ik het zelf betalen.

hanshu

Re: Autoproblemen

#36 Bericht door hanshu » zaterdag 22 april 2017, 11:32

volgens mij als gepensioneerd meet en regeltechnicus niet zo in gewikkeld dan....
even meten wat de sensor afgeeft bij volle tank want dat is dus blijkbaar teveel voor de elektronica. Maar die gegevens zijn gewoon bekend.Verder kun je de sensor simuleren zonder je tank leeg te rijden....want dat is ook weer wat. Eigenlijk een storing van niks en met de juiste gegevens simpel op te lossen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Autoproblemen

#37 Bericht door brake034 » zaterdag 22 april 2017, 11:40

wanadee schreef: Als het erger wordt en ik er volgend jaar bv helemaal niks meer van snap omdat het erger wordt......
Hoe ging dat bij je eerste auto?
Marcel

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Autoproblemen

#38 Bericht door Joep » zaterdag 22 april 2017, 11:45

Anders koop je van het geld dat je overhoudt bij de bbq toch gewoon een nieuwe.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#39 Bericht door wanadee » zaterdag 22 april 2017, 13:23

brake034 schreef:
wanadee schreef: Als het erger wordt en ik er volgend jaar bv helemaal niks meer van snap omdat het erger wordt......
Hoe ging dat bij je eerste auto?
Geen problemen mee gehad.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#40 Bericht door wanadee » zaterdag 22 april 2017, 13:29

hanshu schreef:volgens mij als gepensioneerd meet en regeltechnicus niet zo in gewikkeld dan....
even meten wat de sensor afgeeft bij volle tank want dat is dus blijkbaar teveel voor de elektronica. Maar die gegevens zijn gewoon bekend.Verder kun je de sensor simuleren zonder je tank leeg te rijden....want dat is ook weer wat. Eigenlijk een storing van niks en met de juiste gegevens simpel op te lossen.
Zoals je weet ben ik niet zon techneut maar het lijkt mij ook niet zon ingewikkeld probleem. Punt is dat ze zich er vanaf willen maken en dat snap ik niet.
Toen ik de eerste keren daar kwam met het orobleem werd er gezegd dat het normaal was. Toen ik terug kwam en wat dingen opgeschreven had qua meterstanden werd er gezegd dat het kwam omdat de auto af en toe een paar maanden stil stond. Kreeg het advies om hem niet meer helemaal vol te tanken, hoe bedenk je het. Probleempjes kunnen bij elke auto komen maar dit kost handenvol geld qua tijd van hun en ergernis aan mijn kant.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#41 Bericht door wanadee » zaterdag 22 april 2017, 13:31

Joep schreef:Anders koop je van het geld dat je overhoudt bij de bbq toch gewoon een nieuwe.
Ik weet zeker dat je op het laatste moment toch komt. Al is het alleen maar om mij dwars te zitten dat ik geen nieuwe auto kan kopen :crazy:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Autoproblemen

#42 Bericht door brake034 » zaterdag 22 april 2017, 14:02

wanadee schreef: Geen problemen mee gehad.
Wanneer kocht je je eerste bak en had die een computer die je moest vertellen te gaan tanken??
Marcel

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Autoproblemen

#43 Bericht door Tonboy » zaterdag 22 april 2017, 19:43

tips :
Ten eerste vervang het brandstoffilter en kijk de ontluchting van de tank na, ook daarop zit namelijk een (koolstof)filter.
Verbruiksgegevens zijn niet alleen afhankelijk van de de brandstofinhoudsmeter, maar ook van een flowsensor in de brandstofleiding, beide geven hun data door aan de ECU. Ook die kan vervuilen of defect raken.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#44 Bericht door wanadee » zondag 23 april 2017, 02:08

brake034 schreef:
wanadee schreef: Geen problemen mee gehad.
Wanneer kocht je je eerste bak en had die een computer die je moest vertellen te gaan tanken??
Haha. Nee Brake, maar wel een mechanisch wijzertje die vertelde hoeveel er nog in de tank zat. Dat is nu elektronisch maar dat ding doet het dus ook niet goed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#45 Bericht door wanadee » zondag 23 april 2017, 02:11

Tonboy schreef:tips :
Ten eerste vervang het brandstoffilter en kijk de ontluchting van de tank na, ook daarop zit namelijk een (koolstof)filter.
Verbruiksgegevens zijn niet alleen afhankelijk van de de brandstofinhoudsmeter, maar ook van een flowsensor in de brandstofleiding, beide geven hun data door aan de ECU. Ook die kan vervuilen of defect raken.
Hi Tonboy. Ik ga (kan) daar niet zelf mee aan de gang, bovendien heb ik garantie. Nu de heren bij de garage in Korat met eigen ogen geconstateerd hebben wat er fout is, ga ik er van uit dat ze nu de juiste antwoorden los kunnen peuteren uit Bangkok.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”