Autoproblemen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Autoproblemen

#61 Bericht door ron » vrijdag 12 mei 2017, 06:49

Ik denk dat het een vlotter-probleem is.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#62 Bericht door wanadee » vrijdag 12 mei 2017, 07:15

ron schreef:Ik denk dat het een vlotter-probleem is.
De sensor in de tank is al vervangen, is dat hetzelfde?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#63 Bericht door wanadee » vrijdag 12 mei 2017, 07:17

Arietwee schreef:
wanadee schreef:Ik ben er vorige week weer langs geweest want er was niks veranderd.
Nu kwam er een juffrouw van kantoor bij die engels sprak en "technisch onderlegd". De manager was in bangkok dus die kon ik niet spreken.
Zij heeft ongeveer 1,5 uur op me ingepraat dat het normaal was. ongelooflijk wat ze er allemaal niet bij verzinde om te benadrukken dat het normaal was. Als die tijd zat het hoofd te hnisvhe dienst er stilzwijgend naast.
Bv, de range heeft een geheugen dus hij fluctueert. "Maar de elektronicaunit is helemaal nieuw, die heeft nog geen geheugen maar is toch fout"
Dat komt omdat ze de elektronica over gezet hebben, dus wel geheugen. "Maar alle meters incl km telker staan op nul, wat is er dan over gezet?"
"En waarom geeft de indicator van de tankinhoud pas na 200 km aan dat er wat uit gaat".?

Allemaal te gek voor woorden. We zaten in een openbare ruimte en ik heb haar diverse malen ronduit verteld dat ik niet in haar smoesjes trap, dat dit niet normaal is, en dat als ze het niet in orde maken ik zwart op wit wil hebben dat dit soort afwijkende meters normaal is voor isuzu. Dat ik echt dtomverbaasd ben dat ze haar eigen verhaaltje geloofd maar dat ik daar niet in trap. En die monteur hield al die tijd wijselijk zijn mond. Meestal praat ik dan thais want ik heb moeite met schakelen en hasr tenglisch was ook niet zo best fus iedereen heeft kunnen meegenieten. Ze heeft diverse malen met rode koontjes daar gezeten. Uiteindelijk ging ze overstag en zou weer contact opnemen met Bangkok die kennelijk ook steeds zeggen dat dit normaal is.

Er zat ook een duitser daar met zijn vrouw die dit allemaal meekreeg en die kennelijk op die vrouw zat te wachten want hij wilde zijn 5 jaar oude isuzuomruilen voor een nieuwe. Dus bij het weg gaan raakte ons groepje met hem aan de praat enmlegde ik uit wat het probleem was, of hij daar ook last van heeft. Toen ging de dame helemaal af want bij hem functioneerde alles normaal na 5 jaar. We hebben wat grappen gemaakt dat het waarschijnlijk aan de kleur lag ed, deze vonversatie was in het engels , de dame kreeg het ook mee. Dus ik heb haar nog ff onder druk gezet, simpelweg omdat ik het onfatsoenlijk vind dat ze zo met hun klanten omgaan.

Ik heb haar ook in het bijzijn van iedereen verteld dat ik het onfatsoenlijk vind dat men steeds belooft terug te bellen maar dat niet doet. Dat was vorige week woensdag. Vandaag kreeg ik mijn vierde :crazy: telefoontje van haar met de mededeling dat er volgende week iemand uit Bangkok komt speciaal voor mijn auto. De eerdere drie telefoontjes waren om mij op de hoogte te houden dat ze bezeg was :worshippy:
Die komt uit bangkok om je auto in de fik te steken. :mrgreen:
:cheesy: :cheesy: Zou me niks verbazen. Zo langzamerhand moetennze net zon punthoofd van mij krijgen als ik van hen.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Autoproblemen

#64 Bericht door Arietwee » vrijdag 12 mei 2017, 11:45

wanadee schreef:
Arietwee schreef:
wanadee schreef:Ik ben er vorige week weer langs geweest want er was niks veranderd.
Nu kwam er een juffrouw van kantoor bij die engels sprak en "technisch onderlegd". De manager was in bangkok dus die kon ik niet spreken.
Zij heeft ongeveer 1,5 uur op me ingepraat dat het normaal was. ongelooflijk wat ze er allemaal niet bij verzinde om te benadrukken dat het normaal was. Als die tijd zat het hoofd te hnisvhe dienst er stilzwijgend naast.
Bv, de range heeft een geheugen dus hij fluctueert. "Maar de elektronicaunit is helemaal nieuw, die heeft nog geen geheugen maar is toch fout"
Dat komt omdat ze de elektronica over gezet hebben, dus wel geheugen. "Maar alle meters incl km telker staan op nul, wat is er dan over gezet?"
"En waarom geeft de indicator van de tankinhoud pas na 200 km aan dat er wat uit gaat".?

Allemaal te gek voor woorden. We zaten in een openbare ruimte en ik heb haar diverse malen ronduit verteld dat ik niet in haar smoesjes trap, dat dit niet normaal is, en dat als ze het niet in orde maken ik zwart op wit wil hebben dat dit soort afwijkende meters normaal is voor isuzu. Dat ik echt dtomverbaasd ben dat ze haar eigen verhaaltje geloofd maar dat ik daar niet in trap. En die monteur hield al die tijd wijselijk zijn mond. Meestal praat ik dan thais want ik heb moeite met schakelen en hasr tenglisch was ook niet zo best fus iedereen heeft kunnen meegenieten. Ze heeft diverse malen met rode koontjes daar gezeten. Uiteindelijk ging ze overstag en zou weer contact opnemen met Bangkok die kennelijk ook steeds zeggen dat dit normaal is.

Er zat ook een duitser daar met zijn vrouw die dit allemaal meekreeg en die kennelijk op die vrouw zat te wachten want hij wilde zijn 5 jaar oude isuzuomruilen voor een nieuwe. Dus bij het weg gaan raakte ons groepje met hem aan de praat enmlegde ik uit wat het probleem was, of hij daar ook last van heeft. Toen ging de dame helemaal af want bij hem functioneerde alles normaal na 5 jaar. We hebben wat grappen gemaakt dat het waarschijnlijk aan de kleur lag ed, deze vonversatie was in het engels , de dame kreeg het ook mee. Dus ik heb haar nog ff onder druk gezet, simpelweg omdat ik het onfatsoenlijk vind dat ze zo met hun klanten omgaan.

Ik heb haar ook in het bijzijn van iedereen verteld dat ik het onfatsoenlijk vind dat men steeds belooft terug te bellen maar dat niet doet. Dat was vorige week woensdag. Vandaag kreeg ik mijn vierde :crazy: telefoontje van haar met de mededeling dat er volgende week iemand uit Bangkok komt speciaal voor mijn auto. De eerdere drie telefoontjes waren om mij op de hoogte te houden dat ze bezeg was :worshippy:
Die komt uit bangkok om je auto in de fik te steken. :mrgreen:
:cheesy: :cheesy: Zou me niks verbazen. Zo langzamerhand moetennze net zon punthoofd van mij krijgen als ik van hen.
Blij dat ik er niet woon. Sterkte ermee. :mrgreen:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Autoproblemen

#65 Bericht door ron » vrijdag 12 mei 2017, 12:02

Dezelfde discussie en natuurlijk de frustratie van een eigenaar met hetzelfde probleem,valt te lezen op het Skoda-forum.
Ook daar biedt de PON (Volkswagen) absurde oplossingen.
Lees voor de gein maar eens de discussie tussen de mensen daar.

http://www.skodaforum.nl/forum/i/brands ... 32/page-32
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#66 Bericht door wanadee » zaterdag 13 mei 2017, 01:44

Zit er naast de sensor ook een vlotter in? De sensor is al vervangen, de elektronica is al vervangen, hij is ontlucht en verder heb ik ze gevrasgd het brandstof filter te controleren.

Maar als ze het verder niet kunnen vinden weet ik niet wat ik verder nog kan doen. In nederland kun je hier wel uitkomen maar hier???

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Autoproblemen

#67 Bericht door wpdl » zaterdag 13 mei 2017, 02:34

In nederland kun je hier wel uitkomen maar hier???
:giggle: :giggle: :giggle:

Echt niet

Aangezien ik nachts ineens benzinemeter in mijn zoeten dromen voorbij ziet komen ga ik ook eens zoeken voor je.
Bij Meneer Google heb ik Ongeveer 3.040 resultaten (0,24 seconden) gevonden in het Nederlands.

Conclusie:
In Nederland is het ook niks met die meters bij veel auto's.
Veel voorkomende problemen die ik zie zijn vuil en slechte contacten [Aarde] wat ook vuil is natuurlijk of corrosie.
Tank je af als je naar Nederland gaat of zet je die wagen in de hoek en zie je wel hoe of wat als je terug komt.
Corrosie en dus vervuiling en slecht werkende apparatuur in de tank zijn resultaat.
En een incorrecte weergave van de inhoud.

Reparatie mogelijkheden van nul tot het meest eenvoudige werk.
Heb je al eens met een 'stevige snelheid over drempels gereden of met een rubberhamer de tank geklopt' als voorbeeld.
Corrosie bij de naald [vlotter] in de tank dus.

De heren van Isuzu [en dames] moeten eerst eens uitvinden of het de electronika is of de tank met weergave apparatuur begrijp ik er uit.
Afvinken dus.
Rondjes rijden heeft geen enkele zin om het probleem te detecteren fijne dagvulling voor de medewerker van isuzu dat dan weer wel.

Wordt vervolgd :Whistle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#68 Bericht door wanadee » zaterdag 13 mei 2017, 02:53

Dit is vorig jaar begonnen tijdens een 4 weeks tripje naar het zuiden. Bij elkaar 6000 km gereden en op de terugweg begon dit op eens. Als hij bij terugkomst na drie maanden nederland direct dit euvel vertoonde had ik een verband kunnen leggen maar nu niet.

En er zat inderdaad wat vorrosie op de sensor, die hebben ze vervangen maar dat hielp niet.

Ik stel het heel erg op prijs dat je meedenkt Willem, hoop alleen dat je dromen niet verder gaan dan mijn auto :crazy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Autoproblemen

#69 Bericht door wpdl » zaterdag 13 mei 2017, 03:09

Nee hoor Wanadee zoete dromen gaan over andere dingen :giggle:

Krijg dan toch het idee dat je het in de tank moet zoeken corrosie bezinksel kan je dat soort tanken doorspoelen/ reinigen controleren met camara enzovoort.
Het hoeft maar drie keer niks te zijn en de boel is van slag af.
Als de nieuwe sensor na controle weer corrosie heeft deugd die tank niet.
Heb je [Tankstation personeel] wel eens heel per ongeluk natuurlijk de verkeerde brandstof getank :?:

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Autoproblemen

#70 Bericht door sjeng » zaterdag 13 mei 2017, 04:04

Keb in het verleden een soortgelijk probleem gehad met de ecu van mijn bmw,
deed het weer een tijdje goed en dan deed hij het weer niet. tig keer naar de garage ecu vervangen door een andere geen oplossing zelfde probleem bleef zich voordoen.

Weer naar de dealer, komt er een andere monteur bij kijken en die denkt het te weten, hij wel.
Ben ondertussen behoorlijk pissig geworden en overwoog zelfs maar een andere auto te kopen.

Maar nu komt het, de briljante oplossing van de monteur:
Een extra massa draadje van de ECU naar het chassis, jawel hoor problem solved, nooit meer problemen gehad. wat 10 cm draad al niet kan doen.

sterkte met je speurtocht naar het euvel.



wpdelange schreef:Nee hoor Wanadee zoete dromen gaan over andere dingen :giggle:

Krijg dan toch het idee dat je het in de tank moet zoeken corrosie bezinksel kan je dat soort tanken doorspoelen/ reinigen controleren met camara enzovoort.
Het hoeft maar drie keer niks te zijn en de boel is van slag af.
Als de nieuwe sensor na controle weer corrosie heeft deugd die tank niet.
Heb je [Tankstation personeel] wel eens heel per ongeluk natuurlijk de verkeerde brandstof getank :?:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Autoproblemen

#71 Bericht door wpdl » zaterdag 13 mei 2017, 04:20

Beschreef dat al in een eerder antwoord van mij kopie uiteraard maar zou zomaar kunnen hele spul staat geaard aan het chassis als dat verbroken is of niet meer honderd procent is heb je problemen.
Zie het als je accupolen niet schoon [oxidatie] en je staat stil.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#72 Bericht door wanadee » zaterdag 13 mei 2017, 04:27

sjeng schreef:Keb in het verleden een soortgelijk probleem gehad met de ecu van mijn bmw,
deed het weer een tijdje goed en dan deed hij het weer niet. tig keer naar de garage ecu vervangen door een andere geen oplossing zelfde probleem bleef zich voordoen.

Weer naar de dealer, komt er een andere monteur bij kijken en die denkt het te weten, hij wel.
Ben ondertussen behoorlijk pissig geworden en overwoog zelfs maar een andere auto te kopen.

Maar nu komt het, de briljante oplossing van de monteur:
Een extra massa draadje van de ECU naar het chassis, jawel hoor problem solved, nooit meer problemen gehad. wat 10 cm draad al niet kan doen.

sterkte met je speurtocht naar het euvel.



wpdelange schreef:Nee hoor Wanadee zoete dromen gaan over andere dingen :giggle:

Krijg dan toch het idee dat je het in de tank moet zoeken corrosie bezinksel kan je dat soort tanken doorspoelen/ reinigen controleren met camara enzovoort.
Het hoeft maar drie keer niks te zijn en de boel is van slag af.
Als de nieuwe sensor na controle weer corrosie heeft deugd die tank niet.
Heb je [Tankstation personeel] wel eens heel per ongeluk natuurlijk de verkeerde brandstof getank :?:
Thanks. Direct na het vervangen van de sensor heb ik de tank vol gegooid en wist na 2/3 dagen dat het nog steeds mis was. Dus dat heeft geen tijd gehad om opnieuw te corroderen.
Probleem tot daar aan toe maar het is de houding van Isuzu waar ik pisnijdig van wordt. Constant vertellen dat het normaal is maar bij aandringen toch steeds onderdelen vervangen. Iedereen met gezond verstand snapt dat dit niet normaal is.
Hopelijk komt er donderdag iemand die het probleem vindt.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Autoproblemen

#73 Bericht door Arietwee » zaterdag 13 mei 2017, 07:12

sjeng schreef:Keb in het verleden een soortgelijk probleem gehad met de ecu van mijn bmw,
deed het weer een tijdje goed en dan deed hij het weer niet. tig keer naar de garage ecu vervangen door een andere geen oplossing zelfde probleem bleef zich voordoen.

Weer naar de dealer, komt er een andere monteur bij kijken en die denkt het te weten, hij wel.
Ben ondertussen behoorlijk pissig geworden en overwoog zelfs maar een andere auto te kopen.

Maar nu komt het, de briljante oplossing van de monteur:
Een extra massa draadje van de ECU naar het chassis, jawel hoor problem solved, nooit meer problemen gehad. wat 10 cm draad al niet kan doen.

sterkte met je speurtocht naar het euvel.



wpdelange schreef:Nee hoor Wanadee zoete dromen gaan over andere dingen :giggle:

Krijg dan toch het idee dat je het in de tank moet zoeken corrosie bezinksel kan je dat soort tanken doorspoelen/ reinigen controleren met camara enzovoort.
Het hoeft maar drie keer niks te zijn en de boel is van slag af.
Als de nieuwe sensor na controle weer corrosie heeft deugd die tank niet.
Heb je [Tankstation personeel] wel eens heel per ongeluk natuurlijk de verkeerde brandstof getank :?:

Zei ik al eerder. Alle stekkertjes/bedrading controleren. Er zit gewoon ergens wat corrosie tussen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#74 Bericht door wanadee » zaterdag 13 mei 2017, 08:28

Zou kunnen maar goed begrijpen doe ik het niet. De stekker naar de sensor is los geweesttoen er een nieuwe sensor in kwam. De elektronicaunit met alle meters in de auto is vervangen. Er moet dan ergens onderweg corrosie zitten.

Maar het wordt wel erger, vandaag zakte de range op een stukje van 10 km ineens 100 km. Van 780 naar 670.
Masr volgens de garage....prokkatti :neus:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Autoproblemen

#75 Bericht door Joep » zaterdag 13 mei 2017, 08:34

Ruil hem nou gewoon met die Duitser, heb je een goed werkende boordcomputer

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”