Rijstland.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Rijstland.

#16 Bericht door brake034 » donderdag 16 maart 2017, 15:21

Arietwee schreef: Jawel. Land van schoonmoeder ligt er naast.
Dat is nauwelijks een criterium, het land van schoonmoeder heeft chanote dus dat van de buurvrouw ernaast ook?! :happyno:

Land heeft pas een chanote als je de chanote ook werkelijk gezien hebt, de paaltjes hebt gezien en dat alles voor het hele stuk.
Laat het vooral even nameten door het land bureau voor overdracht.

Een jaartje geleden konden we een mooi stukje grond kopen, vlak aan de grote weg, 2 rai met een flinke vijver.
Prijs was een miljoen voor het hele stuk, met een leuk huis erop en helemaal niks mis mee, alle buren hebben een chanote.
Na veel 5en en 6en kwam het hoge woord eruit, geen snippertje papier voor de grond, helemaal NIKS! Dus dat was einde discussie. :neus:
Marcel

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Rijstland.

#17 Bericht door Arietwee » donderdag 16 maart 2017, 18:58

brake034 schreef:
Arietwee schreef: Jawel. Land van schoonmoeder ligt er naast.
Dat is nauwelijks een criterium, het land van schoonmoeder heeft chanote dus dat van de buurvrouw ernaast ook?! :happyno:

Land heeft pas een chanote als je de chanote ook werkelijk gezien hebt, de paaltjes hebt gezien en dat alles voor het hele stuk.
Laat het vooral even nameten door het land bureau voor overdracht.

Een jaartje geleden konden we een mooi stukje grond kopen, vlak aan de grote weg, 2 rai met een flinke vijver.
Prijs was een miljoen voor het hele stuk, met een leuk huis erop en helemaal niks mis mee, alle buren hebben een chanote.
Na veel 5en en 6en kwam het hoge woord eruit, geen snippertje papier voor de grond, helemaal NIKS! Dus dat was einde discussie. :neus:

Ja het zit vaak net even anders in thailand. Maar ik heb een slimme schoonmoeder, die heb er verstand van. :crazy: :thumbsup:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Rijstland.

#18 Bericht door wanadee » vrijdag 17 maart 2017, 01:41

Bof jij even :crazy:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Rijstland.

#19 Bericht door Arietwee » woensdag 29 maart 2017, 11:59

Is jullie bekent hoe de financiële situatie is bij de rijstboeren. Ik hoorde dat de rijst business heel slecht was de afgelopen paar jaar, maar het lijkt dat er niet veel land te koopt komt. Ik wil wel wat kopen als ze er heel erg van af willen. :)

Wat horen jullie zo om je heen?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Rijstland.

#20 Bericht door driver » woensdag 29 maart 2017, 12:21

Weet die slimme schoonmoeder van je dat dan niet? Lijkt mij dat een rijstboer niet met zijn armoede te koop loopt dat drukt m.i alleen maar de prijs van zijn land.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Rijstland.

#21 Bericht door brake034 » woensdag 29 maart 2017, 14:01

Driver, Arie2 is op zoek naar land voor pakweg 1 euro per m2, klinkt een beetje als een loan shark (vale gier?) die arme Thaise boertjes wil uitkleden (kaalplukken) als ze ten einde raad zijn.
Zelfs zijn slimme schoonmoeder weet waarschijnlijk beter, 2-3 euro/m2 is realistischer, zelfs als het water de arme Thaise boer aan de lippen staat :neus:
Marcel

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Rijstland.

#22 Bericht door Arietwee » woensdag 29 maart 2017, 14:14

brake034 schreef:Driver, Arie2 is op zoek naar land voor pakweg 1 euro per m2, klinkt een beetje als een loan shark (vale gier?) die arme Thaise boertjes wil uitkleden (kaalplukken) als ze ten einde raad zijn.
Zelfs zijn slimme schoonmoeder weet waarschijnlijk beter, 2-3 euro/m2 is realistischer, zelfs als het water de arme Thaise boer aan de lippen staat :neus:

Ik help ze juist. Meer is het ook niet waard.

Dat er achterlijke zijn die veel te veel betalen is een beetje dom. Zou een thai zeggen.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Rijstland.

#23 Bericht door Arietwee » woensdag 29 maart 2017, 14:18

driver schreef:Weet die slimme schoonmoeder van je dat dan niet? Lijkt mij dat een rijstboer niet met zijn armoede te koop loopt dat drukt m.i alleen maar de prijs van zijn land.
Die weet wel wat te koop, maar alleen van mensen die er alleen voor een achterlijke prijs vanaf willen. Ik heb hier in nederland ook wel wat te koop voor een miljoen maar geen achterlijke die er in trapt. Ik wil er eigenlijk ook nog niet van af. [|(

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Rijstland.

#24 Bericht door driver » woensdag 29 maart 2017, 15:39

Arietwee schreef:
driver schreef:Weet die slimme schoonmoeder van je dat dan niet? Lijkt mij dat een rijstboer niet met zijn armoede te koop loopt dat drukt m.i alleen maar de prijs van zijn land.
Die weet wel wat te koop, maar alleen van mensen die er alleen voor een achterlijke prijs vanaf willen. Ik heb hier in nederland ook wel wat te koop voor een miljoen maar geen achterlijke die er in trapt. Ik wil er eigenlijk ook nog niet van af. [|(
Misschien vragen de rijstboeren in jouw ogen ook wel achterlijke prijzen omdat ze er eigenlijk niet vanaf willen :?:. Een rijstboer uitbuiten om zo voor heel weinig aan grond te komen is ook niet mijn stijl maar zoals zo vaak: Doe ik het niet dan komt er wel een ander lijkt me die er dan voor weinig mee gaat slepen. Wat is dan wijsheid in deze? Zelf kopen en grond hebben of uit fatsoen overslaan en zien dat een ander toeslaat?

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Rijstland.

#25 Bericht door brake034 » woensdag 29 maart 2017, 15:43

Arietwee schreef:Ik help ze juist. Meer is het ook niet waard.
Dat er achterlijke zijn die veel te veel betalen is een beetje dom. Zou een thai zeggen.
Als jij en je schoonmoeder dat allemaal zo goed weten, waarom vraag je het dan op dit forum?
Sla je slag en hou je stil zodat je vaker je slag kan slaan zou ik zeggen en droom zacht :neus: .
Marcel

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Rijstland.

#26 Bericht door Arietwee » woensdag 29 maart 2017, 17:27

brake034 schreef:
Arietwee schreef:Ik help ze juist. Meer is het ook niet waard.
Dat er achterlijke zijn die veel te veel betalen is een beetje dom. Zou een thai zeggen.
Als jij en je schoonmoeder dat allemaal zo goed weten, waarom vraag je het dan op dit forum?
Sla je slag en hou je stil zodat je vaker je slag kan slaan zou ik zeggen en droom zacht :neus: .
Wat moet ik hier nou mee brake?

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Rijstland.

#27 Bericht door Arietwee » woensdag 29 maart 2017, 17:31

driver schreef:
Arietwee schreef:
driver schreef:Weet die slimme schoonmoeder van je dat dan niet? Lijkt mij dat een rijstboer niet met zijn armoede te koop loopt dat drukt m.i alleen maar de prijs van zijn land.
Die weet wel wat te koop, maar alleen van mensen die er alleen voor een achterlijke prijs vanaf willen. Ik heb hier in nederland ook wel wat te koop voor een miljoen maar geen achterlijke die er in trapt. Ik wil er eigenlijk ook nog niet van af. [|(
Misschien vragen de rijstboeren in jouw ogen ook wel achterlijke prijzen omdat ze er eigenlijk niet vanaf willen :?:. Een rijstboer uitbuiten om zo voor heel weinig aan grond te komen is ook niet mijn stijl maar zoals zo vaak: Doe ik het niet dan komt er wel een ander lijkt me die er dan voor weinig mee gaat slepen. Wat is dan wijsheid in deze? Zelf kopen en grond hebben of uit fatsoen overslaan en zien dat een ander toeslaat?
Land wat 10 jaar terug 20.000 baht deed, wat moet ik daar dan nu voor geven dan?

Toen kregen we 53 baht voor een euro. BTW

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Rijstland.

#28 Bericht door driver » woensdag 29 maart 2017, 18:03

Prijzen weet ik niet. Heb zoals het er nu voor staat ook geen intentie om grond te kopen. Gaf het aan als voorbeeld wat ik melde. We wonen in Nederland en verkassen naar Thailand zit er niet in verwacht ik. En zowel: Sukanya heeft nog een flinke Lap grond van 15 x 15 meter :mrgreen: in Khorat. Groot genoeg voor ons samen als het zou moeten.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”