Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#31 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 februari 2017, 10:06

torkom schreef:Zonde...als je over 8 jaar terug kijkt en bedenkt dat je ze doorgebracht heb met een irrationele en aangeprate angst over een rode knop i.p.v van het leven te hebben genoten... :happyno:


Maar ja, ieder z'n ding..
Dat jij de afgelopen 8 jaar hebt doorgebracht met een irrationele en aangeprate angst, daar kan ik me best wel wat bij voorstellen. Daar heb ik de afgelopen 8 jaar geen seconde aan gedacht. Maar vergelijk mij alsjeblieft niet met jou. In plaats daarvan heb ik genoten van het leven en doe dat trouwens nog steeds. :giggle3:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#32 Bericht door wanadee » dinsdag 21 februari 2017, 10:10

Make love not war :angel:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#33 Bericht door torkom » dinsdag 21 februari 2017, 10:16

Lammert de Haan schreef:
Dat jij de afgelopen 8 jaar hebt doorgebracht met een irrationele en aangeprate angst, daar kan ik me best wel wat bij voorstellen. Daar heb ik de afgelopen 8 jaar geen seconde aan gedacht. Maar vergelijk mij alsjeblieft niet met jou. In plaats daarvan heb ik genoten van het leven en doe dat trouwens nog steeds. :giggle3:
:giggle:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#34 Bericht door brake034 » dinsdag 21 februari 2017, 13:39

Praten over de politiek, de uitkeringstrekkers, de moslims, de vluchtelingen.......
Het blijft natuurlijk alleen maar praten, zowel links als rechts, alleen maar praten.

Vanuit jezelf iets doen, dat gaat de meeste mensen te ver, die praten liever.
Makkelijker en veiliger ook, hangend vanuit je praatstoel iedereen de schuld te geven, zeker nu op internet met al die toetsenbord praters.

Ikzelf, ik zou eens (offline) gaan praten met wat nieuwkomers, hun verhaal aanhoren en invoelen wat die mensen hebben meegemaakt.
Vanuit begrip ontstaat misschien een oplossing want alleen polariserend praten heeft nog nooit wat opgelost?!
Marcel

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#35 Bericht door wanadee » dinsdag 21 februari 2017, 13:51

Ieder zijn meug :crazy:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#36 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 februari 2017, 15:07

brake034 schreef:Praten over de politiek, de uitkeringstrekkers, de moslims, de vluchtelingen.......
Het blijft natuurlijk alleen maar praten, zowel links als rechts, alleen maar praten.

Vanuit jezelf iets doen, dat gaat de meeste mensen te ver, die praten liever.
Makkelijker en veiliger ook, hangend vanuit je praatstoel iedereen de schuld te geven, zeker nu op internet met al die toetsenbord praters.

Ikzelf, ik zou eens (offline) gaan praten met wat nieuwkomers, hun verhaal aanhoren en invoelen wat die mensen hebben meegemaakt.
Vanuit begrip ontstaat misschien een oplossing want alleen polariserend praten heeft nog nooit wat opgelost?!
Roerend mee eens, Brake034. Dat "praten" bestaat zelfs ook nog eens uit "napraten", zonder zelf ook maar enige ervaring met politieke vluchtelingen, etc.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#37 Bericht door wanadee » dinsdag 21 februari 2017, 21:31

Das kort door de bocht lammert. Jij hebt geen idee wie hier wat voor ervaringen heeft met vluchtelingen en zet iedereen weg als onwetend. Net als brake overigens. Eerst vragen dan beoordelen/ veroordelen.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#38 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 februari 2017, 22:08

wanadee schreef:Das kort door de bocht lammert. Jij hebt geen idee wie hier wat voor ervaringen heeft met vluchtelingen en zet iedereen weg als onwetend. Net als brake overigens. Eerst vragen dan beoordelen/ veroordelen.
Laat ik met dat vragen dan maar eens bij jou beginnen, Wanadee. Hoe vaak heb jij een COA-centrum bezocht om daar politieke vluchtelingen te helpen met inburgeren? Voor mij bestond dat uit het bijbrengen van de eerste beginselen van de Nederlandse taal.

De meeste van hen zijn behoorlijk hoog opgeleid in hun thuisland en beheersen doorgaans goed de Engelse taal. Zodoende kom je ook met hen aan de praat over de ellende de ze achter de rug hebben in hun thuisland. Dat werkt vaak erg verhelderend moet ik je zeggen.

Voor hen werkt een luisterend oor vaak ook nog eens bevrijdend, maar, naar ik verwacht, slechts van korte duur. Al die ellende praat je niet zomaar even van je af. Dat zullen ze de rest van hun leven met zich meedragen. Jammer!

En heb je deze ervaring niet dan zou ik zeggen: DOEN. Dat geldt trouwens voor iedereen, zonder deze ervaring.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#39 Bericht door genesis » dinsdag 21 februari 2017, 22:39

Ik heb voor mijn werk (Olie Industrie) vele plekken op de wereld gezien en vele arme drommels die ook aan de criteria voldoen om voor asiel in aanmerking te komen, maar die kunnen nooit naar de Westerse wereld komen, want daar heb je geld voor nodig (veel geld) en wie hebben dat..... meestal niet de echt kansarmen en ook niet degene vaak het meest zuiverste zijn op hun graat, jammer maar dit is wel de waarheid, bv vaak genoeg gezien Afrika.

En die 'arme drommels', als die al hier zouden kunnen komen, die hebben nagenoeg geen opleiding, dus moeten we als Westerse samenleving accepteren dat de 1ste generatie nog lang niet volwaardig zullen kunnen participeren in de samenleving en nog jaren financieel ondersteund moeten worden van de belasting inkomsten de 2de generatie heeft meer kans om deel te gaan nemen, maar dan ben je jaren verder, dat is de verantwoording waar je aan vast zit als je die groepen mensen wil opnemen in de samenleving.

En je mag hopen op een integratie van die groep, anders gaat de schoen wringen wat je vooral ziet met mensen van Islamitische origine en ja het is niet leuk, maar mag wel gezegd worden tegenwoordig zonder weg gezet te worden als 'racist, fascist, opportunist ect', want de feiten verzwijgen hebben ons oa le Pen & Wilders gebracht...

Genesis

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#40 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 februari 2017, 23:08

genesis schreef:Ik heb voor mijn werk (Olie Industrie) vele plekken op de wereld gezien en vele arme drommels die ook aan de criteria voldoen om voor asiel in aanmerking te komen, maar die kunnen nooit naar de Westerse wereld komen, want daar heb je geld voor nodig (veel geld) en wie hebben dat..... meestal niet de echt kansarmen en ook niet degene vaak het meest zuiverste zijn op hun graat, jammer maar dit is wel de waarheid, bv vaak genoeg gezien Afrika.

En die 'arme drommels', als die al hier zouden kunnen komen, die hebben nagenoeg geen opleiding, dus moeten we als Westerse samenleving accepteren dat de 1ste generatie nog lang niet volwaardig zullen kunnen participeren in de samenleving en nog jaren financieel ondersteund moeten worden van de belasting inkomsten de 2de generatie heeft meer kans om deel te gaan nemen, maar dan ben je jaren verder, dat is de verantwoording waar je aan vast zit als je die groepen mensen wil opnemen in de samenleving.

En je mag hopen op een integratie van die groep, anders gaat de schoen wringen wat je vooral ziet met mensen van Islamitische origine en ja het is niet leuk, maar mag wel gezegd worden tegenwoordig zonder weg gezet te worden als 'racist, fascist, opportunist ect', want de feiten verzwijgen hebben ons oa le Pen & Wilders gebracht...

Genesis
Ik ben het met een deel van je verhaal ook nog eens, Genesis. Ik begrijp dat jij veel delen van de wereld hebt gezien. Maar ben je ook wel eens (iets dichter bij huis) in een AZC geweest en daar de mensen gesproken? En wil jij deze ervaringen met ons delen?

Wat is er trouwens mis met iemand van 'islamitische origine'? De Kruistochten, waarbij vermeende 'Christenen' moslims uitroeiden, ligt toch wel voorgoed achter ons? Ik weet het: Wilders is begonnen aan een nieuwe Kruistocht. Maar ik hoop toch niet dat jij daar achterstaat. Ik in ieder geval niet! :happyno:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#41 Bericht door Arietwee » dinsdag 21 februari 2017, 23:28

genesis schreef:Ik heb voor mijn werk (Olie Industrie) vele plekken op de wereld gezien en vele arme drommels die ook aan de criteria voldoen om voor asiel in aanmerking te komen, maar die kunnen nooit naar de Westerse wereld komen, want daar heb je geld voor nodig (veel geld) en wie hebben dat..... meestal niet de echt kansarmen en ook niet degene vaak het meest zuiverste zijn op hun graat, jammer maar dit is wel de waarheid, bv vaak genoeg gezien Afrika.

En die 'arme drommels', als die al hier zouden kunnen komen, die hebben nagenoeg geen opleiding, dus moeten we als Westerse samenleving accepteren dat de 1ste generatie nog lang niet volwaardig zullen kunnen participeren in de samenleving en nog jaren financieel ondersteund moeten worden van de belasting inkomsten de 2de generatie heeft meer kans om deel te gaan nemen, maar dan ben je jaren verder, dat is de verantwoording waar je aan vast zit als je die groepen mensen wil opnemen in de samenleving.

En je mag hopen op een integratie van die groep, anders gaat de schoen wringen wat je vooral ziet met mensen van Islamitische origine en ja het is niet leuk, maar mag wel gezegd worden tegenwoordig zonder weg gezet te worden als 'racist, fascist, opportunist ect', want de feiten verzwijgen hebben ons oa le Pen & Wilders gebracht...

Genesis
Heb je weer mooi gezegd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#42 Bericht door genesis » woensdag 22 februari 2017, 00:03

Lammert de Haan schreef:
Ik ben het met een deel van je verhaal ook nog eens, Genesis. Ik begrijp dat jij veel delen van de wereld hebt gezien. Maar ben je ook wel eens (iets dichter bij huis) in een AZC geweest en daar de mensen gesproken? En wil jij deze ervaringen met ons delen?

Wat is er trouwens mis met iemand van 'islamitische origine'? De Kruistochten, waarbij vermeende 'Christenen' moslims uitroeiden, ligt toch wel voorgoed achter ons? Ik weet het: Wilders is begonnen aan een nieuwe Kruistocht. Maar ik hoop toch niet dat jij daar achterstaat. Ik in ieder geval niet! :happyno:
Nee niet AZC, ik spreek me overigens nooit uit in real life over mijn ervaringen in arme landen, de ervaring leerd dat mensen die erzelf nooit geweest zijn en hun informatie alleen uit de media verkrijgen totaal niet (zouden/willen) begrijpen wat ik ervaren heb. Mensen die die ervaring wel hebben zijn beter 'gesynchroniseerd'.

Mijn ervaringen in landen waar Moslims zijn waren doorgaans gespannen (ook in Thailand waar ik net van terug ben), zonder dat je met ze in relatie treed (waarbij ik wel een kantekening wil plaatsen dat Indonesie een doorgaans welkome uitzondering op de regel is), de uitstraling is nou niet bepaald 'open' te noemen, vaak strakke gezichten en een behoorlijk stekende blik, zonder dat ik ze ooit wat gedaan heb. Mijn vrouw ervaart ze ook duidelijk 'intoleranter' (Thailand). Maar godzijdank zijn er ook hartverwarmende uitzonderingen. [|)

Ga je (veel) verder van de urbanisatie af dan zijn de reacties veel gemoedelijker, maar dan nog is er toch een bepaalde, noem het sfeer. Mijn persoonlijke ervaring bij een opstart van een nieuw bedrijf in Nederland, wat een tijdelijke zijsprong was buiten Olie industrie, werkte ik met Marokaanse (enkele Turkse) collega's in 1ste instantie vriendelijke hardwerkende sociale collega's, maar die willen (wat ik doorgaans niet wil en doe: spreken over religie & politiek) steeds vaker spreken over politiek en met name religie, het niveau was goed ingeburgerd, uitstekend in de Nederlandse taal beheersing een goede algemene ontwikkeling en van MBO/HBO niveau. Wat me ter ore kwam in dat jaar deed me de haren ten berge rijzen, met als gevolg dat ik vrij snel daarna ben vertrokken, terug naar de olie industrie. Die jongens vormden ook een blok binnen dat bedrijf en ik als niet moslim kwam daar niet in c.q. tussen. Tevens spraken ze steeds vaker hun taal tijdens het werk en als de Nederlandse collega's dat 'not done' vonden omdat ze zich daardoor buiten gesloten voelden, dan riep dat in de loop van de tijd steeds meer irritatie bij ze op... En ze werden steeds drukkender/intimiderender in hun mening/geloof, de verhouding Moslim/Nederlander was 60% - 40% en dat zal er zeker mee te maken hebben is mijn mening.

Heb ik als ervaring in Nederland (in het buitenland had ik al ruime ervaring) verhelderend maar niet als prettig ervaren. Ze willen wel nemen, bv een man mag zeker met een Nederlandse vrouw trouwen, dan 'winnen' ze een Moslima, een Marokaanse of Turkse vrouw met een Nederlandse man ligt moeilijker, maar kan wel, mits hij zich bekeerd tot de Islam. Dat is halen en niet brengen, ze willen niet 'mengen', ze willen groeien en uiteindelijk toch de bovenhand krijgen omdat ze zich toch vaak superieur voelen aan de niet moslim, wat ik hier nu aanhaal werd letterlijk zo door ze verwoord. Nu zullen ze niet model staan voor alle Marokaanse & Turkse Nederlanders, maar het vertegenwoordigt m.i. wel een hele grote groep die zo denkt en zich in Nederland bevind. En dit is dacht toch niet het idee wat we er in Europa van hadden, wat integratie betreft....

De gematigden/milden onder de Islamieten durven zich daar doorgaans niet duidelijk tegen uit te spreken en sneeuwen daar in onder. Ben ik Islamofoob/racist? Nee, maar wel bezorgd. Btw mijn directe contacten en ervaringen met mensen van Turkse afkomst zijn in 99% van de gevallen positief, maar geen politieke en religieuze gesprekken daarin, voorkomt fricties. Mijn mening is dat religies verdelen, maar geloof mensen herenigt. ;)

Btw de Islam heeft meer oorlogen gevoerd tegen de Westerse christenen dan andersom. Dit hebben we op ons werk eens uitvoerig uitgezocht, omdat we eens niet van 'aannames' uit wilden gaan. Maar goed dat is geschiedenis en oorlogen zijn altijd erg, maakt niet uit wie begint.

En ik ben nooit voor 'kruistochten' ook niet van Wilders, maar ik geloof niet dat dat zijn uitgangspunt is. Hij is nog altijd milder tegen Islamitische mensen dan de rijke oliestaten tegen niet moslims......




Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op woensdag 22 februari 2017, 00:18, 2 keer totaal gewijzigd.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#43 Bericht door torkom » woensdag 22 februari 2017, 00:24

Goed stuk Genesis ! Het uiteindelijke doel van de islam is om de hele wereld islamitisch te maken...daarbij zijn alle manieren toegestaan van takiyya (botweg liegen) tot o.a het gebruik van de westerse "useful idiots".

Hopelijk komen we op tijd tot dit inzicht zodat we het tij nog kunnen keren..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#44 Bericht door genesis » woensdag 22 februari 2017, 00:31

Beter ten halve gekeerd dan ten gehele gedwaald zegd het spreekwoord, word er te lang gewacht dan krijg je excessen en daar zit niemand op te wachten en wat ik zo enorm jammer vind, de grote groep goede mensen worden anders hier weer zo de dupe van. Laten we hopen dat er de wijsheid en de rust zal zijn om hierin een goede uitweg te vinden, zonder uitwassen.

Genesis

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#45 Bericht door wanadee » woensdag 22 februari 2017, 07:25

genesis schreef:Beter ten halve gekeerd dan ten gehele gedwaald zegd het spreekwoord, word er te lang gewacht dan krijg je excessen en daar zit niemand op te wachten en wat ik zo enorm jammer vind, de grote groep goede mensen worden anders hier weer zo de dupe van. Laten we hopen dat er de wijsheid en de rust zal zijn om hierin een goede uitweg te vinden, zonder uitwassen.

Genesis
[|) [|) [|)

Gesloten

Terug naar “Off Topic”