Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#16 Bericht door torkom » maandag 20 februari 2017, 09:31

Jim schreef:
genesis schreef:Ben benieuwd of er in Europa inderdaad een 'kantelpunt' is bereikt bij veel mensen en dat dat soortegelijke resultaten kan geven zoals in Amerika.
Amerika heeft bewezen dat idd alles kan.
Van sterke wereldmacht tot the laughing stock of the world :oops:

Hopelijk schrikt het in Nederland wat mensen wakker anders hebben we hier straks ook zo'n dwaas aan de macht.
Helaas zie ik daar geen aanwijzingen voor.

De mensen zijn niet gewend aan een politicus die 'n keer doet wat hij heeft beloofd.
Van keiharde zakenman naar politicus is geen kleine stap eigenlijk zijn het elkaars tegenpolen....geef de beste man aub wat tijd om in z'n nieuwe rol te groeien.

Alleen van de linkse media krijgt hij die kans natuurlijk niet want de man moet gedemoniseerd worden en liefst zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen.

Stel dat dat zou gebeuren zie ik de afkeer tegen links alleen maar groeien...en dat brengt ons ook niet verder.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#17 Bericht door stevenl » maandag 20 februari 2017, 10:48

torkom schreef:
Jim schreef:
genesis schreef:Ben benieuwd of er in Europa inderdaad een 'kantelpunt' is bereikt bij veel mensen en dat dat soortegelijke resultaten kan geven zoals in Amerika.
Amerika heeft bewezen dat idd alles kan.
Van sterke wereldmacht tot the laughing stock of the world :oops:

Hopelijk schrikt het in Nederland wat mensen wakker anders hebben we hier straks ook zo'n dwaas aan de macht.
Helaas zie ik daar geen aanwijzingen voor.

De mensen zijn niet gewend aan een politicus die 'n keer doet wat hij heeft beloofd.
Van keiharde zakenman naar politicus is geen kleine stap eigenlijk zijn het elkaars tegenpolen....geef de beste man aub wat tijd om in z'n nieuwe rol te groeien.

Alleen van de linkse media krijgt hij die kans natuurlijk niet want de man moet gedemoniseerd worden en liefst zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen.

Stel dat dat zou gebeuren zie ik de afkeer tegen links alleen maar groeien...en dat brengt ons ook niet verder.
Altijd dat ge-emmer over 'linkse media'.Totale onzin, en zelfs Fox heeft nu verklaard dat hij 'gek geworden is'.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#18 Bericht door torkom » maandag 20 februari 2017, 11:19

stevenl schreef: Altijd dat ge-emmer over 'linkse media'.Totale onzin, en zelfs Fox heeft nu verklaard dat hij 'gek geworden is'.
Een verslaggever van Fox heeft wat kritiek op Trump en dan heeft volgens jou heel de nieuwszender verklaard dat hij gek geworden is ?

Het blijft lastig discussiëren met links.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#19 Bericht door wanadee » maandag 20 februari 2017, 11:37

Maar zoals het nu loopt hebben we straks een behoorlijk probleem in nederland. Vvd wil niet de pvv en de rest van de partijen volgens mij ook niet. En als je ziet hoe jongetje klaver zich in allerlei bochten wringt om straks een links kabinet te krijgen, alle beledigingen van links slikt om voiral straks op het pluche te gaan zitten dan hou ik mijn hart vast. Hij ziet zichzelf al in het torentje zitten. En eerlijk is eerlijk, hij kan goed kletsen.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#20 Bericht door torkom » maandag 20 februari 2017, 11:49

Laat je stem daarom niet verloren gaan Wanadee :)
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#21 Bericht door Lammert de Haan » maandag 20 februari 2017, 12:56

torkom schreef:
Jim schreef:
genesis schreef:Ben benieuwd of er in Europa inderdaad een 'kantelpunt' is bereikt bij veel mensen en dat dat soortegelijke resultaten kan geven zoals in Amerika.
Amerika heeft bewezen dat idd alles kan.
Van sterke wereldmacht tot the laughing stock of the world :oops:

Hopelijk schrikt het in Nederland wat mensen wakker anders hebben we hier straks ook zo'n dwaas aan de macht.
Helaas zie ik daar geen aanwijzingen voor.

De mensen zijn niet gewend aan een politicus die 'n keer doet wat hij heeft beloofd.
Van keiharde zakenman naar politicus is geen kleine stap eigenlijk zijn het elkaars tegenpolen....geef de beste man aub wat tijd om in z'n nieuwe rol te groeien.

Alleen van de linkse media krijgt hij die kans natuurlijk niet want de man moet gedemoniseerd worden en liefst zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen.

Stel dat dat zou gebeuren zie ik de afkeer tegen links alleen maar groeien...en dat brengt ons ook niet verder.
Zie je dan de walging bij vooraanstaande partijgenoten van Trump dan echt niet met de week groeien, Torkom? Of reken je hen ook al tot de ‘linkse media’? Ik geloof niet dat jij echt open staat voor de waarheid, omdat dan wellicht een illusie van jou in duigen valt. Ik zou me daar toch maar eens snel overheen zetten, voordat het te laat is.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#22 Bericht door Jim » maandag 20 februari 2017, 13:11

Zelfs op Fox News zijn ze hem (en z'n leugens) zat:
http://www.youtube.com/watch?v=G-MeGU_j-1o
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#23 Bericht door Lammert de Haan » maandag 20 februari 2017, 14:14

Jim schreef:Zelfs op Fox News zijn ze hem (en z'n leugens) zat:
http://www.youtube.com/watch?v=G-MeGU_j-1oe
Dat klopt, Jim. Maar dat is dan weer een van die door Trump zo vervloekte media. Ik volg tamelijk veel het nieuws van Amerikaanse tv-zenders. En dat is vaak lachen geblazen, wanneer dan weer een of andere Amerikaanse komiek een nummertje Trump opvoert. Kostelijk om dat te zien. :cheesy:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#24 Bericht door stevenl » dinsdag 21 februari 2017, 01:14

wanadee schreef:Maar zoals het nu loopt hebben we straks een behoorlijk probleem in nederland. Vvd wil niet de pvv en de rest van de partijen volgens mij ook niet. En als je ziet hoe jongetje klaver zich in allerlei bochten wringt om straks een links kabinet te krijgen, alle beledigingen van links slikt om voiral straks op het pluche te gaan zitten dan hou ik mijn hart vast. Hij ziet zichzelf al in het torentje zitten. En eerlijk is eerlijk, hij kan goed kletsen.
Tja, je kunt het zien zoals je wilt.
De een zou zeggen 'om regeringsverantwoordelijkheid te willen dragen' de ander zegt 'om op het pluche te gaan zitten'.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#25 Bericht door wanadee » dinsdag 21 februari 2017, 08:09

stevenl schreef:
wanadee schreef:Maar zoals het nu loopt hebben we straks een behoorlijk probleem in nederland. Vvd wil niet de pvv en de rest van de partijen volgens mij ook niet. En als je ziet hoe jongetje klaver zich in allerlei bochten wringt om straks een links kabinet te krijgen, alle beledigingen van links slikt om voiral straks op het pluche te gaan zitten dan hou ik mijn hart vast. Hij ziet zichzelf al in het torentje zitten. En eerlijk is eerlijk, hij kan goed kletsen.
Tja, je kunt het zien zoals je wilt.
De een zou zeggen 'om regeringsverantwoordelijkheid te willen dragen' de ander zegt 'om op het pluche te gaan zitten'.
Tja bij hem past dat pluche beter. Komt pas kijken en loopt nu al overal te vertellen dat hij premier wil worden, wat een verbeelding.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#26 Bericht door Jim » dinsdag 21 februari 2017, 08:28

Lammert de Haan schreef:
Jim schreef:Zelfs op Fox News zijn ze hem (en z'n leugens) zat: https://youtu.be/G-MeGU_j-1o
Dat klopt, Jim. Maar dat is dan weer een van die door Trump zo vervloekte media. Ik volg tamelijk veel het nieuws van Amerikaanse tv-zenders. En dat is vaak lachen geblazen, wanneer dan weer een of andere Amerikaanse komiek een nummertje Trump opvoert. Kostelijk om dat te zien. :cheesy:
De ratings van Stephen Colbert gaan de laatste weken door het dak. Het is elke dag weer lachen :)

Fox News is wel een republikeinse zender en ze hebben hem heel lang gesteund en die achterlijke O'Reilly doet dat volgens mij nog steeds.
In Nederland doet WNL eigenlijk een beetje hetzelfde met Wilders.
Elke dag hebben ze wel een item over hem en aan negatieve verhalen wordt toch nog een positieve draai gegeven.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#27 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 februari 2017, 08:51

Jim schreef:
Lammert de Haan schreef:
Jim schreef:Zelfs op Fox News zijn ze hem (en z'n leugens) zat: https://youtu.be/G-MeGU_j-1o
Dat klopt, Jim. Maar dat is dan weer een van die door Trump zo vervloekte media. Ik volg tamelijk veel het nieuws van Amerikaanse tv-zenders. En dat is vaak lachen geblazen, wanneer dan weer een of andere Amerikaanse komiek een nummertje Trump opvoert. Kostelijk om dat te zien. :cheesy:
De ratings van Stephen Colbert gaan de laatste weken door het dak. Het is elke dag weer lachen :)

Fox News is wel een republikeinse zender en ze hebben hem heel lang gesteund en die achterlijke O'Reilly doet dat volgens mij nog steeds.
In Nederland doet WNL eigenlijk een beetje hetzelfde met Wilders.
Elke dag hebben ze wel een item over hem en aan negatieve verhalen wordt toch nog een positieve draai gegeven.
En dus ben jij vast wel blij met een Amerikaanse president als Trump. Om een avondje te lachen hoef je niet meer naar de schouwburg en kun je je euro's in je portemonnee houden: stem gewoon af op een Amerikaanse tv-zender. Succes verzekerd! :cheesy:

Er schuilt echter wel een groot gevaar in: een zeer onstabiel persoon of zeg maar gerust een gevaarlijke zit wel beangstigend dicht bij "de rode knop".
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#28 Bericht door Jim » dinsdag 21 februari 2017, 09:04

Afbeelding
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#29 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 februari 2017, 09:17

Jim schreef:Afbeelding
Een treffend plaatje. :thumbsup: Dat is inderdaad het gevaar waar ik op wees: jij zit rustig in de luie stoel naar een Amerikaanse TV-zender te kijken en volop te genieten, maar opeens verandert jouw tv in een in vuur en vlam staande wereld. Dat is wel het risico wat we lopen met een gevaarlijke gek als president van de VS.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Praatcafé "De Nederlandse Politiek"

#30 Bericht door torkom » dinsdag 21 februari 2017, 09:55

Zonde...als je over 8 jaar terug kijkt en bedenkt dat je ze doorgebracht heb met een irrationele en aangeprate angst over een rode knop i.p.v van het leven te hebben genoten... :happyno:


Maar ja, ieder z'n ding..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gesloten

Terug naar “Off Topic”