Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangkok

#1 Bericht door brake034 » dinsdag 01 november 2016, 12:28

Vanaf 14 november 2016 gaat de Ambassade een online afsprakensysteem invoeren voor consulaire zaken: http://thailand.nlambassade.org/nieuws/ ... -2016.html
Marcel

hanshu

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#2 Bericht door hanshu » woensdag 02 november 2016, 07:20

Prima..

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#3 Bericht door trangerkuda » woensdag 02 november 2016, 09:03

Is ook al bekend wanneer het weer afgeschaft wordt?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#4 Bericht door stevenl » donderdag 03 november 2016, 04:01

Van de link "Met het afsprakensysteem biedt de ambassade een stukje extra service naar de klant toe. Via het track en trace systeem kan u namelijk online de status van uw visum- en paspoortaanvraag volgen. Klik hier voor het maken van een afspraak."
Wat heeft track and trace te maken met het afspraken systeem, track and trace kan toch ook zo ingevoerd worden zonder afsprakensysteem.

Wat ik gezien heb is dat voor consulaire diensten de wachttijden enorm meevallen en het in zijn algemeenheid niet erg druk is. Ik zie dus weinig voordeel van een afsprakensysteem. Maar goed, even afwachten hoe het inde praktijk gaat werken.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#5 Bericht door sjeng » donderdag 03 november 2016, 04:18

Ja hoor een jaar of 2 geleden hadden ze ook een afspraaksysteem maar dat was weer vlug ter zielen.
Ben benieuwd hoe lang dit het vol gaat houden.
Inderdaad leuk als je in Bangkok woont maar als je aangewezen bent op busdiensten of vliegmaatschappijen en taxi's kun je op geen uur na vertellen hoe laat je arriveert. Bent dus bijna verplicht een overnachting in Bangkok te boeken zodat je de volgende dag om 08.30 met je afspraak op de stoep kunt staan. Wordt het 11.00 dan kun je de terugreis ook nog eens vergeten en dus weer een nachtje Bangkok boeken.:thumbsup:
De tijd zal het leren.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#6 Bericht door Ben » donderdag 03 november 2016, 06:36

sjeng schreef:Ja hoor een jaar of 2 geleden hadden ze ook een afspraaksysteem maar dat was weer vlug ter zielen.
Ben benieuwd hoe lang dit het vol gaat houden.
Inderdaad leuk als je in Bangkok woont maar als je aangewezen bent op busdiensten of vliegmaatschappijen en taxi's kun je op geen uur na vertellen hoe laat je arriveert. Bent dus bijna verplicht een overnachting in Bangkok te boeken zodat je de volgende dag om 08.30 met je afspraak op de stoep kunt staan. Wordt het 11.00 dan kun je de terugreis ook nog eens vergeten en dus weer een nachtje Bangkok boeken.:thumbsup:
De tijd zal het leren.

Als ik mijn tijd zelf mag bepalen geen probleem .Maar die keuze zal er wel niet zijn.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#7 Bericht door sjeng » donderdag 03 november 2016, 07:07

Ben schreef:
sjeng schreef:Ja hoor een jaar of 2 geleden hadden ze ook een afspraaksysteem maar dat was weer vlug ter zielen.
Ben benieuwd hoe lang dit het vol gaat houden.
Inderdaad leuk als je in Bangkok woont maar als je aangewezen bent op busdiensten of vliegmaatschappijen en taxi's kun je op geen uur na vertellen hoe laat je arriveert. Bent dus bijna verplicht een overnachting in Bangkok te boeken zodat je de volgende dag om 08.30 met je afspraak op de stoep kunt staan. Wordt het 11.00 dan kun je de terugreis ook nog eens vergeten en dus weer een nachtje Bangkok boeken.:thumbsup:
De tijd zal het leren.

Als ik mijn tijd zelf mag bepalen geen probleem .Maar die keuze zal er wel niet zijn.
Bij het vorige systeem kon je inderdaad zelf in een blokschema je voorkeur aangeven verdeeld in blokken van ik meen 15 minuten en kon je ook zien welke blokken nog vrij waren.
Maar het probleem blijft kun je op tijs zijn en wat als je te laat komt?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#8 Bericht door stevenl » donderdag 03 november 2016, 07:22

sjeng schreef:
Ben schreef:
sjeng schreef:Ja hoor een jaar of 2 geleden hadden ze ook een afspraaksysteem maar dat was weer vlug ter zielen.
Ben benieuwd hoe lang dit het vol gaat houden.
Inderdaad leuk als je in Bangkok woont maar als je aangewezen bent op busdiensten of vliegmaatschappijen en taxi's kun je op geen uur na vertellen hoe laat je arriveert. Bent dus bijna verplicht een overnachting in Bangkok te boeken zodat je de volgende dag om 08.30 met je afspraak op de stoep kunt staan. Wordt het 11.00 dan kun je de terugreis ook nog eens vergeten en dus weer een nachtje Bangkok boeken.:thumbsup:
De tijd zal het leren.

Als ik mijn tijd zelf mag bepalen geen probleem .Maar die keuze zal er wel niet zijn.
Bij het vorige systeem kon je inderdaad zelf in een blokschema je voorkeur aangeven verdeeld in blokken van ik meen 15 minuten en kon je ook zien welke blokken nog vrij waren.
Maar het probleem blijft kun je op tijs zijn en wat als je te laat komt?
Ik neem aan dat ze daar wel flexibel in zijn. Per slot van rekening zal er ook wel iemand te vroeg zijn, die dan eerder geholpen kan worden.

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#9 Bericht door jay » donderdag 03 november 2016, 09:56

zo het nu was vond ik het prima geen wachttijden of volle wachtkamer meer,dus waarom nu die afspraken weer moeten begrijp ik niet.
als je van ver moet komen gaat er zo iets mis en ben je te laat voor je afspraak.
pff het is altijd wel wat hier in thailand of het nu nl ambasade is of thai immigratie.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#10 Bericht door Tonboy » vrijdag 04 november 2016, 00:11

Heb toevallig gisteren nog contact gehad met de nederlandse ambassade in Bangkok. een stukje uit hun mail:
op werkdagen zonder afspraak ( van maandag t/m vrijdag tussen 08:30-11:00 uur en op donderdag tussen 13:30-15:00 uur). (Vanaf 1 december 2016 wel met afspraak).
en
Wanneer u 's-ochtends een consulaire verklaringen aanvraagt, kunt u deze dezelfde dag tussen 14.00 en 15.00 uur afhalen. Meestal kunt u 10-15 minuten wachten.

Lijkt erop dat dit afsprakensysteem pas vanaf 1 december in gaat.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#11 Bericht door sjeng » vrijdag 04 november 2016, 04:02

Tonboy schreef:Heb toevallig gisteren nog contact gehad met de nederlandse ambassade in Bangkok. een stukje uit hun mail:
op werkdagen zonder afspraak ( van maandag t/m vrijdag tussen 08:30-11:00 uur en op donderdag tussen 13:30-15:00 uur). (Vanaf 1 december 2016 wel met afspraak).
en
Wanneer u 's-ochtends een consulaire verklaringen aanvraagt, kunt u deze dezelfde dag tussen 14.00 en 15.00 uur afhalen. Meestal kunt u 10-15 minuten wachten.

Lijkt erop dat dit afsprakensysteem pas vanaf 1 december in gaat.
Begrijp ik je goed, moet ik 's middags nog fff terugkomen om mijn verklaring op te halen? :mrgreen:
Mis ik zeker mijn retourvlucht.
Of kan ik 's morgens gewoon 15 minuten wachten op de paperassen. :D

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Implementatie online afsprakensysteem NL Ambassade Bangk

#12 Bericht door Tonboy » zaterdag 24 december 2016, 01:37

Ik was daar dus 14 november om 8.30 u en na pakweg een half uur weer vertrokken met de trouwverklaringen.
De ingang is trouwens aan de achterzijde van de hoofdingang. Als je voor de hoofdingang staat is dat minimaal 20 minuten lopen... dus beter direct in de straat achter het gebouw je laten afzetten. Parkeren van mijn auto kan niet meer op het terrein van de ambassade, maar lukte wel in een parkeergarage pakweg 500 meter verderop.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”