"Should I stay or should I go"

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#211 Bericht door driver » woensdag 03 augustus 2016, 14:46

torkom schreef:Het lijkt erop dat alle "stayers or go er's" toch uiteindelijk zijn vertrokken...in ieder geval van dit forum. Dat is aan de ene kant wel jammer want het was een interessant draadje waar leden wel iets van konden opsteken..
Sommige zijn al vaker vertrokken en ook weer teruggekomen duszzz... ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#212 Bericht door wanadee » woensdag 03 augustus 2016, 15:23

Ik ben toch ook wel een beetje aan Europa gehecht en ook mijn meisje vind het leuk om door europa te reizen. Dus heb ik voor de 8/4 optie gekozen waarbij zij 3 maanden in europa is en we dus eigenlijk maar een maand per jaar gescheiden zijn.

Maar het is mijn stellige mening dat mensen die dolgraag helemaal in thailand willen wonen dat rustig kunnen doen. Als de nood aan de man komt kun je altijd terug, het vangnet in nederland staat altijd klaar. Al die moeite om op je 70 ste + weer terug te gaan omdat je bang bent ziek te worden is zonde van de tijd en inspanning. Laat dan alles maar achter als het perse nodig is maar niet uit angst voor het leiden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#213 Bericht door driver » woensdag 03 augustus 2016, 15:29

wanadee schreef:Ik ben toch ook wel een beetje aan Europa gehecht en ook mijn meisje vind het leuk om door europa te reizen. Dus heb ik voor de 8/4 optie gekozen waarbij zij 3 maanden in europa is en we dus eigenlijk maar een maand per jaar gescheiden zijn.

Maar het is mijn stellige mening dat mensen die dolgraag helemaal in thailand willen wonen dat rustig kunnen doen. Als de nood aan de man komt kun je altijd terug, het vangnet in nederland staat altijd klaar. Al die moeite om op je 70 ste + weer terug te gaan omdat je bang bent ziek te worden is zonde van de tijd en inspanning. Laat dan alles maar achter als het perse nodig is maar niet uit angst voor het leiden.
Op dit punt zijn we het dan eens ..

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: "Should I stay or should I go"

#214 Bericht door jumbo » donderdag 04 augustus 2016, 02:42

Mijn vrouw vind er maar weinig aan buiten Thailand en ik heb er overal waar ik heen ga al eens meegenomen. paar dagen ok, maar dan weer snel terug... nooit terug voor seconds behalve Myanmar.. Ze spreekt een aantal talen waaronder Engels en Japans dus ze is niet bang voor een confrontatie met buitenlanders

Ze heeft gewoon niet die manifestatie druk om alles wat farang is geweldig te vinden afgezien van haar betrouwbare echtgenoot/ATM uiteraard :D. Ik zie dat vaak bij andere farang vrouwen. Moeten alles hebben en ietsje meer graag.... goud, huis, auto en dure vakanties... maar de elementaire zaken zoals zkv, financiele planning voor na overlijden echtgenoot, studie voor de vaak slimmere kids, dat ontbreekt

Mijn vrouw verhaald ook niet over haar ervaringen tegen vriendinnen of familie anders dan het eten...en afwijkende gewoontes, ook een vorm van Kreng Jai

Ik zou haar met een terugkeer geen plezier doen en alleen terugmoeten, absoluut geen optie anders dan carrierematig voor een paar jaar.

Gisteren mijn Social Security op persoonlijke titel verlengd, 435 thb per maand voor zorgvoorziening tot aan de oven.. :angel:
Moest (vreemd genoeg) wel mijn Thai ID kaart laten maken en huwelijkcertificaat tonen, maar ja dat neem ik met een glimlach mee in de procedure die geschreven werd waar ik bij stond :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: "Should I stay or should I go"

#215 Bericht door elst99 » donderdag 04 augustus 2016, 06:45

Fijn dat jij het in Thailand naar je zin hebt en je financieel gezien ook 'vol' kunt houden, anders hadden jullie een probleem ;).
Ik ken ook Thaise, die als ze een langere tijd in Europa zijn geweest, er geen probleem mee hebben er te wonen en zelfs als ze in Thailand op vakantie zijn heimwee hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#216 Bericht door wanadee » donderdag 04 augustus 2016, 07:31

Als ik mijn meisje laat kiezen definitief in nederland of in thailand weet ik zeker dat ze voor nederland kiest. Ze vindt hier alles geweldig behalve het weer. Schoon, goed georganiseerd, "normaal" verkeer enz. Maar zolang ik het nog leuk,vond zijn we 8 maanden in thailand en daar kan ze goed mee leven.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#217 Bericht door driver » donderdag 04 augustus 2016, 08:19

Suk is nu bijna 5 jaar hier en heeft totaal geen behoefte om terug te gaan naar Thailand tot nu toe.
Familie mist ze niet echt maar ze is onlangs wel voor de tweede keer oma geworden en dan merk ik wel dat ze heel veel op Skype/line ect zit dus dat stukje mist ze nu wslijk wel.
Maar qua wonen/leven vindt ze Nederland prima
Ook wat wanadee aangeeft qua wegen, schoon land e.d.
Het weer maalt ze niet om en fietsen in de regen liever niet maar ze doet het wel.
Ze fietst overigens altijd overal naar toe om bijv. boodschappen te doen.

Andere landen binnen Europa hebben we nu al regelmatig met de motor bezocht en zou ooit de dag komen dat we naar een van die landen zouden willen vindt ze het ook prima ze maakt zich nergens druk om.

Kortom..Ze is aardig ingeburgerd hier en we gaan vanzelf zien wat de toekomst ons gaat brengen en waar..

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: "Should I stay or should I go"

#218 Bericht door jumbo » donderdag 04 augustus 2016, 09:32

elst99 schreef:Fijn dat jij het in Thailand naar je zin hebt en je financieel gezien ook 'vol' kunt houden, anders hadden jullie een probleem ;).
Ik ken ook Thaise, die als ze een langere tijd in Europa zijn geweest, er geen probleem mee hebben er te wonen en zelfs als ze in Thailand op vakantie zijn heimwee hebben.

Kan het hier met 1.000 euro redden met normaal leven, doet 85% van de Thai ook maar je moet eea in verwachting naar beneden bijstellen.

Kinderen zijn nagenoeg klaar met studies of kosten zijn weg als ik wettelijk pensioneer
Vakanties en dat soort zaken zijn niet aan de orde
en zo zijn er nog wel meer zaken

Ik lees over de thaise dames die waarde hechten aan 'een schoon land en goede wegen, fietsen', zijn dat de werkelijke redenen van hun tevredenheid? Was ze zonder jullie ook geemigreerd? Denk het niet. Dus verromantisering van een vaak uit nood geboren relatie hoeft niet..

Er zijn weinig mensen die echt tevreden zijn met een gedwongen emigratie naar een land om de partner, daar zijn bijvoorbeeld de expat contracten ook op gebouwd naar een termijn van 3-5 jaar omdat dan de schoen gaat wringen
Dat je vrouw je niet teleur wil stellen is een hele andere zaak....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#219 Bericht door driver » donderdag 04 augustus 2016, 09:56

wat betreft Nederland en dat het Suk goed bevalt en jouw reactie in de trant van als ze in Thailand was gebleven dan .. ..

Suk is hier naar toe gekomen zonder te weten waar ze terecht kwam.
Ze was hier nog nooit geweest en nam indertijd gewoon de stap daar heb ik al eerder over geschreven indertijd.
Ze had in Thailand ook niet echt een geweldig leven en werkte daar eigenlijk alleen maar en wist niet beter .
Nu ze hier is gaat er blijkbaar een hele andere wereld voor haar open en ziet ze ook dat het hier allemaal beter geregeld is en dat het hier vaak makkelijker gaat dan voorheen in Thailand en dus is Suk momenteel liever hier dan in Thailand.
Kan nog meer voorbeelden aan halen maar is verder niet zo belangrijk denk ik want ik weet hoe Suk momenteel leeft en wat ze zo,n beetje denkt en dat is dus volledig tevreden in Nederland.
En dat merk en ik zie ik in alles bij haar dus niks geen ..ik hou de farang wel tevreden oid verhaal..
Kan uiteraard ook weer veranderen maar dat zien we dan wel weer.

ps..met 1000 euro redden wij het ook in Thailand denk ik alleen de verzekering waar vaak over gepraat is kan een heikel puntje zijn ?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: "Should I stay or should I go"

#220 Bericht door elst99 » donderdag 04 augustus 2016, 10:23

Jumbo, het zijn ook Thaise die in Nederland gescheiden zijn en niet terug willen en Thaise die gescheiden zijn en terug naar Thailand maar graag weer terug willen naar Nederland
Dus jouw verhaal gaat niet altijd op.
1000€ p.m. Hebben wij nooit gered, maar doe anders boodschappen als een Thai en Hua Hin was en is duur i.v.m Bangkok en andere plaatsen.
Zoals ik begreep, woont jouw schoonfamilie in de omgeving en zijn de verhoudingen anders als bij een Thaise die één keer per halfjaar naar huis gaan.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#221 Bericht door wanadee » donderdag 04 augustus 2016, 11:56

Ik heb een paar jaar lopen dubben of ik in thailand wilde wonen of 4/8. Mijn meisje maakte het niet uit zei ze steeds. Maar toen ik eenmaal de beslissing had genomen om niet definitief in thailand te gaan wonen was ze opgelucht. zij wilde liever in nederland wonen maar en af en toe naar thailand op vakantie maar wilde mij niet voor het blok zetten. Maar toen de kogel door de kerk was dat 8/4 mij de ideale oplossing leek bleek dat haar keuze ook.

Ik heb nog een thaise vriendin, ooit hier heen gekomen omdat ze met een nederlander trouwde, inmiddels 17 jaar gescheiden en een eigen bedrijfje gestart die ook voor geen goud terug wil. 1 keer per jaar gaat ze haar familie opzoeken in CM en is blij dat ze na twee weken terug kan.

Ongetwijfeld zullen er ook thaise dames in nederland wonen die liever in thailand hadden gebleven als het kon maar dat is geen wet van meden en persen.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: "Should I stay or should I go"

#222 Bericht door mooatje » donderdag 04 augustus 2016, 14:14

Thuis spreken we regelmatig over hoe we denken te leven later.Samen is het de bedoeling om een 5/7
maanden in Thailand/Belgie te verblijven.
Kom ik te overlijden dan spreekt mijn vrouw om in Belgie te wonen maar regelmatig op vakantie te gaan naar Thailand.Dit is dan ook afhankelijk van de aanwezigheid van haar directe familie in Thailand.Indien haar ma en broer zouden overlijden zouden die vakanties wel eens kunnen wegvallen,of toch veel verminderen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: "Should I stay or should I go"

#223 Bericht door torkom » donderdag 04 augustus 2016, 15:04

wanadee schreef:
Ik heb nog een thaise vriendin, ooit hier heen gekomen omdat ze met een nederlander trouwde, inmiddels 17 jaar gescheiden en een eigen bedrijfje gestart die ook voor geen goud terug wil. 1 keer per jaar gaat ze haar familie opzoeken in CM en is blij dat ze na twee weken terug kan.
Same here, Thais vrouwtje op de tennisclub, hier getrouwd en wil voor geen geld meer terug. Ze heeft nog een broer toevallig ook in CM, daar gaat ze 1 keer per jaar naar toe en that's it..het zet me wel aan het denken (twijfelen) af en toe...Daarom denk ik ook dat 8/4 toch wel de beste oplossing is.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#224 Bericht door wanadee » donderdag 04 augustus 2016, 18:05

Je kunt altijd beginnen met 8/4 en later beslissen als je voldoende ervaring hebt. Als je dat 2/3 jasr doet kun je altijd nog bslissen wat beter is in jouw situatie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: "Should I stay or should I go"

#225 Bericht door jumbo » donderdag 04 augustus 2016, 23:48

elst99 schreef:Jumbo, het zijn ook Thaise die in Nederland gescheiden zijn en niet terug willen en Thaise die gescheiden zijn en terug naar Thailand maar graag weer terug willen naar Nederland
Dus jouw verhaal gaat niet altijd op.
1000€ p.m. Hebben wij nooit gered, maar doe anders boodschappen als een Thai en Hua Hin was en is duur i.v.m Bangkok en andere plaatsen.
Zoals ik begreep, woont jouw schoonfamilie in de omgeving en zijn de verhoudingen anders als bij een Thaise die één keer per halfjaar naar huis gaan.

Dat is het 'loose face' syndroom waar deze mensen mee zitten, maar hetzelfde geldt voor veel westerners die niet terug willen vanwege hetzelfde syndroom gezichts verlies..

Ik zal het ook niet met 1,000 euro hoeven te doen. Mijn Thaise schoonfamilie woont ook in Ayutthaya waar wij wonen, maar ik snap je verhaal over de verhoudingen niet zo goed....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”