Leeftijdsgrens voor sociale media??

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Leeftijdsgrens voor sociale media??

#1 Bericht door printen44 » maandag 25 april 2016, 14:12

Erger je soms ook dat kinderen constant met hun I-Phone of smartphone in de weer zijn. En als ze daar niet mee in de weer zijn, dan zitten ze achter een PC of laptop.

Het Europees parlement wil de leeftijdgrens voor een account op de sociale media onder de zestien jaar instellen. Maar hoe kan je dat afdwingen......?

Hier een verslag uit het AD:

http://www.ad.nl/ad/nl/38261/Nieuws/art ... dden.dhtml

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Leeftijdsgrens voor sociale media??

#2 Bericht door prajak » maandag 25 april 2016, 16:25

Helemaal mee eens, maar, heer Printen44, realiseer je je dan wel terdege dat ook aan de bovenkant een grens wordt ingesteld?

85 Jaar wordt die grens. Onderzoek heeft uitgewezen dat bij de leeftijd van 85 de seniliteit ernstige vormen aan gaat nemen en Alzheimer en andere kwalen de overhand krijgen.

Juffrouw Mier, mevrouw Begonia, Drammert en Printen44, ze mogen gaan aftellen tot de datum waarop ze hun I-ding en PC gaan verliezen voor de noodzakelijke rust op internet. Een extra glaasje Pleegzuster Bloedwijn doet wonderen en dan braaf het bedje in, gij oud bocht, en vooral rustig zijn en braaf.

Nou, ik ken best wat forumnamen die ik graag met een sommatie van hun speeltje af zou willen helpen hoor. Weg met de verziek-ouwetjes die toch niks meer in te brengen hebben, weg met hun koutgekeuvel en eeuwige klaagdram. Het zal de rust ten goede komen en zeker nieuwe frisse leden aantrekken zoals bijvoorbeeld van mijn jeugdigheid :giggle: .

Dus bind de kat de bel nu niet aan, heer Printen44, en laat die jeugd lekker aanklooien. Ik heb er helemaal geen last van met mijn lodderig oog, mijn teruglopende oren, kunstgebit en reumatische vingers, mijn tanende botten en de rest is prive.... O jee, dadelijk wordt er weer iemand lastig net als laatst.....

De jeugd heeft de toekomst en die gun ik ze. Kunnen wij ook wat langer spelen. Toch? :giggle2:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Leeftijdsgrens voor sociale media??

#3 Bericht door serpay » maandag 25 april 2016, 16:29

Nou niet alleen kinderen maar ook veel bejaarden die het net gevonden hebben.
Ze krijgen zelfs al ruzie als hun hangplek geen wifi heeft.
Dit is natuurlijk ook slap gel....
Maar tegenwoordig leren kinderen op school al internet te gebruiken en de kids zijn dan pas 7jaar!!!
En media is voor iedereen jong en oud.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Leeftijdsgrens voor sociale media??

#4 Bericht door prajak » maandag 25 april 2016, 16:45

Maar een kern van waarheid ontken ik niet.

De jeugd moet leren met de moderne spullen om te gaan maar men heeft wel gelijk, 24 op 24 aan die dingen hoeft ook niet. Wij hoela-hoep-ten ook niet 24 uur per dag of prik-tol-den of verklaarden-de-oorlog-aan midden op straat 24 op 24.

Er was ook tijd voor bezigheden als belletje trekken. Kwajongensstreken horen er ook bij. En kwameisjesstreken en kwatransgenderstreken... :giggle2:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Leeftijdsgrens voor sociale media??

#5 Bericht door printen44 » maandag 25 april 2016, 17:26

prajak schreef:Helemaal mee eens, maar, heer Printen44, realiseer je je dan wel terdege dat ook aan de bovenkant een grens wordt ingesteld?

85 Jaar wordt die grens. Onderzoek heeft uitgewezen dat bij de leeftijd van 85 de seniliteit ernstige vormen aan gaat nemen en Alzheimer en andere kwalen de overhand krijgen.

Juffrouw Mier, mevrouw Begonia, Drammert en Printen44, ze mogen gaan aftellen tot de datum waarop ze hun I-ding en PC gaan verliezen voor de noodzakelijke rust op internet. Een extra glaasje Pleegzuster Bloedwijn doet wonderen en dan braaf het bedje in, gij oud bocht, en vooral rustig zijn en braaf.

Nou, ik ken best wat forumnamen die ik graag met een sommatie van hun speeltje af zou willen helpen hoor. Weg met de verziek-ouwetjes die toch niks meer in te brengen hebben, weg met hun koutgekeuvel en eeuwige klaagdram. Het zal de rust ten goede komen en zeker nieuwe frisse leden aantrekken zoals bijvoorbeeld van mijn jeugdigheid :giggle: .

Dus bind de kat de bel nu niet aan, heer Printen44, en laat die jeugd lekker aanklooien. Ik heb er helemaal geen last van met mijn lodderig oog, mijn teruglopende oren, kunstgebit en reumatische vingers, mijn tanende botten en de rest is prive.... O jee, dadelijk wordt er weer iemand lastig net als laatst.....

De jeugd heeft de toekomst en die gun ik ze. Kunnen wij ook wat langer spelen. Toch? :giggle2:
Eem waardig antwoord, heer Prajak. Ik zou nog meer willen schrijven, maar helaas krijg ik nu een WhatApp bericht op mijn I-Phone. Geen tijd om een "normaal" bericht in een forum te schrijven. Mijn I-Phone en ik zijn onafscheidelijk bij elkaar.... [$) [$) [$) [$)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Leeftijdsgrens voor sociale media??

#6 Bericht door elst99 » dinsdag 26 april 2016, 09:50

Krijg juist het idee, dat de oudjes hier niet hun speeltje af mag nemen, alhoewel alhoewel ze al menig gewaardeerd forumlid, de lol ontnomen hebben, met hun geleuter!
En dat dit oordeel over de jeugd moet komen van mensen, die op zeer hoge leeftijd met jeugd in hun omgeving in kontakt kwamen, beetje vreemd!
Heb je goed kontakt met je kids, kun je duidelijke afspraken maken, doe je dat niet uit gemakzucht, ja dan veroorzaak je zelf het probleem.
Het is makkelijker ze achter de computer, tv of IPhone te zetten, dan ze deel te laten nemen aan het verkeer en hun de gevaren bij te brengen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”