De nationale poepbank.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

De nationale poepbank.

#1 Bericht door prajak » zondag 03 april 2016, 16:07

De nationale poepbank

Zag het op BVN TV en kon eerst mijn ogen niet geloven; dacht aan een verlate aprilgrap.

Maar al snel hoor je dat het een serieuze zaak is en dat de poepbank een plaats heeft naast de bloedbank, huidbank, spermabank en wat er nog meer aan medische opslagruimte is te vinden.

Het is het laatste hulpmiddel voor mensen met een ernstige ontsteking in de dunne darm die de flora aldaar vernietigt en die met ‘gezonde’ poep geholpen kunnen worden. De resultaten zijn nog beperkt maar wel hoopgevend hoor ik deskundigen zeggen.

Wat me tegen de neus stoot is de manier om die poep binnen te brengen. Een slang door je neus en dan naar de maag of zou die verder steken dan de maag? Denk het niet. Maar een slang door het achterste en dan helemaal tot in de dunne darm lijkt me een veel bewerkelijker gang van zaken. Er zit, helaas, geen klepje halverwege.

Zover ik kan zien is er wereldwijd nog maar een enkele poepbank en in Thailand heb ik er nog niet over gelezen. Ik kan me dus niet aanmelden voor testen of ook mijn poep geschikt is om iemand te helpen. Het spul moet binnen twee uur daar zijn en als het in Thailand komt dan in Bangkok dus mijn kwaliteitje zal nimmer worden getest :giggle2: .

In Nederland heeft men een handig bakje ontwikkeld om de poep te verzamelen. Ik zou dat haast een drollenvanger willen noemen maar die naam is al bezet.....

Laat ik vooral koesteren dat ik die darmkwaal niet heb.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: De nationale poepbank.

#2 Bericht door serpay » zondag 03 april 2016, 18:32

tja dat kan gebeuren als je maar op de 4kante meter verteerd.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”