Eerste keer backpacken in thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tari_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 07 januari 2016, 09:43

Eerste keer backpacken in thailand

#1 Bericht door Tari_ » vrijdag 08 januari 2016, 14:06

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tari, ben 23 jaar en heel makkelijk in omgang met mensen.
Ik wil voor het eerst gaan backpacken, in Thailand.
Ik vind het mijn hele leven al doodeng om alleen te zijn, en dit is dus een hele grote stap voor mij.
Heb besloten het gewoon te gaan doen, omdat ik denk dat het een hele goeie ervaring is.
Nu ben ik al een aantal weken rond aan het kijken naar tips ideeen noem het maar op.
Wist namelijk totaaaal niet waar ik moest beginnen.
Ik wil 4 weken gaan, en zoals ik het lees moet ik dan rekenen tussen de 12 a 1400 eu incl vliegticket!
Nu heb ik natuurlijk al veel info op gedaan doormiddels van forums websites boeken enz, maar
aangezien ik toch een groentje ben heb ik een aantal vragen aan ervaren backpackers:

Welke periode zouden jullie adviseren? lees veel tussen december en februari

Wat waren voor jullie absolute hoogtepunten?

Welke plekken moet je echt vermijden?

Wat is een goede volgorde als ik in Bangkok land, wil vooral mooie natuur, dieren cultuur zien. ( feestje ook wel een keer leuk)

En wat zijn jullie persoonlijke tips met betreft voorbereiding?

Wie op 1 of meerdere vragen antwoord heeft zou me er erg mee helpen!!
Groetjes Tari

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#2 Bericht door Ben » vrijdag 08 januari 2016, 17:00

Tari_ schreef:Hallo allemaal,

Mijn naam is Tari, ben 23 jaar en heel makkelijk in omgang met mensen.
Ik wil voor het eerst gaan backpacken, in Thailand.
Ik vind het mijn hele leven al doodeng om alleen te zijn, en dit is dus een hele grote stap voor mij.
Heb besloten het gewoon te gaan doen, omdat ik denk dat het een hele goeie ervaring is.
Nu ben ik al een aantal weken rond aan het kijken naar tips ideeen noem het maar op.
Wist namelijk totaaaal niet waar ik moest beginnen.
Ik wil 4 weken gaan, en zoals ik het lees moet ik dan rekenen tussen de 12 a 1400 eu incl vliegticket!
Nu heb ik natuurlijk al veel info op gedaan doormiddels van forums websites boeken enz, maar
aangezien ik toch een groentje ben heb ik een aantal vragen aan ervaren backpackers:

Welke periode zouden jullie adviseren? lees veel tussen december en februari

Wat waren voor jullie absolute hoogtepunten?


Welke plekken moet je echt vermijden?

Wat is een goede volgorde als ik in Bangkok land, wil vooral mooie natuur, dieren cultuur zien. ( feestje ook wel een keer leuk)

En wat zijn jullie persoonlijke tips met betreft voorbereiding?

Wie op 1 of meerdere vragen antwoord heeft zou me er erg mee helpen!!
Groetjes Tari
12 a 1400 € lijkt me een beetje weinig incl ticket voor 4 weken
ik zou wel wat achter de hand houden evt

Tari_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 07 januari 2016, 09:43

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#3 Bericht door Tari_ » vrijdag 08 januari 2016, 22:36

Leek mij eigenlijk ook maar dat was wel een beetje wat ik terug kon vinden. Inderdaad misschien slim als ik op wat meer reken!! Onverwachtse dingen kunnen altijd voorkomen

hanshu

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#4 Bericht door hanshu » zaterdag 09 januari 2016, 07:51

Budget is te smal...ik woon in Thailand en heb geen woonlasten en/of vervoerkosten (behalve wat benzine voor de motorbike)
maar ik maak al meer op aan eten dan dit.
Hou er rekening mee dat witneuzen hier de hoofdprijs betalen.Let op je verzekering..vanaf 2017 vervalt de basis verzekering ziekenkosten buiten europa.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#5 Bericht door michaleo » zaterdag 09 januari 2016, 09:00

Als je alleen gaat, zou ik niet in de touristenbeurten gaan, want dat is jammer: alles veel duurder en de Thaise zijn daar professioneler. Op het platte land leer je veel meer aardige mensen kennen, bijvb. studenten, die graag met buitenlanders spreeken.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Tari_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 07 januari 2016, 09:43

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#6 Bericht door Tari_ » zaterdag 09 januari 2016, 13:06

Hartstikke bedankt! Dat zal ik zeker meenemen.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#7 Bericht door pong » zaterdag 09 januari 2016, 14:23

Zelf heb ik destijds veel gehad aan gewoon lezen van een reisgids-een oudere uit marktplaats of de bieb net zo goed-de prijzen zullen niet meer kloppen, algemene info wel.
Je kan makkelijk zat op bvb skyscanner.nl bekijken wat een ticket kost rond jouw data-speel wat met data om te zien of er wat af kan, maar reken op zeker 600 retour voor high-season.
Als MINImum dagelijks budget voor de totaal onervaren (en dus supermakkelijk te bedotten) bekpakker wordt meestal rond de 1000 bt genomen(Jawel, ik weet dat vele roepen dat het veels te weinig is-dan zuip je maar wat minder)=ca. 28 eur. Dan kan je dit verwachten: heel goedkoop slaapplekje, bvb dorm-bed in hostel of soort gevangeniscel met enkel bed+fan, lokale maaltijden vanaf een eetkar, niks taxi, dat gaat per bus! dan is de helft ervan op, ALS je eenmaal de plaatselijke goedkopere plekjes hebt ontdekt. Eilanden zijn meestal stukken duurder, zeker high-season. De rest kan je vast wel zelf uitrekenen.
Jaarlijks bezoeken zo vele 10000en jonge bekpekkers, inmiddels ook velen uit CHina, alus dat LandOfSmiles en de meesten willen graag nog eens retour komen. Merkwaardig genoeg weten Japanners vaak het beste waar het het goedkoopste is-dus vraag eens hun reisgids als je er eenmaal bent te leen (al liggen er enorme stapels van in elke 2e handszaak). ALS ze eenmaal over de drempel zijn, zijn het vaak alleraardigste/leuke reisgenoten.
Op dit forum komen vooral expats die al lang in Th wonen-op plekken die ruim buiten de touristen-roetes liggen en die reizen amper, en zeker niet gebekpekt. Ze stellen comfort wel op prijs. Dat kleurt de raadgevingen wat.

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#8 Bericht door Doron » zondag 10 januari 2016, 17:19

Ik heb net geboekt met UIA voor 480 euro pp van juli tot september, was niet te vinden op skyscanner voor die prijs. Dus even goed zoeken is handig denk ik :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#9 Bericht door driver » zondag 10 januari 2016, 18:27

Onlangs heb ik met een vriend 10 dagen motor gereden in Noord Thailand. Benzine,eten, drinken en slapen was na 10 dagen nog onder de 1000 thb per dag pp
Slaapplek deelden we meestal omdat we dan 1 kamer namen.In C.Rai een.kamer 300 thb en een keer 1000 thb dus qua prijs aardig verschil bij de laatste zat wel ontbijt bij en bij de eerste niet.Elders ook vaak onder de 500 thb.Eten kost ook weinig als je makkelijk ingesteld bent.Als bekpekkert kun je met wat improviseren en idd goed rondvragen echt wel goedkoop reizen in Thailand.
Laatst gewijzigd door driver op zondag 10 januari 2016, 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#10 Bericht door driver » zondag 10 januari 2016, 18:41

Doron schreef:Ik heb net geboekt met UIA voor 480 euro pp van juli tot september, was niet te vinden op skyscanner voor die prijs. Dus even goed zoeken is handig denk ik :thumbsup:
Ukrain Airlines is dat toch? .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#11 Bericht door Ben » zondag 10 januari 2016, 19:25

driver schreef:
Doron schreef:Ik heb net geboekt met UIA voor 480 euro pp van juli tot september, was niet te vinden op skyscanner voor die prijs. Dus even goed zoeken is handig denk ik :thumbsup:
Ukrain Airlines is dat toch? .
Dat is idd Ukrain soms in comby met Aeroflott :giggle2: vreemde jongens die russen. :?

In die periode heeft Qatar airways prijzen vanaf 448€ en die zijn niet slecht!!!
jet airway's India gaat ook voortaan van AMS vanaf 462€

Uiteraard ken ik niet jullie datums.
even goed zoeken

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#12 Bericht door driver » zondag 10 januari 2016, 19:42

Ben schreef:
driver schreef:
Doron schreef:Ik heb net geboekt met UIA voor 480 euro pp van juli tot september, was niet te vinden op skyscanner voor die prijs. Dus even goed zoeken is handig denk ik :thumbsup:
Ukrain Airlines is dat toch? .
Dat is idd Ukrain soms in comby met Aeroflott :giggle2: vreemde jongens die russen. :?

In die periode heeft Qatar airways prijzen vanaf 448€ en die zijn niet slecht!!!
jet airway's India gaat ook voortaan van AMS vanaf 462€

Uiteraard ken ik niet jullie datums.
even goed zoeken
Idd wat vreemd ja de Oekrainers in combi met de Russen.Quatar wist ik maar dat J.A.India ook vanaf schiphol vliegt met dit soort prijzen wist ik niet.Alleen via hun website boeken?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#13 Bericht door Ben » maandag 11 januari 2016, 04:24

Voor wie echt goedkoop wil vliegen
Amsterdam Bangkok .


28 Aug, 11:40 29 Aug, 18:40 26hr (2 Stops) .

28 Aug, 11:40 30 Aug, 06:20 37hr 40min (2 Stops) .
...
EUR 369
All Incl. per adult
Book Now
View Flight Details
Flight Details

Fare Details
Baggage Information
Flight Amenities
Preview Seatmap
Amsterdam to Bangkok Duration:26hr .

Oman Air Oman Air
WY 5449
This flight is operated by KLM Royal DutchAmsterdam (AMS)
28 Aug, 11:40toMuscat (MCT)
28 Aug, 22:20 .
Class : Economy | Duration : 8hr 40min |Aircraft: 787 This is not a direct flight - stops at Abu Dhabi for 1hr.
Change of PlanesConnection Time : 10hr 45min
Oman Air Oman Air
WY 815Muscat (MCT)
29 Aug, 09:05toBangkok (BKK)
29 Aug, 18:40 .

Class : Economy | Duration : 6hr 35min |Aircraft: Airbus A330-300

http://cheapfaresindia.makemytrip.com/i ... source=SEO

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#14 Bericht door driver » maandag 11 januari 2016, 05:45

Dat wordt me te gek zolang onderweg.Of..je moet ergens kunnen slapen en bijv. wat winkelen oid.Heb de link niet geopend doe ik later wel we moeten zo weg.

Tari_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 07 januari 2016, 09:43

Re: Eerste keer backpacken in thailand

#15 Bericht door Tari_ » maandag 11 januari 2016, 14:33

Bedankt voor de reacties die ik krijg!! Helpt me zeker!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”