V&D: wie doet als laatste het licht uit?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#31 Bericht door driver » zaterdag 02 januari 2016, 18:47

Schijnt dat de winkels morgen weer open zijn of gaan begreep ik uit het nieuws. Doorstart werdt over gepraat maar het fijne weet ik er niet van. Ik ving iets op over V en D en weer open...gr driver

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#32 Bericht door hutspot » maandag 04 januari 2016, 04:46

driver schreef:Schijnt dat de winkels morgen weer open zijn of gaan begreep ik uit het nieuws. Doorstart werdt over gepraat maar het fijne weet ik er niet van. Ik ving iets op over V en D en weer open...gr driver
schijnt volgens de krantjes dat ze nog 2 mnd openblijven en wordt geprobeerd (delen of geheel) door te verkopen
het is een beetje te oubollig geworden het warenhuis systeem in de NL retail wereld... tenzij je topmerken aan je bindt
en jezelf in de markt definieert of een bepaald publiek bediend (jong/oud/rijk/middenklasse)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#33 Bericht door RuudThai » woensdag 17 februari 2016, 12:37

Nou, het licht is uit of er moet nog ergens een nachtpitje branden... [|(

Afbeelding

Het is toch verbazingwekkend dat zo'n groot gerenommeerd warenhuis nu zomaar op z'n gat ligt.
Maar: buitenlandse investeerders namen het bedrijf over en vergaten toen te doen waar ze voor zijn: investeren en moderniseren. Dus bleef het op de oude voet doorgaan en kwamen nieuwe ideeën te laat, pas in 2014 werden plannen voor de toekomst gelanceerd maar die werden vervolgens niet meer op tijd gerealiseerd.
De bedrijfspanden werden verkocht en het geld verdween naar het buitenland zonder het terug te investeren in het bedrijf.
En nu blijkt ook nog eens dat de families Vroom en Dreesmann plus aanhang genoeg kapitaal bezitten om hun vroegere bedrijf te kunnen redden maar die hadden allang afscheid genomen nadat ze steenrijk waren geworden van de beursgang in 1995. En voor sentiment is geen plaats.

Dus staan er nu ruim 8000 werknemers van de ene op de andere dag op straat, zonder sociaal plan en voor de meer dan 30 % ouderen geen uitzicht op werk. De staat mag weer opdraaien voor de WW-kosten en de eigenaren blijven lekker buiten schot.
Is dit nou het vrije economische systeem wat zo gepropageerd wordt of is dit perverse liberaal-kapitalistische systeem aan z'n einde aan het raken....? :evil:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#34 Bericht door dutch » woensdag 17 februari 2016, 15:03

18 opeenvolgende jaren VERLIES.
Wat wil men?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#35 Bericht door RuudThai » woensdag 17 februari 2016, 15:46

dutch schreef:18 opeenvolgende jaren VERLIES.
Wat wil men?
Wel, dat heb je ervan als je je bedrijf verkoopt aan een ongrijpbare louche buitenlandse investeerder die het bedrijf alleen maar heeft gekocht om het leeg te zuigen en via achterbakse belastingontwijkingstrucs het kapitaal naar het buitenland sluist. :evil:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#36 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 17 februari 2016, 16:09

RuudThai schreef:
dutch schreef:18 opeenvolgende jaren VERLIES.
Wat wil men?
Wel, dat heb je ervan als je je bedrijf verkoopt aan een ongrijpbare louche buitenlandse investeerder die het bedrijf alleen maar heeft gekocht om het leeg te zuigen en via achterbakse belastingontwijkingstrucs het kapitaal naar het buitenland sluist. :evil:
En toen hij de stekker eruit had getrokken meldde hij zich als eerste aan voor een doorstart. Hij had de miljoenen die hij in het bedrijf had gestoken veilig gesteld door voldoende onderpand te eisen. Over de ruggen van het personeel (verlies van reeds overeengekomen ontslagvergoedingen) e.a. probeerde 'meneer' met een schone lei en dus schulden vrij de zaak opnieuw op te starten. Gelukkig is dat toen niet doorgegaan. Maar het typeert wel de mentaliteit van dit soort investeerders. Gewoonweg WALGELIJK.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#37 Bericht door driver » woensdag 17 februari 2016, 16:27

Mensen noem elkaar geen mietje
Eens dan zing je allemaal
Allemaal hetzelfde liedje
Tis de schuld van het kapitaal
......................................................

De graaiers zijn binnen zoals altijd en de arbeiders staan op straat :cry:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#38 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 17 februari 2016, 17:04

driver schreef:Mensen noem elkaar geen mietje
Eens dan zing je allemaal
Allemaal hetzelfde liedje
Tis de schuld van het kapitaal
......................................................

De graaiers zijn binnen zoals altijd en de arbeiders staan op straat :cry:
Dat laatste is maar al te waar. En om dan, net als wij, na 30 of 40 jaar trouwe dienst bij V&D als ZZP-er nog aan de slag te gaan, zie ik voor hen niet zitten. Daar zit de markt niet op te wachten. Dus wordt het een paar jaar WW en daarna bijstand en je vermogen eerst opeten.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#39 Bericht door driver » woensdag 17 februari 2016, 17:25

Lammert de Haan schreef:
driver schreef:Mensen noem elkaar geen mietje
Eens dan zing je allemaal
Allemaal hetzelfde liedje
Tis de schuld van het kapitaal
......................................................

De graaiers zijn binnen zoals altijd en de arbeiders staan op straat :cry:
Dat laatste is maar al te waar. En om dan, net als wij, na 30 of 40 jaar trouwe dienst bij V&D als ZZP-er nog aan de slag te gaan, zie ik voor hen niet zitten. Daar zit de markt niet op te wachten. Dus wordt het een paar jaar WW en daarna bijstand en je vermogen eerst opeten.
De oudere mensen die bij V&D werkten zijn voor het merendeel ook wat vastgeroest denk ik met alle respect voor hun en ik zie ze ook niet als zzp-er aan het werk gaan.
Weet eigenlijk ook niet hoeveel deeltijd banen er waren tussen de 8000 ? ontslagen personeels leden.

Kan me voorstellen dat bijv. de dames die 8 uur per week werkten oid de klap qua inkomsten nog wel te boven komen als hun partner ook inkomsten heeft.
Maar de oudere full time werkenden ?...Wordt lastig denk ik om nog werk te vinden tegen voor hun gelijkwaardig salaris .
Maar ja...voor iedereen geldt dat het je kan overkomen als je bij /voor een bedrijf werkt al staat lang niet iedereen daar altijd bij stil.

zzp-er is ook niet alles overigens en ik hang er wat tussenin dus redt me tot nu toe nog wel maar ken er ook genoeg die lopen te sabbelen voor weinig.

gr driver

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#40 Bericht door yandre » donderdag 18 februari 2016, 05:21

ja is meestal de man van de vloer en overig personeel
kan de ww in en naar de bijstand als je niet aan de bak komt.
en de hoge heren inversteerders hebben het al veilig gesteld
en proberen door te starten .
altijd jan met de pet de klos zal denk nooit iets veranderen

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: V&D: wie doet als laatste het licht uit?

#41 Bericht door RuudThai » donderdag 18 februari 2016, 11:49

Afbeelding

:( :cry: [|(

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”