Vliegen? Uw naam, asjeblieft?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Vliegen? Uw naam, asjeblieft?

#1 Bericht door prajak » dinsdag 01 december 2015, 06:47

Uw naam, asjeblieft?

Maar zo werkt dat niet, want ze hebben jouw naam nu al, en de EU lidstaten ook in een centrale computer als die straks het PNR systeem gaan invoeren.

PNR is Passenger Name Record en wie dan in de EU in een vliegtuig stapt wordt in een EU-lijst opgenomen en als je een bekende terrorist bent of gezocht door Interpol dan floept een rood lampje aan en mag je niet instappen.

Nu heb ik altijd gedacht dat er al een zwarte lijst bestaat maar misschien is dat niet EU-wijd?

Ik ben er een groot voorstander van, de USA roept er al jaren om, je staat toch al op tig lijsten als je gaat vliegen dus ik heb er geen probleem mee, heb toch niks te verbergen. En het houdt bekende terroristen en gezochte figuren tegen, da’s een hele geruststelling.

Maar toch....

Maar als de geleerden toch bezig zijn, kunnen ze dan ook iets uitvinden om onbekende terroristen tegen dat schermpje te houden?

En ook iedereen die bij de politie aangifte doet van een verloren paspoort, komt die er ook in? En iedereen die zijn paspoort verliest en GEEN aangifte doet bij de politie, die komt er dan zeker ook in?

Want dan voel ik me pas echt veilig. Toch?

Kijk, als terroristen en gezochte personen ergens goed in zijn dan is het om het haar te scheren, een snorretje te laten staan, een buik te doen toe- of afnemen en met een knap nagemaakt of veranderd paspoort heel onschuldig als Mali Marijnissen het vliegtuig te nemen.....

Nou, en daar zit jij dan naast!

Weblink die ook niks oplost:

http://www.bangkokpost.com/news/world/7 ... this-month

Want ze steken in een luxe cruiseboot over naar Griekenland en nemen de trein naar jouw land. Of gaan we boten, bussen en treinen ook EU-centraal beheren? En de Segway?

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”