Goed artikel in het AD

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Goed artikel in het AD

#31 Bericht door torkom » dinsdag 01 december 2015, 20:10

Lammert de Haan schreef:
torkom schreef:In plaats van wegkijken en lijdzaam afwachten kunnen we ook het enige doen wat de kleine Nederlandse burgerman KAN doen en dat is Geert Wilders stemmen...
En dan in koor met "onze" Geert heel hard mee roepen:"Alle allochtonen het land uit."

Hierbij moeten we wel even afspreken dat er twee uitzonderingsgevallen zijn, nl: voor mijn vrouw, die zo'n 25 jaar geleden naar Nederland kwam om hier de kost te verdienen en voor de vrouw van Geert Wilders, een economische gelukszoeker!

Ja: principes zijn mooi maar uitzonderingen moeten mogelijk zijn. En zeker als het jezelf zou treffen. Niet waar? :happyno:
Lammert, ik zal het kort met je maken ....Alle moslims die schijt hebben aan onze maatschappij het land uit. Alle moslims die wel willen meewerken aan een mooi en tolerant Nederland mogen uiteraard blijven en zijn meer dan van harte welkom. Duidelijk ?

edit: en dat geld natuurlijk voor alle allochtonen maar behalve moslims hebben we daar gek genoeg nooit last van. :crazy:

Ga maar lekker door met Wilders woorden in de mond te leggen die hij nooit gezegd heeft en nooit ZAL zeggen, dan komen we er vast wel uit... [|(
Laatst gewijzigd door torkom op dinsdag 01 december 2015, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Goed artikel in het AD

#32 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 01 december 2015, 20:16

torkom schreef:
Lammert de Haan schreef:
torkom schreef:In plaats van wegkijken en lijdzaam afwachten kunnen we ook het enige doen wat de kleine Nederlandse burgerman KAN doen en dat is Geert Wilders stemmen...
En dan in koor met "onze" Geert heel hard mee roepen:"Alle allochtonen het land uit."

Hierbij moeten we wel even afspreken dat er twee uitzonderingsgevallen zijn, nl: voor mijn vrouw, die zo'n 25 jaar geleden naar Nederland kwam om hier de kost te verdienen en voor de vrouw van Geert Wilders, een economische gelukszoeker!

Ja: principes zijn mooi maar uitzonderingen moeten mogelijk zijn. En zeker als het jezelf zou treffen. Niet waar? :happyno:
Lammert, ik zal het kort met je maken ....Alle moslims die schijt hebben aan onze maatschappij het land uit. Alle moslims die wel willen meewerken aan een mooi en tolerant Nederland mogen uiteraard blijven en zijn meer dan van harte welkom. Duidelijk ?
Volstrekt duidelijk Torkom en hier ben ik het dan ook grotendeels mee eens. Dat is ook het regeringsstandpunt: INBURGEREN heet dat. Maar hiermee wijk je van de "Wilders-lijn" af. Laat dat ook even duidelijk zijn.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Goed artikel in het AD

#33 Bericht door torkom » dinsdag 01 december 2015, 20:26

De "Wilders-lijn" is precies zoals ik hem hierboven geschetst heb.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Goed artikel in het AD

#34 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 01 december 2015, 20:49

torkom schreef:De "Wilders-lijn" is precies zoals ik hem hierboven geschetst heb.
Bijgesteld, nadat hem strafvervolging boven het hoofd hing. Maar nog steeds: "alle Marokkanen die een misdrijf hebben gepleegd het land uit", ook al zijn ze hier geboren en getogen en hebben ze gewoon een Nederlands paspoort. Ik zou dan zeggen: "gelijke monniken, gelijke kappen". Vervolgens sluiten we een deal met Poetin en sturen alle soortgelijke Nederlanders onmiddellijk naar Siberië. Zijn we meteen van het woningprobleem af.

Kun je trouwens zijn schandalige optreden nog herinneren toen hij een hele zaal liet scanderen op zijn vraag "meer of minder Marokkanen": "Minder, minder, minder, minder ............" En daar kwam "de criminele Marokkaan" helemaal niet in beeld.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Goed artikel in het AD

#35 Bericht door Jeanette » dinsdag 01 december 2015, 21:12

torkom schreef:Maar ik hoop eigenlijk dat iedereen zal gaan inzien wat voor een ongeloofwaardige humbug een religie eigenlijk is en wat religie de mensheid heeft aangedaan in de loop der eeuwen...
De eerste zin in mijn jarenlang forum lidmaatschap geschreven door ruudthai waar ik het helemaal 100% mee eens ben... :clap:
Dat 'blauwe' vind ik ook een zinnige zin, alleen staar ik mij er niet blind op.

De I.S. is voor een groot deel Saoedi-Arabië, dat is weer olie (= geld), dat moet te vriend gehouden worden. (U.S. of A.)
Hieruit volgt voor mij dat 'mammon' ook een God is die door velen ook al boven de wetten gesteld wordt net als sommigen hun religie doen.
En de meeste religie's en mammon combineren prima want religie is vaak ook niet vies van geld en goud.

Ook links en mammon zijn vriendjes, al wil men ons laten geloven dat dat voor de nog armere mensen is en niet voor hen zelf.
torkom schreef:[ In plaats van wegkijken en lijdzaam afwachten kunnen we ook het enige doen wat de kleine Nederlandse burgerman KAN doen en dat is Geert Wilders stemmen...
Dit lijkt mij een keuze uit woede met de huidige gang van zaken en jouw onvrede.
Je geeft er het huidige kabinet gezichtsverlies mee maar ik zie hem geen oplossingen brengen.
Hij kan moeilijk klonen van zichzelf op al die zetels zetten.
Hij is nota bene niet eens democratisch?

Waar we vanaf moeten is 'indoctrinatie'.
Iedere Iman die predikt dat de Nederlandse wet onder de wetten van de Islam valt - eruit zetten.

En bij iedere inburgering de rechten van de mens laten ondertekenen waarbij met nadruk op nr. 4 mag beloofd worden dat dat ook voor vrouwen geld, de hunne net als de onze.

[|)

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Goed artikel in het AD

#36 Bericht door torkom » dinsdag 01 december 2015, 21:14

"Kun je trouwens zijn schandalige optreden nog herinneren toen hij een hele zaal liet scanderen op zijn vraag "meer of minder Marokkanen": "Minder, minder."


Zeker...en daar is Wilders niet alleen in, dat kun je b.v zien aan het feit dat Wilders bij huidige verkiezingen de grootste partij van Nederland zou worden. Wat is democratie toch een mooi iets hé...?

En dan ga jij weer zeggen : Ja, maar niemand wil met hem regeren dus een meerderheid van 76 zetels krijgt hij toch niet.... En dan zeg ik weer : dat wil ik ook helemaal niet maar andere partijen zullen zich meer en meer gedwongen voelen om punten van hem over te nemen. En DAT is precies wat ik wil.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Goed artikel in het AD

#37 Bericht door jumbo » woensdag 02 december 2015, 01:19

RuudThai schreef: Ik heb het al eens eerder naar voren gebracht: de islam loopt achter bij de gristelijkheid want begon immers zo'n 600 jaar later!
Wat de gristenen uitvraten in vroeger eeuwen doen nu de mohammedanen dus over een paar eeuwen zullen ook die tot rust zijn gekomen. En vast wel eerder want het tempo waarin zich in de wereld veranderingen voltrekken ligt veel hoger dan in de middeleeuwen dus zal de islam zich ook veel sneller aanpassen aan de westerse maatschappij.

Maar ik hoop eigenlijk dat iedereen zal gaan inzien wat voor een ongeloofwaardige humbug een religie eigenlijk is en wat religie de mensheid heeft aangedaan in de loop der eeuwen... :evil:
Nou Ruud dan wens ik iedereen veel sterkte de komende paar honderd resterende jaar en dan is alles weer pais en vree.. [|(
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Goed artikel in het AD

#38 Bericht door chaiyaphum » woensdag 02 december 2015, 07:37

Er is echter maar één probleem: wat is de oplossing
Die is er niet want die zal toch niet bij ons vandaan moeten komen maar uit de Moslimnaties zelf.
Zij financieren(zij in dit geval S.Arabie) het IS gebeuren - zij prediken het volgen van de koran in het gewone leven, doch de heersende machten daar doen alles wat Allah verboden heeft dat kon daar redelijk stil gehouden worden, maar internet laat hun gedragingen in het buitenland zien.
Vroeger - toen alles beter was(voor ons) was er naar mijn weten slechts éën land in de wereld waar de beoefenaren van de verschillende godsdiensten redelijk vreedzaam naast elkaar konden leven en dat was zoals het nu heet Indonesia. Een aantal jaren nadat zij zelf het heft in handen hadden ging het ook nog wel goed, doch toen de Arabische wereld gelden ter beschikking ging stellen voor het bouwen van grotere, mooiere Moskeeën en opleiding van imams werd het wat minder verdraagzaam.
De regering van dat land is n.m.m. nog steeds van goede wil en "predikt" nog steeds verdraagzaamheid tussen de verschillende godsdiensten en treden toch wel hard op tegen extreme groepen m.u.v. de situatie in Atjeh waar - voorzover ik weet - wel de sharia wetgeving mag gelden.
En om op regel 1 terug te komen de oplossing van ons uit is een militaire want het kan toch niet zo zijn dat IS of Boko Haram of wie dan ook mensen mag afslachten uit naam van Allah en dan vind ik ieder slachtoffer er één teveel, maar aangezien het hemd nader is dan de rok vind ik dat ieder westers slachtoffer moet worden gewroken.
Overigens zal ook de Arabische wereld - verwacht ik - naar de wapens grijpen want de geest is nu uit de fles en zal daar niet in terug te dringen zijn.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Goed artikel in het AD

#39 Bericht door Gardensafari » woensdag 02 december 2015, 22:34

Prajak, dit is de rubriek " off topic" en dus hoeft het, net als de moppentrommel en de quotes, niets met Thailand te maken te hebben. Ook wel eens leuk!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Goed artikel in het AD

#40 Bericht door prajak » donderdag 03 december 2015, 00:04

Garden, dat mensen hun eigen land moeten worden uitgegooid is een weinig fraaie mening, voorzichtig uitgedrukt.

Übermenschen zijn uit een andere tijd. Helaas leeft dat gedachtegoed nog bij een paar forumleden.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Goed artikel in het AD

#41 Bericht door Gardensafari » donderdag 03 december 2015, 00:42

Niet mee eens, Prajak (het gebeurt niet zo vaak, maar nu dan toch).
Die mensen, die andere forumleden, zijn bang.
En terecht.
Ook ik haat de Islam (net als elke andere religie of politieke doctrine), maar momenteel maakt de Islam er een potje van.
Kun je zeggen dat is maar een deel van de Islam, maar nee. Indonesië is al lang niet meer wat het geweest is.
Ben op vakantie geweest in Maleisië en Thailand.
Doe mij maar Thailand.
De islamitische staat Maleisië is hoger ontwikkeld dan Thailand en veel schoner en zo, maar niet te harden.
De Islam maakt alle vrijheid, alle levensvreugde kapot.
En voor wie dan ook weer heel stompzinnig gaat roepen dat ik een domme, arrogante bruinhemd en islambasher ben: eerst de Koran lezen.
Helemaal.
En dan weet je wat je met de Islam te wachten staat.
En ik accepteer geen kritiek op deze bijdrage als je niet eerst dat boek gelezen hebt.
Potverdorie daarbij vergeleken is Mein Kampf een Anders-sprookje.
Neemt niet weg dat ook ik vind dat we de vluchtelingen uit bijvoorbeeld Syrië moeten opvangen, begrijp mij niet verkeerd.
Vandaag in het Journaal: Kiribati dreigt door de klimaatverandering onder te lopen.
Die mensen moeten ook naar Nederland kunnen.
Goed, ze zijn hartstikke stom als ze voor Nederland kiezen, maar welkom zijn ze.
Menselijkheid staat ook bij mij voorop.
Maar juist dat is de Islam volledig vreemd: het zijn net Jehova's: slechts één mening telt.
En dat haat ik.
En dat bijvoorbeeld Wilders daar tegen opkomt waardeer ik, al zal ik nooit op de man stemmen.
Ik was vroeger anti-gristen en ben dat nog steeds.
Ik ben ook anti-islam en anti-joods (en dan doel ik op de religie, niet op het volk).
Geen zinnig denkend mens laat zich toch de geestelijke wet voorschrijven.
Zelf denken, daar gaat het om, niet je verschuilen achter oude tradities, politieke doctrines of geschriften.
Maar daar is moed voor nodig en die moed hebben maar weinigen.
Laatst gewijzigd door Gardensafari op donderdag 03 december 2015, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Goed artikel in het AD

#42 Bericht door jumbo » donderdag 03 december 2015, 01:36

prajak schreef:Garden, dat mensen hun eigen land moeten worden uitgegooid is een weinig fraaie mening, voorzichtig uitgedrukt.

Übermenschen zijn uit een andere tijd. Helaas leeft dat gedachtegoed nog bij een paar forumleden.
Ik kan me vinden in hoe je naar de reacties kijkt, maar wellicht zie je het te somber in of teveel van 1 kant belicht, maar dat is je persoonlijke zienswijze en interpretatie... niet meer en niet minder.

In Thailand worden we er net zo hard uitgeknikkerd als we niet aan de inburgering voldoen, financieel of mentaal, zelfs moeten we ons elke 90 dagen rapporteren, een farang ster ligt bijna om de hoek kwa gedachte?

In de moslim landen zelf is al helemaal geen acceptatie voor westers ingeburgerd goed als homoseksualiteit, ongebonden relaties, sex voor het huwelijk of alcohol bezit en gebruik; zweepslagen, stenigingen zijn nog maar de minste straffen, van gebouwen afgegooid worden is daar een legaal geaccepteerde straf..
Waar is hun acceptatie? Ook daar moeten de goeden onder de slechten lijden naast leiden...

Vaak wordt er een groepering bedoeld van de islam of een andere groep en dan wordt er hier steevast gereageerd dat het een opmerking betreft over een hele religie of volksgroepering, natie of ras.
Denk dat we daar wat vrachtwagens zout op een slak gooien...

Gelukkig mag je hier je mening delen, hoe extremistisch van aard dan ook, wordt het te gortig dan zal de bezem worden gehanteerd
maar geloof me hier kan je nog een draadje starten en uitkauwen zonder dat het persoonlijk wordt of gigantisch uit de hand loopt of steeds terugkeerd naar een bepaald hot item.
Ik ken fora waar je met een spelvaut al aan de publieke standpaal wordt genageld....
Dus het valt hier wel mee met het extreme gedachtengoed

Prajak, je dreiging om te stoppen met je inbreng is koren op de molen van bepaalde forumleden. En het zou jammer zijn voor het Thais culturele goed.... denk ik want ik lees het huis-tuin en keuken gedoe niet echt...hehehe
Gewoon doen zoals Printen suggereert, lezen wat je wilt, je hoeft het niet eens te zijn met de schrijver maar ze hebben net zoveel recht hun mening te delen als jij dat hebt...en heeeeel soms leer je er wat van, als het niet over de inhoud is dan wel over de schrijver zelf..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Goed artikel in het AD

#43 Bericht door torkom » donderdag 03 december 2015, 11:23

Gardensafari schreef:Niet mee eens, Prajak (het gebeurt niet zo vaak, maar nu dan toch).
Die mensen, die andere forumleden, zijn bang.
En terecht.
Ook ik haat de Islam (net als elke andere religie of politieke doctrine), maar momenteel maakt de Islam er een potje van.
Kun je zeggen dat is maar een deel van de Islam, maar nee. Indonesië is al lang niet meer wat het geweest is.
Ben op vakantie geweest in Maleisië en Thailand.
Doe mij maar Thailand.
De islamitische staat Maleisië is hoger ontwikkeld dan Thailand en veel schoner en zo, maar niet te harden.
De Islam maakt alle vrijheid, alle levensvreugde kapot.
En voor wie dan ook weer heel stompzinnig gaat roepen dat ik een domme, arrogante bruinhemd en islambasher ben: eerst de Koran lezen.
Helemaal.
En dan weet je wat je met de Islam te wachten staat.
En ik accepteer geen kritiek op deze bijdrage als je niet eerst dat boek gelezen hebt.
Potverdorie daarbij vergeleken is Mein Kampf een Anders-sprookje.
Neemt niet weg dat ook ik vind dat we de vluchtelingen uit bijvoorbeeld Syrië moeten opvangen, begrijp mij niet verkeerd.
Vandaag in het Journaal: Kiribati dreigt door de klimaatverandering onder te lopen.
Die mensen moeten ook naar Nederland kunnen.
Goed, ze zijn hartstikke stom als ze voor Nederland kiezen, maar welkom zijn ze.
Menselijkheid staat ook bij mij voorop.
Maar juist dat is de Islam volledig vreemd: het zijn net Jehova's: slechts één mening telt.
En dat haat ik.
En dat bijvoorbeeld Wilders daar tegen opkomt waardeer ik, al zal ik nooit op de man stemmen.
Ik was vroeger anti-gristen en ben dat nog steeds.
Ik ben ook anti-islam en anti-joods (en dan doel ik op de religie, niet op het volk).
Geen zinnig denkend mens laat zich toch de geestelijke wet voorschrijven.
Zelf denken, daar gaat het om, niet je verschuilen achter oude tradities, politieke doctrines of geschriften.
Maar daar is moed voor nodig en die moed hebben maar weinigen.
Goed stuk Garden, helemaal eens behalve de tweede regel....Ik denk dat de meesten niet zozeer bang zijn, ik zou het eerder "ernstig verontrust" willen noemen, zeker gezien de laatste gebeurtenissen in Parijs en nu weer in Amerika... het blijft maar doorgaan.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Goed artikel in het AD

#44 Bericht door Ben » donderdag 03 december 2015, 14:11

Gardensafari schreef:Niet mee eens, Prajak (het gebeurt niet zo vaak, maar nu dan toch).
Die mensen, die andere forumleden, zijn bang.
En terecht.
Ook ik haat de Islam (net als elke andere religie of politieke doctrine), maar momenteel maakt de Islam er een potje van.
Kun je zeggen dat is maar een deel van de Islam, maar nee. Indonesië is al lang niet meer wat het geweest is.
Ben op vakantie geweest in Maleisië en Thailand.
Doe mij maar Thailand.
De islamitische staat Maleisië is hoger ontwikkeld dan Thailand en veel schoner en zo, maar niet te harden.
De Islam maakt alle vrijheid, alle levensvreugde kapot.
En voor wie dan ook weer heel stompzinnig gaat roepen dat ik een domme, arrogante bruinhemd en islambasher ben: eerst de Koran lezen.
Helemaal.
En dan weet je wat je met de Islam te wachten staat.
En ik accepteer geen kritiek op deze bijdrage als je niet eerst dat boek gelezen hebt.
Potverdorie daarbij vergeleken is Mein Kampf een Anders-sprookje.
Neemt niet weg dat ook ik vind dat we de vluchtelingen uit bijvoorbeeld Syrië moeten opvangen, begrijp mij niet verkeerd.
Vandaag in het Journaal: Kiribati dreigt door de klimaatverandering onder te lopen.
Die mensen moeten ook naar Nederland kunnen.
Goed, ze zijn hartstikke stom als ze voor Nederland kiezen, maar welkom zijn ze.
Menselijkheid staat ook bij mij voorop.
Maar juist dat is de Islam volledig vreemd: het zijn net Jehova's: slechts één mening telt.
En dat haat ik.
En dat bijvoorbeeld Wilders daar tegen opkomt waardeer ik, al zal ik nooit op de man stemmen.
Ik was vroeger anti-gristen en ben dat nog steeds.
Ik ben ook anti-islam en anti-joods (en dan doel ik op de religie, niet op het volk).
Geen zinnig denkend mens laat zich toch de geestelijke wet voorschrijven.
Zelf denken, daar gaat het om, niet je verschuilen achter oude tradities, politieke doctrines of geschriften.
Maar daar is moed voor nodig en die moed hebben maar weinigen.
Heb ooit in een guesthouse van een Chinees in Jerantut (Maleisie) zo'n relaas geschreven in zijn gastenboek :giggle: Ik werd meteen bevorderd tot minister van toerisme . :giggle:
Te gek voor woorden hoe een niet islam aanhanger daar in de kiem wordt gesmoord .
Hij werd voledig dagelijks gecontroleerd of hij niet meer gasten had dan een islambroeder zo ja moest hij er een paar wegsturen
Hij mocht geen douches met warm water hebben voor de gasten .geen bier verkopen en geen eten aanbieden .
Alles wat ook maar klanten kon kosten voor de broeders daar werdt hem verboden .
Maleisie is een Mooi, k*t land
Ik ben het roerend met Hans eens :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”