Bangkok: Bo en haar onderneming op twee wielen

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Bangkok: Bo en haar onderneming op twee wielen

#1 Bericht door prajak » zaterdag 14 november 2015, 04:35

Bangkok: Bo en haar onderneming op twee wielen

‘VOC-mentaliteit’. Ik hoor het Balkenende nog roepen in de Tweede Kamer in 2006. Durf en dynamiek. Nou, Bo heeft dat.

Op de fiets voor Pa en Ma

Het komt in. Het zal echt niet bij twee fietstochten blijven voor de Majesteiten in dit land.

Fietsen komt in. In Bangkok wil men fietspaden aanleggen zonder obstakels (O jee, wat een prachtig idee...maar hoe uitvoerbaar zal het zijn...) en als je statistieken mag geloven dan wordt de Thai dikker en vetter en lopen hart- en vaatziektes de pan uit.

En dan is er Bo!

Sirisud ‘Bo’ Kitikan. Al anderhalf jaar en ze is de aanloopproblemen voorbij.

Ze komt uit een fiets-situatie. Op de fiets naar school en met vrienden veel fietsen in vrije tijd. Voorwaar, dat heeft risico’s in Thailand want een fietser wordt gezien als een hinderlijke voetganger-op-wielen. Ik spreek uit eigen ervaring, je telt niet mee.

Ze is gaan werken als kantoor-vrouw maar het fietsvuurtje bleef branden en ze begon uit het niets haar eigen zaak, Bo Velo, aan de hoofdweg bij Don Muang luchthaven. Haar winkeltje is en blijft klein en loopt ‘als een tiet’.

Klanten hebben haar kwaliteiten aanvaard en ‘mannenwerk’ hoort ze niet meer roepen al heeft ze voor de klussen waar meer kracht voor nodig is een mannelijke techneut in de winkel.

Kleurtjes

Da’s nou leuk, fiets en attributen combineren tot een kleurrijk geheel. Ziet er voor het oog aantrekkelijk er uit en klanten waarderen dat.

Nu is ze druk bezig met nieuwe fietsen op bestelling voor de ‘Bike for Dad’ tocht binnenkort en ja, ze gooit de winkel dicht en fietst lekker mee.

Een actieve en ondernemende vrouw. Zo mag ik ze graag zien. En Balkenende ongetwijfeld ook.....

Leuke weblink met veel foto’s:

http://www.bangkokpost.com/lifestyle/so ... -the-metal

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”