Een hotel boeken voor de kerstdagen in Thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Helene
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 04 november 2015, 20:56

Een hotel boeken voor de kerstdagen in Thailand?

#1 Bericht door Helene » donderdag 05 november 2015, 21:14

Ik begrijp veel velen die al eerder in Thailand zijn geweest dat niet alles vast hoeft te worden vastgelegd omdat het land plenty mogelijkheden biedt als je daar ter plekke bent. Geen probleem, leuk zelfs :-) maar ik ben toch benieuwd of het niet handiger is om nu een hotel vast te leggen voor de kerstdagen die wij in Thailand door zullen brengen. Iemand een idee? Alle reacties zijn welkom! Alvast bedankt

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een hotel boeken voor de kerstdagen in Thailand?

#2 Bericht door prajak » vrijdag 06 november 2015, 00:10

Verstandig is het altijd want dan sta je niet voor een gesloten deur bij jouw favoriete plekkie. December is volop toeristentijd in dit land.

Hangt er een beetje van af waar je heen wilt. Het moet raar lopen als je in de hoofdstad geen hotel vindt of in de grote steden maar op het land of jouw voorkeurseiland met minder hotelaanbod kan dat leuke resort net vol zitten.

Dit forum heeft bovenin onder 'sponsors' een hotel-info-pagina en ook elders staat hotel-info.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Een hotel boeken voor de kerstdagen in Thailand?

#3 Bericht door foppo » vrijdag 06 november 2015, 04:36

Zeker wel doen.
In het verleden één keer niet gedaan en moeten leuren en zoeken (omgeving Rayong) om iets fatsoenlijks te vinden.
Alles zat vol,vol en nog eens vol.
En waar wel plaats was wilde ik niet zitten al kreeg ik geld toe....
Houd er wel rekening mee dat je min of meer verplicht bent om voor het Kerstdiner en Oud en Nieuw show te betalen of je er nu aan deel neemt of niet.
Met andere woorden, in de kerstweek betaal je behoorlijk extra.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Een hotel boeken voor de kerstdagen in Thailand?

#4 Bericht door pong » vrijdag 06 november 2015, 14:25

Hangt er helemaal vanaf hoe/waar. Kerst is geen feestdag voor de Thai, maar wel rond 1/1, dan is overigens vervoer (VAN BKK er voor, NAAR BKK erna) de bottleneck.
Hangt verder af van welke verwachtingen/eisen je hebt van een hotel-tiepies Thaise doen niks met Kerst en eten hebben ze vaak niet eens-dat is er zat om de hoek. Veel daarvan doen trouwens ook nog niet aan al dat online gedoe met reserveren etc. Maar hotels die zich vooral richten op wetserlingen pakken dat anders aan. EN: verwacht worden nog minstens 5 miljoen sjineesjes, al doen die ook al niet aan Kerst-maar wel aan heel veel selfies maken met al die fake kerstattributen.

Helene
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 04 november 2015, 20:56

Re: Een hotel boeken voor de kerstdagen in Thailand?

#5 Bericht door Helene » vrijdag 06 november 2015, 20:14

Bedankt voor jullie antwoorden. Op 24 december vertrekken wij vanuit Krabi dus handig om iets daar in de buurt te zoeken. Ik zat zelf te denken aan één van de eilanden daar in de buurt. Iemand nog een idee? Weer bedankt voor jullie hulp!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”