"The World Series" in het honkbal

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

"The World Series" in het honkbal

#1 Bericht door printen44 » woensdag 28 oktober 2015, 10:51

Ik hou van sport. In mijn jongere jaren deed ik veel aan sport en ik keek er met veel plezier ook naar. Langs de velden en op TV.

Nu ik ouder ben en in Thailand woon, kijk ik de sport op TV. Teamsporten zijn mijn favoriet, maar schaatsen bv. kan mij ook bekoren. Tennis niet. Ik verveel me bij een tenniswedstrijd.

De laatste weken is er het WK Rugby en van vandaag is er met "The World Series" in het honkbal begonnen.

"The World Series" zijn de officieuze wereldkampioenschappen van clubteams en dat zijn uiteraard de Amerikaanse clubsteams uit de Amerikaanse honkbal competities. Die bestaan uit twee divisies, de "National League" en de "American League".

De kampioenen van die twee divisies spelen een competitie van "the best of seven", dus wie vier wedstrijd wint, heeft "The Worldseries" gewonnen. "The World Series" zijn al oud. In 1903 werd de eerste van die "World Series" gespeeld. De "Boston Americans" won toen.

Vandaag begon men aan de eerste wedstrijd. De twee clubs die in deze serie spelen zijn de "Kansas City Royals" en "New York Mets". Er werd vandaag gespeeld in in Kansas.

Elke wedstrijd begint om zeven uur in de ochtend, Thaise tijd, en wordt uitgezonden door Fox Sport 2. Die zender zit in het pakket van Truevision, dus vanochtend keek ik naar de wedstrijd.

Het werd een lange zit van vijf uur, want bij honkbal is er geen gelijkspel. Er moet een overwinnaar zijn. Normaal worden er 9 slagbeurten (innings) gehouden, maar vandaag werden dat er 14. Na de negende slagbeurt was het gelijk 4-4. Kansas City Royals won de wedstrijd uiteindelijk met 5-4 in de onderste gedeelte van de 14de slagbeurt.

Morgen is de tweede wedstrijd en die wordt, naar verwachting ook spannend.

Nederland is een van de betere amateurhonkballanden, de al wereldkampioen honkbal is geweest. Met amateurspelers uiteraard. Maar een aantal honkbalspelers uit de Antillen spelen in de VS in de Major en Minor League.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: "The World Series" in het honkbal

#2 Bericht door yandre » woensdag 28 oktober 2015, 11:05

ja printen
heb een zoon die honkbalt al van kleins af begonnen speelde diverse
plaatsen catcher jaren lang en ook korte stop en pitcher /
weet nog elk weekend honkbal wedstrijden en 2 keer in het weekend
hij viel soms in bij het eerste zondags was toen junior .
hoogste wat hij gespeeld heeft met het team was landelijk junioren
3 wedstrijden in het weekend maar een jaar zijn team genoten hadden
geen zin meer op elk weekend te spelen gingen liever zaterdag avond uit .
was jammer was een redelijk team .
nu speelt hij dachy in het 2 de team van blue birds uit delft .
heeft ook een seizoen hoofd klase gespeeld bij ado in den haag maar toch weer terug
naar zijn oude club.
een mooie sport en spannend soms wint de underdog wat je niet verwacht.
nu ik hier in thailand volg ik het eigenlijk niet meer zo vind het op de trubune
toch anders dan op tv .

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "The World Series" in het honkbal

#3 Bericht door printen44 » donderdag 29 oktober 2015, 11:13

De tweede wedstrijd was een duidelijke overwinning van de "Kansas City Royals . Ze wonnen met 7-1.

Morgen (donderdag in de VS) is een rustdag en verhuisd men naar New York. Zaterdagochtend om zeven uur, Thaise tijd, is de volgende wedstrijd. Het is dan wel vrijdagavond in New York.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "The World Series" in het honkbal

#4 Bericht door printen44 » zaterdag 31 oktober 2015, 11:07

En vanochtend is de "World Serie" in het honkbal weer spannend geworden. De New York Mets wonnen thuis van de Kansas City Royals met 9-3 en de stand is nu 2-1 in het voordeel van Kansas. Morgen weer een wedstrijd in de reeks en ook weer in New York. Het blijft daar spannend.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "The World Series" in het honkbal

#5 Bericht door printen44 » zondag 01 november 2015, 05:56

Vandaag, gisterenavond in de VS, sloeg Kansas City Royals terug. Het werd 5-3 voor hun, bij de New York Mets in New York.
De stand is nu 3-1 voor Kansas en morgen (zondag in de VS) spelen ze weer in New York. Als Kansas die wedstrijd ook wint, dan winnen zij de "World Series". De Mets hebben heel wat goed te maken, want vandaag werden ze in de achste slagbeurt met boter en suiker door Kansas ingemaakt. De Mets stonden toen met 3-1 voor.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "The World Series" in het honkbal

#6 Bericht door printen44 » dinsdag 03 november 2015, 05:01

Gisterenochtend, Thaise tijd, heeft Kansas City Royals de "World Series" gewonnen. De New York Mets stonden in de laatste slagbeurt met 2-0 voor, maar Kansas maakte gelijk en in de 11de inning lieten ze geen spaan heel van de Mets. Die maakte teveel fouten in het veld, lieten de werper te lang op de heuvel staan verloren terecht de serie wedstrijden.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”