Einde aan de maffia in ZES maanden. Chapeau!

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Einde aan de maffia in ZES maanden. Chapeau!

#1 Bericht door prajak » woensdag 21 oktober 2015, 03:58

Einde aan de maffia in ZES maanden. Chapeau!

Kijk, dat zijn krasse maatregelen. Daarmee wordt de grootgeneraal helemaal vrienden met Bert Burger.

Zes maanden, moet toch lukken?

De boosheid van de grootgeneraal is opgewekt door een loan shark die een dozijn kogels afvuurde op een vrouwtje die EEN dag de rente van 200 baht per dag niet kon betalen voor haar lening van 4.000 baht.

Ja, terecht, dat soort figuren moet je keihard aanpakken maar ook de lui die hij kan inhuren: brede boys en zelfs politiemensen die bereid zijn tot een ‘prettig gesprek’. De verhalen van maffia rond verhuur van dingen op het strand zijn ook alom bekend en er speelt meer in de samenleving dan dat alleen.

Zes maanden, geweldig.

Een van de oudste maffia-organisaties ter wereld is de Japanse Yakuza. Daarna komt de Italiaanse maffia (Mafia zeggen ze zelf) en vervolgens hun bloedbroeders in de Verenigde Staten.

Eeuwen strijd van de overheid tegen de maffia, familieleden, handlangers, rechters, advocaten, bankiers, accountants en ga maar door heeft nog steeds niet geleid tot het totaal doorprikken van die criminele organisaties.

Zes maanden in Thailand.

Jazeker. Mijn zegen heeft ie, de grootgeneraal. Mijn twijfel ook. Hoeveel regionale klachtencentra hij ook op gaat zetten. Van de misdaad profiteert vooral het hoogste niveau en pak dat dan eerst eens aan. Begin in eigen huis.

Een Duits spreekwoord zegt: Der Fisch beginnt am Kopf zu stinken. Denk daar maar eens over na.

Weblink met foto:

http://www.bangkokpost.com/news/crime/7 ... n-6-months

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Einde aan de maffia in ZES maanden. Chapeau!

#2 Bericht door printen44 » woensdag 21 oktober 2015, 05:11

Ach, de Thaise maffia lacht zich een kriek. Zolang diegene die de maffia zou moeten aanpakken, mee profiteren van de opbrengsten van die maffia, gebeurt er niets.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Einde aan de maffia in ZES maanden. Chapeau!

#3 Bericht door prajak » zondag 25 oktober 2015, 01:59

Ze hebben ze te pakken, Printen44, die twee maffiafiguren die voor TWEEHONDERD baht slechts kogels op een arm wijffie afvuurden. Ze kon 200 baht niet betalen en dan pleegt dat tuig geweld.

Ze waren naar Cambodja gevlucht en dachten veilig terug te kunnen keren. Nu gaat men op zoek naar de rest van de bende en naar de loanshark zelf.

Maar met wortel en tak uitroeien? Mensen die krap zitten en bij familie niks kunnen lenen en uiteraard bij banken nog minder hebben geen andere keus dan ziel en zaligheid te verkopen aan dat soort figuren. En reken maar, de man met de rode pet werkt niet in dit land.....

http://www.bangkokpost.com/news/crime/7 ... ctors-held

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Einde aan de maffia in ZES maanden. Chapeau!

#4 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 28 oktober 2015, 11:19

prajak schreef:Einde aan de maffia in ZES maanden. Chapeau!

Kijk, dat zijn krasse maatregelen. Daarmee wordt de grootgeneraal helemaal vrienden met Bert Burger.

Weblink met foto:

http://www.bangkokpost.com/news/crime/7 ... n-6-months
Hoezo: "Einde aan de maffia in ZES maanden"?

Ik lees nergens dat de Thaise politie massaal wordt ontslagen en vervangen door vooraf eerst goed gescreende mensen. En wie moet ze dan screenen? Maar ook dan moet je nog maar afwachten hoe het vervolgens uitpakt.

"Zien is geloven." :giggle:

En als het dan toch lukt, stuur deze 'hervormers' dan ook maar eens naar Nederland om hier de zaken op orde te brengen. :giggle2:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Einde aan de maffia in ZES maanden. Chapeau!

#5 Bericht door pong » woensdag 28 oktober 2015, 12:25

Hmm-de slinks denkende Thai denkt nu vermoedelijk dat ie gewoon kan lenen en toch niet terug hoeft te betalen van de generalen? Die status hebben de farang al lang. Waarmee ik geenszins die leenheren wil verdedigen. Ze hebben ook hoge kosten om al die sportschooltypes op onbetaalde leningen af te sturen.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”