Bangkok - hua hin - sura thani

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thefox154
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 11 oktober 2015, 13:45

Bangkok - hua hin - sura thani

#1 Bericht door thefox154 » woensdag 14 oktober 2015, 17:39

In januari ga ik opnieuw een aantal weken naar Thailand ditmaal een route naar het zuiden.
Ik loop alleen tegen twee dingen aan waar jullie me hopelijk verder mee kunnen helpen. Ik reis dit keer met een gezelschap van 5 mensen.

1) Vanuit Bangkok naar Hua hin. Het idee is om vanuit bang kok met de trein naar Meaklong te gaan. We pakken een vroege trein rond 6:30 zodat we vroeg op de train market zijn. Vanuit meaklong (we zijn hier woe of donderdags dus geen floating market) wil ik na het middag uur door reizen naar Hua Hin met als er tijd genoeg is nog een stop onderweg. Nu is dit geen gebruikelijke route. Hoe ga ik dit oplossen?
Via greenwood kan ik een busje met chauffeur voor een dag regelen tegen circa 5000 bath (2500+500+1100voor leeg terug rijden en dan nog brandstof).


2) Na een aantal nachten wil ik vanuit Hua Hin door naar Sura Thani. Ik heb greenwood gevraagd tickets te regelen voor de sleepers. Nu krijg ik dit van ze terug:
Train No. 85 Epress Sometimes booked ticket(s) are not available upon issuing due to shortage of carriages. SRT (Thai rail) offers airco VIP bus ticket(s) instead.

Is dit een bekend issue? Of specifiek deze trein? Ik ga echt niet met de bus, ik wil juist lekker slapen in een bedje. Plus dat de bus normaliter een stuk goedkoper is dan een sleeper in een trein.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bangkok - hua hin - sura thani

#2 Bericht door prajak » donderdag 15 oktober 2015, 01:02

De Maeklong markt is nu gesloten of de trein is tijdelijk weg:

http://news.thaivisa.com/thailand/mae-k ... ths/61355/

...maar zou in november weer open gaan. Voor je afreist naar hier zou ik dat nog eens navragen dan kun je die reisdag aanpassen.

De andere vragen kan ik niet beantwoorden.

thefox154
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 11 oktober 2015, 13:45

Re: Bangkok - hua hin - sura thani

#3 Bericht door thefox154 » donderdag 15 oktober 2015, 10:59

Bedankt dit was bekend, 7 november zou hij weer moeten gaan rijden.
Zoals gezegd reizen we in januari dus als ze een maandje uitlopen mag dat nog van me :giggle:

Vraag twee is inmiddels beantwoord, heb ze nog even gebeld. Een regel die ze toevoegen om zichzelf in te dekken mocht de trein niet opkomen dagen, onverwacht uitvallen etc.
1 op de 10000 kans zeg maar.

Nu alleen nog even van Maeklong naar hua hin. Ik kan hier ook niet echt iets over vinden. Anders ga ik gewoon met Green Wood. Ze pikken ons op bij het hotel, zetten ons af bij station. Chauffeur rijd met bagage naar Maeklong terwijl wij met de trein gaan. Wacht op ons, en kan ons dan naar Hua hin rijden. Waarschijnlijk hebben we nog wel tijd om onderweg iets te zien.
Misschien dat je iemand hier nog een tip voor heeft. De beste man kan stoppen waar ik wil. En als hij rond 6 uur start kan ik hem tot een uurtje of 4 'gebruiken'.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bangkok - hua hin - sura thani

#4 Bericht door elst99 » donderdag 15 oktober 2015, 12:54

Ik denk dat dit de beste optie is om naar Hua Hin af te reizen.
Ga je met de trein naar Surat Thani vanuit Hua Hin, om vandaar naar Koh Samui te reizen?
Neem dan de VIP bus, trein heeft zomaar een paar uur vertraging en van het station naar de boot heb je weer een taxi nodig, de VIP bus brengt je naar de boot.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

thefox154
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 11 oktober 2015, 13:45

Re: Bangkok - hua hin - sura thani

#5 Bericht door thefox154 » donderdag 15 oktober 2015, 15:11

We gaan naar een aantal nachten Hua Hin door naar Khao Sok NP. We worden netjes op het station opgehaald.
Ik heb een tweetal 60+ers bij me dit keer, anders had ik de reis sowieso heel anders en veel avontuurlijker aangepakt. Dan waren we gewoon gegaan en zie ik wel waar het schip, of in dit geval de trein strand :Whistle:

Maar nu zijn we met 5 mensen in het hoogseizoen en hebben we elke keer 3 kamers nodig in de hotels. Ik durf het er dus niet op te gokken en ga een en ander van te voren vast zetten.
Eén van de dingen die ik ze graag wil laten ervaren is zo'n overnachting in de trein vandaar de bewuste keuze om dat zo te doen. Dan kan men ook nog even plat.
Na het bezoeken van een aantal eilanden vliegen we terug ban urt naar bangkok.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Bangkok - hua hin - sura thani

#6 Bericht door pong » vrijdag 16 oktober 2015, 13:15

1.sjouw je met veel bagage?
Die data van dan klaar neem die maar met een kilo zout. Maar verder is er in feite eigenlijk niks aan die railway-market: ziet er uit zoals alle 100.000en markten in TH-enkel worden als die trein komt gauw wat kramen/zeilen opzij geschoven. Maar mogelijk is dat inmiddels ook tot een tot geldsommen verplichtende show uitgebouwd. ZOek maar eens op youtube. EN-deel 2 van die treinreis rijdt maar 3-4x per dag EN valt heel vaak uit-als het stel weer eens kapot is of ze geen zin hebben. je kan net zo goed vrijwel hetzelfde zien aan einde deel 1=Mahachai en dan doorkarren.
Zoals overal in Th rijden er naturlijk bussen zat langs-reken op elke 10/15 min. Inclusief snelbussen doorlopend naar HHIn-maar die zullen niet stoppen.
5000 bt voor een busje hele dag vind ik erg veel geld-al die minivans in BKK habben (in het Thai) posters dat je ze voor 2000/2500/dag+gas kan afhuren voor max 200 km of 12-14 uur of zoiets. Maar dan spreken ze enkel Thai en rijden als TH_als gekken dus.
Met het normale OV-in het Thais is van MK naar HH een avontuur: deels songhthaew, en zeker 2x overstappen-Phetburi en Chaam. Vroeger had je nog wel die 2e kl oranje (met AC) grote lijnbusssen, maar die zijn vrijwel geheel verdwenen en door die minivans zonder stop vervangen. Maar eigenlijk overal kan je ter plekke wel-met wat wachttijd-een auto of soort taxi+driver afhuren. Phetb is overigens wel aardig om te zien. In het weekend is er de namiddag Amphawa watermarket vlakbij.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Bangkok - hua hin - sura thani

#7 Bericht door Farang Baa » vrijdag 16 oktober 2015, 19:21

Omdat mijn vriendin in Maeklong (Samut Songkhram) woont, ben ik daar reeds meerdere malen geweest en eenmaal heb ik ook de Railway Market aangedaan. Dat was in juli en er reed toen helaas geen trein, maar ik vond het een leuke markt. Vrijwel geen farang (blanke) te zien en de prijzen zijn van een zeer redelijk niveau. Samut Songkhram is trouwens een leuk, typisch Thais stadje en een aanrader om zeker een nacht te verblijven. Daar mijn relatie nog vrij pril is slaap ik i.p.v. bij mijn vriendin thuis altijd in het Maeklong Hotel, midden in het centrum, uitkijkend over de avondmarkt en op loopafstand van zowel de spoormarkt als het busstation. 600 baht per nacht voor twee personen.

Drie foto's van het Maeklong Hotel en de aangrenzende avondmarkt (link):
http://imgur.com/a/5kk7N

Spoormarkt:
Afbeelding

Hoewel ik mijn laatste bezoek vorige maand een auto tot mijn beschikking had, heb ik voorheen met een minibus van of naar het Victory Monument of Sai Tai (het zuidelijke busstation) in Bangkok gereisd. Ik probeerde er tevens achter te komen of vervoer tussen Pattaya en Samut Songkhram mogelijk was, maar de mogelijkheden van en naar SS te reizen per (mini)bus lijken vrij beperkt te zijn. Wellicht kun je langs de doorgaande weg (nr. 35) een bus op weg naar Hua Hin staande houden, maar daarvoor zul je allereerst daar moeten geraken.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”