90 dagen melding met een nieuw paspoort

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#31 Bericht door prajak » dinsdag 06 oktober 2015, 10:30

Antwoord van de ambassade in Bangkok:

Wanneer u een aanvraag bij de Nederlandse ambassade te Bangkok indient, dan is het inderdaad standaard dat uw vorig paspoortnummer in het nieuwe paspoort vermeld wordt.

Burgerservice nummer (BSN) is inderdaad tegenwoordig ook standaard. Graag zouden wij bij uw paspoort een document willen zien waaruit blijkt wat uw BSN nummer is. Dit kan bijvoorbeeld een document van de AOW of een andere overheidsinstantie zijn waar de BSN op is vermeld.


Dus duidelijke taal.

Verder werd nog verteld dat als je echt een brief van de ambassade wil dat paspoort 12345 vervangen is door paspoort 23456 je een brief van de ambassade kunt krijgen. Die brief kost nu 1.200 baht en die prijs wijzigt met de koers.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#32 Bericht door Herbergier » dinsdag 06 oktober 2015, 12:00

Dan kregen we dus eigenlijk verkeerde informatie van Stevenl (foei), want die schreef dat het BSN alleen wordt opgenomen indien bekend, maar volgens de site van de Ned. Ambassade is het is verplicht te worden opgenomen in het paspoort en zoals ik ook al schreef moet je het BSN ook invullen op het aanvraagformulier voor een nieuw paspoort.

Op het formulier, welke je moet invullen voor het overzetten van het extension stempel in je nieuwe paspoort, staat nergens dat die eerst getekend en gestempeld moet worden door de Ned. Ambassade, er is op dat formulier ook geen ruimte daarvoor gereserveerd.
Alles van waarde is weerloos.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#33 Bericht door printen44 » dinsdag 06 oktober 2015, 14:28

Herbergier, het aanvraagformulier voor een nieuw paspoort wordt digitaal naar Haarlem verstuurd. Dus geen stempels etc. komen op het formulier. Normaal gesproken, ik schreef het al, krijgen paspoorten die in het buitenland door Ambassades worden aangeboden, automatisch een code mee, waardoor de tekst van het oude paspoort in het nieuwe paspoort staat.

Wil je een aparte brief van de Ambassade hebben waarin staat dat er een nieuw paspoort is ter vervanging van het oude paspoort met de gegevens van beide paspoorten, dat kan. Je moet dat vragen en het is een consulaire handeling, dus kost het 1200 baht. Ik dacht 26 euro.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#34 Bericht door Herbergier » dinsdag 06 oktober 2015, 15:57

Printen44, je haalt twee dingen door elkaar, ik heb het nooit over stempels op het aanvraagformulier voor een nieuw paspoort gehad, hoe ze dat verwerken zal mij een zorg zijn, code of geen code als ik maar een nieuw geldig paspoort krijg, waar ik trouwens flink voor moet betalen.

Het gaat over een stempel en handtekening op het formulier voor het overzetten van je extension, van je oude naar je nieuwe paspoort, dat formulier kan je downloaden vanaf de site van de Thaise immigration en daarop is geen ruimte is gereserveerd voor een stempel en handtekening van de Ned. Ambassade.

Drie weken geleden ben ik op de Ned. ambassade geweest met de aanvraagformulieren voor een nieuw paspoort, ik had hier thuis de formulieren gedownload en netjes alles ingevuld, kom ik op de Ned. ambassade waren deze formulieren niet meer geldig en moest ik daar ter plaatse nieuwe invullen, als ik nu op de site van de Ned. ambassade kijk staan daar nog steeds de oude niet geldige formulieren op om te downloaden, alleen de kop boven het eerste formulier hebben ze veranderd, dus het was een kwestie van alles overschrijven. maar het lijkt mij makkelijk om deze wijziging ook even op de site te veranderen, maar ik ben geen ambtenaar geweest en zal het dus wel te gemakkelijk zien.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#35 Bericht door jumbo » woensdag 07 oktober 2015, 02:38

Herberg, naar mijn onbescheiden mening, maar wel opgebouwd uit ervaring, is een visa in je paspoort nooit langer als de expiratie datum van het paspoort.
Is dat wel zo dan is er een fout gemaakt door immigratie, zelf een keer meegemaakt toen ik Thailand inkwam met paspoort geldig tot 3 febraury en visa geldig tot 4 july... Big problem, volgens de overijverige, maar wel correcte, ambtenaar, maar dan wel door zijn collega gecreerd.
Maar het is wel incorrect en kan tot een procedure leiden, het koste mij een uurtje babbelen met het dienst doende hoofd.

IK meen me te herinneren dat je bij een nieuw paspoort waar het visa gelijk loopt aan de expiratie datum en derhalve minder als een jaar geldig was je een 'verlenging' moet aanvragen die gewoon volgens verkorte procedure nieuw visa gaat met uiteraard een fee voor immigratie

Je paspoort kan wel vol zijn (gestempeld) en je zou dus moeten vernieuwen voor de expiratie datum, dan moet het visa worden overgezet, maar hoeft technisch niet, je kan met beide paspoorten bij immigratie verschijnen. In je nieuwe paspoort moet altijd het nummer van het vervangen paspoort staan vermeldt en zal Immigration voor zover als mogelijk alle eerder verstrekte visa (gedetailleerd of samengevat) vermelden.

Ik heb zelf 2 NL paspoorten, voor visa aanvragen die wat langer duren in buitenlanden, wordt nooit een probleem van gemaakt, maar het is beter niet beide paspoorten te laten zien.. dan raakt de ambtenaar in functie wellicht in de war en wordt het weer een heel gedoe om uit te leggen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#36 Bericht door Herbergier » woensdag 07 oktober 2015, 03:24

Mijn paspoort is nog geldig tot 28 jan. 2016 en mijn jaar extension verloopt op 15 jan. 2016, dus als ik zorg dat ik op 15 jan. 2016 een nieuw paspoort heb is er volgens mij helemaal geen probleem, alleen de aanvraag, voor een nieuw paspoort bij de Ned. ambassade, moet je minimaal 4 weken van te voren starten, maar dan moet ik wel rekening houden met de drukte en de feestdagen in december, dus daarom ben ik nu al bezig, vlak voor mijn laatste 90 dagen melding, met het verkrijgen van een nieuw paspoort en hoop ik dat ze de stempel van mijn jaar extension, die op 15 jan. 2016 verloopt, overzetten in mijn nieuwe paspoort.

Dit verhaaltje staat ook al in mijn openingsbericht.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#37 Bericht door jumbo » woensdag 07 oktober 2015, 03:33

Herbergier schreef:Mijn paspoort is nog geldig tot 28 jan. 2016 en mijn jaar extension verloopt op 15 jan. 2016, dus als ik zorg dat ik op 15 jan. 2016 een nieuw paspoort heb is er volgens mij helemaal geen probleem, alleen de aanvraag, voor een nieuw paspoort bij de Ned. ambassade, moet je minimaal 4 weken van te voren starten, maar dan moet ik wel rekening houden met de drukte en de feestdagen in december, dus daarom ben ik nu al bezig, vlak voor mijn laatste 90 dagen melding, met het verkrijgen van een nieuw paspoort en hoop ik dat ze de stempel van mijn jaar extension, die op 15 jan. 2016 verloopt, overzetten in mijn nieuwe paspoort.

Dit verhaaltje staat ook al in mijn openingsbericht.
Alright..
Maar je hoeft niets over te laten zetten, hou beide paspoorten en neem ze mee als je voor je nieuwe visa verlenging gaat
NL ambassade/instanties kunnen niet overzetten kwa visa e.d. dat moet bij immigratie en kan zo eenvoudig als hierboven in een zinnetje neergezet

Zolang je in die periode niet reist buiten Thailand is er niets wat je in de weg zit om de simpelste en meest kostenbesparende manier te volgen
Zelfs als je nieuwe paspoort er nog niet is kan je voor de verlenging gaan tot 28.1 in je oude paspoort en wellicht geeft men, hangende de klantvriendelijkheid van immigratie wel een andere mogelijkheid. Neem de documenten die je aanvraag nieuwe paspoort aantonen ook mee
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#38 Bericht door stevenl » woensdag 07 oktober 2015, 04:50

Herbergier schreef:Dan kregen we dus eigenlijk verkeerde informatie van Stevenl (foei), want die schreef dat het BSN alleen wordt opgenomen indien bekend, maar volgens de site van de Ned. Ambassade is het is verplicht te worden opgenomen in het paspoort en zoals ik ook al schreef moet je het BSN ook invullen op het aanvraagformulier voor een nieuw paspoort.

Op het formulier, welke je moet invullen voor het overzetten van het extension stempel in je nieuwe paspoort, staat nergens dat die eerst getekend en gestempeld moet worden door de Ned. Ambassade, er is op dat formulier ook geen ruimte daarvoor gereserveerd.
Ik gaf de informatie door zoals ik die van de ambassade had ontvangen. Een website is slechts een website, en geeft (lang) niet altijd weer wat er in de praktijk gebeurt.

Als je gelezen had wart er geschreven is zie je dat er een aparte brief is die de ambassade op verzoekt afgeeft voor het overzetten van je paspoort. Ik gaf dat eerder aan, anderen zeiden dat er geen brief was (foei).

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#39 Bericht door prajak » woensdag 07 oktober 2015, 04:55

'...Als je gelezen had wart er geschreven is zie je dat er een aparte brief is die de ambassade op verzoekt afgeeft voor het overzetten van je paspoort. Ik gaf dat eerder aan, anderen zeiden dat er geen brief was (foei)...'

Maar dat dat briefje 1.200 baht kost! Tjee..... :?:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#40 Bericht door Herbergier » woensdag 07 oktober 2015, 06:05

Nee Prajak, niet tjee, maar ook (foei) ;)

Stevenl, je probeert je er weer uit te kletsen, met de informatie zoals jij die van de ambassade had ontvangen, die was dan waarschijnlijk van een paar jaar geleden, maar zeker niet up to date.

Ik ben twee weken geleden persoonlijk op de Ned. ambassade geweest en heb daar ter plaatse de nieuwste paspoortaanvraagformulieren moeten invullen, op hun site staan trouwens nog steeds de oude formulieren die ik ingevuld bij mij had, maar op zowel de nieuwe als ook op de oude formulieren ben je verplicht je BSN in te vullen, weet je je BSN niet of heb je er nog niet een, moet je die eerst aanvragen in Nederland of je kan even kijken op formulieren verkregen van de Ned. belasting of de SVB, daar staat je BSN namelijk ook op.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nummer-bsn
Alles van waarde is weerloos.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#41 Bericht door stevenl » woensdag 07 oktober 2015, 06:28

Herbergier schreef:Nee Prajak, niet tjee, maar ook (foei) ;)

Stevenl, je probeert je er weer uit te kletsen, met de informatie zoals jij die van de ambassade had ontvangen, die was dan waarschijnlijk van een paar jaar geleden, maar zeker niet up to date.

Ik ben twee weken geleden persoonlijk op de Ned. ambassade geweest en heb daar ter plaatse de nieuwste paspoortaanvraagformulieren moeten invullen, op hun site staan trouwens nog steeds de oude formulieren die ik ingevuld bij mij had, maar op zowel de nieuwe als ook op de oude formulieren ben je verplicht je BSN in te vullen, weet je je BSN niet of heb je er nog niet een, moet je die eerst aanvragen in Nederland of je kan even kijken op formulieren verkregen van de Ned. belasting of de SVB, daar staat je BSN namelijk ook op.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nummer-bsn
Ik geef hier naar eer en geweten informatie zoals die, in dit geval, van de ambassade medewerkers afkomstig is. Ik probeer me nergens uit te kletsen, en heb helemaal geen zin in gezeur en gezeik van jou.
Ik zal vanaf nu je berichten niet meer kunnen beantwoorden want je staat nu op mijn negeerlijst.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#42 Bericht door Herbergier » vrijdag 09 oktober 2015, 08:21

Vandaag mijn nieuwe paspoort, per post, binnengekregen en dat begint in drie talen met op pagina 1 ;

type: P, code: NLD, nationaliteit: Nederlandse, documentnummer: xxxxxxxxx
3 naam
4 voornamen
5 geboortedatum
6 geboorteplaats
7 geslacht
8 lengte
9 datum van afgifte
10 geldig tot
11 handtekening
12 instantie: Minister van Buitenlandse Zaken

Met onderaan nog een regel met daarin: P, NLD, naam, voornamen, paspoortnummer, nationaliteit, geboorte datum, geldigheidsduur, BSN, die wordt afgesloten met <<<<<40

Het BSN wordt niet meer apart vermeld, maar staat wel, als laatste voor <<<<<40, in de onderste regel, waar het ook in mijn oude paspoort al vermeld werd.

Op pagina 2 staat vermeld in drie talen: Dit paspoort is afgegeven ter vervanging van paspoort nummer xxxxxxxxx

Nu op dinsdag 13 oktober, met mijn nieuw en oude (ongeldig gemaakt) paspoorten en de gedownloade brief met de paspoortnummer wijziging, naar de immigration in Kap Choeng en kijken of ze daar mijn extension, die nog geldig is tot 16 januari 2016, zonder problemen willen overzetten en ik een normale 90 dagen melding kan doen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#43 Bericht door Herbergier » dinsdag 13 oktober 2015, 09:52

Vandaag voor mijn 90 dagen naar de immigration in Kap Choeng geweest en om gelijk het retirement extension stempel over te laten zetten van mijn oude (ongeldig gemaakte) paspoort, naar mijn nieuwe paspoort, daarvoor hadden ze nodig:

Een kopie van alle gebruikte blz. van mijn oude paspoort (voordat deze ongeldig is gemaakt), een kopie van mijn nieuwe paspoort en een formulier met het verzoek om de extension over te laten zetten van oud naar het nieuwe paspoort (te downloaden vanaf de site van de immigration)

Ze vroegen niet om een brief van de Ned. ambassade, met het verzoek om de extension over te laten zetten van oud naar nieuw paspoort.

Binnen een kwartier stond ik weer buiten met mijn 90 dagen briefje en de retirement extension stempel, geldig tot 16 januari 2016, in mijn nieuwe paspoort.
Alles van waarde is weerloos.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#44 Bericht door prajak » dinsdag 13 oktober 2015, 10:06

Geweldig dus! Ik neem aan dat ook het departurekaartje is overgezet en het daarbij behorend stempel. Het is een werk hoor, dat overzetten.. :giggle: Goed nieuws dus. Maar het kan elders weer helemaal anders gaan.....

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#45 Bericht door Herbergier » dinsdag 13 oktober 2015, 15:13

Alles is overgezet, ook het 90 dagen briefje is in mijn paspoort geniet, maar ik heb wel een probleem, ze zijn nl. vergeten een nieuw 90 dagen briefje in mijn paspoort te nieten, het briefje wat nu in mijn paspoort is geniet is tot 13 oktober 2015, ik zag dat pas toen ik weer thuis was en ik weet dat ik zelf alles goed moet controleren, want op de immigration maken ze geen fouten, nu moet ik morgen weer terug naar Kap Choeng (totaal 250km rijden) voor een nieuw 90 dagen briefje tot half januari, als ik dat niet doe heb ik in januari grote kans op overstay en kost me dat 20.000 baht, dus morgen weer een drukke dag.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”