90 dagen melding met een nieuw paspoort

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

90 dagen melding met een nieuw paspoort

#1 Bericht door Herbergier » vrijdag 02 oktober 2015, 07:24

Is er hier iemand die recente ervaring heeft met de 90 dagen melding bij een nieuw paspoort.

Mijn oude paspoort verloopt normaal op 28 januari 2016 en mijn jaar 'Retirement extension' op 16 januari 2016, dus dat zou normaal gesproken goed uitkomen, maar omdat ik dan vlak voor de drukke feestdagen op de ambassade mijn nieuwe paspoort moet regelen heb ik dat nu al, vlak voor mijn 90 dagen melding, geregeld.

Nu is mijn vraag of ze, bij melding van de 90 dagen, de 'Retirement extension' stempel over zetten in mijn nieuwe paspoort en ik dan gewoon in januari 2016 een nieuw 'Retirement extension' aan kan vragen, of moet ik er voor zorgen dat ik alle nodige papieren bij me heb om nu al een nieuw 'Retirement extension' aan te vragen.

Of ben ik weer overgeleverd aan de eigen regels van de desbetreffende 'Immigration office', zoals hier in Thailand wel gebruikelijk is.
Alles van waarde is weerloos.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#2 Bericht door prajak » vrijdag 02 oktober 2015, 07:33

Bij ons niet. Ze zetten eerst de stempels om en dan krijg je een nieuwe 90 dagen uit de computer geprint.

Alleen voor het omzetten van de stempels hebben ze nu hier weer een 'aardigheidje' :crazy: dat je daarvoor een verzoek moet indienen en zo'n uniformpet hier wil dat de ambassade dat verzoek tekent en die gaat dat niet doen want dat moet IK aanvragen......

En ik hoorde van een ander forumlid dat men in Bangkok de stempels al niet meer omzet.....

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: donderdag 22 maart 2012, 05:44

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#3 Bericht door Pieter1947 » vrijdag 02 oktober 2015, 07:52

Gewoon met je nieuwe paspoort naar de Immigratie kantoor en zorg dat je altijd je oude paspoort bij je heb.Je oude nummer van je paspoort staat wel in je nieuwe paspoort maar als je naar de bank gaat (voorbeeld)nieuw bankboekje /bankpasje vragen ze toch naar je oude paspoort.Woon zelf in Ubon Ratchathani 25 km buiten de stad....

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#4 Bericht door stevenl » zaterdag 03 oktober 2015, 03:47

Eerst omzetten, kan tegelijkertijd met 90 dagen melding. Er zijn steeds meer immigratiekantoren die voor omzetting een brtief van de ambassade vragen, dus zorg ervoor dat als je een nieuw pasprrt krijgt je ook die brief van de ambassade krijgt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#5 Bericht door prajak » zaterdag 03 oktober 2015, 03:55

stevenl schreef:Eerst omzetten, kan tegelijkertijd met 90 dagen melding. Er zijn steeds meer immigratiekantoren die voor omzetting een brtief van de ambassade vragen, dus zorg ervoor dat als je een nieuw pasprrt krijgt je ook die brief van de ambassade krijgt.
StevenL, de NL ambassade heeft mij geschreven dat zij die brief niet afgeeft. Het is geen officieel document van Immigration, er staat geen nummer op en de tekst is maar voor een uitleg vatbaar: de aanvrager tekent die brief zelf.

viewtopic.php?f=21&t=824477&p=8279162&h ... n#p8279162

Ik heb het de ambassade gevraagd en neen, men zet er geen stempel op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#6 Bericht door printen44 » zaterdag 03 oktober 2015, 04:18

Als ik dat formulier, zonder TM nummer lees, is het eigenlijk dat de paspoorthouder nederig vraagt aan Immigration of die de stempels wil overzetten. En achter TM, helemaal onderaan het formulier, staat wat puntjes, dus dat moet door Immigration worden ingevuld. Heel vreemd formulier.

Nergens wordt vermeld dat de Ambassade dit moet doen. Ook geen ruimte voor stempels van Ambassade etc.

Een paar maanden geleden ging ik met een vriend van mij naar Immigration in Chiang Mai en zonder enige probleem en zonder dat formulier werden de stempels overgezet in het nieuwe paspoort.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#7 Bericht door stevenl » zaterdag 03 oktober 2015, 05:21

prajak schreef:
stevenl schreef:Eerst omzetten, kan tegelijkertijd met 90 dagen melding. Er zijn steeds meer immigratiekantoren die voor omzetting een brtief van de ambassade vragen, dus zorg ervoor dat als je een nieuw pasprrt krijgt je ook die brief van de ambassade krijgt.
StevenL, de NL ambassade heeft mij geschreven dat zij die brief niet afgeeft. Het is geen officieel document van Immigration, er staat geen nummer op en de tekst is maar voor een uitleg vatbaar: de aanvrager tekent die brief zelf.

viewtopic.php?f=21&t=824477&p=8279162&h ... n#p8279162

Ik heb het de ambassade gevraagd en neen, men zet er geen stempel op.
Je hebt het over een andere invulling.

Je hebt het hier over een formulier van een immigratiekantoor die de Nederlandse ambassade niet 'legaliseert' aangezien het geen officieel document is. Ik heb het over een brief van de Nederlandse ambassade waarin deze verklaart dat het oude paspoort van xxx met nummer yyy is vervangen door het nieuwe paspoort nummer zzz. Dezelfde zin die ook in het nieuwe paspoort staat.

Deze brief wordt door steeds meer immigratiekantoren vereist voor omzetting, maar ik heb geen idee hoe de Nederlandse ambassade hiermee omgaat.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#8 Bericht door prajak » zaterdag 03 oktober 2015, 05:35

StevenL, heb je een voorbeeld van die brief? Die kan ik niet vinden op de Imm site maar mogelijk kijk ik niet goed.

De ambassade heeft mij niet verteld dat zo een brief bestaat of afgegeven wordt en ik heb er heel bewust naar gevraagd. En is het niet zo dat in het nieuwe paspoort het vorige nummer ergens is geprint?

Ik hoor graag en anders stuur ik wel weer een email naar de ambassade. Ik ben in juni aan de beurt voor een nieuw reisdocument.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#9 Bericht door prajak » zaterdag 03 oktober 2015, 05:42

Ja, niet goed gekeken, heb ze gevonden.

Maar ook daar luidt de tekst:

ik, zo oud, heb paspoort nummer zoveel.... en er staat geen TM nummer boven, het is dus een persoonlijke vraag. Nergens staat dat de ambassade dat moet stempelen.

Heeft een van de forumleden de ervaring dat de ambassade dat stempelt?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#10 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 oktober 2015, 06:01

Over anderhalve week sta ik aan de balie bij de ambassade om mijn paspoort te vernieuwen. Ik zal vragen of ze die verklaring afgeven. Ik zal er hier verslag van doen.
Overigens staan in mijn huidige paspoort niet de gegevens van het oude en ook niet het burgerservicenummer. Het is 5 jaar geleden in Den Haag afgegeven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#11 Bericht door prajak » zaterdag 03 oktober 2015, 06:18

En ik stuur net een email aan de heer Jef Haenen op de ambassade. Weblink en verhaaltje er bij. Dus we horen van elkaar hier.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#12 Bericht door printen44 » zaterdag 03 oktober 2015, 06:21

Ruud, als het paspoort, buiten Nederland, dus door de Ambassade of Buitenlandse zaken wordt afgegeven, staat op de eerste visum pagina: "Dit paspoort vervangt etc.etc.", in drie talen, Nederlands, Engels en Frans. Normaal gaat dat automatisch, als de aanvraag via een Ambassade gaat, daar gaat een code mee, maar vraag toch voor de zekerheid aan de Ambassade dat die tekst erin komt. Die is nodig voor overzetten van visumstempels e.d. Ook als het nummer van je oude paspoort in je Thaise rijbewijs staat, kan je aantonen dat er een nieuw paspoort is verstrekt.

Het burgerservicenummer komt, zo is mijn informatie, niet meer standaard in het paspoort. Ook hier kan je aan de Ambassade vragen of je burgerservicenummer er wel in kan komen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#13 Bericht door prajak » zaterdag 03 oktober 2015, 06:30

Printen44, in mijn huidig paspoort mei 2012 Bangkok staat het niet. Niet het vorige nummer en niet mijn bsn.

Ik begrijp dat je dat moet vragen? Ik hoor graag wat Ruuds ervaring is straks. Dan mag de voorlichting wel iets beter.

Ik hoop dat Ruud het beide wil vragen: vorige nummer en bsn.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#14 Bericht door stevenl » zaterdag 03 oktober 2015, 06:36

prajak schreef:Ja, niet goed gekeken, heb ze gevonden.

Maar ook daar luidt de tekst:

ik, zo oud, heb paspoort nummer zoveel.... en er staat geen TM nummer boven, het is dus een persoonlijke vraag. Nergens staat dat de ambassade dat moet stempelen.

Heeft een van de forumleden de ervaring dat de ambassade dat stempelt?
Prajak,

Laat nou het idee los dat het een immigratiebrief is, dat is het niet zoals al eerder gezegd.

Het is een brief van de ambassade bestemd voor immigratie. Eenzelfde brief zoals die door andere ambassades wordt afgegeven.

Maar zoals gezegd, ik weet niet hoe de Nederlandse ambassade hiermee omgaat.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#15 Bericht door dutch » zaterdag 03 oktober 2015, 06:39

In mijn nieuwe Nederlandse paspoort dd 28 April dit jaar,is door de Thaise emigratie,toen ik mij kort daarop meldde,de eerste 2 pagine's ingevuld.
De eerste met de basis gegevens van het eerste visum dd eind 2004 en op de tweede pagina staat mijn laatste verlenging die tot 29 December dit jaar loopt vermeld.
Geen brieven nodig gehad.
Het betreft overigens visum voor een hier niet werkende vaderlander (gepensioneerd).
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”