Visa consulaat of ambassade?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visa consulaat of ambassade?

#16 Bericht door stevenl » maandag 28 september 2015, 05:34

Hua Thale schreef:Heb er een uit de vele even als voorbeeld geplaatst steven.
Kan dus een wat minder goede zijn.

Zelfs jouw visanogwat.com heeft het er over extension van 7 of 30 dagen te halen bij een immigratie kantoor in Thailand als je net een paar dagen of weken te kort komt bovenop je 30 dagen.
Sla het even na op Google.
Datums zijn veelal 2014 dus daar zou een breekpunt kunnen zitten.
Schei nou aub uit met het geven van foutieve informatie en vermelden van links met onjuiste informatie. Een van de vele of niet is irrelevant, het is fout.

Verleninging van visumvrije entree kan binnen Thailand voor 30 dagen. 7 dagen bestaat (vrijwel) niet meer en is hier niet van toepassing, dus met entree door de lucht plus 30 dagen verlenging heeft OP meer dan voldoende tijd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visa consulaat of ambassade?

#17 Bericht door Hua Thale » maandag 28 september 2015, 05:44

O dus je wist gewoon van die 'oude ' regeling af maar je ging eerst de verloren onschuld uithangen [welke 7 dagen regeling] om vervolgens als de oude irritante schoolmeester de bocht door te gaan.
Je had toch ook gewoon kunnen zeggen weet ik Hua maar dat is niet meer van toepassing in je eerste reactie meneer de :neus:
Een van de vele of niet is irrelevant, het is fout.
Wat een flappie ben je toch ook in je vraag en antwoord spel.
Ps schrijf meneer Google even aan of die zo her en der wat correctie aan kan brengen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visa consulaat of ambassade?

#18 Bericht door stevenl » maandag 28 september 2015, 05:50

Het correcte antwoord is gegeven hier, jij vind het vervolgens noodzaak om te corrigeren "7 dagen regeling plus dertig dagen minder als 5 weken volgens mijn boordcomputer." op basis van foutieve informatie. Er staat namelijk veel foute informatie op het www, voor sommige zaken is kennis vereist.

En als dan vervolgens aangegeven wordt dat je informatie fout is en de link die je geeft fout is begin je de boodschapper aan te vallen. Geef nou gewoon correcte informatie hier.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visa consulaat of ambassade?

#19 Bericht door Hua Thale » maandag 28 september 2015, 06:12

Je moet eens in het duits gaan schrijven begrijp ik je sneller.
Ja het klopt de boodschapper is het probleem met je begrijpen sie das mentaliteit.

Natuurlijk staat er heel veel verouderde info ja zelf onzin op het internet.
Het is aan de vraagsteller om uit te zoeken wat klopt via bijvoorbeeld forum of nog beter iets wat ik meestal doe gewoon de officiele instanties zowel hier als daar.
Alleen het feit al dat JIJ ook vrijwel altijd niks meer als je eigen gelijk als bron aangeeft zegt al genoeg.
Ja het kan zomaar fout zijn of juist niet maar in dit geval is het de boodschapper die het verkeerde deuntje zingt tenslotte had je ook kunnen zeggen 'is verouderd' in je eerste reactie.
Zal voortaan van 'JOUW' visum en rijbewijs onderwerpjes afblijven als een ieder dat nu doen komt alles weer goed.
Nog een fijne dag en je hoeft geen laatste woord te deponeren ik begrijp het allemaal.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visa consulaat of ambassade?

#20 Bericht door stevenl » maandag 28 september 2015, 06:19

Hua Thale schreef:Je moet eens in het duits gaan schrijven begrijp ik je sneller.
Ja het klopt de boodschapper is het probleem met je begrijpen sie das mentaliteit.

Natuurlijk staat er heel veel verouderde info ja zelf onzin op het internet.
Het is aan de vraagsteller om uit te zoeken wat klopt via bijvoorbeeld forum of nog beter iets wat ik meestal doe gewoon de officiele instanties zowel hier als daar.
Alleen het feit al dat JIJ ook vrijwel altijd niks meer als je eigen gelijk als bron aangeeft zegt al genoeg.
Ja het kan zomaar fout zijn of juist niet maar in dit geval is het de boodschapper die het verkeerde deuntje zingt tenslotte had je ook kunnen zeggen 'is verouderd' in je eerste reactie.
Zal voortaan van 'JOUW' visum en rijbewijs onderwerpjes afblijven als een ieder dat nu doen komt alles weer goed.
Nog een fijne dag en je hoeft geen laatste woord te deponeren ik begrijp het allemaal.
Gewoon correcte informatie geven en gegeven correcte informatie niet tegenspreken met onjuiste informatie en/of links. Dan is de OP blij, die stelt per slot van rekening een vraag en wil dan graag de juiste informatie.
"Het is aan de vraagsteller om uit te zoeken wat klopt via bijvoorbeeld forum" schiet niet op als de OP dat al doet en dan vervolgens foute informatie krijgt van je.

Dus inderdaad: als je iets niet weet antwoord dan niet, maar en discussie of gegeven informatie wel klopt is natuurlijk altijd goed.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visa consulaat of ambassade?

#21 Bericht door Hua Thale » maandag 28 september 2015, 06:29

maar en discussie of gegeven informatie wel klopt is natuurlijk altijd goed.
Precies en als jij dat nou gelijk in je eerste reactie naar mij correct had gedaan had dit slappe gel*l in dit onderwerp niet nodig geweest.

Fijne dag verder.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Visa consulaat of ambassade?

#22 Bericht door Herbergier » maandag 28 september 2015, 09:31

Thaitaaipop, hier is de site van het Royal Thai Honorary Consulate General in Amsterdam, aan de Herengracht 444 (BG) 1017 BZ (waar ze vier jaar geleden, toen ik daar was voor mijn visum, ook al zaten), daar kan je alle informatie vinden die je nodig hebt, kijk vooral even bij nieuws, klik dan laatste nieuws en daarna op visumaanvraag.

http://www.royalthaiconsulateamsterdam.nl/

http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... -aanvragen
Alles van waarde is weerloos.

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Visa consulaat of ambassade?

#23 Bericht door thaitaaipop » maandag 05 oktober 2015, 18:30

Allereerst dank voor de reacties en tips

Vandaag was het dus zover, naar amsterdam voor het visum aanvraag, wel vervelend dat het consulaat zo kort open is 10 tot 13 uur maar dit terzijde. het was de eerste maal dat ik überhaupt naar een consulaat ben gegaan, mijn romantische verwachtingen van een drukke werkvloer en meerdere balies werden in 1 minuut teniet gedaan, verstopt aan de Herengracht in een appartement zit dus het consulaat op de begane grond. Een kille lege ruimte met een balie en 2 meter daar vandaan iets wat een kantoor moet voorstellen, daarachter zat een correct maar ook wat afstandelijke mevrouw. Deze nam al de nodige papieren en het paspoort in beslag, er werd verders niet gevraag en binnen 5 minuten was ik weer buiten.

nu maar hopen dat de aanvraag wordt goedgekeurd.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Visa consulaat of ambassade?

#24 Bericht door serpay » maandag 05 oktober 2015, 18:55

bedankt voor je antwoord hier kunnen we wat mee.
zonder poespas en recht door zee.
einde discussie dit is het niet meer en niet minder. :clap: :clap:
Alfisti rebeli

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Visa consulaat of ambassade?

#25 Bericht door thaitaaipop » donderdag 08 oktober 2015, 15:21

heb ik nog een klein vraagje, stuurt het consul een mail naar je toe als het paspoort klaar ligt?

ben dus maandag geweest en wil het paspoort dus morgen gaan halen. maar heb tot nu toe niks gehoord. op de site staat wel dat de verwerking 2 dagen duurt. Maar vroeg me af of ze dan ook een bevestiging sturen dat je het op kunt halen.

ieder geval vast bedankt voor de antwoorden.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visa consulaat of ambassade?

#26 Bericht door stevenl » vrijdag 09 oktober 2015, 03:53

thaitaaipop schreef:heb ik nog een klein vraagje, stuurt het consul een mail naar je toe als het paspoort klaar ligt?

ben dus maandag geweest en wil het paspoort dus morgen gaan halen. maar heb tot nu toe niks gehoord. op de site staat wel dat de verwerking 2 dagen duurt. Maar vroeg me af of ze dan ook een bevestiging sturen dat je het op kunt halen.

ieder geval vast bedankt voor de antwoorden.
Klantenservice? Sorry, geen kans en geen telefoontje of email.

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Visa consulaat of ambassade?

#27 Bericht door thaitaaipop » vrijdag 09 oktober 2015, 16:35

heb het paspoort nu. en alles is in orde, nu vast voorbereiden voor de grote reis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visa consulaat of ambassade?

#28 Bericht door prajak » vrijdag 09 oktober 2015, 16:51

Proficiat. Neem aan dat je op het stempel alles hebt gecontroleerd.

Veel succes met de reis. :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”