Vraagje Railay Beach (Krabi) en vraagje Koh Samui.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Vraagje Railay Beach (Krabi) en vraagje Koh Samui.

#1 Bericht door Ralluf » maandag 21 september 2015, 11:27

Middag,

1. Ik heb een vraagje, als je vanaf AO Nang de boot pakt om je af te laten zetten op Railay Beach, dan kan je eventueel toch te voet naar Phra Nang Beach? Of is het aan te raden om dit dan ook weer per bootje te doen?

Wij willen ons namelijk s' morgens op Railey Beach laten afzetten en dan daar aan het strand te vertoeven en later naar Phra Nang Beach te gaan en daar op het strand te chillen om aan het einde van de middag weer de boot te nemen naar AO Nang. Dit is goed te doen toch?

2. Wij hebben op Koh Samui een aantal dingen op het lijstje staan die we willen gaan bezoeken/bekijken. Is het handig om dan één dag een taxichauffeur in te huren om zo alle bezienswaardigheden af te gaan? Is dit gebruikelijk en is dit te betalen? Iemand enig idee van de kosten.......? Zelf een scooter huren is een optie maar er gebeuren veel ongelukken en wij weten daar de weg niet, wat ook niet handig is.

Alvast bedankt! :thumbsup:


Groet,
Ralph

hanshu

Re: Vraagje Railay Beach (Krabi) en vraagje Koh Samui.

#2 Bericht door hanshu » maandag 21 september 2015, 13:25

De weg niet weten op Samui zal het probleem niet zijn. Er loopt een ringweg over het eiland die je altijd weer brengt waar je vandaan komt.Het aantal ongelukken is inderdaad wel hoog op Samui dus zorg voor een geldig rijbewijs.
Een taxi kan natuurlijk...maar op Samui heerst de taxi maffia.Dat betekend hoge prijzen. Maarja..wat is hoog op een vakantiebuget?
Verder zijn er niet veel vervoers mogelijkheden of je moet via hotel een trip boeken met een minivan.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: Vraagje Railay Beach (Krabi) en vraagje Koh Samui.

#3 Bericht door asiantraveler » maandag 21 september 2015, 19:44

Op samui kun je een taxi regelen per uur. Volgens mij moet je denken aan 500 bht per uur, dat heb ik 2 jaar geleden betaald. Dit is een goede optie als je met kinderen bent en niet afhankelijk wil zijn van een tour met een grotere groep. In een uurtje of 3 kun je redelijk wat zien, afhankelijk waar je verblijft en wat je natuurlijk wil zien. Brommer is overigens ook goed te doen als je voorzichtig rijdt.

http://www.youtube.com/watch?v=ffV6sOAeiXU

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Vraagje Railay Beach (Krabi) en vraagje Koh Samui.

#4 Bericht door Ralluf » maandag 21 september 2015, 21:37

Hmmm oké, minimaal 500 bath per uur dus, of een scooter huren. Daar gaan we even over nadenken.

Hebben jullie de Secret Garden ooit bezocht? Is dit de moeite waard en is deze makkelijk te bereiken?

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: Vraagje Railay Beach (Krabi) en vraagje Koh Samui.

#5 Bericht door asiantraveler » dinsdag 22 september 2015, 20:25

De secret garden, dat is toch op het hoogste punt van Samui. Dat heb ik jaren geleden bezocht maar vond het niet bijzonder. Het is wel wat zoeken met de brommer om er te komen, de wegen die het binnenland inlopen kun echt zeer stijl zijn.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Vraagje Railay Beach (Krabi) en vraagje Koh Samui.

#6 Bericht door pong » vrijdag 25 september 2015, 12:16

vwb Samui: hetzelfde-vergelijkbaar als de must-sees in bvb Zandvoort of Renesse: hooguit mildly interesting als je toch echt niks te doen hep.
vwb Krabi-Railey: dat is ook al weer vele, vele jaren geleden voor mij-weet echt niet meer hoe dat zit-kijk eens in die overbekende reisgids-die is vaak goed in dat soort vragen. .

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Vraagje Railay Beach (Krabi) en vraagje Koh Samui.

#7 Bericht door Ralluf » vrijdag 25 september 2015, 20:50

Haha oke, die secret garden laten we lekker secret. Ik heb wel wat andere dingen op mijn lijstje maar die werk ik wel met een taxi af.. Komt goed!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”