Met jouw AOW lekker lang op vakantie

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanshu

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#46 Bericht door hanshu » maandag 07 september 2015, 11:42

stevenl schreef:
hanshu schreef:Dat mag ook wel Steven....alleen wil de SVB graag weten waar je zit om evt kortingen te kunnen toepassen. :crazy:
Naar mijn mening: gaat ze niets aan zolang iemand officieel in Nederland woont. Ze hebben gewoon de regels voor woonachtig in Nederland te volgen.

Maar goed, mijn mening telt niet echt bij de SVB denk ik.
Ik ben het helemaal met je eens...dat zou het leven (lees: wetgeving)een stuk simpeler maken.
Maar het is nu eenmaal wetgeving en de SVB is uitvoerend in dit verhaal. Verder zijn er natuurlijk nog wel wat van die zaken te bedenken...bv het erfrecht.
Volgens sommige hebben we dit met zn allen gewild want we hebben zelf op deze wetgevers gestemd. :roll:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#47 Bericht door driver » maandag 07 september 2015, 15:38

ron schreef:Gewoon doorgaan Arie!! :clap:

Afbeelding
Gelukkig geen plafonds Ron ...Maar we zijn weer klaar dus weer 3 dagen dichter bij de Aow en lekker lang op vakantie ;)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#48 Bericht door genesis » dinsdag 08 september 2015, 19:15

Jeanette schreef:Er is nog 1 ding waar ik vraagtekens bij heb.
Als iemand 8 maanden naar Thailand gaat en 4 maanden in Nederland blijft i.v.m. de ziektekostenverzekering en die persoon heeft een (goedkoop) huurhuis.
Mag dat dan zomaar zolang leegstaan met de huidige woningnood?

:?:
Vraag eens of mij dat interesseerd...................

Genesis

P.s.: ik heb Eigen onroerend goed, maar wat dan nog.......

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#49 Bericht door Jeanette » dinsdag 08 september 2015, 21:34

Doe ik Genesis, zo gauw jouw antwoord op die vraag mij dan weer interesseert. ;)
Ik mijmerde er even over omdat ik iemand gesproken had die al een hele tijd op de wachtlijst staat en die nu dacht dat er steeds asielzoekers en gescheiden mensen voor gaan.
Dus de vraag was; "Mag je een huurhuis met subsidie 8 maanden leeg laten staan?", maar blijkbaar weet niemand dit.

Maar al die kantoorpanden die leegstaan omdat leegstand gesubsidieerd wordt door de belastingdienst heb ik wel altijd een vreemde wet gevonden. :?

Maar ik gun je van harte 'exodus' Genesis. :giggle3:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#50 Bericht door genesis » dinsdag 08 september 2015, 22:39

Jeanette schreef:Doe ik Genesis, zo gauw jouw antwoord op die vraag mij dan weer interesseert. ;)
Ik mijmerde er even over omdat ik iemand gesproken had die al een hele tijd op de wachtlijst staat en die nu dacht dat er steeds asielzoekers en gescheiden mensen voor gaan.
Dus de vraag was; "Mag je een huurhuis met subsidie 8 maanden leeg laten staan?", maar blijkbaar weet niemand dit.

Maar al die kantoorpanden die leegstaan omdat leegstand gesubsidieerd wordt door de belastingdienst heb ik wel altijd een vreemde wet gevonden. :?

Maar ik gun je van harte 'exodus' Genesis. :giggle3:
Dan zijn we het partieel eens & oneens. Maar ik vind zolang iemand het binnen de regels doet hem/haar nix te verwijten valt, dus ik vind dat iemand en ik dus ook, voor zichzelf mag kiezen en ik heb er een broertje dood aan als een ander voor mij wil gaan beslissen wat ik wel en niet mag.............

Dat doet de Nederlandse overheid al voor ons en alleen om dat het dan de 'wetgeving' heet moet een ieder daar dan aan gehoorzamen, maar dat maakt het nog niet correct! (denk aan allerlei wetten die eigenljk gewoon crimineel zijn Successierecht bv....). Waarbij ik, afhankelijk welke wetgeving het is, respect kan opbrengen voor de mensen die hem niet volgen. ;) Ik maak tegen die tijd zelf een afweging volg ik de wet of niet, past in mijn schema, danwel, past het niet in mijn schema hoe kan ik die 'buigen' en wat zijn de consequenties, vind ik die te hoog, dan ben ik een 'braaf' burger, zijn die voor mij aanvaardbaar, dan zal ik 'burgelijk ongehoorzaam' zijn. :mrgreen:

Genesis

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#51 Bericht door Jeanette » dinsdag 08 september 2015, 22:57

Waar zijn we het dan - partieel - oneens mee?

:?:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#52 Bericht door genesis » dinsdag 08 september 2015, 23:11

Jeanette schreef:Waar zijn we het dan - partieel - oneens mee?

:?:
'die persoon heeft een (goedkoop) huurhuis. Mag dat dan zomaar zolang leegstaan met de huidige woningnood?'


Ik dacht dat je dit mbt de persoon in kwestie afkeurde

Genesis

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#53 Bericht door Jeanette » woensdag 09 september 2015, 07:04

Het was een puur cijfermatige vraag.
Om voor 8 maanden €4000,- a €5000,- aan huur te betalen waar je geen gebruik van maakt om maar een betaalbare zorg-verzekering te hebben is 1 ding.
'Mag het' is een andere vraag.
Ik ben niet zo zeer benieuwd naar het morele aspect maar meer naar de druk die er nu uitgeoefend wordt van Den Haag uit naar de woningcorporaties toe.

Die druk scherp de regels aan dacht ik, oké?

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#54 Bericht door jomel17 » woensdag 09 september 2015, 10:24

Wij hebben een (relatief) goedkoop huurhuis, zonder huursubsidie, maar ik ben niet van plan om dat aan te houden als ik in 2017 kan emigreren.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#55 Bericht door driver » woensdag 09 september 2015, 10:27

jomel17 schreef:Wij hebben een (relatief) goedkoop huurhuis, zonder huursubsidie, maar ik ben niet van plan om dat aan te houden als ik in 2017 kan emigreren.
Als je emigreert ben je hier ook uitgeschreven toch dan kun je een huurhuis ook niet meer aanhouden vlgs mij ?.

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#56 Bericht door prajak » woensdag 09 september 2015, 10:29

driver schreef:
jomel17 schreef:Wij hebben een (relatief) goedkoop huurhuis, zonder huursubsidie, maar ik ben niet van plan om dat aan te houden als ik in 2017 kan emigreren.
Als je emigreert ben je hier ook uitgeschreven toch dan kun je een huurhuis ook niet meer aanhouden vlgs mij ?. gr driver
Vrije sector toch wel? Of zie ik dat verkeerd.

hanshu

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#57 Bericht door hanshu » woensdag 09 september 2015, 10:32

zolang je de huur voldoet wel...of er moet in de kleine lettertjes staan dat het niet leeg mag staan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#58 Bericht door driver » woensdag 09 september 2015, 11:08

prajak schreef:
driver schreef:
jomel17 schreef:Wij hebben een (relatief) goedkoop huurhuis, zonder huursubsidie, maar ik ben niet van plan om dat aan te houden als ik in 2017 kan emigreren.
Als je emigreert ben je hier ook uitgeschreven toch dan kun je een huurhuis ook niet meer aanhouden vlgs mij ?. gr driver
Vrije sector toch wel? Of zie ik dat verkeerd.
Vrije sector weet ik niet maar Jomel geeft aan goedkoop huurhuis en dat kun je m.i niet blijven huren als je uitgeschreven bent bij het GBA wegens emigratie..

gr driver

hanshu

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#59 Bericht door hanshu » woensdag 09 september 2015, 11:30

Het zal in elk geval wel stankoverlast geven al die droog staande syphons ...
:thumbsup:
Laatst gewijzigd door hanshu op woensdag 09 september 2015, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Met jouw AOW lekker lang op vakantie

#60 Bericht door jomel17 » woensdag 09 september 2015, 11:58

hanshu schreef:Het zal in elk geval wel stankoverlast geven als die droog staande syphons ...
:thumbsup:

lol
Ik heb idd nagedacht over het 8/4 verhaal wat op dit forum speelt.
Het is echter niet alleen de huur die doorgaat maar ook alle heffingen.
Ik denk dat het dan toch voordeliger is om mij helemaal uit te schrijven en een Thaise verzekering te nemen.
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”