Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
komopi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 20 juli 2015, 19:24

Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#1 Bericht door komopi » dinsdag 01 september 2015, 14:18

Hoi

Wij gaan 3 oktober 2015 naar Thailand en direct na aankomst 3 dagen Ayuttaya. Hierna willen wij met de nachttrein door naar Chiang Mai en eigenlijk in Nederland al tickets boeken. Echter kunnen deze enkel in Bangkok worden afgehaald ? Wie heeft er ervaring met de nachttrein vanuit Ayuttaya naar Chiang Mai waar het beste de tickets te koop zijn. Willen 1e klass en lower beds.

vrgr
Komopi

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#2 Bericht door Ashakorat » dinsdag 01 september 2015, 15:18

Ik heb dat een paar jaar geleden via internet met een reisburootje in thailand geregeld. Daar vind je er zat van op internet. Treintickets digitaal toegestuurd gekregen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#3 Bericht door Jeanette » dinsdag 01 september 2015, 16:27

komopi schreef:Hoi

Wij gaan 3 oktober 2015 naar Thailand en direct na aankomst 3 dagen Ayuttaya. Hierna willen wij met de nachttrein door naar Chiang Mai en eigenlijk in Nederland al tickets boeken. Echter kunnen deze enkel in Bangkok worden afgehaald ? Wie heeft er ervaring met de nachttrein vanuit Ayuttaya naar Chiang Mai waar het beste de tickets te koop zijn. Willen 1e klass en lower beds.

vrgr
Komopi
Ik heb niet direct antwoord op je vraag maar ik vraag me af of je de nachttreinen kent in Thailand.
Eerste klas is een eigen hokje met dwars op de rails een bank die stapelbed wordt.
In het ene hokje rij je dan zittend achteruit en in de andere vooruit.
Tussen de 2 hokjes zit een schuif/vouwdeur.
Twee beneden-bedden lijkt mij moeilijk te boeken.

In de 2de klas kun je wel 2 beneden-bedden boeken.
Dat zijn 2 zitjes tussen de ramen en het gangpad en als bed lopen ze parallel met de rails.

[|)

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#4 Bericht door Ashakorat » dinsdag 01 september 2015, 16:48

Jeanette schreef:
komopi schreef:Hoi

Wij gaan 3 oktober 2015 naar Thailand en direct na aankomst 3 dagen Ayuttaya. Hierna willen wij met de nachttrein door naar Chiang Mai en eigenlijk in Nederland al tickets boeken. Echter kunnen deze enkel in Bangkok worden afgehaald ? Wie heeft er ervaring met de nachttrein vanuit Ayuttaya naar Chiang Mai waar het beste de tickets te koop zijn. Willen 1e klass en lower beds.

vrgr
Komopi
Ik heb niet direct antwoord op je vraag maar ik vraag me af of je de nachttreinen kent in Thailand.
Eerste klas is een eigen hokje met dwars op de rails een bank die stapelbed wordt.
In het ene hokje rij je dan zittend achteruit en in de andere vooruit.
Tussen de 2 hokjes zit een schuif/vouwdeur.
Twee beneden-bedden lijkt mij moeilijk te boeken.

In de 2de klas kun je wel 2 beneden-bedden boeken.
Dat zijn 2 zitjes tussen de ramen en het gangpad en als bed lopen ze parallel met de rails.

[|)
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar ik vond de eersteklas slaaptoestand prima. Het is wel klein maar best te doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#5 Bericht door prajak » dinsdag 01 september 2015, 17:11

http://www.railway.co.th/checktime/chec ... iang%20Mai

Waarom niet de dagtrein?

Vertrekt tegen 10 uur, je bent uitgeslapen, lekker ontbeten, en gaat genieten van het land. In de nachttrein lig je mogelijk in een overvol rijtuig, geroezemoes, ramen open, piepende ventilators, volk loopt heen en weer, hard bed, komt er niemand aan jouw spullen?, je doet geen oog dicht, en het scheelt een halve dag slechts.

Grote kans dat je voor de dagtrein geen reservering hoeft want die zit niet vol.

Voor mij is het de dagtrein.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#6 Bericht door Ashakorat » dinsdag 01 september 2015, 17:18

prajak schreef:
Voor mij is het de dagtrein.
Ik zou niet de dagtrein nemen Komopi. Heb ik ook wel eens gedaan, ontzettend saai wordt het landschap in die 12 uur. Op het laatst weet je niet meer hoe je zitten moet net als in het vliegtuig. . Mensen die constant raampjes open en dicht doen, kinderen die heen en weer rennen. De eersteklas slaapcoupe is rustig, geen centje last en heerlijk uitgeslapen op je bestemming.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#7 Bericht door torkom » dinsdag 01 september 2015, 19:39

Een keer gedaan, de trein van Bkk naar Chiang mai in een eerste klas slaapcoupe, prima nacht gehad met toenmalige vriendin.. :thumbsup:

Als ik nu MOEST kiezen tussen dag of nacht trein kies ik de nacht trein...

Maar een eventuele volgende keer pak ik gewoon weer het vliegtuig, is toch wat sneller..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#8 Bericht door Jeanette » dinsdag 01 september 2015, 20:07

Ashakorat schreef: Ik weet niet of ik je goed begrijp maar ik vond de eersteklas slaaptoestand prima. Het is wel klein maar best te doen.
Toppicstarter zoekt 2 beneden-bedden Asha.
Wij hebben meerdere keren 2de klas gehad en 1 x de eerste klas, 2de klas vond ik fijner.

De bedden in de trein zijn de zachtste van Thailand. :idea:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#9 Bericht door Ashakorat » dinsdag 01 september 2015, 20:44

Jeanette schreef:
Ashakorat schreef: Ik weet niet of ik je goed begrijp maar ik vond de eersteklas slaaptoestand prima. Het is wel klein maar best te doen.
Toppicstarter zoekt 2 beneden-bedden Asha.
Wij hebben meerdere keren 2de klas gehad en 1 x de eerste klas, 2de klas vond ik fijner.

De bedden in de trein zijn de zachtste van Thailand. :idea:
Had ik niet gezien Jeanette, 2 lower beds betekent 2 cabines. Zijn beide misschien mindervalide dat ze niet bovenin kunnen komen of hoogtevrees?

komopi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 20 juli 2015, 19:24

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#10 Bericht door komopi » vrijdag 04 september 2015, 08:18

haha..nee niet mindervalide. Zijn 13 jaar geleden al met de nachttrein geweest. Kiezen voor 1 cabine en ik slaap dan boven. Willen alleen direct vanuit Ayutthaya door naar Chiang Mai. En vanuit de Nederland de tickets al regelen en hier kunnen afdrukken. Wie weet een adres die zo werkt?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nachttrein tickets Ayuttaya naar Chiang Mai

#11 Bericht door Jeanette » vrijdag 04 september 2015, 09:26

Greenwoodtravel
:idea:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”