De ATM effe zonder stroom en dan?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

De ATM effe zonder stroom en dan?

#1 Bericht door prajak » zondag 23 augustus 2015, 16:31

Een kameraad maakt dat vandaag mee in Aland. En Aland is een land waar het allemaal nog minder soepeltjes loopt dan in Thailand.

Hij gaat naar de ATM en weet dat er 21.000 Alanders opstaan (het is een Thaise bankrekening overigens) en pint 20.000 Alanders en hoort de machine de biljetjes tellen en dan ... valt de stroom uit ... en dan even wachten en alle lampjes gaan weer aan maar er komt geen geld doch een briefje CANCELLED en de pinpas komt terug.

Nou, nog maar eens proberen en er komt een tekst 'niet voldoende saldo' en dan toetst hij 'saldo' in en ziet 1.100 Alanders saldo.

Potverdikkie. Paniek in de tent.

Hij belt mij in Thailand en ik rij naar de bank en stop zijn reserve-ATM pas er in (die heb ik want ik betaal zijn huur etc als hij weg is.). Inderdaad, geen 1.000 baht dus het aantal Alanders klopt.

De vraag is nu, hoe gaat dit verder?

Ik mag aannemen dat het geld in een aparte schuif is gevallen en dat niet de volgende klant daar ruim lachend mee wegloopt.....

Hij zal morgen naar de bank gaan en kijken of men wat kan doen. En anders aangifte bij de politie en maar hopen dat er wat van komt.

Het kan verkeren. Daarom pin ik alleen tijdens openingstijden van de bank en IN of AAN de bank, mijn eigen bank. Kan ik direct naar binnen als er wat mis loopt.

Heeft iemand raad?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: De ATM effe zonder stroom en dan?

#2 Bericht door Gardensafari » zondag 23 augustus 2015, 21:48

Normaliter betekent "cancelled" ook echt "cancelled".
Dus morgen moet het weer in orde zijn.
Zo niet, dan moet hij naar zijn eigen bank, dat is de enige die het kan oplossen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: De ATM effe zonder stroom en dan?

#3 Bericht door Jeanette » zondag 23 augustus 2015, 22:29

Je zou een foto kunnen maken met je mobiel van de ATM met je horloge erbij.

Ooit in Brazilië ook een keer een afschrijving gehad toen er geen geld uit was gekomen, dat is later - na reclameren - ook terug gestort.

Zoiets geeft wel een rotgevoel voor een paar dagen.

:happyno:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De ATM effe zonder stroom en dan?

#4 Bericht door prajak » maandag 24 augustus 2015, 00:12

Hij heeft het bonnetje met cancelled nog en ik neem aan dat de camera heeft meegedraaid. Als de Siam Commercial het moet oplossen dan moet ie eerst terug zijn en dat is eind september. We horen het wel en ik hou je op de hoogte.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: De ATM effe zonder stroom en dan?

#5 Bericht door Hua Thale » maandag 24 augustus 2015, 01:41

De SCB kan dat tot op de sec. zien in hun uitdraai.
Verschil in geld wat er in die laden zit en uitgeven uiteraard ook waarneembaar.
Heb dit al eens meegemaakt geen correcte uitbetaling of helemaal niet.
Correctie moet dan snel erna volgen normaal gesproken.

Uitleg gevraagd en dit antwoord gekregen bij de SCB maar ook bij de TMB.
Even bellen als account houder dat ook jij het gemerkt heb en dus te weinig geld gekregen heb lijk mij duidelijk.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De ATM effe zonder stroom en dan?

#6 Bericht door prajak » maandag 24 augustus 2015, 03:44

De bank kan dat alleen in haar eigen ATM zien. We praten hier over een opname uit ATM in Aland. Dus daar moet ie naar toe en dat gaat ie ook doen. En dan kijken of ze daar uitbetalen of een correctie doorgeven aan Thailand en dat laatste gaat tijd kosten.

Komt heus wel goed maar kan effe duren.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De ATM effe zonder stroom en dan?

#7 Bericht door stevenl » maandag 24 augustus 2015, 04:50

Duurt vaak een dag,maar soms al direct: dit wordt gewoon teruggedraaid.

Wat wel het geval kan zijn: bij zijn pas staat genoteerd 'vandaag al 20k opgenomen', dus kan pas wederom geld opnemen na 24 uur.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De ATM effe zonder stroom en dan?

#8 Bericht door prajak » maandag 24 augustus 2015, 09:55

Het is al 'opgelost' dat wil zeggen, de marsroute is bekend.

De Alandbank doet niks en wacht op een verzoek om teruggaaf van de Siam Comm Bank in Nongkhai. Kameraad komt medio september naar hier en loopt de Siam C.B. dan binnen met papieren etc. Dan gaat de molen draaien en dan kan het nog 45 dagen duren.

Dus even de la open maken en uitbetalen is een brug te ver. Snap ik want mogelijk liggen er TIG pakketjes van de zaterdag en de zondag in de bank in Aland. Aland mag je plaatsen regio India.

Ik denk dat als het geheel binnen Thailand was gebeurd dat men dat sneller oplost. Weer wat geleerd.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”