Nieuwe banden.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Nieuwe banden.

#1 Bericht door nbreeker » woensdag 19 augustus 2015, 03:39

Wij zijn in het bezit van een Toyota Yaris en de achterbanden zitten er al 7 jaar onder,dus werd het is tijd dat die vernieuwd werden en ook mijn vrouw gaat het weekend naar haar Moeder met de auto en dat is 175 km hier vandaan en op een of andere manier voelde ik me er niet lekker mee dus besloot om voor dat ze gaat er nieuwe sloffen onder te zetten.
Er zit standard Bridgestone onder maar ik was wezen vragen bij Michelin en ik had daar van een aardige dame een prijs opgekregen inclusief balanceren en de oude sloffen inleveren,dus ik daar gisteren heen maar de dame in kwestie was niet op de zaak dit was de originele Michelin dealer,en de man die daar wel aanwezig was wilde mij niet de afgesproken prijs geven,hij zegt morgen om 8 uur is de dame weer op de zaak,dus ik was daar om half negen wat denk je dezelfde man en de dame kwam vanmiddag om 4 uur dus toen heb ik hem vriendelijk maar overtuigend verteld dat de Michelins niet door gingen en ik weer naar de Bridgestone dealer ging hij lachte wat schaapachtig dus ben ik naar de Bridgrstone dealer gegaan en heb de voorbanden achter neergezet en voor 2 nieuwe Bridgestone sloffen er onder netjes gevuld met stikstof en nieuwe ventielen en waar ik bij stond uitgebalanceerd daar ik in mijn jonge jaren ook nog een tijdje in de banden heb gewerkt en toen ook moest balanceren maar alles ging keurig, op de terugweg naar huis was het heel rustig op de weg dus heb ik even gas geven nu geen trillinkie en de wagen loopt ook mooi rechtdoor,dus geef ik mijn vrouw de wagen met een gerust hart mee.
Ik besef dat je een ongeluk niet altijd voor kan zijn maar je kunt wel je best doen om er voor te zorgen dat je spullen up to date zijn en ze niet het risico loopt van een klapband want ik wil haar nog niet kwijt.
Laatst gewijzigd door nbreeker op donderdag 20 augustus 2015, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Nieuw banden.

#2 Bericht door Herbergier » woensdag 19 augustus 2015, 04:01

Ik heb vorige maand, bij Michelin Buriram zonder afspraak, vier nieuwe banden onder onze auto laten monteren, wij hebben een Toyota Altis, geen echte Michelin banden, want wij rijden niet echt veel kilometers, maar Uniroyal 195/60 R15 88H TL T365, ik denk het B merk van Michelin, uitbalanceren en ook de oude banden ingeleverd, kosten waren 8000 baht en binnen een uur reden we weer weg met nieuwe banden.
Laatst gewijzigd door Herbergier op woensdag 19 augustus 2015, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Nieuw banden.

#3 Bericht door Ben » woensdag 19 augustus 2015, 04:21


Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”