Vandaag de dag in Amsterdam

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Vandaag de dag in Amsterdam

#1 Bericht door ron » vrijdag 14 augustus 2015, 12:51

"Welkom thuis"

Woensdagmorgen thuis gekomen van een variabele vakantie,welke ik later zal beschrijven.
Ben al een tijdje bezig om alle foto,s van deze vakantie te uploaden,maar dat gaat maar mondjesmaat........ :roll:
Heb wel even de tijd daarvoor jammer genoeg,aangezien twee werken van ons met het nieuwe produkt zijn stilgelegd omdat er ineens nieuwe normen worden gesteld aan het aantal vrijkomende vezels bij verwijdering van asbest,bla,bla,bla,...........pfffffffffff,lang verhaal in ieder geval,en besef ik dat we weer zijn beland in regeltjesland Nederland...........

Eerder had ik al eens beschreven dat een land als Thailand,wel regels heeft,maar die haast nooit worden uitgevoerd.....
Ik doel daar eigenlijk meer op veiligheidsaspecten etc.,welke de burgers zouden moeten beschermen tegen schadelijke stoffen,gevaarlijke situatie,s,en gevaarlijke werkzaamheden laten uitvoeren door personeel met de mogelijkheid om te verongelukken door niet genomen veiligheidsmaatregelen.........(meestal oorzaak kostenplaatje)
Destijds heb ik ook geschreven dat als ik een keuze zou moeten maken tussen het regeltjesland,of het totaal regelloze Thailand,zou ik het eerste kiezen.........

Jammer dat er geen ideale tussenweg is tussen deze twee landen,en dat geldt niet alleen voor de regeltjes,maar ook voor een eventuele ziektekostenverzekering, het kopen van land/huis (dus op eigen naam).....etc.

Maar goed,terug naar de orde van de dag en zodirekt maar naar de garage met een bestelbus van mij,welke schade heeft opgelopen tijdens mijn vakantie,welke door een "vriend"even was geleend..........
Ik had een mailtje gehad vorige maand,waarin hij vroeg of hij die bus even kon lenen omeen partij bloemen op te halen in Lisse.....
Was geen probleem,schreef ik terug.............

De firma naast mijn bedrijf heeft de sleutels van mijn loods waarin de bus gestald staat,voor het geval er iets is.......
Sleutels zitten in de bus,dus hij kon hem zo meenemen.
Ik werd in Thailand gebeld door die firma,of het goed was dat die persoon de bus mee nam,en ik zei dat het okee was.

Blijkt bij terugkomst dat mijnheer er ruim een maand mee heeft rond gereden,naar Duitsland en Belgie met familie en zijn stinkhonden...
Lekker van binnen uitgeleefd,dashboardkastje geheel uit de schanieren gerukt,schade aan de deur plus afgereden buitenspiegel en een lege tank,heeft hij hem een dag voor onze aankomst in Nederland terug gezet in de loods.........

Gistermorgen even een gesprekje met de betreffende persoon gehad,welke zich van geen kwaad bewust is......... [|(
Moest weer aan m,n vader denken,die mij al heel jong leerde dat je nooit je vrouw of je auto moet uitlenen.......want daar komt narigheid van........ :thumbsup:

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#2 Bericht door Ben » vrijdag 14 augustus 2015, 13:07

je vrienden zoek jezelf uit Ron :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#3 Bericht door ron » vrijdag 14 augustus 2015, 13:10

Ben schreef:je vrienden zoek jezelf uit Ron :thumbsup:
Ja,Ben................
Het woordje vriend,staat niet voor niets zo geschreven:"vriend" ;)
De enigste vrienden wonen in ons huis Ben,........de illusie van echte vrienden is al jaren historie..

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#4 Bericht door brake034 » vrijdag 14 augustus 2015, 13:14

Henny en Herman, echte vrienden:
http://www.youtube.com/watch?v=BVecENKIbKg
Marcel

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#5 Bericht door torkom » vrijdag 14 augustus 2015, 13:16

Alle schade laten betalen incl. schoonmaak kosten plus een volle tank...en die "vriend" verder nooit meer aankijken.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#6 Bericht door ron » vrijdag 14 augustus 2015, 13:22

torkom schreef:Alle schade laten betalen incl. schoonmaak kosten plus een volle tank...en die "vriend" verder nooit meer aankijken.
Was gewoon een kennis uit een koffiehuis waar ik wel eens een kaartje mee leg,Torkom.
Zijn auto was stuk zei hij,en ik wilde hem alleen maar een dienst bewijzen in goed vertrouwen,maar helaas is de wereld veranderd en heeft men andere normen en waarden waarschijnlijk.......
Nogmaals,de enige vrienden zijn deze:

Afbeelding

Hongkong
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#7 Bericht door torkom » vrijdag 14 augustus 2015, 13:52

ron schreef:
torkom schreef:Alle schade laten betalen incl. schoonmaak kosten plus een volle tank...en die "vriend" verder nooit meer aankijken.
Was gewoon een kennis uit een koffiehuis waar ik wel eens een kaartje mee leg,Torkom.
Zijn auto was stuk zei hij,en ik wilde hem alleen maar een dienst bewijzen in goed vertrouwen,maar helaas is de wereld veranderd en heeft men andere normen en waarden waarschijnlijk.......
Tja, vroeger was alles beter... :crazy:

Ik ben zeer benieuwd naar je vakantiebelevenissen en verhalen...ik denk dat die heel wat interessanter zullen zijn dan de ervaringen van "opgestapte" Thailand pensionado's met tien plus jaar "leefervaring".
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#8 Bericht door ron » vrijdag 14 augustus 2015, 14:15

Ja Torkom,ik heb nog wel het een en ander te vertellen over de vakantie.......... ;)
Moet trouwens zo ook even met Jeab praten,want ik kom nu foto,s tegen uit Hongkong waar zij met de kinderen een paar dagen naar toe was,waar zij met een vreemde kerel op staat..........
Even madame aan de welbekende tand voelen........ :crazy:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#9 Bericht door ron » vrijdag 14 augustus 2015, 14:34

Heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk hoor dat Hollandse weer....... :giggle:

Afbeelding

Hoop dat we volgende week beter weer hebben bij de SAIL 2015......
De derde Sail die Jeab gaat meemaken...........

Afbeelding

Sail 2005,Jeab zwanger van onze zoon Kevin.

Afbeelding

Foto,s van de SAIL 2010 even spoorloos......... :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#10 Bericht door driver » vrijdag 14 augustus 2015, 15:01

Ook al wordt jij niet echt ,,happy " van je uitleen auto story ..ik vindt het wel weer een vermakelijk stukje om te lezen Ron :angel: .

De vervolg verhalen die er misschien nog komen ongeacht waarover worden m.i ook wel weer leuk leesvoer...

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#11 Bericht door driver » vrijdag 14 augustus 2015, 15:03

ron schreef:Ja Torkom,ik heb nog wel het een en ander te vertellen over de vakantie.......... ;)
Moet trouwens zo ook even met Jeab praten,want ik kom nu foto,s tegen uit Hongkong waar zij met de kinderen een paar dagen naar toe was,waar zij met een vreemde kerel op staat..........
Even madame aan de welbekende tand voelen........ :crazy:

Afbeelding
Deze kerel moet je in de smiezen houden want vlgs mij is tie ook al in Disneyland Parijs gesignaleerd met diverse vrouwen dus Jeab heeft hem niet voor haarzelf mocht ze dat soms denken ... ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#12 Bericht door ron » vrijdag 14 augustus 2015, 15:16

driver schreef:Ook al wordt jij niet echt ,,happy " van je uitleen auto story ..ik vindt het wel weer een vermakelijk stukje om te lezen Ron :angel: .

De vervolg verhalen die er misschien nog komen ongeacht waarover worden m.i ook wel weer leuk leesvoer...

gr driver
Ach Arie,ik vertel maar even een fractie van wat ik de afgelopen 48 uur hier alweer heb meegemaakt.........
Als de kat van huis is,bla,bla,bla...........
Sta eigenlijk niet eens zo verbaasd over gebeurtenissen tijdens onze afwezigheid hier,maar vraag mij wel eens af waar men de brutaliteit vandaan haalt om zomaar dingen te doen zonder enig overleg.

Men weet zo onderhand wel dat ze alles van mij kunnen krijgen,maar owee als je de boel in de maling neemt........
Toch flikken ze dingen waar ik helemaal niet blij mee ben,zoals twee ZZP-ers die veel werk van mij krijgen en ook een bus van mij mogen gebruiken,ook al werken ze af en toe voor een ander.......(3 opdrachtgevers)

Wilde ik twee uurtjes geleden die bus voor drie dagen even terug,aangezien die ander voor reperatie weg is,blijkt dat de bestuurder niet te bereiken is........op vakantie naar Spanje..........met de bus.
Zondagavond wordt hij thuis verwacht,volgens z,n moeder.
E-mailen en bellen wordt niet beantwoord........ :happyno:
Denk dat ik maar een verhuurbedrijf ga beginnen..........

Heb het nog niet eens tegen Jeab verteld,want dan krijg ik de wind van voren,haha. :giggle:

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#13 Bericht door ron » vrijdag 14 augustus 2015, 15:21

driver schreef:
ron schreef:Ja Torkom,ik heb nog wel het een en ander te vertellen over de vakantie.......... ;)
Moet trouwens zo ook even met Jeab praten,want ik kom nu foto,s tegen uit Hongkong waar zij met de kinderen een paar dagen naar toe was,waar zij met een vreemde kerel op staat..........
Even madame aan de welbekende tand voelen........ :crazy:

Afbeelding
Deze kerel moet je in de smiezen houden want vlgs mij is tie ook al in Disneyland Parijs gesignaleerd met diverse vrouwen dus Jeab heeft hem niet voor haarzelf mocht ze dat soms denken ... ;)
En raad eens..............8 jaar geleden hetzelfde gebeurt in Parijs!!..........
Ik ga er een detective op zetten.......... :thumbsup:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#14 Bericht door driver » vrijdag 14 augustus 2015, 15:33

ron schreef:
driver schreef:Ook al wordt jij niet echt ,,happy " van je uitleen auto story ..ik vindt het wel weer een vermakelijk stukje om te lezen Ron :angel: .

De vervolg verhalen die er misschien nog komen ongeacht waarover worden m.i ook wel weer leuk leesvoer...

gr driver
Ach Arie,ik vertel maar even een fractie van wat ik de afgelopen 48 uur hier alweer heb meegemaakt.........
Als de kat van huis is,bla,bla,bla...........
Sta eigenlijk niet eens zo verbaasd over gebeurtenissen tijdens onze afwezigheid hier,maar vraag mij wel eens af waar men de brutaliteit vandaan haalt om zomaar dingen te doen zonder enig overleg.

Men weet zo onderhand wel dat ze alles van mij kunnen krijgen,maar owee als je de boel in de maling neemt........
Toch flikken ze dingen waar ik helemaal niet blij mee ben,zoals twee ZZP-ers die veel werk van mij krijgen en ook een bus van mij mogen gebruiken,ook al werken ze af en toe voor een ander.......(3 opdrachtgevers)

Wilde ik twee uurtjes geleden die bus voor drie dagen even terug,aangezien die ander voor reperatie weg is,blijkt dat de bestuurder niet te bereiken is........op vakantie naar Spanje..........met de bus.
Zondagavond wordt hij thuis verwacht,volgens z,n moeder.
E-mailen en bellen wordt niet beantwoord........ :happyno:
Denk dat ik maar een verhuurbedrijf ga beginnen..........

Heb het nog niet eens tegen Jeab verteld,want dan krijg ik de wind van voren,haha. :giggle:

Ron.
Jij bent soms wat te makkelijk denk ik en daar wordt dan ge/misbruik van gemaakt.
Als ik zo,n opdrachtgever zou hebben zou ik er zuinig op zijn ipv dit soort dingen flikken.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag in Amsterdam

#15 Bericht door driver » vrijdag 14 augustus 2015, 15:35

ron schreef:
driver schreef:
ron schreef:Ja Torkom,ik heb nog wel het een en ander te vertellen over de vakantie.......... ;)
En raad eens..............8 jaar geleden hetzelfde gebeurt in Parijs!!..........
Ik ga er een detective op zetten.......... :thumbsup:

Afbeelding
Nie goed neejjj....Zou toch eens gaan kijken of er bij jouw tuis geen Donald Duck oid rondslingert daar begint het vaak mee denk ik...Hier liggen ze trouwens ook voor mijn kleinkind als ie soms komt maar ik ga ze toch maar ffe verstoppen denk ik voordat ... :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”