Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#1 Bericht door Farang Baa » donderdag 06 augustus 2015, 16:34

Mijn vriendin komt uit Samut Songkhram en de laatste (en enige) keer dat ik daar ben geweest ging dat per minibus vanaf het Victory Monument en terug naar Sai Tai.

Zijn er rechtstreekse mogelijkheden van en naar Pattaya? Het lijkt erop dat Samut Songkhram niet of nauwelijks per gewone bus te bereiken is. Of toch wel?

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#2 Bericht door Rens » donderdag 06 augustus 2015, 17:01

Kijk even naar de linken, deze maatschappij rijdt van Pattaya naar Phuket, en gaat "onder" Bangkok door via de Mega Brug (Bhumibol Brug) Stopt ook in Samut Songkhram begrijp ik.
Even een mail of telefoontje aan wagen en misschien heb je dan een rechtstreekse verbinding.

http://www.phuket-pattaya.com/routes-eng.html
http://www.phuket-pattaya.com/english.html

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#3 Bericht door Farang Baa » donderdag 06 augustus 2015, 19:16

Dank je wel, Rens, maar helaas rijdt er slechts één bus per dag in beide richtingen en van SS naar Pattaya zelfs diep in de nacht. Daarnaast is de bushalte in SS ook nog eens ruim van mijn hotel in het centrum en van de busterminal verwijderd. Geen goede optie dus.

Vanaf Pattaya rijden er minibussen naar Hua Hin. De kans dat ik die op de juiste plek kan laten stoppen is groter. Ben bang dat het dus toch de minivan gaat worden.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#4 Bericht door Rens » donderdag 06 augustus 2015, 22:03

Jammer, maar niet geschoten is altijd gemist! :asian22:

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#5 Bericht door pong » zaterdag 08 augustus 2015, 13:35

Alweer-want zo vaak; WAAR in SS-de ''hoofd''stad of een of andere moobaan?
Er rijdt OOk-vrijwel elk uur-een grote (meestal) bus van Pty-NOord naar SaiThai. Maar wegens de korte afstand en de vele. vele vans maar heel weinig nog grote bussen van ST daarheen.
Maar mij lijkt de combo van 2 vans met overstap rond Vict Mon in BKK toch meestal de beste oplossing- die gaan heel frequent en naar vele punten, wat dan opweegt tegen de langere reistijd doorheen BKK.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#6 Bericht door Farang Baa » zaterdag 08 augustus 2015, 15:43

pong schreef:Alweer-want zo vaak; WAAR in SS-de ''hoofd''stad of een of andere moobaan?
Er rijdt OOk-vrijwel elk uur-een grote (meestal) bus van Pty-NOord naar SaiThai. Maar wegens de korte afstand en de vele. vele vans maar heel weinig nog grote bussen van ST daarheen.
Maar mij lijkt de combo van 2 vans met overstap rond Vict Mon in BKK toch meestal de beste oplossing- die gaan heel frequent en naar vele punten, wat dan opweegt tegen de langere reistijd doorheen BKK.
Ik moet in hartje centrum SS zijn, naast de avondmarkt en niet ver van de Maeklong Railway Market. Het voordeel van de minivans is dat die vanuit BKK eindigen op ong. 100m van mijn hotel. Vandaag las ik echter op Wikitravel dat er bussen vanaf Sai Tai naar SS rijden. Van Pattaya naar Sai Tai heb ik al eerder gedaan. Die kan dus een comfortabel alternatief zijn daar ik een hekel heb aan zowel minivans als reizen van/naar het Victory Monument.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#7 Bericht door ron » zaterdag 08 augustus 2015, 17:00

Kom net van de avondmarkt...........,natuurlijk niet het vaartochtje met de vuurvliegjes niet overgeslagen :P
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#8 Bericht door Farang Baa » zaterdag 08 augustus 2015, 17:59

ron schreef:Kom net van de avondmarkt...........,natuurlijk niet het vaartochtje met de vuurvliegjes niet overgeslagen :P
Je hebt het over de avondmarkt voor het Maeklong Hotel? Ik kan me geen water in de buurt herinneren, maar ik was er slechts één dag en nacht en dan voornamelijk in het donker. Ik zal het mijn vriendin eens vragen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Van Pattaya naar Samut Songkhram v.v.

#9 Bericht door ron » zondag 09 augustus 2015, 02:45

Farang Baa schreef:
ron schreef:Kom net van de avondmarkt...........,natuurlijk niet het vaartochtje met de vuurvliegjes niet overgeslagen :P
Je hebt het over de avondmarkt voor het Maeklong Hotel? Ik kan me geen water in de buurt herinneren, maar ik was er slechts één dag en nacht en dan voornamelijk in het donker. Ik zal het mijn vriendin eens vragen.
Waren daarvoor naar de Amphawa floating market geweest,daarna naar de avondmarkt.
Sorry voor het misverstand ;)

https://www.google.nl/maps/place/Amphaw ... 9e96e76e02
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”