Windows 10

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Windows 10

#16 Bericht door torkom » zondag 02 augustus 2015, 15:31

Nadat ik vanochtend nog geen upgrade had maar de gok gewaagt en de registry aanpassing gedaan die op Internet wordt aanbevolen en verdomd hij begon gelijk te upgraden.
Na zo'n twee uur installeren en diverse malen herstarten eindelijk Windows 10 op m'n PC.

Ik moet zeggen de eerste indruk is niet slecht, lijkt weer op windows 7 maar alles lijkt wat soepeler te lopen. Alleen m'n monitor instellingen waren helemaal weg, daar nog 'n uurtje mee bezig geweest om alles weer naar wens te krijgen en dat is nu weer ok.

Dit zou wel eens een populaire versie kunnen worden heb ik het gevoel maar je kunt je als Microsoft ook niet permitteren om een shit product uit te brengen voor miljoenen gebruikers van Windows 7 en 8 ook al is het gratis.

We zullen het zien de komende tijd..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Windows 10

#17 Bericht door greenthaiway » zondag 02 augustus 2015, 15:41

@ Torkom
Kijken wat het wordt, moet eerlijkheidshalve zeggen dat, nu ik enkele zaken naar wens heb ingesteld, ik redelijk tevreden ben nu.
Heb jij al gekeken waar je een ISO van Windows 10 kunt downloaden?
Ik houd het wel bij een dual boot 8-)

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Windows 10

#18 Bericht door torkom » zondag 02 augustus 2015, 15:48

greenthaiway schreef:@ Torkom
Kijken wat het wordt, moet eerlijkheidshalve zeggen dat, nu ik enkele zaken naar wens heb ingesteld, ik redelijk tevreden ben nu.
Heb jij al gekeken waar je een ISO van Windows 10 kunt downloaden?
Ik houd het wel bij een dual boot 8-)

Ik heb zelf geen ISO file gedownload maar hier kun je dat doen :

https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10

Ik houd het bij 1 OS, heb nooit de moed gehad om te beginnen aan Linux... :)
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Windows 10

#19 Bericht door greenthaiway » maandag 03 augustus 2015, 03:55

Ah, bedankt voor de link.
Linux is echt een goed OS, als je eraan begint kun je IMHO het beste starten met een UBUNTU distributie (distro)
danwel een Linux Mint distro.
Linux is niet meer dat van 10 jaar geleden waar je door de gebruiksaanwijzingen (Manpages) moest gaan om het naar wens in te stellen.
Nee, bovengenoemde distro' s lijken tegenwoordig erg op Windows.
Neem hier anders een kijkje, er gaat echt een wereld voor je open.
http://distrowatch.com/

Met Linux heb je geen last van, of uiterst zelden, virussen :-)
Ook het update process verloopt makkelijker dan bij Windows.
IMHO een aanwinst voor je computer, maar zoals eerder gezegd is het natuurlijk een kwestie van smaak en smaken verschillen.
En... over smaken valt niet te twisten :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Windows 10

#20 Bericht door Rens » maandag 03 augustus 2015, 04:15

Heb nu ook windows 10. Het downloaden e.d was probleemloos. Ik val er niet van om eerlijk gezegd.
De nieuwe browser is wat mij betreft zeker niet handiger in het gebruik als chroom, geen vertaal mogelijkheid van internet pagina`s noch taalcorrectie in de talen die je selecteert als je daar prijs opstelt.

Chroom blijft dus mijn default browser, heb heel lang met Internet Explorer gewerkt tot ik de problemen die af en toe voorbijfietsten zat was, en chroom was toch wel licht in het gebruik.

Heb enkele video's welke opgeslagen zijn die spelen niet meer af, terwijl de rest het wel doet. Zoek ik later nog wel eens uit, voor de rest functioneert alles zoals het hoort. Van de week nog wat rommelen en wat bijstellen en dan gewoon maar weer gebruiken. :asian22:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”