Route 6 weken Thailand, haalbaar?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Scober1988
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2015, 20:03

Route 6 weken Thailand, haalbaar?

#1 Bericht door Scober1988 » vrijdag 24 juli 2015, 11:19

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst backpacken. We hebben 6 weken de tijd en hebben globaal een route uitgestippeld.

Bangkok - de tempels, khao san road, chinatown
Kanchanaburi - river kwai, erawan watervallen
Ayutthaya - de ruines en tempels
Khao Yai - jungle trekking
Sukhotai - fietsen langs de ruines
Chiang Mai - tempels, fietstocht, ziplinen, elephant nature park
Pai - Canyon, Lod Cave en relaxte sfeer proeven
Chiang Rai - Wat Rhong Khun en bergdorpen safari
Via Chiang Mai vliegen of nachttrein (??) naar bangkok en optioneel Khao Sam Roi Yot
Koh Samui en Koh Tao - relaxen, vakaniegevoel en snorkelen
Khao Sok NP - boottochten, safari en slapen op drijfhut
Krabi - strand, tiger cave tempel en emerald + blue pool
Koh Phi Phi - snorkelen en vakantiegevoel
terug naar Bangkok en eventueel nog optioneel Angkor Wat meepakken als er extra tijd is.

Is dit reëel en een logische route? Ik ben erg benieuwd of jullie suggesties hebben.
Welke dingen vinden jullie nog de moeite waard die ik niet heb genoemd? Wij zijn totaal geen uitgaanstypes, daarom Phucket, Koh Phangan niet aangedaan. Houden wel van gezelligheid, maar het hoeft niet overdadig te zijn. Verder veel cultuur, natuur en prachtige eilanden. Dat is wat we vooral zoeken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Route 6 weken Thailand, haalbaar?

#2 Bericht door peter westerbaan » vrijdag 24 juli 2015, 15:16

Leuke route hoor, ik zou het allemaal wel erg veel vinden, maar ben wat ouder en luier. Moet in 6 weken wel kunnen. Je zou eventueel een keus kunnen maken voor Ayutaya of Sukotai. Ik zelf vind Sukotai leuker, de tempels bevinden zich in een afgesloten ruimte en niet ,zoals in Sukotai, dwars door de stad verspreid. Pas op, als je Ko Pangnan mijdt vanwege de drukte, dan is Ko Tao misschien wel een teleurstelling. Ik vond het een kermis. Je kunt wel aan de Oostkant gaan zitten, daar veel rustiger (zie lonely planet)
Voor Ko pipi geldt hetzelfde, er zijn nog wel rustige plekken, maar meestal superdruk. Bovendien heeft pipi met de Tsunami wel veel authentieks verloren. Je kunt eventueel vanuit Krabi/ aaw nang dagje met de boot gaan kijken. Ga vooral ook dagje naar Krabi stad.
Kanchanaburi is erg leuk. Sugar Cane 2 biedt voor weinig geld leuke bungalowtjes of kamers op de raft en maakt heerlijk en spotgoedkope maaltijden.. Maak vooral de treinreis over het historische spoor naar Naam tok en stap uit in Krasae. Ten noorden van Kanchanaburi ligt Sankla(buri) , een schitterend stuwmeergebied waar de Mons (verdreven uit Birma) wonen.
Chiang Rai als stad viel me een beetje tegen, zou je kunnen schrappen, als je toch al naar Chiang Mai gaat...
Khao Yai is denk ik, meer de moeite waard dan Khao Sok. Wel is een excursie vanuit Khao Sok naar het stuwmeer fantastisch.
Waren zo maar een paar opmerkingen.Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel. Vast heel veel plezier!

Scober1988
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2015, 20:03

Re: Route 6 weken Thailand, haalbaar?

#3 Bericht door Scober1988 » zondag 26 juli 2015, 12:57

Beste Peter,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar kunnen we wat mee!
Ko tao had ik inderdaad ook al wel mijn bedenkingen over, maar mijn vriend trekt het aan als een mug naar licht hihi. Nee maar op zich
kunnen we ook wel een snorkel trip doen. Ik zou dan weer heel graag de PADI halen, wat voor hem weer niet hoeft. Snorkelen vindt hij prima. Maar ik weet eigenlijk niet wat nou echt de mooiste plek is om dat te doen.
En idd Phi Phi ook twijfels. Ken je Ko Lipe? Volgens mij is dat heel rustig en mooi.

Verder Sukhothai, lijkt me super mooi. Ruines en geschiedenis trekken mij heel erg aan. Ik zou ook heel graag Angkor Wat bekijken, maar misschien wat ambitieus om enkel voor een tempel naar Cambodja te reizen.
Ik zie dat het guesthouse in Kanchanaburi erg leuk is! Bedankt voor de tip! Ga ik opschrijven :) En ook de treinreis gaan we zeker maken. Lijkt me erg indrukwekkend.
De tempel in Chiang Rai kunnen we misschien ook via een dagtrip vanuit Chiang Mai doen, hoorde ik. Dat is dan wellicht wel een optie.
Super bedankt in elk geval! We gaan er weer mee aan de knutsel :)

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Route 6 weken Thailand, haalbaar?

#4 Bericht door peter westerbaan » zondag 26 juli 2015, 15:14

Sla de tiger tempel maar over, een paar zwaar gedrogeerde tijgers, zielig hoor... Maar het is natuurlijk maar mijn mening.
Doe in Chiang Mai in ieder geval Doi Suthep, een zeer druk bezochte op hoge heuvel gelegen tempel. .Vooral in het weekend stampvol, heel leuk te zien hoe de Thai hun geloof belijden.
Ga zitten in een zijstraat van de Ratchdamnoen, gezellige buurt, veel hotelletjes en restaurantjes. Ga niet naar Doi Intanon ligt hoog en het is net of je in de Ardennen zit. Dat hebben we al gezien!
Denk aan je visum, voor 6 weken zul je een 2maands-visum moeten aanvragen. Als je tussendoor nog naar Cambodja wil, dan moet je een duurder visum met twee entries moeten kopen. Je kunt ook een gratis maandsvisum aan de grens nemen, als je Thailand verlaat en over land terugkeert, dan mag je nog twee weken in Thailand blijven. Angkor is mooi, maar Sukotai is ook heel leuk en stukken rustiger. Het eiland wat je noemde, ken ik niet. Als je nog beetje strand wil, dan is Ko Lanta misschien een optie. Maar het biedt niet veel meer dan Ao nang/ raileigh Ik zou niet meer verplaatsen dan nodig en doublures een beetje vermijden. De afstanden zijn groot en dan heb je nog wat tijd om er echt van te genieten.
Grt,
Peter

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: Route 6 weken Thailand, haalbaar?

#5 Bericht door asiantraveler » zondag 26 juli 2015, 19:38

Snorkelen op koh lipe is super. Ik verbleef op sunrise beach en daar kun je bij een groepje vissers vragen wat een dagtochtje snorkelen kost. Ik betaalde volgens mij 1000 bht voor een privé dagtocht! Korte stukjes varen, overal mooi hard en soft koraal en zeer helder water.

http://www.youtube.com/watch?v=lMh3cnbRyYk

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Route 6 weken Thailand, haalbaar?

#6 Bericht door Jeanette » zondag 26 juli 2015, 19:44

Scober1988 schreef:Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst backpacken. We hebben 6 weken de tijd en hebben globaal een route uitgestippeld.

Bangkok - de tempels, khao san road, chinatown
Kanchanaburi - river kwai, erawan watervallen
Ayutthaya - de ruines en tempels
Khao Yai - jungle trekking
Sukhotai - fietsen langs de ruines
Chiang Mai - tempels, fietstocht, ziplinen, elephant nature park
Pai - Canyon, Lod Cave en relaxte sfeer proeven
Chiang Rai - Wat Rhong Khun en bergdorpen safari
Via Chiang Mai vliegen of nachttrein (??) naar bangkok en optioneel Khao Sam Roi Yot
Koh Samui en Koh Tao - relaxen, vakaniegevoel en snorkelen
Khao Sok NP - boottochten, safari en slapen op drijfhut
Krabi - strand, tiger cave tempel en emerald + blue pool
Koh Phi Phi - snorkelen en vakantiegevoel
terug naar Bangkok en eventueel nog optioneel Angkor Wat meepakken als er extra tijd is.

Is dit reëel en een logische route? Ik ben erg benieuwd of jullie suggesties hebben.
Welke dingen vinden jullie nog de moeite waard die ik niet heb genoemd? Wij zijn totaal geen uitgaanstypes, daarom Phucket, Koh Phangan niet aangedaan. Houden wel van gezelligheid, maar het hoeft niet overdadig te zijn. Verder veel cultuur, natuur en prachtige eilanden. Dat is wat we vooral zoeken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Tot Koh Samui heb je meer onderzoek gedaan dan ik. ;)
MIJN verschillen tussen die 2 eilanden - ik vind Koh Tao sportiever en de gemiddelde toerist daar ook. 8-)
Mijn man heeft er ook 2 x een duikbrevet gehaald.
Koh Panang is meer een party eiland en Koh Samui vond ik op heel veel strandsteden lijken, een vakantiegevoel ergens ter wereld waar het warm en druk is met een strand.

Dit zijn alle 3 eilanden van de Golf van Thailand, je kunt ze bezoeken zonder van hotel te wisselen met dagtochten. :idea:

Je hebt dus 8 dingen in het noorden opgenoemd, dan komt de golf van thailand, dan Treetops en dan nog wat eilanden in de Andamanzee.
Qua tijd zal je het wel redden met 6 weken maar realiseer je je wel dat al die verplaatsingen het een stuk duurder maken.

De eilandengroepen verschillen wel, de Andemanzee heeft van die mooie paddestoelachtige eiland contouren.

Veel plezier en vergeet inderdaad niet om een visum aan te vragen. :idea:
[|)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”