belastingzaken wel of niet op het forum

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#31 Bericht door jumbo » dinsdag 28 juli 2015, 06:38

Wegpesten is iets dat je jezelf laat aandoen en wat je zelf kan corrigeren, niemand anders kan dat doen

Als iemand geterroriseerd wordt door anderen moet hij de forumbeheerder aanspreken

De rest vind ik kleinzieligheid, ook het weg laten pesten..... verman jezelf en accepteer dat niet iedereen je mening
op prijs stelt.... ik denk over de breedte genomen dat er toch meer mensen zijn die baat hebben van adviezen dan
er last van hebben dus je hebt meer mee- als tegenstanders...

Maar zoals te doen gebruikelijk laat een individu zich beinvloeden door een minderheid waar de meerderheid stilzwijgend toekijkt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#32 Bericht door driver » dinsdag 28 juli 2015, 06:57

Printen blijft maar hameren op datgene wat weg is maar info over zaken ongeacht wat is niet alleen afhankelijk van dit forum lijkt me.Wil men bijv.belasting info dan zijn er m.i meer wegen die daar heen leiden en niet alleen via wat personen die hier zaten.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#33 Bericht door Hua Thale » dinsdag 28 juli 2015, 07:28

Jumbo heeft het duidelijk omschreven lijk mij.
'De belastingzaken' is trouwens niks meer als een stok om mee te meppen.
Prajak heeft zich nog nooit laten wegpesten of sturen dat moeten vooral de oudleden zeer goed weten,
Ook niet door de 'Bende van Korat' zoals die het omschreef.
De protesten door sommige leden gingen veelal over dagelijkse bijdrage en vooral het karakte daarvan.
Heintje davids effect om zijn plekje op dit forum duidelijk te maken niks meer met een aantal leden die zo af en toe een voertje geven om 'Het juiste moment' te creeren.
Hij is iedere dag online en lees alles ben ik van overtuigd.
Er zullen vermoed ik al heel wat pagina's tekst in Word 'klaar liggen' twijfel ik niet aan.

De minderheid dient de meerderheid niet te regeren.
En niemand is meer of minder waard op basis van punten.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#34 Bericht door ron » dinsdag 28 juli 2015, 07:37

Hua Thale schreef:Jumbo heeft het duidelijk omschreven lijk mij.
'De belastingzaken' is trouwens niks meer als een stok om mee te meppen.
Prajak heeft zich nog nooit laten wegpesten of sturen dat moeten vooral de oudleden zeer goed weten,
Ook niet door de 'Bende van Korat' zoals die het omschreef.
De protesten door sommige leden gingen veelal over dagelijkse bijdrage en vooral het karakte daarvan.
Heintje davids effect om zijn plekje op dit forum duidelijk te maken niks meer met een aantal leden die zo af en toe een voertje geven om 'Het juiste moment' te creeren.
Hij is iedere dag online en lees alles ben ik van overtuigd.
Er zullen vermoed ik al heel wat pagina's tekst in Word 'klaar liggen' twijfel ik niet aan.

De minderheid dient de meerderheid niet te regeren.
En niemand is meer of minder waard op basis van punten.
Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#35 Bericht door Herbergier » dinsdag 28 juli 2015, 08:54

printen44 schreef:Maar Herbergier, die leden die verstand van belastingzaken hadden, zijn weggepest door anderen in dit forum, dus zal je het moeten doen met surrogaat experts. Die hebben geen verstand van belastingzaken en de komende jaren zullen wij in Thailand veel met de Belastingdienst in Nederland te maken krijgen.

De belastingexpert die weggejaagd is, heeft mij prima geholpen. Ik betaalde 400 euro aan de belasting en kreeg die 400 euro weer terug. Maar ook anderen heeft hij goed geholpen met hun belastingzaken. Via PB's en mails. Ook nam de Belastingdienst genoegen dat ik niet was ingeschreven bij de Belastingdienst in Thailand en kreeg vrijstelling voor mijn bedrijfspensioen. Op basis van zijn verweer op die eis van de Belasting. Maar ja, diegene die het beter wisten, hebben hem weggejaagd en nu zit het forum zonder belastingexperts.
Ach Printen zoals je weet was ik in Nederland een kleine ondernemer en ik heb, voordat ik in Nederland werd uitgeschreven, alles door mijn accountant netjes laten afhandelen en betaald, ook de belastingzaken, hierdoor hoefde ik ook nooit meer een T-formulier o.i.d voor de belasting in te vullen en werd ik gelijk vrijgesteld van belasting over mijn bedrijfspensioen.

Ik kreeg alleen begin dit jaar nog een aanslag van de belastingdienst dat ik over 2011 een onterechte zorgtoeslag had gekregen, want ik verdiende te veel, maar daar was ik het niet mee eens, ik had daar nooit om gevraagd en als ik die zorgtoeslag onterecht had verkregen vind ik dat hun fout, want ik stond al meer dan dertig jaar als ondernemer ingeschreven, dus ze wisten precies hoeveel ik per jaar verdiende, ik heb toen een bezwaar ingediend en die werd natuurlijk afgewezen.
Helaas is heel mijn boekhouding bij mijn accountant in Nederland achter gebleven, dus ik kan het niet meer nazien en nu kan ik natuurlijk die accountant wel inschakelen, maar ik denk dat ik dan meer geld kwijt ben aan de accountant, dan wat ik de belastingdienst moet terugbetalen, dus ik laat het er maar bij zitten en betaal alles (in maandelijkse termijnen, dan valt het wel mee), in twee jaar netjes terug.
Alles van waarde is weerloos.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#36 Bericht door Ashakorat » dinsdag 28 juli 2015, 09:15

Na het overlijden van mijn vrouw een aantal jaren geleden kreeg ik ook opeens zorgtoeslag, nooit om gevraagd. Iets van 70 euro per maand. Het jaar daarop werd het verhoogd naar boven de 80 euro per maand. En nog een jaar later kreeg ik een brief dat ik dat eerste jaar teveel zorgtoeslag had gekregen en dus , ongeveer de helft, moest terug betalen. Na nog een half jaar kreeg ik weer een brief dat ik eigenlijk alles terug moet betalen. Maar omdat ik zorgtoeslag kreeg hoefde ik het niet terug te betalen, als je "niks doet" wordt het van je zorgtoeslag afgetrokken. En zo gaat het nu al een aantal jaren. Vorige week weer een brief gekregen dat ik 850 euro moet terug betalen van vorig jaaar en binnenkort krijg ik waarschijnlijk weer de rekening met de mededeling dat ze het van mijn zorgtoeslag zullen aftrekken.
Conclusie, ik heb helemaal geen recht op zorgtoeslag, ik krijg het wel elke maand ( nu nog maar 5 euro per maand omdat ze de eerdere toeslagen er van af trekken) ik heb er nooit om gevraagd hier zijn ze dus bezig een aantal ambtenaren aan het werk te houden :neus:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#37 Bericht door Henk Korat » dinsdag 28 juli 2015, 10:20

ron schreef:
Hua Thale schreef:Jumbo heeft het duidelijk omschreven lijk mij.
'De belastingzaken' is trouwens niks meer als een stok om mee te meppen.
Prajak heeft zich nog nooit laten wegpesten of sturen dat moeten vooral de oudleden zeer goed weten,
Ook niet door de 'Bende van Korat' zoals die het omschreef.
De protesten door sommige leden gingen veelal over dagelijkse bijdrage en vooral het karakte daarvan.
Heintje davids effect om zijn plekje op dit forum duidelijk te maken niks meer met een aantal leden die zo af en toe een voertje geven om 'Het juiste moment' te creeren.
Hij is iedere dag online en lees alles ben ik van overtuigd.
Er zullen vermoed ik al heel wat pagina's tekst in Word 'klaar liggen' twijfel ik niet aan.

De minderheid dient de meerderheid niet te regeren.
En niemand is meer of minder waard op basis van punten.
Afbeelding
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#38 Bericht door Herbergier » dinsdag 28 juli 2015, 10:43

Ashakorat schreef:Na het overlijden van mijn vrouw een aantal jaren geleden kreeg ik ook opeens zorgtoeslag, nooit om gevraagd. Iets van 70 euro per maand. Het jaar daarop werd het verhoogd naar boven de 80 euro per maand. En nog een jaar later kreeg ik een brief dat ik dat eerste jaar teveel zorgtoeslag had gekregen en dus , ongeveer de helft, moest terug betalen. Na nog een half jaar kreeg ik weer een brief dat ik eigenlijk alles terug moet betalen. Maar omdat ik zorgtoeslag kreeg hoefde ik het niet terug te betalen, als je "niks doet" wordt het van je zorgtoeslag afgetrokken. En zo gaat het nu al een aantal jaren. Vorige week weer een brief gekregen dat ik 850 euro moet terug betalen van vorig jaaar en binnenkort krijg ik waarschijnlijk weer de rekening met de mededeling dat ze het van mijn zorgtoeslag zullen aftrekken.
Conclusie, ik heb helemaal geen recht op zorgtoeslag, ik krijg het wel elke maand ( nu nog maar 5 euro per maand omdat ze de eerdere toeslagen er van af trekken) ik heb er nooit om gevraagd hier zijn ze dus bezig een aantal ambtenaren aan het werk te houden :neus:
Dus je hebt kans dat je netto toeslag (zonder aftrek) weer te hoog is en je volgend jaar weer een aanslag krijgt over deze bruto toeslag.

Makkelijker kunnen we het niet maken, maar de ambtenaren zorgen er in ieder geval voor dat ze aan het werk blijven.
Alles van waarde is weerloos.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#39 Bericht door Ashakorat » dinsdag 28 juli 2015, 10:55

Herbergier schreef:
Ashakorat schreef:Na het overlijden van mijn vrouw een aantal jaren geleden kreeg ik ook opeens zorgtoeslag, nooit om gevraagd. Iets van 70 euro per maand. Het jaar daarop werd het verhoogd naar boven de 80 euro per maand. En nog een jaar later kreeg ik een brief dat ik dat eerste jaar teveel zorgtoeslag had gekregen en dus , ongeveer de helft, moest terug betalen. Na nog een half jaar kreeg ik weer een brief dat ik eigenlijk alles terug moet betalen. Maar omdat ik zorgtoeslag kreeg hoefde ik het niet terug te betalen, als je "niks doet" wordt het van je zorgtoeslag afgetrokken. En zo gaat het nu al een aantal jaren. Vorige week weer een brief gekregen dat ik 850 euro moet terug betalen van vorig jaaar en binnenkort krijg ik waarschijnlijk weer de rekening met de mededeling dat ze het van mijn zorgtoeslag zullen aftrekken.
Conclusie, ik heb helemaal geen recht op zorgtoeslag, ik krijg het wel elke maand ( nu nog maar 5 euro per maand omdat ze de eerdere toeslagen er van af trekken) ik heb er nooit om gevraagd hier zijn ze dus bezig een aantal ambtenaren aan het werk te houden :neus:
Dus je hebt kans dat je netto toeslag (zonder aftrek) weer te hoog is en je volgend jaar weer een aanslag krijgt over deze bruto toeslag.

Makkelijker kunnen we het niet maken, maar de ambtenaren zorgen er in ieder geval voor dat ze aan het werk blijven.
Ik heb geen idee Herbergier, ik moet gewoon steeds alles terug betalen.Ik vraag me af wat ze nu gaan doen want ik moet dus 3 jaar zorgtoeslag terug betalen terwijl ik ook nog steeds zorgtoeslag krijg, wat door de aftrek nog maar 5 euro per maand is maar wat ookm weer steeds terug moet :mrgreen: .
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”