Binnenlandse vluchten en advies

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Robin11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 16:41

Binnenlandse vluchten en advies

#1 Bericht door Robin11 » woensdag 01 juli 2015, 22:23

Hallo allemaal,

Over 2 weken gaan mijn vriendin en ik naar Thailand. Ik was benieuwd of sommigen van jullie mij wat advies zouden kunnen geven over hoe we bepaalde zaken het beste zouden kunnen aanpakken. Onze planning ziet er nu als volgt uit:

Aankomst Phuket -> Direct doorvliegen naar Bangkok
Bangkok 5 dagen
Binnenlandse vlucht naar Krabi
Krabi 1 week (Ao nang)
van Krabi naar Phuket (Kata beach) met vervoer (bus/taxi/boot zien we daar haha)

Nu heb ik de volgende vragen:
1. Is het verstandig om de binnenlandse vluchten van te voren te boeken? Of is het makkelijk om dit op het vliegveld te regelen? Ik had al gezien dat overdag zeker om het uur een vlucht gaat van Phuket naar Bangkok. Hoe veel tijd zit er tussen het boeken en vertrek?
2. Ik heb veel gelezen over Chiang mai. Dit schijnt heel erg mooi te zijn. Alleen na 5 dagen stad hadden wij meer zoiets van: zin in rust. Is het zonde om deze plaats over te slaan?
3. Met dank aan de moderne tijd hebben wij buiten de heen en terugvlucht vanaf Phuket nog niks echt definitief vastgelegd. De hotels zijn wel geboekt, maar deze zijn via Booking.com eenvoudig te annuleren. Wie heeft er advies over welke plaatsen leuk zijn om te bezoeken? Wij houden zowel van mooie bezienswaardigheden maar ook van actieve dingen zoals raften, mountainbiken enz.

Groetjes Robin

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#2 Bericht door stevenl » donderdag 02 juli 2015, 04:37

Als je weet hoe laat je aankomt kun je al vooraf boeken, dat is meestal aanzienlijk goedkoper dan ter plekke boeken. Hoe heb je de tickets naar Thailand geboekt? Indien via een reisbureau, loop er eens binnen en vraag of ze de tickets naar Bangkok als een pakket kunnen doen met die naar Thailand, zodat als er vertraging is de luchtvaartmaatschappij dat allemaal voor je regelt.

Robin11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 16:41

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#3 Bericht door Robin11 » donderdag 02 juli 2015, 12:16

We hebben de tickets online geboekt. Alleen wanneer je mogelijk vertraging hebt dan mis je de aansluiting. Hoe groot is het prijs verschil wanneer je boekt op het vliegveld? En je kunt er ook voor kiezen om genoeg marge te nemen (bijv. 4 uur) maar liever wachten we niet zo lang.

hanshu

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#4 Bericht door hanshu » donderdag 02 juli 2015, 13:12

Je kunt gewoon op het vliegveld een ticket kopen maar zoals vermeld tegen een hogere prijs dan op internet vooraf. Echter de vliegprijzen binnen thailand zijn niet zo hoog.Je moet alleen hopen dat er plek is aan boord en dat kan in een enkele keer (bv rond thaise feestdagen) tegenvallen.Ik heb bv op Phuket eens 2 dagen moeten wachten op een vlucht naar Samui.

Robin11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 16:41

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#5 Bericht door Robin11 » donderdag 02 juli 2015, 14:00

Oke, dan gaan we gewoon vooraf boeken en maar hopen dat alles goed gaat. Weet iemand iets over de doorstroming op het vliegveld van Phuket? Met het halen van koffers enzo. Hoeveel tijd kun je hier het beste als marge pakken?

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#6 Bericht door Rens » donderdag 02 juli 2015, 14:18

Over de tickets is voldoende goede info gegeven.

Vwb de vraag over Chiangmai; Na Bangkok naar een ander stad ? Is wel kleiner en toch wat meer provinciaal en ligt `landschappelijk` anders. Voor wat de stad biedt en dat vooral na Bangkok dat moet je dan persoonlijk aantrekkelijk vinden. Maar je hebt het over raften en zo, daar is het noorden inderdaad wat meer geschikt voor. mits.... er voldoende water is om de rivieren te voorzien van wat "wilds".
Olifantenparken, trekking tochten, enfin google eens en kijk of het jullie de trip naar het noorden waard is.

Jullie gaan dus eerst naar het noorden, dan weer naar het zuiden en willen tussendoor dan naar het hoge noorden, om vervolgens weer naar het zuiden te gaan. Houden jullie van puzzelen? :mrgreen:

Robin11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 16:41

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#7 Bericht door Robin11 » donderdag 02 juli 2015, 14:37

Rens schreef:Over de tickets is voldoende goede info gegeven.

Vwb de vraag over Chiangmai; Na Bangkok naar een ander stad ? Is wel kleiner en toch wat meer provinciaal en ligt `landschappelijk` anders. Voor wat de stad biedt en dat vooral na Bangkok dat moet je dan persoonlijk aantrekkelijk vinden. Maar je hebt het over raften en zo, daar is het noorden inderdaad wat meer geschikt voor. mits.... er voldoende water is om de rivieren te voorzien van wat "wilds".
Olifantenparken, trekking tochten, enfin google eens en kijk of het jullie de trip naar het noorden waard is.

Jullie gaan dus eerst naar het noorden, dan weer naar het zuiden en willen tussendoor dan naar het hoge noorden, om vervolgens weer naar het zuiden te gaan. Houden jullie van puzzelen? :mrgreen:

Haha een puzzeltje op zn tijd kan geen kwaad.
Maar het plan was om dus bij aankomst Phuket direct door te vliegen naar Bangkok en daarna (mogelijk) door te vliegen naar Chiang mai om daarna naar het zuiden te gaan.

hanshu

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#8 Bericht door hanshu » donderdag 02 juli 2015, 14:47

Klinkt niet logisch... :)
Phuket, zuiden, Bkk,noorden klinkt meer logisch denk ik?

Je kunt vanaf Phuket ook rechtstreeks vliegen naar Chiang Mai vanaf ong 60.- en dan terug met de trein naar Bkk ?
Laatst gewijzigd door hanshu op donderdag 02 juli 2015, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#9 Bericht door michaleo » donderdag 02 juli 2015, 14:51

De tickets kun je met de telefoon boeken en dan in een seven/ eleven betalen, dan krijg je een mail.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#10 Bericht door Henk Korat » donderdag 02 juli 2015, 15:14

michaleo schreef:De tickets kun je met de telefoon boeken en dan in een seven/ eleven betalen, dan krijg je een mail.
Goed advies Michaleo, dat wist ik helemaal niet. :worshippy: :clap: :worshippy: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#11 Bericht door hanshu » donderdag 02 juli 2015, 15:34

Henk Korat schreef:
michaleo schreef:De tickets kun je met de telefoon boeken en dan in een seven/ eleven betalen, dan krijg je een mail.
Goed advies Michaleo, dat wist ik helemaal niet. :worshippy: :clap: :worshippy: :clap:
Schijnt te kunnen...echter in de 7/11 waar ik er om gevraagd heb vorig jaar stonden ze me met grote ogen aan te kijken... :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Robin11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 16:41

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#12 Bericht door Robin11 » donderdag 02 juli 2015, 20:46

hanshu schreef:Klinkt niet logisch... :)
Phuket, zuiden, Bkk,noorden klinkt meer logisch denk ik?

Je kunt vanaf Phuket ook rechtstreeks vliegen naar Chiang Mai vanaf ong 60.- en dan terug met de trein naar Bkk ?
Vliegtickets Phuket-Chiang mai zijn 100 euro. Dat vind ik nog al aan de dure kant.

hanshu

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#13 Bericht door hanshu » donderdag 02 juli 2015, 20:49

vanaf 61 euro zag ik vandaag...air asia

Robin11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 16:41

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#14 Bericht door Robin11 » donderdag 02 juli 2015, 22:27

hanshu schreef:vanaf 61 euro zag ik vandaag...air asia
Ja zag het net ook. Toch apart, had vooral gezocht naar tickets chiang mai krabi en deze waren een stuk duurder. Ook vliegen de andere kant op is duurder (Chiang mai - Phuket). Wellicht toch nog een keer over nadenken. Maar deze tickets zijn nog steeds een stuk duurder dan vliegen naar Bangkok.

Robin11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 16:41

Re: Binnenlandse vluchten en advies

#15 Bericht door Robin11 » vrijdag 03 juli 2015, 12:26

Hoi allemaal,

We hebben besloten niet een week naar Ao nang te gaan maar toch naar Chiang mai te gaan.
Weet iemand hoeveel dagen je hier voor nodig hebt? We hebben in het totaal 3,5 week te besteden en naast Chiang mai gaan we naar Bangkok en regio Phuket

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”