Zelf rijden in Phuket

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Madelief33
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: woensdag 24 juni 2015, 12:01

Zelf rijden in Phuket

#1 Bericht door Madelief33 » maandag 29 juni 2015, 07:16

Hallo,

Wij gaan over twee weken naar Thailand voor 3,5 week.
Nu gaan we ook naar Phuket en willen vanaf daar zelf rijden naar Khao Sok om vervolgens daar 3 dagen te blijven terug te rijden en nog een paar dagen op
Phuket te verblijven (koh phi phi en uitrusten).

Heeft er iemand ervaring met rijden van Phuket naar Khao Sok?
Alvast bedankt!

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

Re: Zelf rijden in Phuket

#2 Bericht door Manos » maandag 29 juni 2015, 07:49

Als het huren van een wagen alleen is om je te verplaatsen naar Khao Sok en verder niks te doen zou ik me laten voeren. 8-)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zelf rijden in Phuket

#3 Bericht door Henk Korat » maandag 29 juni 2015, 09:10

Manos schreef:Als het huren van een wagen alleen is om je te verplaatsen naar Khao Sok en verder niks te doen zou ik me laten voeren. 8-)
Goed idee Manos.

Ik weet niet of de topic starter rij ervaringen heeft in Thailand, maar het verkeer hier kan nogal chaotisch zijn. Je hebt heel wat paren ogen nodig. Na 4 jaar ben ik gewend aan de chaos en heb ook maar een Thaise rijstijl aangeleerd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Madelief33
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: woensdag 24 juni 2015, 12:01

Re: Zelf rijden in Phuket

#4 Bericht door Madelief33 » maandag 29 juni 2015, 09:38

Nee, we hebben geen ervaring met rijden in Thailand maar we hebben gelezen dat rijden in Phuket van alle plaatsen in Thailand het best te doen is.
De vraag is dan of dat ook naar Khao Sok zo is of dat dit moeilijk begaanbare wegen zijn?

We gaan verder in Thailand ook niet rijden maar dit leek ons handiger en minder tijdrovend.
We komen aan op Phuket airport, huren een auto en rijden door naar Khao Sok zo hebben we geen tijdverlies.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zelf rijden in Phuket

#5 Bericht door Henk Korat » maandag 29 juni 2015, 09:54

Madelief33 schreef:Nee, we hebben geen ervaring met rijden in Thailand maar we hebben gelezen dat rijden in Phuket van alle plaatsen in Thailand het best te doen is.
De vraag is dan of dat ook naar Khao Sok zo is of dat dit moeilijk begaanbare wegen zijn?

We gaan verder in Thailand ook niet rijden maar dit leek ons handiger en minder tijdrovend.
We komen aan op Phuket airport, huren een auto en rijden door naar Khao Sok zo hebben we geen tijdverlies.
Ik heb rij ervaringen in Phuket en Krabi, maar zou niet weten hoe de weg naar Khao Sok is. Omdat je geen enkele ervaring hebt met het Thaise verkeer, zou ik met de taxi gaan.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Zelf rijden in Phuket

#6 Bericht door Rens » maandag 29 juni 2015, 10:28

Het hebben van eigen vervoer is inderdaad tijdbesparend en geeft je ook onafhankelijkheid van het zo links en rechts onoverzichtelijke en niet altijd aansluitende Thaise transport. Vlak ook de risico`s van het Thaise openbaar vervoer niet uit, het is een gegeven wat helaas maar al te vaak bewezen wordt.

De weg "omhoog" min of meer parallel aan de kust (nr 4) is een goede, de secundaire wegen verder naar het park daar kan ik niet over oordelen, echter in die regio ben ik eigenlijk nooit verrast door echt slechte wegen. In vergelijk met Nederland is elke weg zo een beetje waar ook ter wereld "slecht", maar alles is relatief. Defensief rijden, en je constant er van bewust moeten zijn dat je aan de "andere kant" rijdt is toch wel het meest belangrijke.

Zelf rijden dan wel openbaar vervoer of taxi; het blijft een persoonlijke keuze. Het kosten aspect zou een factor kunnen zijn tussen huren of een taxi, het overwegen waard misschien. Ik kan je niet helpen aan lokale info vwb die optie.


stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Zelf rijden in Phuket

#8 Bericht door stevenl » maandag 29 juni 2015, 11:31

Madelief33 schreef:Nee, we hebben geen ervaring met rijden in Thailand maar we hebben gelezen dat rijden in Phuket van alle plaatsen in Thailand het best te doen is.
De vraag is dan of dat ook naar Khao Sok zo is of dat dit moeilijk begaanbare wegen zijn?

We gaan verder in Thailand ook niet rijden maar dit leek ons handiger en minder tijdrovend.
We komen aan op Phuket airport, huren een auto en rijden door naar Khao Sok zo hebben we geen tijdverlies.
Geen enkel probleem, het is helemaal een goede weg, Eerst van Phuket naar Takuapa via Khao Lak en dan richting Surat Thani.

Voor een taxi reken op 2,500 Baht voor Toyota Corolla, dus 5,000 retour, autohuur per dag (Vios) ongeveer 1,200 Baht per dag, iets goedkoper als je een week of langer huurt. Reken daar nog benzine bij en je bent hetzelfde kwijt in totaal voor 3 dagen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Zelf rijden in Phuket

#9 Bericht door ron » maandag 29 juni 2015, 11:38

Misschien wat voor je?


We have rented an apartment in Phuket for the month so we needed transport aswell. We decided against a scooter and rented this Honda Jazz. It was 12000THB which is $451AUD for the month. The number we called was 081-607-8567, they were awesome and delivered the car within 40mins of the call. We needed a 5000THB deposit and passport and drivers licence. The sign off process took 5mins max. We took

http://www.youtube.com/watch?v=XvApC_YjcBM

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Madelief33
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: woensdag 24 juni 2015, 12:01

Re: Zelf rijden in Phuket

#10 Bericht door Madelief33 » maandag 29 juni 2015, 11:41

Dank jullie wel voor de feedback, daar kunnen we wel iets mee.

Weten jullie ook of je daar gemakkelijk kan tanken, ben wel foto's tegen gekomen van een winkel waar je benzine kan kopen in flessen :oops:
ik weet alleen niet of dat daar ook zo is?

Dank je wel!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Zelf rijden in Phuket

#11 Bericht door ron » maandag 29 juni 2015, 11:48

Pompstations zijn over het algemeen American-style...........dus beter dan bij ons in het kikkerland.

Afbeelding

Natuurlijk ook deze ,maar meestal voor de motobike,s

Afbeelding

Misschien onderstaand reisverslag eens lezen.........

http://www.loekkorff.eu/reisverslagen/2013.php
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Madelief33
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: woensdag 24 juni 2015, 12:01

Re: Zelf rijden in Phuket

#12 Bericht door Madelief33 » maandag 29 juni 2015, 12:30

Haha de onderste had ik inderdaad al een keer op foto gezien, van de bovenste foto worden we wel blij.
dank je wel!

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Zelf rijden in Phuket

#13 Bericht door Ashakorat » maandag 29 juni 2015, 13:02

Madelief33 schreef:Haha de onderste had ik inderdaad al een keer op foto gezien, van de bovenste foto worden we wel blij.
dank je wel!
Als ik jullie was zou ik toch voor openbaar vervoer kiezen en als het nodig is ter plekke een scootertje huren. Is een heel stuk relaxter. Als het je eerste keer thailand is en dan gelijk in de auto stappen....
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zelf rijden in Phuket

#14 Bericht door Henk Korat » maandag 29 juni 2015, 13:10

Madelief33 schreef:Haha de onderste had ik inderdaad al een keer op foto gezien, van de bovenste foto worden we wel blij.
dank je wel!
De PTT's , zoals die tankstations door mij worden genoemd, staan over het algemeen langs de expres wegen en niet langs wat wij provinciale wegen zouden noemen.. Thailand kent geen snelwegen, zoals wij ze in Nederland hebben. Het zijn geen ongelijkvloerse wegen. Als je op een bepaalde plek moet zijn, moet je vaak een U-turn nemen. Iets dat een Nederlander, die nooit in Thailand heeft auto gereden, erg vreemd zal vinden. Links rijden is al vreemd. Je hebt wellicht een jetlag en neem ook in overweging dat Thailand hoog op de wereldranglijst staat van verkeersdoden. Er vallen gemiddeld 48 verkeersdoden per dag.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Zelf rijden in Phuket

#15 Bericht door Arietwee » maandag 29 juni 2015, 20:56

Madelief33 schreef:Nee, we hebben geen ervaring met rijden in Thailand maar we hebben gelezen dat rijden in Phuket van alle plaatsen in Thailand het best te doen is.
De vraag is dan of dat ook naar Khao Sok zo is of dat dit moeilijk begaanbare wegen zijn?

We gaan verder in Thailand ook niet rijden maar dit leek ons handiger en minder tijdrovend.
We komen aan op Phuket airport, huren een auto en rijden door naar Khao Sok zo hebben we geen tijdverlies.

Ze rijden er links en als idioten. Het zijn echt geen rustige zandweggetjes hoor.Ik vindt het onverantwoord. Maar goed wie ben ik.

Mijn idee. Loop op het vliegveld naar buiten en dan gelijk naar rechts, daar zie je de metertaxi's staan, daar kunnen ze je precies vertellen (zonder onzin) hoeveel het ritje naar Sok kost. Ze doen het graag want dit zijn voor hun de leuke ritjes. Goedkoop veilig en snel. Succes.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”