Aanslag in Frankrijk

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
perkash
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 07:12

Re: Aanslag in Frankrijk

#136 Bericht door perkash » zondag 15 november 2015, 12:02

printen schreef:Perkash, kan je mij kan zeggen hoeveel van de 1.6 miljard moslims gewelddadig zijn? Want jij gooi die 1.6 miljard moslims op een hoop.

Het christendom is, als je de bijbel serieus neemt, ook zeer gewelddadig. Het Hindoeisme idem dito.

Ik concludeer dus dat Perkash ook het christendom zeer gewelddadig vind als hij de Bijbel aanhaalt.

Of is Perkash selectief in het aanhalen van godsdienstig fanatisme? Dat kan ook.

Maar een paar dagen geleden zijn er heel wat mensen omgekomen in Bagdad ten gevolgen van bomaanslagen. Moslims tegen Moslims. Wie is dan, volgens Perkash, de meest gewelddadige moslims? De slachtoffers, die moslim zijn of de aanslagplegers, die ook moslims zijn. En als de slachtoffers gewelddadig zijn, volgens Perkash dan, want het zijn moslims, wat zijn dan de aanslagplegers? Extra gewelddadig, fanatieker gewelddadig? Laat Perkash even zijn licht hierover schijnen.

En meteen kan hij verklaren hoe gewelddadig de 200.000 doden in Syrie, vrijwel allemaal moslims, hoe gewelddadig die 2000.000 slachtoffers zijn. Het zijn immers moslims en die zijn allemaal gewelddadig.
Ik gooi hun niet allemaal op een hoop. Van alle 1,6 miljard ga ik ervan uit dat zij de koran lezen. En in die Koran zijn er genoeg teksten die deze moslim kunnen transformeren tot fundamentalisten. En dat weten ze allemaal. De grote probleem is nu om deze haat zaaiende teksten te verwijderen. En dat gaat nooit gebeuren. Omdat er weer andere teksten in hun heilige boek zijn die elke verandering niet zal toelaten. Het zelfde geld ook voor de Thora/bijbel. Dan zijn er enkele hier die komen met verhalen/voorbeeld als terreur groepen als IRA FARC enz. begrijpen deze gasten niet dat je dit moslim terreur niet te vergelijken. Ik heb een keer aan een moslims gevraagd of het klop wat Hirsi Ali noemde Mohammed naar westerse maatstaven een pedofiel. Hij verdedigd Mohamed door te zeggen dat het in die tijd normaal was dat een man van boven de vijftig met een minderjarige van 9 jaar ging trouwen. Ik vind dat je Mohamed niet mag vergelijken met de andere mannen uit zijn tijd omgeving. Omdat Mohamed volgens de moslims de grootste profeet ooit. Naar mijn inzicht is een profeet een heilige die onder invloed van God een boodschap/leer/waarheid verkondig. Zijn leven doen en laten moeten ten alle tijden stand houden.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aanslag in Frankrijk

#137 Bericht door Jeanette » zondag 15 november 2015, 12:14

Het woord wordt gevoerd door bijna alleen maar mannen die waarschijnlijk hetero zijn.
Net als hier gepost wordt.
Ik krijg er gedeeltelijk SGP gevoelens bij.

"Je bent hier welkom" is oke, met je geloof welkom ben je alleen als je mij in mijn waarde laat.

[|)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanslag in Frankrijk

#138 Bericht door RuudThai » zondag 15 november 2015, 13:32

Afbeelding
[|) :thumbsup: :clap:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Aanslag in Frankrijk

#139 Bericht door jomel17 » zondag 15 november 2015, 14:02

printen schreef:Ook ik moet Gardensafari met zijn betoog een pluim geven. Ik lees in het AD dat Moslims en Joden in Nederland samen een betoging gaan houden tegen het geweld van de extremisten, die de Islam zo'n slechte naam bezorgd.

Een prima aanzet om aan te geven dat de islam met zijn stromingen en het Jodendom, ook met zijn stromingen, tegen dat extremisme zijn. Ik hoop dat andere landen ook dit voorbeeld van de Nederlandse Moslims en Joden zullen volgen. Als deze samenwerking van Moslims en Joden zou kunnen voorzetten heeft de aanslag in Frankrijk toch tot gevolg gehad dat zowel de Moslims als de Joden samen optrekken tegen het extreem geweld en naar ik hoop dat dan de westerse landen, IS nu daadwerkelijk gaan bestrijden. Want de steun van de Moslims en Joden hebben de westerse landen al.
Printen, waarom schrijf jij moslims en joden met een hoofdletter?
Ik geloof niet dat zij dat verdienen.
หลงรัก

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanslag in Frankrijk

#140 Bericht door RuudThai » zondag 15 november 2015, 14:16

jomel17 schreef:
Printen, waarom schrijf jij moslims en joden met een hoofdletter?
Ik geloof niet dat zij dat verdienen.
Volgens mij was dit oude spelling en aangezien Printen van de oude stempel is gebruikt hij die nog.... ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag in Frankrijk

#141 Bericht door prajak » zondag 15 november 2015, 15:19

Oude spelling, overkomt mij ook wel eens.

Ik heb de Dikke van Dale op het scherm staan, Nederlands, N-Eng en Eng-N, N-D en D-N, N-Fr en Fr-N en N-Sp en Sp-N en met een simpele klik kan ik kijken. En anders vraag ik Google.nl.

Gemak dient de mens. En of iemand een hoofdletter verdient, daar ga ik niet over. Vroeger schreef je God met een hoofdletter maar dat is vervallen behalve voor het Opperwezen en voor de eed (die ik niet afleg, ik doe de belofte...)

printen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 26 juli 2008, 13:47

Re: Aanslag in Frankrijk

#142 Bericht door printen » zondag 15 november 2015, 15:57

Ja, ik ben nog van de oude stempel. Dus Moslims en Joden met een hoofdletter en wel om het feit dat zij samen een betoging houden tegen het extremisme. En dat verdienen, volgens mij, de organisatoren van deze betoging. Dus met een hoofdletter, of het nu wel of niet de juiste spelling is.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Aanslag in Frankrijk

#143 Bericht door serpay » zondag 15 november 2015, 16:05

Geen een geloof verdiend een hoofdletter.
Allen moesten eigenlijk verboden worden.
Dan zou het veel rustiger op deze aardbol zijn.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag in Frankrijk

#144 Bericht door prajak » zondag 15 november 2015, 16:23

Ga zo door, heer Printen. Morgen weer een dag en ik heb een paar leuke artikeltjes staan in voorbereiding over Thailand want daar gaat dit forum nou eenmaal over.

En ik ga een item maken over groente en kruiden en zie net dat dit me een week alle vrije tijd gaat kosten; ik ben nu eenmaal een pietje precies.
Over een half uur ben ik pitten want om 05.20 uur rammelt de wekker weer.....

Mensen, allemaal 'de rust' en tot morgen. :giggle:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aanslag in Frankrijk

#145 Bericht door Ben » zondag 15 november 2015, 16:38

RuudThai schreef:Afbeelding
[|) :thumbsup: :clap:
BRON ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanslag in Frankrijk

#146 Bericht door RuudThai » zondag 15 november 2015, 16:39

Facebook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aanslag in Frankrijk

#147 Bericht door Ben » zondag 15 november 2015, 17:34

RuudThai schreef:Facebook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Zouheir Libanese afkomst , dat kan net zo goed een cristian zijn ,er staat nl in geen enkele bron dat het een moslim is .

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#148 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 18:14

Ben schreef:
RuudThai schreef:Facebook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Zouheir Libanese afkomst , dat kan net zo goed een cristian zijn ,er staat nl in geen enkele bron dat het een moslim is .
Ben, een beetje beter je best doen en je had het ook gevonden:

Muslim security guard prevented bomber from entering Stade de France saving thousands of lives
November 15, 2015

Web Desk: A heroic Muslim security guard identified by the name Zouheir saved thousands of lives on Friday by preventing a suicide bomber from entering France’s packed 80,000 capacity national football stadium Stade De France.

According to WSJ.com. a suicide bomber who tried to enter France’s packed 80,000 capacity national football stadium was stopped by a heroic security guard. Thousands of supporters watching France’s friendly against Germany heard two loud explosions outside the Stade de France about 15 minutes in.

The guard – identified only by his first name, Zouheir – said he discovered the attacker’s suicide vest while searching him at the entrance. The attacker detonated the vest as he backed away from security said Zouheir, who was told what happened by the security team at the gate. According to a police officer the suspect may have aimed to detonate his vest inside the stadium in order to provoke a deadly stampede

However, more troubling is their revelation that the man in question had a ticket for the game. Meanwhile it has emerged that one of the suicide bombers who targeted Paris was a young Frenchman flagged in the past for links with an Islamic extremist activity.
Two French police officials said the man was among attackers who blew himself up after a rampage and hostage-taking in a Paris concert hall. French media say he was from Cour Couronne near Paris and “was known as being radicalised”.

http://dailythepatriot.com/muslim-secur ... -of-lives/
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aanslag in Frankrijk

#149 Bericht door Ben » zondag 15 november 2015, 18:16

Lammert de Haan schreef:
Ben schreef:
RuudThai schreef:Facebook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Zouheir Libanese afkomst , dat kan net zo goed een cristian zijn ,er staat nl in geen enkele bron dat het een moslim is .
Ben, een beetje beter je best doen en je had het ook gevonden:

Muslim security guard prevented bomber from entering Stade de France saving thousands of lives
November 15, 2015

Web Desk: A heroic Muslim security guard identified by the name Zouheir saved thousands of lives on Friday by preventing a suicide bomber from entering France’s packed 80,000 capacity national football stadium Stade De France.

According to WSJ.com. a suicide bomber who tried to enter France’s packed 80,000 capacity national football stadium was stopped by a heroic security guard. Thousands of supporters watching France’s friendly against Germany heard two loud explosions outside the Stade de France about 15 minutes in.

The guard – identified only by his first name, Zouheir – said he discovered the attacker’s suicide vest while searching him at the entrance. The attacker detonated the vest as he backed away from security said Zouheir, who was told what happened by the security team at the gate. According to a police officer the suspect may have aimed to detonate his vest inside the stadium in order to provoke a deadly stampede

However, more troubling is their revelation that the man in question had a ticket for the game. Meanwhile it has emerged that one of the suicide bombers who targeted Paris was a young Frenchman flagged in the past for links with an Islamic extremist activity.
Two French police officials said the man was among attackers who blew himself up after a rampage and hostage-taking in a Paris concert hall. French media say he was from Cour Couronne near Paris and “was known as being radicalised”.

http://dailythepatriot.com/muslim-secur ... -of-lives/
:clap: das een betere bron dan Facebook .

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#150 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 18:42

Ben, mag ik jou iets persoonlijks vragen (puur nieuwsgierigheid moet je maar denken)? Maar die foto onder jouw profiel-informatie: speel je daar voor dirigent? Als dat zo is dan heb jij een goede 'slagtechniek'. Dat ziet er dan echt goed uit! :clap: Ik heb zelf jarenlang aan orkestdirectie gedaan, dus heb ik er wel een behoorlijk kijk op mag ik wel zeggen.

Deze vraag speelt trouwens al langere tijd bij mij.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gesloten

Terug naar “Off Topic”