Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
klauwn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 17 juni 2015, 13:40

Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#1 Bericht door klauwn » woensdag 17 juni 2015, 19:58

Hoi allen,

Mijn eerste bericht op dit forum! Wij (mijn vriendin en ik) hebben een aantal maanden geleden tickets gekocht om met Emirates op 27 oktober 2015 richting Thailand te vliegen, onwijs veel zin in. Ik zelf heb een aantal roadtrips gedaan (West Amerika / Oost Europa) maar nog nooit richting Azie geweest. Voor mijn vriendin zal dit de eerste verre reis zijn.

Onze planning:

Dag 1 Amsterdam - Bangkok
Dag 2 Aankomst Bangkok (einde van de dag)
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Bangkok - Kanchanaburi
Dag 6 Kanchanaburi
Dag 7 Kanchanaburi - Ayutthaya
Dag 8 Ayutthaya - Chiang Mai (nachttrein?)
Dag 9 Chiang Mai
Dag 10 Chiang Mai
Dag 11 Chiang Mai
Dag 12 Chiang Mai
Dag 13 Chiang Mai - Ko Lanta (vliegen op Krabi -> vanaf daar naar Ko Lanta (plaatstelijk regelen?))
Dag 14 Ko Lanta
Dag 15 Ko Lanta
Dag 16 Ko Lanta - Ko Phi Phi
Dag 17 Ko Phi Phi - Krabi
Dag 18 Krabi
Dag 19 Krabi
Dag 20 Krabi
Dag 21 Krabi
Dag 22 Krabi - Bangkok (vliegen)
Dag 23 Bangkok
Dag 24 Bangkok - Amsterdam

Ik ben op zoek naar opmerkingen, aanmerkingen en uiteraard tips :lol: voor onze eerste backpack reis :)

De laatste tijd heb ik veel gelezen over Thailand en ik denk dat we een mooie trip hebben samengesteld, wel hoop ik dat mensen ons tips kunnen geven hoe we onze dagen het beste kunnen indelen in Chiang Mai en Krabi (de foto's op internet zijn ongelooflijk mooi) , wat moeten we absoluut gedaan en gezien hebben?

Alvast super bedankt voor de hulp!

Mike

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#2 Bericht door Arietwee » woensdag 17 juni 2015, 22:06

Krabi (Ao nang) doe dag toertje naar Hong Island. En een brommertje huren en mooi rond rijden daar. De wegen zijn daar nog rustig. Is goed te doen. Het is er prachtig.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#3 Bericht door asiantraveler » donderdag 18 juni 2015, 05:21

En vanaf Koh Lanta een dagtocht naar 4 islands, ook heel mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=qngtawbJzqM

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#4 Bericht door printen44 » donderdag 18 juni 2015, 06:01

Ik blijf mij altijd verwonderen, waarom men de nachttrein naar Chiang Mai neemt. Buiten dat de trein vrijwel altijd vertraging heeft, zie je niets van de mooie omgeving waardoor de trein rijdt. Zeker vanaf Utteradit en dat is een heel eind van Chiang Mai af.

Als je dan toch met de trein wilt reizen, neem de dagtrein. Je ziet dan wat van de omgeving waar de trein door rijdt. Dan kan mooi vanaf Ayuthaya, want jullie komen de dag ervoor daar aan. In minder dan een dag kan je Ayuthaya bekijken. Na de derde ruine, zeg je bij de vierde: "Mooi, weer een hoop stenen". [$) [$)

Wil je een dag extra in Chiang Mai vertoeven, neem dan het vliegtuig naar Chiang Mai vanaf het vliegveld Don Muang. Dat vliegveld ligt niet al te ver van Ayuthaya af.

klauwn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 17 juni 2015, 13:40

Re: Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#5 Bericht door klauwn » donderdag 18 juni 2015, 07:55

Alvast bedankt voor de eerste reacties :thumbsup:

Ik zal me vanmiddag eens verdiepen in een vliegticket van Don Muang naar Chiang Mai. Wel lees ik op internet dat vervoer van Kanchanaburi - Ayutthaya lastig te vinden is? Wat voor tips hebben jullie hiervoor en wat gaat dit ongeveer kosten?

Arietwee en asiantraveler, thanks voor de tips, dit zijn precies de soort tips waar we naar op zoek zijn. De dagtocht ziet er super mooi uit!

Wij lezen ook dan Khao Sok erg mooi is, bestaat de mogelijkheid om dit vanuit Krabi te bezoeken? Zo ja, hoe kunnen we dit het beste doen?

Wellicht dat jullie ook goede tips hebben voor Chiang Mai? :angel:

Een vriend van ons raadde ons aan om hotels/guesthouses/resorts pas daar te boeken, dus eerst op booking.com / agoda inspiratie op doen en dan eerst te gaan kijken voordat je boekt, is dit haalbaar?

Bedankt voor de hulp !

Mike

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#6 Bericht door printen44 » donderdag 18 juni 2015, 11:15

Ik lees dat jullie eind oktober naar Thailand gaan. Wat het Noorden betreft, ik woon er, is dat de mooiste tijd van het jaar. Normaal gesproken valt er dan vrijwel geen regen meer, is alles mooi groen en zijn de avonden koel.

In Chiang Mai zijn is er genoeg overnachtingsmogelijkheden, maar als je komt binnenlopen, zonder geboekt te hebben, is de kans aanwezig dat je de "inloopprijs" betaald, en dat kan meer zijn, dan die van de boekingssites. Maar je kan ook geluk hebben, dat je korting krijgt om het hotel of guesthouse maar vol te krijgen. Dus van tevoren boeken of bij aankomst , is een "up to you". Beiden hebben voor- en nadelen. Oktober/november is geen hoogseizoen.

In en rondom Chiang Mai is zoveel te zien, dat ik dat niet in een berichtje kan schrijven. Wat je wel kan doen, is voor een dag een tuk-tuk of taxi huren en de "Samoeng lus" doen. Teveel om op te noemen, dus hier de link ervan:

https://nl.wikivoyage.org/wiki/Samoeng-lus

Je kunt ook die trip boeken bij elk reisbureautje.

klauwn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 17 juni 2015, 13:40

Re: Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#7 Bericht door klauwn » zondag 21 juni 2015, 19:42

De samoeng lus ziet er goed uit, ik gok zo maar dat we deze lokaal gaan boeken :) Ik denk dat we voor een combinatie gaan van een aantal slaapplekken van te voren regelen en de rest d.m.v. binnenlopen / booking.com ter plekke gaan regelen.

Ik ben nog wel op zoek naar informatie omtrent vervoer van Kanchanaburi -> Ayutthaya, iemand hier ervaring mee? Als ik naar andere forumposts kijk zie ik dat veel mensen ons zijn voorgegaan met deze route :D

Bedankt voor alle hulp!

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#8 Bericht door v@go » zondag 21 juni 2015, 19:51

Kanchanaburi -> Ayutthaya 160 km zo'n 2 uur met een mini-van
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Rondreis BKK - BKK (Okt-Nov 2015) 24 dagen

#9 Bericht door peter westerbaan » maandag 22 juni 2015, 15:14

Beste klauwn,
Leuke reis hoor. Ik zelf zou misschien een dagje langer in kanchaburi blijven (je kunt dan een dagje met de beruchte spoorlijn naar Krasae, waar je een schitterend uitzicht hebt (mooi buffetrestaurant)en goed begrijpt wat die arme krijgsgevangenen allemaal hebben moete doorstaan. Ook Ayutaya zou ik een dagje langer doen. Is heel leuk, om een dagje per fiets langs de schitterende tempelcomplexen te rijden.Zonde om dat helemaal over te slaan. Ook de boottocht aan het eind van de dag (bij de meeste guesthouses te boeken) is zeer de moeite waard. Aan het eind heb je drie strandbestemmingen achter elkaar, is dat niet wat te veel van het goede? Ik vind Ko Lanta dan de leukste optie. Pipi is erg druk en heeft na de "kleun Yak"(tsjunami) veel van zijn charme verloren. Maar daar is niet iedereen het over eens. Wens je een hele leuke reis toe.
Groet,
Peter

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”