Khao Yai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Khao Yai

#1 Bericht door peter westerbaan » woensdag 17 juni 2015, 09:30

Kent iemand dit natuurpark? We willen een paar dagen lekker wandelen, geen zware jungletochten. Zijn er ook niet te zware wandelingen? En waar kun je dan het beste logeren: in het park of juist aan de rand? Tips voor leuke overnachtingsplek? En hoe te bereiken vanaf Khorat?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Khao Yai

#2 Bericht door Henk Korat » woensdag 17 juni 2015, 11:14

In het park kun je alleen maar kamperen in een tent, maar om het Nationale Park liggen diverse hotels en resorts. Keus te over. Vraag ook daar naar wandeltochten. Die tochten zijn met een gids. Zorg wel dat je de juiste kleding en schoenen hebt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Khao Yai

#3 Bericht door pong » donderdag 18 juni 2015, 13:28

Alleen mensen die nog nooit in Th zijn geweest maken zorgen over hoe er te geraken. Eenmaal ter plekke wordt je oevrdonderd door de keus aan vervoer-al zal je voor de allergeodkoopste bus/truck vaak wat zoekwerk moeten doen en dringen dure taxi's zich overal aan je op. Zo'n ouwerwetse reisgids biedt ook vaak praktische raad in die zaken-of gewoon de plek waar je slaapt in Khorat.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Khao Yai

#4 Bericht door hutspot » vrijdag 19 juni 2015, 02:35

Mijn thaise partner wil er ook zo graag een keer naar toe, maar ja mijn criteria; koud bier en karaoke zijn die daar voorradig?

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Khao Yai

#5 Bericht door nbreeker » vrijdag 19 juni 2015, 04:31

hutspot schreef:Mijn thaise partner wil er ook zo graag een keer naar toe, maar ja mijn criteria; koud bier en karaoke zijn die daar voorradig?

Nu komt de aap uit de mouw koud bier en karaoke,wat een brede belangstelling en z'n Thaise partner wil daar zo graag naar toe,maar geen koud bier en Karaoke dan heeft ze pech gehad,weer zo'n intelligent macho figuur,ik dacht het al aan de naam te zien.gaat ook waarschijnlijk van het standpunt uit wie betaald bepaald.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Khao Yai

#6 Bericht door Arietwee » zaterdag 20 juni 2015, 14:25

Niko, er stelt hier iemand een vraag, loop niet overal door heen te klieren. AUB

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Khao Yai

#7 Bericht door Arietwee » zaterdag 20 juni 2015, 14:29


afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Khao Yai

#8 Bericht door afra » zondag 21 juni 2015, 10:38

Wij waren er met TonTantravel.com
Aanrader!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Khao Yai

#9 Bericht door Henk Korat » zondag 21 juni 2015, 11:02

pong schreef:Alleen mensen die nog nooit in Th zijn geweest maken zorgen over hoe er te geraken. Eenmaal ter plekke wordt je oevrdonderd door de keus aan vervoer-al zal je voor de allergeodkoopste bus/truck vaak wat zoekwerk moeten doen en dringen dure taxi's zich overal aan je op. Zo'n ouwerwetse reisgids biedt ook vaak praktische raad in die zaken-of gewoon de plek waar je slaapt in Khorat.
Ga niet in Khorat slapen. Is te ver weg van Khao Yai. Pak Chong zou ik ook niet doen. Je hebt wel meer keus uit restaurants, maar de stad heeft niets te bieden. Zoek een hotel of resort bij Khao Yai. Ik kan je verzekeren dat je zat aanbiedingen bij zo'n hotel of resort hebt van dagwandelingen in Khao Yai.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Khao Yai

#10 Bericht door peter westerbaan » zondag 21 juni 2015, 14:45

Dank voor jullie reacties. Heb guesthouse gevonden in Mi Su, wat dichterbij dan Pak Chong. Maar heb nu nog een vraag. Voordat we naar Khao Yai gaan, zijn we eerst een paar dagen op Ko Si Chang. Hoe komen we vanaf daar (Si Ratcha) naar Mi Su? Ik dacht zelf een taxi te nemen naar Chonburi busterminal. Gaat er vandaar een bus naar Pak Chong? Heb uren gegoogeld, maar kom er niet uit. Misschien weet een van jullie meer?

Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

Re: Khao Yai

#11 Bericht door Kalebath » dinsdag 23 juni 2015, 22:00

heb afgelopen december in het Khao Yai Garden Lodge gelogeerd erg prettig en betaalbaar verblijf ze bieden ook een paar exursies aan. het zwembad was wat koud. maar kamers lekker ruim en mooi

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”